RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak podłączyć zasilanie do woltomierza cyfrowego 0-99,9V? Wyjaśnienie działania!

Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak podłączyć zasilanie do woltomierza cyfrowego 0-99,9V? Wyjaśnienie działania!

Goto page 1, 2  Next

Swift
Guest

Sat Jan 14, 2017 4:50 pm   



Witam

Nabyłem takie cudo z myślą o podłączeniu w prostowniku do ładowania akumulatorów samochodowych:

http://allegro.pl/woltomierz-0-99-9v-amperomierz-10a-modul-panelowy-i6562195829.html

Zastanawia mnie jednak, dlaczego w instrukcji wyraźnie przestrzegają przed podłączaniem masy (cienki czarny) zasilania - w przypadku, gdy miernik zasilany jest napięciem mierzonym. Sprawdziłem, że w takim przypadku istotnie wystarczy podłączenie plusa (cienki czerwony) zasilania aby miernik działał. Schematu nie udało mi się wygooglać, może ktoś jednak wie jak to działa ?

Pozdrawiam

Zenek Kapelinder
Guest

Sat Jan 14, 2017 5:37 pm   



Trzeba bylo kupic sam woltomierz. Pomiar pradu przy ladowaniu akumulatorow jest zbedny.

Andrzej
Guest

Sat Jan 14, 2017 7:05 pm   



W dniu 2017-01-14 o 15:50, Swift pisze:
Quote:
Witam

Nabyłem takie cudo z myślą o podłączeniu w prostowniku do ładowania akumulatorów samochodowych:

http://allegro.pl/woltomierz-0-99-9v-amperomierz-10a-modul-panelowy-i6562195829.html

Zastanawia mnie jednak, dlaczego w instrukcji wyraźnie przestrzegają przed podłączaniem masy (cienki czarny) zasilania - w przypadku, gdy miernik zasilany jest napięciem mierzonym. Sprawdziłem, że w takim przypadku istotnie wystarczy podłączenie plusa (cienki czerwony) zasilania aby miernik działał. Schematu nie udało mi się wygooglać, może ktoś jednak wie jak to działa ?

Pozdrawiam

Pomiędzy tymi przewodami jest opornik o małej oporności (jakieś 0.1ohm),

na którym odkłada się napięcie służące do pomiaru prądu.

Janusz_k
Guest

Sat Jan 14, 2017 7:17 pm   



W dniu 2017-01-14 o 15:50, Swift pisze:
Quote:
Witam

Nabyłem takie cudo z myślą o podłączeniu w prostowniku do ładowania akumulatorów samochodowych:

http://allegro.pl/woltomierz-0-99-9v-amperomierz-10a-modul-panelowy-i6562195829.html

Zastanawia mnie jednak, dlaczego w instrukcji wyraźnie przestrzegają przed podłączaniem masy (cienki czarny) zasilania -

w przypadku, gdy miernik zasilany jest napięciem mierzonym. Sprawdziłem, że w takim przypadku istotnie wystarczy

podłączenie plusa (cienki czerwony) zasilania aby miernik działał.



Bo jak połączysz czarne przewody do tego samego zasilacza to zewrzesz
wew opór amperomierza, ten przewód podłącza się tylko do
drugiego/pomocniczego zasilacza.

A sam miernik wbrew pozorom dość fajny i szybko mierzy, dokładność też
niezła.

--
Pozdr

Janusz_k

Bartolomeo
Guest

Sat Jan 14, 2017 8:01 pm   



W dniu 2017-01-14 o 19:05, Andrzej pisze:
Quote:
W dniu 2017-01-14 o 15:50, Swift pisze:
Witam

Nabyłem takie cudo z myślą o podłączeniu w prostowniku do ładowania
akumulatorów samochodowych:

http://allegro.pl/woltomierz-0-99-9v-amperomierz-10a-modul-panelowy-i6562195829.html


Zastanawia mnie jednak, dlaczego w instrukcji wyraźnie przestrzegają
przed podłączaniem masy (cienki czarny) zasilania - w przypadku, gdy

Pewnie przy takim podłączeniu do prądu mierzonego dodaje się prąd
pobierany przez miernik.

Vernon L. Pinkley
Guest

Sat Jan 14, 2017 8:15 pm   



użytkownik Andrzej napisał:

Quote:
Pomiędzy tymi przewodami jest opornik o małej oporności (jakieś 0.1ohm),
na którym odkłada się napięcie służące do pomiaru prądu.



http://we.easyelectronics.ru/uploads/images/00/36/78/2013/12/01/a97c18.png
http://kazus.ru/forums/showpost.php?p=653007&postcount=8308

Kamil
Guest

Mon Jan 16, 2017 12:48 pm   



Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał:

Quote:
Trzeba bylo kupic sam woltomierz. Pomiar pradu przy ladowaniu akumulatorow
jest zbedny.

