RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak poprawić wydajność silnika wentylatora w Seicento 900 przez przewinięcie?

Chyle czola ....

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak poprawić wydajność silnika wentylatora w Seicento 900 przez przewinięcie?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

identifikator: 20110701
Guest

Sat Jul 02, 2011 2:06 pm   



coś oszukujesz, przecież tam jest bezpiecznik, watowałeś go gwoździem?

Marek S
Guest

Sat Jul 02, 2011 5:50 pm   



Użytkownik "identifikator: 20110701" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
wiadomości news:iun8kq$8bj$1@news.onet.pl...
Quote:
coś oszukujesz, przecież tam jest bezpiecznik, watowałeś go gwoździem?
A ja chyle czoła nad sknerstwem .... byle taniej .. a co twoja Pani nie

zasługuje na wymianę auta ? A ty chcesz przewijać ... dużo czasu masz )))

Waldek
Guest

Sat Jul 02, 2011 10:12 pm   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:iun86f$65l$1@news.onet.pl...
Quote:

Zastanów się skąd weźmiesz izolacje czołowe i czym zgrzejesz haki
komutatora. Impregnacja to pikuś,

Damy rade, jak mawia Bob budowniczy z dobranocki ;)

Quote:
ale wypadało by toto wyważyć, mimo że producent tego nie zrobił.

Tego nie przeskocze, jednak biorac pod uwage
"precyzje" wykonania tegoz silnika, jakos mnie to nie dziwi Wink

Waldek
Guest

Sat Jul 02, 2011 10:19 pm   



Użytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
news:op.vxze83uf1cvm6g@lap...
Dnia 01-07-2011 o 23:27:17 Waldek <spam@nie.cpam> napisał(a):

Quote:
Tesciu ma w zapasach rozne druty nawojowe, kiedys tam nalogowo nawijal
trafa Wink
wiec koszt w tym wypadku = czas wlasny + ew. satysfakcja Wink
To przewiń ale drut daj taki sam, tylko parę zwojów więcej jak oczywiście
zmieścisz, zmniejszy się wtedy trochę prąd i szanse spalenia także.

Wirnik w fazie suszenia po impregnacji
o sukcesie badz ew. porazce - poinformuje
w poniedzialek lub wtorek ;)

Pozdrawiam

PeJot
Guest

Sun Jul 03, 2011 6:28 am   



W dniu 2011-07-03 00:12, Waldek pisze:

Quote:
ale wypadało by toto wyważyć, mimo że producent tego nie zrobił.

Tego nie przeskocze, jednak biorac pod uwage
"precyzje" wykonania tegoz silnika, jakos mnie to nie dziwi Wink

Może właśnie dlatego zdechł.
Quote:



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

J.F.
Guest

Sun Jul 03, 2011 10:01 am   



On Sun, 3 Jul 2011 00:19:06 +0200, Waldek wrote:
Quote:
To przewiń ale drut daj taki sam, tylko parę zwojów więcej jak oczywiście
zmieścisz, zmniejszy się wtedy trochę prąd i szanse spalenia także.

Wirnik w fazie suszenia po impregnacji
o sukcesie badz ew. porazce - poinformuje
w poniedzialek lub wtorek Wink

A nie bylo to jakos tak, ze sie wentylator zatarl, a potem wirnik
spalil ?
Przeciez to niemozliwe zeby w tych tysiacach samochodow te silniki tak
sie normalnie palily.

J.

PeJot
Guest

Sun Jul 03, 2011 11:21 am   



W dniu 2011-07-03 12:01, J.F. pisze:

Quote:
Przeciez to niemozliwe zeby w tych tysiacach samochodow te silniki tak
sie normalnie palily.

IMHO producent zaoszczędził na wyważaniu. Silnik rzadko używany,
gwarancję na pewno przeżyje, a że parę lat potem rozbije łożyska i się
zatrze, to już usera zmartwienie.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Waldek
Guest

Sun Jul 03, 2011 11:50 am   



Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości
news:iupjd3$m1t$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 2011-07-03 12:01, J.F. pisze:

Przeciez to niemozliwe zeby w tych tysiacach samochodow te silniki tak
sie normalnie palily.

IMHO producent zaoszczędził na wyważaniu. Silnik rzadko używany, gwarancję na
pewno przeżyje, a że parę lat potem rozbije łożyska i się zatrze, to już usera
zmartwienie.


