Goto page 1, 2, 3 Next
Waldek
Guest
Fri Jul 01, 2011 7:34 pm
Wczoraj zonka zagotowala swojego "rumaka"
wiec trzeba bylo sie troche usmarowac, ale mimo wszystko ....
CHYLE czola przed inz. ktory projektowal silnik wentylatora dla Seicento 900
:[
(uzwojenie drutem ~0,6 ok 16 zwojow na sekcje)
efekt .... po kilku latach eksploatacji oraz ~35kkm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/be6740b690cba023.html
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
..... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
Pozdrawiam
d530
Guest
Fri Jul 01, 2011 7:40 pm
"Waldek" <spam@nie.cpam> wrote in message news:iul7fv$df4$1@news.onet.pl...
..html
Quote:
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
.... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
a krytykujesz jak "zawodowiec"

, po co ci wskazówki ?
Waldek
Guest
Fri Jul 01, 2011 8:38 pm
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości
news:iul7qr$f1e$1@news.onet.pl...
"Waldek" <spam@nie.cpam> wrote in message news:iul7fv$df4$1@news.onet.pl...
..html
Quote:
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
.... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
a krytykujesz jak "zawodowiec"

, po co ci wskazówki ?
Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
- a wlasciwie to bylem 26 lat temu
Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,
ale prawo Georga Ohma chyba nie ?
Pozdrawiam
d530
Guest
Fri Jul 01, 2011 9:07 pm
"Waldek" <spam@nie.cpam> wrote in message news:iulb7g$se6$1@news.onet.pl...
myślę, że nie warto przezwajać.
nie jest wykluczone, że było jakieś zwarcie między zwojami, które spowodowało przedwczesną awarię
może szybciej, taniej i wystarczająco trwało będzie wstawić wirnik ze "szrotu"
pozdrawiam
Waldek
Guest
Fri Jul 01, 2011 9:27 pm
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości
news:iulctq$3ft$1@news.onet.pl...
Quote:
myślę, że nie warto przezwajać.
W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
na aledrogo widzialem ~125 (nie sprawdzalem ile wysylka)
Tesciu ma w zapasach rozne druty nawojowe, kiedys tam nalogowo nawijal trafa
wiec koszt w tym wypadku = czas wlasny + ew. satysfakcja ;)
Quote:
nie jest wykluczone, że było jakieś zwarcie między zwojami, które
spowodowało przedwczesną awarię
Moglo byc i tak, ew. inna opcja to przykorodowana os wirnika w panewkach
co moglo stanowic dodatkowy opor "krecenia sie"
Obwod jest zabezpieczony topikiem 30A !!
(moze i uzasadnione ze wzgledu na, zakladam spory prad rozruchowy)
ogledziny wskazuja na to, ze zanim przepalil sie bezpiecznik to niezly prad
buszowal
i to nie przez krotka chwile
(stopiona izolacja IMO lezaca na czole lameli wirnika)
Tak czy inaczej mam nieodparte wrazenie ze uzyto zbyt cienkiego drutu
- nie mialem mozliwosci sprawdzic jaki to prad pobiera w czasie normalnej
pracy
ale mozna by w sumie oszacowac - Ro (dla Cu) * l/s ?
tylko nie mam pojecia jaka sie przyjmuje gestosc pradu dla zwojow w silniku
Quote:
może szybciej, taniej i wystarczająco trwało będzie wstawić wirnik ze
"szrotu"
kupujac na szrocie nie mam gwarancji ze nie wezme takiego samego szankla
(znaczy sie w podobnym stanie) i ze jeszcze jakis czas pozyje .....
pozdrawiam
Irek N.
Guest
Fri Jul 01, 2011 9:36 pm
Quote:
Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
- a wlasciwie to bylem 26 lat temu
Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,
ale prawo Georga Ohma chyba nie ?
Spoko luzik, nawiń więcej, będzie się kręcił wolniej, łożyska dłużej
pociągną
A na serio, faktycznie lepiej zamienić na nowy/używany, jak wolisz.
__
Irek.N.
bratsiostry
Guest
Fri Jul 01, 2011 9:46 pm
Quote:
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
.... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
Ale po co?
Sądzisz, że reszta pociągnie następne 35000 km?
Nie kombinuj - grubszy drut zwiększy p-stwo przepalenia przy zatrzymaniu
silnika. Jeśli chcesz przewijać to zrób tak jak fabryka zrobiła.
Waldek
Guest
Fri Jul 01, 2011 10:05 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnj0sfre.nkn.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Tu obok jeden ma silnik od kosiarki, z którym nie wie co zrobić.
Może się nada do cienko-cienko.
Ale ja go nie usiluje przerobic na helikopter
Waldek
Guest
Fri Jul 01, 2011 10:15 pm
Użytkownik "bratsiostry" <no_more_spam@interia.pl> napisał w wiadomości
news:iulf7a$9bs$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
Ale po co?
Sądzisz, że reszta pociągnie następne 35000 km?
Nie kombinuj - grubszy drut zwiększy p-stwo przepalenia przy zatrzymaniu
silnika. Jeśli chcesz przewijać to zrób tak jak fabryka zrobiła.
Ale o jakiej reszcie mowa - reszcie auta ?
Ten egz. gania glownie po miescie i raczej na krotkich odcinkach
stad taki maly przebieg pomimo lat - autko zony do pracy i na zakupy.
Myslalem zeby dac (jesli sie zmiesci, a wyglada "na oko" ze tak)
ciut grubszy drut i dolozyc zwojow.
W sklepie w ktorym bylem gosciu oferowal za 60zl od daewoo (wyprzedaz)
wygladal b.solidnie, ale po ogledzinach stwierdzilem ze nie wejdzie
gabarytowo
kogutek
Guest
Fri Jul 01, 2011 11:14 pm
Waldek <spam@nie.cpam> napisał(a):
Quote:
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości
news:iul7qr$f1e$1@news.onet.pl...
"Waldek" <spam@nie.cpam> wrote in message news:iul7fv$df4$1@news.onet.pl...
..html
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
.... bo ja to tylko technik jestem, i od lat nie w zawodzie.
a krytykujesz jak "zawodowiec"