Poważnie? Wiesz czym grozi przekroczenie dopuszczalnego prądu ładowania?
Pomiar napięcia służy do określenia stanu naładowania akumulatora.

Pzdr

J.F.
Guest

Mon Jan 16, 2017 1:08 pm   



Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o5ibv5$db0$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał:
Quote:
Trzeba bylo kupic sam woltomierz. Pomiar pradu przy ladowaniu
akumulatorow
jest zbedny.
Poważnie? Wiesz czym grozi przekroczenie dopuszczalnego prądu
ładowania?

A ile wynosi ten dopuszczalny prad ?

Quote:
Pomiar napięcia służy do określenia stanu naładowania akumulatora.

Zenek ma jednak sporo racji.

Jak jest w instalacji 13.8-14.5V, to akumulator pobiera dobry prad.

Jak jest naladowany to znikomy, jak nienaladowany to calkiem spory ...
i jakos mu to nie szkodzi :-)

Ale i amperomierz sie przyda, bo w razie klopotow, to z woltomierza
umiarkowana informacja plynie ...

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Mon Jan 16, 2017 3:08 pm   



A jaka jeszcze informacje potrzebujesz poza napieciem? Jak bedzie mial przerwe to od razu pokaze 14 z ogonkiem. Jak zwarcie to po podlaczeniu o cirka jebalt o dwa wolty mniej na kazda zwarta cele. Rzeczywistej pojemnosci po wskazaniach amperomierza raczej nie wyznaczych. Do pomiaru rezystancji wewnetrznej potrzebny jest opornik o znanej pojemnosci i napiecie. Rezystancje opornika jak nie ma czym zmierzyc to obliczyc sie da z wystarczajaca do takiego celu dokladnoscia. Amperomierz w prostowniku do ladowania akumulatora rozruchowego to kwiatek do kozucha.

J.F.
Guest

Mon Jan 16, 2017 6:02 pm   



Użytkownik "Swift" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:cb144a2a-6222-4f5f-bf0d-660306e778e2@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 13:08:58 UTC+1 użytkownik J.F.
napisał:
Quote:
Jak jest naladowany to znikomy, jak nienaladowany to calkiem spory
...
i jakos mu to nie szkodzi :-)

Szkodzić - w sensie uszkodzenia to pewnie nie - ale pamiętam
zalecenia dla nowych aku,
z czasów, gdy kupowało się akumulator nie zalany elektrolitem i
trzeba było go samemu, po zalaniu, formatować.
Zalecano wówczas ładowanie prądem znacznie mniejszym niż tkzw.
12-godzinny, czyli pojemność aku /12 - wyrażone w amperach.

Pierwsze ladowanie - formujace.

A potem wstawiasz akumulator do auta, troche rozladowujesz, odpalasz
silnik, i jakim pradem sie laduje ?
Ano takim, jaki akumulator wezmie, bo auto dba jedynie o to, aby w
instalacji bylo okolo 14V.

No, jak akumulator zechce za duzo, to napiecie spadnie, bo alternator
nie wydoli.
Tyle, ze dawniej ten alternator mial prad maksymalny np 35A, a teraz
potrafi miec 230A ...

Ale napiecie w samochodach tez troche spadlo - dawniej zalecali 14.5V,
teraz czesto zobaczysz np 13.8 ... jakis tam "inteligentny system
ladowania" tez ponoc jest.

J.

Piotr Gałka
Guest

Mon Jan 16, 2017 6:21 pm   



W dniu 16-01-2017 o 18:02, J.F. pisze:
Quote:

A potem wstawiasz akumulator do auta, troche rozladowujesz, odpalasz
silnik, i jakim pradem sie laduje ?
Ano takim, jaki akumulator wezmie, bo auto dba jedynie o to, aby w
instalacji bylo okolo 14V.

Widzę, że jestem mocno nie na bieżąco. Zatrzymałem się na etapie, gdy
regulatory do prądnic miały ogranicznik prądu ładowania, a po
wprowadzeniu alternatorów słyszałem, że już nie potrzebny bo jakieś tam
właściwości alternatora same go ograniczają.
I w jednym i w drugim przypadku chodzi mi po głowie ograniczenie
(samochody osobowe) rzędu 30..35A.
P.G.

