Goto page 1, 2 Next
Mateusz Bogusz
Guest
Fri Jan 06, 2017 3:43 pm
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Robert WaĹkowski
Guest
Fri Jan 06, 2017 4:03 pm
W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Szukam jakieś "inteligencji"
Nie za darmo ale jest.

http://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego-akumulatora-separator-sla.html
Robert
Robert WaĹkowski
Guest
Fri Jan 06, 2017 4:36 pm
W dniu 2017-01-06 o 16:24, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Wybitnie samochodowa obudowa
Bardzo ładna. Na szynę DIN.

Robert
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Fri Jan 06, 2017 4:41 pm
W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu
Przekaźnik włączony tylko podczas pracy silnika.
P.P.
Zenek Kapelinder
Guest
Fri Jan 06, 2017 5:24 pm
Wybitnie samochodowa obudowa i samochodowe podlaczenia.
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Fri Jan 06, 2017 5:35 pm
Pan Robert Wańkowski napisał:
Quote:
Wybitnie samochodowa obudowa
Bardzo ładna. Na szynę DIN.
No to bardziej tramwajowa.
--
Jarek
Adam
Guest
Fri Jan 06, 2017 6:17 pm
W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu :-)
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/ibs-dbs.html
--
Pozdrawiam.
Adam
Mateusz Bogusz
Guest
Sat Jan 07, 2017 2:56 pm
Quote:
W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu :-)
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/ibs-dbs.html
Fajne, ale przypuszczam że przerasta moje potrzeby :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Mateusz Bogusz
Guest
Sat Jan 07, 2017 3:01 pm
Quote:
Wygląda jak ciut inteligentniejsza wersja zwykłego przekaźnika, który
zaproponował Paweł. Wersja 40A oznacza że maksymalny prąd ładowania z
przekaźnika czy do przekaźnika nie przekroczy / powinien 40A? Bo jak z
przekaźnika niezależnie jaki mam alternator, to mi pasi :-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Adam
Guest
Sat Jan 07, 2017 4:19 pm
W dniu 2017-01-07 o 14:56, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu :-)
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/ibs-dbs.html
Fajne, ale przypuszczam że przerasta moje potrzeby :-)
Są prostsze.
Szukaj na hasła:
- separator baterii
- izolator baterii
Uwaga:
Większość prostszych wymaga akumulatorów podobnej pojemności i podobnej
kondycji. Tylko niektóre obsługują skrajnie różne akumulatory, każdy z
osobna ładując wg jego parametrów.
Wtedy też instalację często się rozdziela, przykładowo jeden akku pod
rozrusznik i światła, drugi dla elektroniki.
--
Pozdrawiam.
Adam
wowa
Guest
Sat Jan 07, 2017 5:47 pm
Quote:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z tego
dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu
Zobacz do elektroniki jachtowej. Na początek ten artykuł
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2152&page=45.
Wojtek
Zenek Kapelinder
Guest
Sat Jan 07, 2017 7:51 pm
Przekaznik to sie nazywa. Moze byc od rozrusznika, wentylatora chlodnicy, swiec zarowych. Kazdy samochodowy bedzie sie nadawal pod warunkiem ze w samochodzie steruje duzym obciazeniem. Przekznik podlaczony w miejscu w ktorym pojawia sie napiecie po przekreceniu stacyjki. Jak przekrecona to polaczone obydwa akumulatory, jak zaplon wylaczony to rozlaczone. Ubiegam wiejskich glupkow i za przekrecenie stacyjki nalezy uwazac pojawienie sie karty itp.
tck
Guest
Sun Jan 08, 2017 9:35 am
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości
news:o4oaen$f4k$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
używaniu :-)
rozumiem że ma to zasilać fabryczne wyposażenie samochodu? czy coś
dołożonego? to wyposażenie działa bez zapłonu?
jeśli standardowe wyposażenie to ja bym zrobił tak- rozruchowy aku
podłączony tylko do rozrusznika, dodatkowy do zasilania instalacji i
alternatora, między nimi albo diodę w kierunku przewodzenia do rozruchowego-
wada- spadek napięcia ładowania i może nie doładowywać aku albo przekaźnik
załączany po zgaśnięciu kontrolki ładowania.
pomysły o podłączaniu rozruchowego aku przez przekaźnik to średnio mi się
widzą...
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
Mateusz Bogusz
Guest
Sun Jan 08, 2017 10:53 am
Quote:
rozumiem że ma to zasilać fabryczne wyposażenie samochodu? czy coś
dołożonego? to wyposażenie działa bez zapłonu?
Jak zrozumiałem, przekaźnik np. taki jak zaproponowany przez Roberta
sprawił by, że standardowe wyposażenie w momencie braku zapłonu ciągnęło
by tylko z podstawowego akumulatora. Ładowanie odbywałoby się na oba, a
rzeczy podłączone do dodatkowego akumulatora przy wyłączonym zapłonie,
ssały by tylko z niego.
Idealnie by było gdyby na wyłączonym zapłonie np. radio ssało z obu, a
tylko z dodatkowego akumulatora, urządzenia bezpośrednio podłączone do
niego.
Quote:
ja bym zrobił tak- rozruchowy aku
podłączony tylko do rozrusznika, dodatkowy do zasilania instalacji i
alternatora, między nimi albo diodę w kierunku przewodzenia do
rozruchowego- wada- spadek napięcia ładowania i może nie doładowywać aku
Ale poza rozrusznikiem wypadałoby coś tam jeszcze zasilać, nie wiem
komputer, stacyjkę, konsolę? Nie znam się aż tak, ale samo zasilanie
rozrusznika przy wyssanym zapasowym do zera chyba nie sprawi że auto odpali.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Dariusz K. Ĺadziak
Guest
Tue Jan 17, 2017 12:37 am
wowa pisze:
Quote:
Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy
każdym używaniu :-)
Zobacz do elektroniki jachtowej. Na początek ten artykuł
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2152&page=45.
Wojtek
Dokładnie. W elektrotechnice jachtowej ta zabawka występuje pod skrótem
VSR. Są separatory jednostronne, czyli nadzorujące napięcie po jednej z
rozdzielonych stron - można więc je używać w instalacjach z jednym
źródłem pierwotnym (np. alternatorem) oraz dwustronne - z jednej
przypinamy np. alternator silnika, z drugiej fotoogniwa...
Zasada działania jest prosta - na akumulatorze bez ładowania napięcie
raczej nie przekroczy 13V. Dla skutecznego ładowania potrzeba minimum
13.6 - 13.8V. Zatem powyżej 13.5V układ łączy akumulatory razem bo
źródło ładujące pracuje i akumulatory nawzajem między sobą ładunku
wymieniały nie będą.
--
Darek
Goto page 1, 2 Next