, po co ci wskazówki ?
Z zawodu (wyuczonego) jestem tech. elektronikiem
- a wlasciwie to bylem 26 lat temu
Zapewne wiele sie pozmienialo od tamtego czasu,
ale prawo Georga Ohma chyba nie ?
Pozdrawiam
Właśnie w tym przypadku prawo Ohma się sprawdziło. Zatarło się łożysko i się
silnik od wentylatora usmażył.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Jul 01, 2011 11:43 pm
Pan Waldek napisał:
Quote:
myślę, że nie warto przezwajać.
W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
Tu obok jeden ma silnik od kosiarki, z którym nie wie co zrobić.
Może się nada do cienko-cienko.
--
Jarek
janusz_kk1
Guest
Sat Jul 02, 2011 8:01 am
Dnia 01-07-2011 o 23:27:17 Waldek <spam@nie.cpam> napisał(a):
Quote:
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomości
news:iulctq$3ft$1@news.onet.pl...
myślę, że nie warto przezwajać.
W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
na aledrogo widzialem ~125 (nie sprawdzalem ile wysylka)
Tesciu ma w zapasach rozne druty nawojowe, kiedys tam nalogowo nawijal
trafa
wiec koszt w tym wypadku = czas wlasny + ew. satysfakcja
To przewiń ale drut daj taki sam, tylko parę zwojów więcej jak oczywiście
zmieścisz, zmniejszy się wtedy trochę prąd i szanse spalenia także.
--
Pozdr
JanuszK
Krzysztof Kucharski
Guest
Sat Jul 02, 2011 8:20 am
Witan
Użytkownik "Waldek" <spam@nie.cpam> napisał w wiadomości
news:iule3m$7p0$1@news.onet.pl...
[...]
Quote:
W lokalnym sklepie gostek rzucil kwote 180 zl :]
na aledrogo widzialem ~125 (nie sprawdzalem ile wysylka)
[...]
W rydwanie bojowym (CC700) mojej Pani padł był rozrusznik. Poszukałem
nieco dłużej i znalazłem szrot, w którym zanabyłem takowyż za 40 zł. Z
dostawą do domu. Szukajcie, a znajdziecie
Jeszcze lepsze przebicie jest w przypadku modułów zapłonu
elektronicznego. Nowy - od 1300 do 1500 zł. Używka - ceny od 50 zł, z
gwarancją wymiany na inny egzemplarz, gdyby ten szwankował.
BTW - stary rozrusznik zachowałem. Kiedyś, jesienią, z czystej
ciekawości i dla "sportu" zobaczę, co było przyczyną jego
niedomagania.
Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
Sylwester Łazar
Guest
Sat Jul 02, 2011 11:15 am
Quote:
Może się nada do cienko-cienko.
--
Jarek
Pomyliłeś samochody.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
PeJot
Guest
Sat Jul 02, 2011 1:58 pm
W dniu 2011-07-01 21:34, Waldek pisze:
Quote:
Skoro juz rozdarte, to jest pewna pokusa przewinac
mysle ze daloby sie upchnac ciut wiecej zwojow
ew. grubszym drutem - moze jakies wskazowki ?
Zastanów się skąd weźmiesz izolacje czołowe i czym zgrzejesz haki
komutatora. Impregnacja to pikuś, ale wypadało by toto wyważyć, mimo że
producent tego nie zrobił.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Goto page 1, 2, 3 Next