Goto page Previous 1, 2
J.F.
Guest
Tue Feb 13, 2007 6:25 pm
On Tue, 13 Feb 2007 16:46:12 +0100, Antek Laczkowski wrote:
Quote:
Dnia 12-02-2007 o 19:53:21 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Odpowiednia modyfikacja funkcji BIOS okienka DOS tez jest chyba
nietrywialna do realizacji - a wiekszosc gier chyba z tego nie
korzysta.
Nie jest to dla mnie takie oczywiste: O ile się nie mylę,
analogowy joystick tworzy, wraz z kondziołem na karcie
/ płycie głównej układ RC, stała czasowa tego układu określa
czas impulsu uniwibratora i stan tego ostatniego się czyta.
Bardzo stare programy robiły to w software'owej pętli,
ale gdzieś w okolicach AT do BIOS'u została dodana procedura,
która czyta joystick niezależnie od taktowania procesora.
Jak ona to robi - nie wiem.
Zaloze sie ze w softwareowej petli :-)
Quote:
Gry, które "chciałyby być" przyszłościowe (wtedy) mogłyby
uniezależnić się od częstości procesora wykorzystując właśnie
w/w procedurę. To czywiście jest gdybanie.
Raczej poszly przeciwnie - wlasnej obslugi.
BIOSa kto mogl omijal :-)
Tak czy inaczej - chyba sie trzeba duzo naczytac zeby napisac
programik ktory w okienku DOS zainstaluje sie rezydentnie jako usluga
bios i skorzysta z api win32.
Quote:
A swoja droga - Windows nie ma takiej emulacji wbudowanej ?
Gmerałem w sieci i nie natknąłem się na taką informację,
ale jeszcze poszukam pod tym kątem.
Pare trafien z google:
http://forumz.tomshardware.com/games/USB-joystick-working-DOS-games-Windows-XP-ftopict43104.html
http://www.ipk.ko.pl/forum/viewtopic.php?t=2620&view=next&sid=1e5f449e6477d1564ff89c23a5ac1cc5
J.
Adam Dybkowski
Guest
Wed Feb 14, 2007 12:29 am
Antek Laczkowski napisał(a):
Quote:
Chciałem - ale widzę, że mam za dużo niewiadomych i zostawię ten pomysł
- zrobić taki driver do Windows, aby gra (stara) widziała joystick
w porcie gier, a tymczasem naprawdę byłby czytany joystick na USB.
Ale to nie ma sensu, musiałbym znać protokół, jak joystick USB gada
z Windows
Klasa USB HID (Human Interface Device) jest bardzo dobrze
udokumentowana. Możesz ściągnąć źródła FreeRTOS i tam w przykładowych
programikach masz symulację joysticka przez port USB (dla procesora
AT91SAM7S64). Gadanie każdego joysticka USB z Windows jest całkiem
standardowe (zmienia się tylko liczba osi i przycisków oraz dodatkowe
gadżety typu ForceFeedback) ale niech tym się martwi gotowy sterownik.
Jeżeli z poziomu aplikacji okienkowej chcesz zagadać z joystickiem,
sensownie będzie do tego celu użyć mechanizmów zapewnianych przez
DirectX (dokładniej DirectInput). Można oczywiście też starą metodą API.
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Tomasz Piasecki
Guest
Wed Feb 14, 2007 8:03 pm
Antek Laczkowski wrote:
Quote:
OK, ale jak podczepiś taki joystick do jakiejś gry, nie mam gry
obsługującej go bezpośrednio, tylko takie, reagujące na joystick
w gameport.
To są zwykle bardzo stare gry, które spokojnie da się uruchomić na
emulatorze typu dosbox. Emulator emuluje pod windą starego peceta z
wszystkimi soundblasterami, joystickami itp.
TP.
--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ @poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |
Goto page Previous 1, 2