Goto page 1, 2 Next
Antek Laczkowski
Guest
Sat Feb 10, 2007 2:04 pm
Witam,
Dostałem (do przetestowania) joystick Trust QZ500 z łączem USB.
Działa, Windows XP go zaakceptowało od kopa, Windowsowy tester
(pod "Kontrolery gier / właściwości) pokazuje, że wszystkie
przyciski, przepustnice etc. są sprawne.
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
Przeszukałem sieć - jest mnóstwo przejściówek z joystick (z gameport)
do USB, ale w odwrotną stronę - ani śladu.
Istnieją scalaki USB<->RS232, może istnieje również coś między
USB (w urządzeniu) a gameport (w PC)?
Czy ktoś mógły, proszę, podać namiary na takie cosik?
Antek
Papkin
Guest
Sat Feb 10, 2007 2:37 pm
Antek Laczkowski wrote:
Quote:
Witam,
Dostałem (do przetestowania) joystick Trust QZ500 z łączem USB.
Działa, Windows XP go zaakceptowało od kopa, Windowsowy tester
(pod "Kontrolery gier / właściwości) pokazuje, że wszystkie
przyciski, przepustnice etc. są sprawne.
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
Przeszukałem sieć - jest mnóstwo przejściówek z joystick (z gameport)
do USB, ale w odwrotną stronę - ani śladu.
Istnieją scalaki USB<->RS232, może istnieje również coś między
USB (w urządzeniu) a gameport (w PC)?
Czy ktoś mógły, proszę, podać namiary na takie cosik?
Antek
to musza to byc stare gry jak cholera... musialby miec taki "box" przetworniki
C/A (gameport to analogowe ustrojstwo ogolnie) i inne takie, host USB tez. Nie
latwo, moze jakies emulatory na drodze programowej?
Michał K.
Guest
Sat Feb 10, 2007 2:40 pm
Użytkownik "Antek Laczkowski" <antekL1@poczta.wyrzuc.onet.pl> napisał w
wiadomości news:op.tnjamck63k4ay3@dom.home.aster.pl...
Quote:
Witam,
Dostałem (do przetestowania) joystick Trust QZ500 z łączem USB.
Działa, Windows XP go zaakceptowało od kopa, Windowsowy tester
(pod "Kontrolery gier / właściwości) pokazuje, że wszystkie
przyciski, przepustnice etc. są sprawne.
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
Coś mi się wydaje, że joy na USB gada z komputerem własnym protokołem, a
sterowniki to tłumaczą. Jak by tak było, nie ma szans na sprzętowe tanie
rozwiązanie. Ale mogę się mylić.
Pozdrawiam
Sławomir Szczyrba
Guest
Sat Feb 10, 2007 2:53 pm
Nie wiem dlaczego, ale Antek Laczkowski uważa, że :
Quote:
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
Odpalasz te gierki pod czystym DOSem?
Quote:
Antek
Sławek
--
________
_/ __/ __/ Life is biodegradable art.
\__ \__ \_______________________________________________________________
/___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl
William
Guest
Sat Feb 10, 2007 3:27 pm
Quote:
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
Od czasów windowsa 95 gry nie czytają joysticka z game portu tylko przez
API widnowsa.
nuclear
Guest
Sat Feb 10, 2007 5:15 pm
Quote:
Od czasów windowsa 95 gry nie czytają joysticka z game portu tylko przez
API widnowsa.
czyli rozumiem ze teraz to wystarczy odpowiedni sterownik i mozna nawet
przycisk na obudowie potraktować jako joystick? czyli mozna zrobić dowolny
joystick, np na rs i wysatrzy odpowiedni sterownik i grze powinno byc
wszsytko jedno? dobrze to rozumiem?
Marek Lewandowski
Guest
Sat Feb 10, 2007 5:27 pm
nuclear wrote:
Quote:
czyli rozumiem ze teraz to wystarczy odpowiedni sterownik i mozna nawet
przycisk na obudowie potraktować jako joystick? czyli mozna zrobić dowolny
joystick, np na rs i wysatrzy odpowiedni sterownik i grze powinno byc
wszsytko jedno? dobrze to rozumiem?
tak.
Urządzenie klasy joystick po prostu podaje ile ma osi, wartość każdej
osi i wartość przycisków. To, skąd sterownik te wartości wytrzaśnie, to
już gry nie obchodzi, możesz nagrać je na magnetofon i przez kartę
dźwiękową samplować i podawać się za joy'a
--
Marek Lewandowski
ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
my gallery:
http://www.pbase.com/mareklew
my kind-of-a-blog:
http://lockaphoto.stufftoread.com
Antek Laczkowski
Guest
Sun Feb 11, 2007 2:07 am
Dnia 10-02-2007 o 17:27:08 Marek Lewandowski <locust@poczta.onet.pl>
napisał(a):
Quote:
Urządzenie klasy joystick po prostu podaje ile ma osi, wartość każdej
osi i wartość przycisków. To, skąd sterownik te wartości wytrzaśnie, to
już gry nie obchodzi, możesz nagrać je na magnetofon i przez kartę
dźwiękową samplować i podawać się za joy'a
Dzięki!