Swift
Guest

Mon Jan 16, 2017 6:37 pm   



W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 13:08:58 UTC+1 użytkownik J..F. napisał:
Quote:
Jak jest naladowany to znikomy, jak nienaladowany to calkiem spory ...
i jakos mu to nie szkodzi :-)

Szkodzić - w sensie uszkodzenia to pewnie nie - ale pamiętam zalecenia dla nowych aku, z czasów, gdy kupowało się akumulator nie zalany elektrolitem i trzeba było go samemu, po zalaniu, formatować. Zalecano wówczas ładowanie prądem znacznie mniejszym niż tkzw. 12-godzinny, czyli pojemność aku /12 - wyrażone w amperach. Pewnie wyjaśniłby to dokładnie chemik, ale z tego wniosek, że ładowanie nie za wielkim prądem, aku jednak służy.

PS
Zdecydowałem się włożyć do tego prostownika VA, jak w tytule, bo prostownik z regulacją prądu potencjometrem i oryginał miał prościutki amp. analogowy - to raz, a cena takiego mierniczka bardzo umiarkowana - to dwa Smile.

Zenek Kapelinder
Guest

Mon Jan 16, 2017 8:00 pm   



Przy pradnicy ze wzgledu na charakterystyke pradnicy ogranicznik pradu byl niezbedny. Alternatorom praca na zwarciu specjalnie nie przeszkadza. W motocyklach nie ma regulacji pradu wzbudzania a regulacja napiecia oparta jest na robieniu zwarcia. Dawno temu naprawialem alternator ze starego amerykanskiego samochodu. Alternator nie mial uzwojenia wzbudzania a magnesy. Byl w nim mechanizm ktory zmienial polozenie magnesow wzgledem siebie i w ten sposob byla robiona regulacja napiecia. W instalacji nie bylo zadnego innego regulatora napiecia.

J.F.
Guest

Mon Jan 16, 2017 8:07 pm   



Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o5ive0$p1g$1@news.chmurka.net...
W dniu 16-01-2017 o 18:02, J.F. pisze:
Quote:
A potem wstawiasz akumulator do auta, troche rozladowujesz,
odpalasz
silnik, i jakim pradem sie laduje ?
Ano takim, jaki akumulator wezmie, bo auto dba jedynie o to, aby w
instalacji bylo okolo 14V.

Widzę, że jestem mocno nie na bieżąco. Zatrzymałem się na etapie, gdy
regulatory do prądnic miały ogranicznik prądu ładowania, a po
wprowadzeniu alternatorów słyszałem, że już nie potrzebny bo jakieś
tam właściwości alternatora same go ograniczają.

Efekt dynamo - uzwojenie generuje SEM, ale ma tez duza indukcyjnosc.
Rosna obroty - rosnie SEM, ale rosnie tez czestotliwosc, to rosnie i
opor (impedancja) indukcyjna i prad plynie w miare taki sam.
W efekcie jedziesz rowerem szybko, a zarowka sie nie przepala, mimo ze
SEM z kilkadziesiat V juz ma :-)

W samochodzie to jednak dziala inaczej, bo regulator reguluje prad
wzbudzenia i trzyma okolo 14V w instalacji.

Quote:
I w jednym i w drugim przypadku chodzi mi po głowie ograniczenie
(samochody osobowe) rzędu 30..35A.

To jestes mocno nie na biezaco. Prad alternatorow rosl - producenci
wsadzali 45A, 55A, 85A, a teraz od 100 do 200A.
Musi im do czegos ten prad potrzebny - ABS, wspomaganie kierownicy,
podgrzewania wszedzie ...

To prad przy maksymalnych obrotach - na jalowych tyle nie bedzie.

Tak czy inaczej - w instalacji jest w miare stabilne napiecie ok 14V,
i akumulator jak chce, to moze duzym pradem sie ladowac, ale on przy
tym napieciu po prostu nie chce duzego. O ile jest naladowany - a
zazwyczaj jest.

J.

Roman Rogóş
Guest

Tue Jan 17, 2017 8:23 am   



W dniu 2017-01-16 o 14:08, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
A jaka jeszcze informacje potrzebujesz poza napieciem? Jak bedzie mial przerwe to od razu pokaze 14 z ogonkiem. Jak zwarcie to po podlaczeniu o cirka jebalt o dwa wolty mniej na kazda zwarta cele. Rzeczywistej pojemnosci po wskazaniach amperomierza raczej nie wyznaczych. Do pomiaru rezystancji wewnetrznej potrzebny jest opornik o znanej pojemnosci i napiecie. Rezystancje opornika jak nie ma czym zmierzyc to obliczyc sie da z wystarczajaca do takiego celu dokladnoscia. Amperomierz w prostowniku do ladowania akumulatora rozruchowego to kwiatek do kozucha.

A dawniej wystarczyła zwykła żarówka szeregowo z ładowanym akumulatorem

i umiejętność dobrania jej mocy. Neutral

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak podłączyć zasilanie do woltomierza cyfrowego 0-99,9V? Wyjaśnienie działania!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map