RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak łatwo można zakłócić sygnał GPS? Teoria o balonie meteorologicznym i jammerek!

GPS - aż tak łatwy do zagłuszenia?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak łatwo można zakłócić sygnał GPS? Teoria o balonie meteorologicznym i jammerek!

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Sun Dec 18, 2011 2:21 am   



Powitanko,

Quote:
Moga sie tez obce rakiety naprowadzac na te radiolatarnie :-)

Poza tym radiolatarnie tez mozna zagluszyc i/lub wystawic falszywe Smile

Chyba nie zamkneli calej przestrzeni powietrznej nad soba, zeby
przechwycic drona. Nad Iranem przelatuje troche samolotow cywilnych, a
ze (z niezrozumialych dla mnie powodow) nie uzywa sie GPSow w
lotnictwie, to wlasciwie radiolatarnie sa glownym punktem orientacyjnym.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Irokez
Guest

Sun Dec 18, 2011 9:18 am   



Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:jcjf6p$i1q$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Chyba nie zamkneli calej przestrzeni powietrznej nad soba, zeby
przechwycic drona. Nad Iranem przelatuje troche samolotow cywilnych, a ze
(z niezrozumialych dla mnie powodow) nie uzywa sie GPSow w lotnictwie, to
wlasciwie radiolatarnie sa glownym punktem orientacyjnym.

No właśnie zastanawiam się, dlaczego mi na 10 tysiącach w airbusie GPS nie
łapał fixa, widział 1 góra 2 satelity. Podczas wznoszenia nie było problemu.

--
Irokez

Michał Baszyński
Guest

Sun Dec 18, 2011 11:48 am   



W dniu 2011-12-18 09:18, Irokez pisze:

Quote:
No właśnie zastanawiam się, dlaczego mi na 10 tysiącach w airbusie GPS
nie łapał fixa, widział 1 góra 2 satelity. Podczas wznoszenia nie było
problemu.

za daleko od okna? Stary, mało czuły model? Nie najszczęśliwsza
konfiguracja satelitów i okno od północy?
Stary Garmin 60CSX w sprzyjających warunkach potrafił trzymać fixa nawet
na kolanach w drugim rzędzie od okna w lotach za koło podbiegunowe.

--
Pozdr.
Michał

Waldemar Krzok
Guest

Sun Dec 18, 2011 1:22 pm   



Pawel "O'Pajak" wrote:

Quote:
Powitanko,

Sensory Sunstrand, używane w
cruise missiles kosztowały nas (na sztuki) 1800$ za sztukę (1 oś
przyspieszenie, dokładność 3?g)

A takie zwykle MEMSy sie nie nadaja?

Pewnie tak, ale 3 mikro g nie uzyskasz. Oprócz tego w 1990 roku rynek
zwykłych MEMSów był mniej więcej taki, jak PCtów w 1950.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Waldemar Krzok
Guest

Sun Dec 18, 2011 1:24 pm   



Michał Baszyński wrote:

Quote:
W dniu 2011-12-18 09:18, Irokez pisze:

No właśnie zastanawiam się, dlaczego mi na 10 tysiącach w airbusie GPS
nie łapał fixa, widział 1 góra 2 satelity. Podczas wznoszenia nie było
problemu.

za daleko od okna? Stary, mało czuły model? Nie najszczęśliwsza
konfiguracja satelitów i okno od północy?
Stary Garmin 60CSX w sprzyjających warunkach potrafił trzymać fixa nawet
na kolanach w drugim rzędzie od okna w lotach za koło podbiegunowe.

Nowe GPSy dla pospólstwa mają ograniczenie Vmax. Trochę ze względów
konstrukcyjnych, a przede wszystkim ze względów strategicznych. Moją komórką
łapałem pozycję w czasie lądowania, w czasie lotu nie.

Waldek

--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Michał Baszyński
Guest

Sun Dec 18, 2011 1:47 pm   



W dniu 2011-12-18 13:24, Waldemar Krzok pisze:

Quote:
Nowe GPSy dla pospólstwa mają ograniczenie Vmax. Trochę ze względów
konstrukcyjnych, a przede wszystkim ze względów strategicznych. Moją komórką
łapałem pozycję w czasie lądowania, w czasie lotu nie.

praktycznie wszystkie mają limit Vmax i/lub maksymalnej wysokości
(zazwyczaj było to 1000 węzłów i/lub 60 000 stóp) więc nie spodziewałem
się tego, żeby nowsze konstrukcje miały go jeszcze mocniej obcięty..

--
Pozdr.
Michał

Marek G
Guest

Sun Dec 18, 2011 3:48 pm   



Sun, 18 Dec 2011 13:24:45 +0100, Waldemar Krzok
<waldemar@zedat.fu-berlin.de> pisal(a):

Quote:
Nowe GPSy dla pospólstwa mają ograniczenie Vmax. Trochę ze względów
konstrukcyjnych, a przede wszystkim ze względów strategicznych. Moją komórką
łapałem pozycję w czasie lądowania, w czasie lotu nie.

