J.F.
Guest
Tue Jan 17, 2017 1:44 pm
Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał w wiadomości
wowa pisze:
Quote:
Zobacz do elektroniki jachtowej. Na początek ten artykuł
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2152&page=45.
Zasada działania jest prosta - na akumulatorze bez ładowania napięcie
raczej nie przekroczy 13V. Dla skutecznego ładowania potrzeba minimum
13.6 - 13.8V. Zatem powyżej 13.5V układ łączy akumulatory razem bo
źródło ładujące pracuje i akumulatory nawzajem między sobą ładunku
wymieniały nie będą.
No, jak sie do alternatora i naladowanego akumulatora podlaczy aku
rozladowany ... to jakie ustali sie napiecie.
Nie bedzie ten VSR skokami pracowal ?
J.
wowa
Guest
Sat Jan 21, 2017 10:16 pm
Quote:
No, jak sie do alternatora i naladowanego akumulatora podlaczy aku
rozladowany ... to jakie ustali sie napiecie.
Nie bedzie ten VSR skokami pracowal ?
Powiem tak: na jachcie ze względów bezpieczeństwa musisz mieć
naładowany akumulator rozruchowy. Akumulatory tzw. "hotelowe" bywają
często rozładowane do cna. Po uruchomieniu silnika automat ładuje
akumulatory z piorytetem rozruchowego. Weź pod uwagę że rozruchowy to
np. 100Ah a hotelowe to może być kilka takich równolegle. Czyli obwody
ładowania muszą być rozdzielone.
wojtek