To cenna wiadomość. Czyli albo muszę szukać odpowiedniego drivera
(może ktoś już napisał) albo zacząć się uczyć, jak pisać drivery pod Windę.
Pod czystym DOS'em raczej software'm tego nie ugryzę,
bo stare gry mogą czytać wprost z portu - chociaż podobno jest w BIOS'ie
przerwanie, podające stan joystick'a, jeśli gra go używa, to ją dorwałem.
Antek
Adam Dybkowski
Guest
Sun Feb 11, 2007 4:02 am
Antek Laczkowski napisał(a):
Quote:
Urządzenie klasy joystick po prostu podaje ile ma osi, wartość każdej
osi i wartość przycisków. To, skąd sterownik te wartości wytrzaśnie, to
już gry nie obchodzi
To cenna wiadomość. Czyli albo muszę szukać odpowiedniego drivera
(może ktoś już napisał) albo zacząć się uczyć, jak pisać drivery pod Windę.
Pod czystym DOS'em raczej software'm tego nie ugryzę,
bo stare gry mogą czytać wprost z portu - chociaż podobno jest w BIOS'ie
przerwanie, podające stan joystick'a, jeśli gra go używa, to ją dorwałem.
1) Taniej będzie kupić joystick na gameport niż zrobić konwerter
USB->gameport.
2) Chcesz napisać własny sterownik pod Windows XP emulujący port
drukarki dla gier DOSowych? No to powodzenia. Zgłoś się za rok i
powiedz, jak Ci poszło, szybciej raczej nie ma szans tego zrobić
(szczególnie że wcześniej nie pisałeś sterowników pod Win).
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Antek Laczkowski
Guest
Sun Feb 11, 2007 10:35 am
Dnia 11-02-2007 o 04:02:29 Adam Dybkowski <adybkows12@45wp.pl> napisał(a):
Quote:
Antek Laczkowski napisał(a):
Windę.
Pod czystym DOS'em raczej software'm tego nie ugryzę,
bo stare gry mogą czytać wprost z portu - chociaż podobno jest w BIOS'ie
przerwanie, podające stan joystick'a, jeśli gra go używa, to ją
dorwałem.
2) Chcesz napisać własny sterownik pod Windows XP emulujący port
drukarki dla gier DOSowych? No to powodzenia. Zgłoś się za rok i
powiedz, jak Ci poszło, szybciej raczej nie ma szans tego zrobić
(szczególnie że wcześniej nie pisałeś sterowników pod Win).
Nie to.
Chcę napisać sterownik pod Win, czytający USB poprzez istniejący
sterownik joystick'a USB a emulujący gameport, jak najbardziej pod Win.
Co do DOS'u - chcę przechwycić przerwanie BIOS obsługujące gameport
i emulować go, ale czytając z USB.
Quote:
1) Taniej będzie kupić joystick na gameport niż zrobić konwerter
USB->gameport.
Ten joystick dostałem tylko do sprawdzenia, czy działa,
później i tak idzie do dzieci znajomego (które będą pewnie miały
nowe gry). Chcę tylko "naumieć się" USB w różnych systemach,
bo mi to potrzebne do starego systemu QNX.
Antek
J.F.
Guest
Mon Feb 12, 2007 6:12 pm
On Sun, 11 Feb 2007 10:35:27 +0100, Antek Laczkowski wrote:
Quote:
2) Chcesz napisać własny sterownik pod Windows XP emulujący port
drukarki dla gier DOSowych? No to powodzenia. Zgłoś się za rok i
powiedz, jak Ci poszło, szybciej raczej nie ma szans tego zrobić
(szczególnie że wcześniej nie pisałeś sterowników pod Win).
Nie to.
Chcę napisać sterownik pod Win, czytający USB poprzez istniejący
sterownik joystick'a USB a emulujący gameport, jak najbardziej pod Win.
Co do DOS'u - chcę przechwycić przerwanie BIOS obsługujące gameport
i emulować go, ale czytając z USB.
Co ty w koncu chcesz zrobic - koniecznie uruchomic jakas
prehistoryczna gierke w okienku dosa ?
Producent joystika na pewno odpowiednie drivery zrobil, a moze nawet
microsoft je zrobil, teraz potrzebujesz tylko windowsowa gre.
Taka raczej z czasow Win98 niz win3.1, nie wiem jak z rokiem 1995 ..
Quote:
Chcę tylko "naumieć się" USB w różnych systemach,
bo mi to potrzebne do starego systemu QNX.