To nie jest nawet kwestia rozbicia panewek.
Sama KONSTRUKCJA jest parszywa, silnik jest za chlodnica
wiec jest omiatany rowniez mokrym i zasyfionym powietrzem.
W zimie na krotkich trasach raczej napewno retmostat go nie zalacza
W efekcie IMO czesto dochodzi do korozji osi co powoduje zwiekszenie oporow
a tym samym w efekcie mozliwe spalenie wirnika.
Przypuszczam ze w pierwszej fazie dochodzi do stopienia plastikowej izolacji
na czole korpusu wirnika, a jak sie te "farfocle" dostana
miedzy miedzy szotki a komutator to juz jest calkowity klops.

Jak pisalem, wirnik przewiniety i sie suszy,
dalo sie dolozyc po 4 zwoje do kazdej sekcji /uklad polowkowy/
w lameli sa teraz 2 sekcje zamiast 16 - 20 zwojow.
Zobaczymy jak sie toto bedzie zachowywac jak zywica wyschnie
- a kupic nowy (co nie znaczy lepszy) to zawsze zdaze ;P

Zastanawiam sie czy czasem nie wartaloby popelnic jakiegos ogranicznika pradu
bo 30A topik przy mocniej obciazonym silniczku (np. przytarcie)
moze znow skonczyc sie spaleniem uzwojen przed przepaleniem tegoz bezpiecznika.

Pozdrawiam

J.F.
Guest

Sun Jul 03, 2011 12:10 pm   



On Sun, 3 Jul 2011 13:50:44 +0200, Waldek wrote:
Quote:
To nie jest nawet kwestia rozbicia panewek.
Sama KONSTRUKCJA jest parszywa, silnik jest za chlodnica
wiec jest omiatany rowniez mokrym i zasyfionym powietrzem.
W zimie na krotkich trasach raczej napewno retmostat go nie zalacza
W efekcie IMO czesto dochodzi do korozji osi co powoduje zwiekszenie oporow
a tym samym w efekcie mozliwe spalenie wirnika.

to jest fiat, we fiacie to nawet alternator potrafi skorodowac :)

Quote:
Jak pisalem, wirnik przewiniety i sie suszy,
dalo sie dolozyc po 4 zwoje do kazdej sekcji /uklad polowkowy/
w lameli sa teraz 2 sekcje zamiast 16 - 20 zwojow.
Zobaczymy jak sie toto bedzie zachowywac jak zywica wyschnie

bedzie sie za wolno krecic :-)

Quote:
Zastanawiam sie czy czasem nie wartaloby popelnic jakiegos ogranicznika pradu
bo 30A topik przy mocniej obciazonym silniczku (np. przytarcie)
moze znow skonczyc sie spaleniem uzwojen przed przepaleniem tegoz bezpiecznika.

Ale uwazaj, bo jak sie spali za wczesnie, to naprawa silnika glownego
moze drozsza byc :-)

J.

PeJot
Guest

Sun Jul 03, 2011 12:16 pm   



W dniu 2011-07-03 13:50, Waldek pisze:

Quote:
To nie jest nawet kwestia rozbicia panewek.
Sama KONSTRUKCJA jest parszywa, silnik jest za chlodnica
wiec jest omiatany rowniez mokrym i zasyfionym powietrzem.
W zimie na krotkich trasach raczej napewno retmostat go nie zalacza
W efekcie IMO czesto dochodzi do korozji osi co powoduje zwiekszenie oporow
a tym samym w efekcie mozliwe spalenie wirnika.

Wystarczy, że gwarancję przeżyje :>

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Sylwester Łazar
Guest

Sun Jul 03, 2011 2:19 pm   



Quote:
A ja chyle czoła nad sknerstwem .... byle taniej .. a co twoja Pani nie
zasługuje na wymianę auta ? A ty chcesz przewijać ... dużo czasu masz )))
1) Auta się nie wymienia, tylko wykłada kasę na stół, a stary się sprzedaje,

pewnie za cenę ubezpieczenia nowego.
To tyle na temat słownictwa bankowo-kredytowego.
2) Może żona kolegi jest rozsądna i wie, że jak mąż zgodzi się na nowe
auto, to już na
zmywarkę nie będzie no i 5 lat na każdej imprezie będzie opowiadał jak to
kupił jej nowe auto?
3) Moja żona jeździ właśnie seicento.
Kupiłem jej Citroena Evasion VANa - wygodny, ze wspomaganiem, 6 osób,
skórzane siedzenia,
wszystkie szyby otwierane, szyberdachy dwa, alu felgi 150 KM itp. itd., a
ona..., że
za duży, zawracanie to mordęga, miejsce przed kościołem trudno znaleźć,
a potem nim wyjechać to strach.
No i teraz muszę go sprzedać...
To tak a propos, jak to faceci kupują żonie wymarzone samochody :-)