Ale to pewnie zupelnie inny problem :-)
J.
Antek Laczkowski
Guest
Mon Feb 12, 2007 7:45 pm
Dnia 12-02-2007 o 18:12:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Co ty w koncu chcesz zrobic - koniecznie uruchomic jakas
prehistoryczna gierke w okienku dosa ?
Chciałem - ale widzę, że mam za dużo niewiadomych i zostawię ten pomysł
- zrobić taki driver do Windows, aby gra (stara) widziała joystick
w porcie gier, a tymczasem naprawdę byłby czytany joystick na USB.
Ale to nie ma sensu, musiałbym znać protokół, jak joystick USB gada
z Windows, lepiej już poświęcę czas na zgłębianie powiązań USB-ASPI
(mam gdzieś na dyskietkach źródła podobnego kodu pod DOS-em).
Jak będę wiedział, jak przeczytać przez USB cokolwiek,
chociażby sprawdzić, co jest do niego podłączone,
to będzie mój pierwszy sukces

Od driverów narazie się odczepiam.
Antek
J.F.
Guest
Mon Feb 12, 2007 7:53 pm
On Mon, 12 Feb 2007 19:45:26 +0100, Antek Laczkowski wrote:
Quote:
Dnia 12-02-2007 o 18:12:02 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Co ty w koncu chcesz zrobic - koniecznie uruchomic jakas
prehistoryczna gierke w okienku dosa ?
Chciałem - ale widzę, że mam za dużo niewiadomych i zostawię ten pomysł
- zrobić taki driver do Windows, aby gra (stara) widziała joystick
w porcie gier, a tymczasem naprawdę byłby czytany joystick na USB.
Ale to nie ma sensu, musiałbym znać protokół, jak joystick USB gada
z Windows, lepiej już poświęcę czas na zgłębianie powiązań USB-ASPI
(mam gdzieś na dyskietkach źródła podobnego kodu pod DOS-em).
Podejrzewam ze poznac co leci po USB jest prostsze niz dowiedzenie
sie jak dolozyc symulacje portu gier do windowsa :-)
Odpowiednia modyfikacja funkcji BIOS okienka DOS tez jest chyba
nietrywialna do realizacji - a wiekszosc gier chyba z tego nie
korzysta.
A swoja droga - Windows nie ma takiej emulacji wbudowanej ?
J.
Zbych
Guest
Mon Feb 12, 2007 10:14 pm
J.F. przemówił ludzkim głosem:
Quote:
Podejrzewam ze poznac co leci po USB jest prostsze niz dowiedzenie
sie jak dolozyc symulacje portu gier do windowsa
Po co wyłamywać otwarte drzwi. Przecież można skorzystać z dosboxa
http://dosbox.sourceforge.net/
Antek Laczkowski
Guest
Tue Feb 13, 2007 4:46 pm
Dnia 12-02-2007 o 19:53:21 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Podejrzewam ze poznac co leci po USB jest prostsze niz dowiedzenie
Quote:
sie jak dolozyc symulacje portu gier do windowsa
To będę wiedział, jak zgłębię tajniki USB

Quote:
Odpowiednia modyfikacja funkcji BIOS okienka DOS tez jest chyba
nietrywialna do realizacji - a wiekszosc gier chyba z tego nie
korzysta.
Nie jest to dla mnie takie oczywiste: O ile się nie mylę,
analogowy joystick tworzy, wraz z kondziołem na karcie
/ płycie głównej układ RC, stała czasowa tego układu określa
czas impulsu uniwibratora i stan tego ostatniego się czyta.
Bardzo stare programy robiły to w software'owej pętli,
ale gdzieś w okolicach AT do BIOS'u została dodana procedura,
która czyta joystick niezależnie od taktowania procesora.
Jak ona to robi - nie wiem.
Gry, które "chciałyby być" przyszłościowe (wtedy) mogłyby
uniezależnić się od częstości procesora wykorzystując właśnie
w/w procedurę. To czywiście jest gdybanie.
Quote:
A swoja droga - Windows nie ma takiej emulacji wbudowanej ?
Gmerałem w sieci i nie natknąłem się na taką informację,
ale jeszcze poszukam pod tym kątem.
Poza tym mam lekturę polecaną przez 'Zbych'a (dosbox),
jak ją zgłębię, może będę pisał mądrzej :)
Na 'teraz' mam do napisania stronę www dla kolegi
i naprawę wzmacnacza dla sąsiadki (patrz temat z 'UNITRA'
w tej grupie). Do USB jeszcze wrócę.
Antek
PS: Nie ma to jak dorabiać na szaro/czarno na bezrobociu
- żyje się na socjalnym dołku, ale ma się duzo czasu...
Goto page 1, 2 Next