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Marek S
Guest

Sun Jul 03, 2011 8:32 pm   



Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości
news:iupu00$gln$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
A ja chyle czoła nad sknerstwem .... byle taniej .. a co twoja Pani nie
zasługuje na wymianę auta ? A ty chcesz przewijać ... dużo czasu masz )))
1) Auta się nie wymienia, tylko wykłada kasę na stół, a stary się
sprzedaje,
pewnie za cenę ubezpieczenia nowego.
To tyle na temat słownictwa bankowo-kredytowego.
2) Może żona kolegi jest rozsądna i wie, że jak mąż zgodzi się na nowe
auto, to już na
zmywarkę nie będzie no i 5 lat na każdej imprezie będzie opowiadał jak to
kupił jej nowe auto?
3) Moja żona jeździ właśnie seicento.
Kupiłem jej Citroena Evasion VANa - wygodny, ze wspomaganiem, 6 osób,
skórzane siedzenia,
wszystkie szyby otwierane, szyberdachy dwa, alu felgi 150 KM itp. itd., a
ona..., że
za duży, zawracanie to mordęga, miejsce przed kościołem trudno znaleźć,
a potem nim wyjechać to strach.
No i teraz muszę go sprzedać...
To tak a propos, jak to faceci kupują żonie wymarzone samochody :-)

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

eeeeeeee tam ... moja jest zadowolona że ma C5 exlusive a do koscioła to

jasne trudno sie jeżdzi )) ... sprzedaj kup seicento

Waldek
Guest

Sun Jul 03, 2011 9:10 pm   



Użytkownik "Marek S" <samochodzik2@op.pl> napisał w wiadomości
news:iuqk1p$133$1@news.onet.pl...
Quote:

eeeeeeee tam ... moja jest zadowolona że ma C5 exlusive a do koscioła to
jasne trudno sie jeżdzi )) ... sprzedaj kup seicento
A mojej poprostu (na tyle co jezdzi i parkuje po miescie)

szkoda by bylo inne autko skazywac na masakre Wink
Niestety, liczne slady odbic na karoserii od drzwi ze tak ujme "wiesniakow",
otarcia zderzakow, zlosliwa rysa na masce, lekkie zagniecenie w okolicy
wlewu paliwa ....

Gdyby to bylo odpowiednio drozsze i bardziej ekskluzywne auto
to bardzo by "cierpiala" z tegoz powodu, a tak... dojedzie tam gdzie
potrzeba
postawi "gdziekolwiek" (w granicach rozsadku) i nie musi sie nadmiernie
stresowac Wink
Miejska dzungla i ciasne parkingi osiedlowe rzadza sie wlasnymi prawami,
wiec pomimo ze ja stac nie planuje zmieniac na razie w badz co badz calkiem
dobrym
stanie technicznym autka, na jakies super-duper, bo to jest przyrzad do
jezdzenia
a nie do szpanowania w niedziele pod kosciolem ;P

Waldek
Guest

Tue Jul 05, 2011 10:58 pm   



Użytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
news:op.vxze83uf1cvm6g@lap...
Dnia 01-07-2011 o 23:27:17 Waldek <spam@nie.cpam> napisał(a):

Quote:
To przewiń ale drut daj taki sam, tylko parę zwojów więcej jak oczywiście
zmieścisz, zmniejszy się wtedy trochę prąd i szanse spalenia także.

Silniczek przewiniety, zaimpregnowany, zamontowany.
w sekcji zmiescily sie dwie polowki uzwojenia po 20zw zamiast 16.
Robi sporo wiatru - z zamontowanym smiglem bierze ciut ponad 4A pradu,
- co do wywazania, to raczej nie bylo szans Very Happy
chocby ze wzgledu na dosc parszywej jakosci smiglo o duzej srednicy ;)

Pozdrawiam

PeJot
Guest

Wed Jul 06, 2011 4:49 am   



W dniu 2011-07-06 00:58, Waldek pisze:
Quote:

Użytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
news:op.vxze83uf1cvm6g@lap...
Dnia 01-07-2011 o 23:27:17 Waldek <spam@nie.cpam> napisał(a):

To przewiń ale drut daj taki sam, tylko parę zwojów więcej jak oczywiście
zmieścisz, zmniejszy się wtedy trochę prąd i szanse spalenia także.

Silniczek przewiniety, zaimpregnowany, zamontowany.
w sekcji zmiescily sie dwie polowki uzwojenia po 20zw zamiast 16.
Robi sporo wiatru - z zamontowanym smiglem bierze ciut ponad 4A pradu,
- co do wywazania, to raczej nie bylo szans Very Happy
chocby ze wzgledu na dosc parszywej jakosci smiglo o duzej srednicy Wink

Wentylatory też się wyważa, pogadaj z modelarzami lotniczymi.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak poprawić wydajność silnika wentylatora w Seicento 900 przez przewinięcie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map