Cześć,

2 tygodnie temu włączyłem sobie navi w komórce podczas lotu. Zdziwił
mnie czas łapania fixa (miejsce przy oknie, ale nie w samej dziurze).
NIGDY tak szybko nie łapał. 2-3 sekundy max, słauchawka to LG P500.
Mam rejestrację gpx od Bolesławca (wys. 11000m) do Pyrzowic co 20s.).
Gdyby ktos potrzebował to na priv.


--
Pozdrawiam - Marek

Czarek
Guest

Sun Dec 18, 2011 3:52 pm   



W dniu 2011-12-18 15:48, Marek G napisał/a:
Quote:
Sun, 18 Dec 2011 13:24:45 +0100, Waldemar Krzok
waldemar@zedat.fu-berlin.de> pisal(a):

Nowe GPSy dla pospólstwa mają ograniczenie Vmax. Trochę ze względów
konstrukcyjnych, a przede wszystkim ze względów strategicznych. Moją komórką
łapałem pozycję w czasie lądowania, w czasie lotu nie.

Cześć,

2 tygodnie temu włączyłem sobie navi w komórce podczas lotu. Zdziwił
mnie czas łapania fixa (miejsce przy oknie, ale nie w samej dziurze).
NIGDY tak szybko nie łapał. 2-3 sekundy max, słauchawka to LG P500.
Mam rejestrację gpx od Bolesławca (wys. 11000m) do Pyrzowic co 20s.).
Gdyby ktos potrzebował to na priv.



Porównaj sobie z http://www.flightradar24.com/, archiwum chyba właśnie 2
tygodnie trzymają/

--
Cz.

Marek G
Guest

Sun Dec 18, 2011 4:16 pm   



Sun, 18 Dec 2011 15:52:00 +0100, Czarek <czarek1@nospampoczta.fm>
pisal(a):

Quote:
Mam rejestrację gpx od Bolesławca (wys. 11000m) do Pyrzowic co 20s.).

Porównaj sobie z http://www.flightradar24.com/, archiwum chyba właśnie 2
tygodnie trzymają/

Znam ten serwis, a moja rejestracja jest bardziej mojsza;-)
Serio, to mam lepszą częstotliwość i większe możliwości nałożenia
gpx-a na różne mapy.
Dodatkowo chciałem wypatrzeć swój letni domek ale ciemno było, kruca
bomba. Wniosek: złodziej urzędował po ciemku

Trochę latam, więc następne loty też zostamą poddane GPSLoggerowi,
tyle, że już na całej trasie.




--
Pozdrawiam - Marek

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Sun Dec 18, 2011 6:11 pm   



Powitanko,

Quote:
Pewnie tak, ale 3 mikro g nie uzyskasz.

Domyslam sie, ale pewnie dokladnosc taka, zeby samolocik "wiedzial", czy
laduje w Iraku, czy w nieco innym kraju, to juz chyba by wystarczylo (?)

Quote:
Oprócz tego w 1990 roku rynek
zwykłych MEMSów był mniej więcej taki, jak PCtów w 1950.

Smile
Gdzies wyczytalem, ze pierwsza nawigacje samochodowa oparto wlasnie na
inercji, byly to chyba pozne lata 80, a wiec sprzed udostepnienia GPS
zwyklym ludziom. Samochodem tym byla zdaje sie Honda Concerto, ale nic
nie moge wyGooglac na ten temat.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

J.F.
Guest

Sun Dec 18, 2011 6:32 pm   



Dnia Sun, 18 Dec 2011 18:11:49 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Quote:
Pewnie tak, ale 3 mikro g nie uzyskasz.

Domyslam sie, ale pewnie dokladnosc taka, zeby samolocik "wiedzial", czy
laduje w Iraku, czy w nieco innym kraju, to juz chyba by wystarczylo (?)

3ug po godzinie lotu moze dac blad 0.1m/s predkosci i 180m pozycji.
Ale 3 ug to jest dokladnosc 3 ppm - watpie w taka.

Zdaje sie ze z uwagi na obroty ziemii sprawa jest latwiejsza, bo inaczej to
watpie czy gdzies bym zobaczyl dzialajacy taki system - na dokladnosc 3ppm
bym nie liczyl, a 0.1% to juz 60km po godzinie moze wycalkowac.


J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Sun Dec 18, 2011 7:24 pm   



Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

Quote:
Gdzies wyczytalem, ze pierwsza nawigacje samochodowa oparto wlasnie na
inercji, byly to chyba pozne lata 80, a wiec sprzed udostepnienia GPS
zwyklym ludziom. Samochodem tym byla zdaje sie Honda Concerto, ale nic
nie moge wyGooglac na ten temat.

Były też wynalazki działające w oparciu o pomiar drogi pokonanej przez
lewe i prawe koło. Dało się w ten sposób od biedy wykryć, w którą
przecznicę samochód skręcił. Do tego jakieś naziemne radiolatarnie na
niektórych skrzyżowaniach. O tym czytałem już na początku lat 80, jak
nie wcześniej.

--
Jarek

J.F.
Guest

Sun Dec 18, 2011 8:33 pm   



Dnia Sun, 18 Dec 2011 17:24:13 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan Pawel "O'Pajak" napisał:
Gdzies wyczytalem, ze pierwsza nawigacje samochodowa oparto wlasnie na
inercji, byly to chyba pozne lata 80, a wiec sprzed udostepnienia GPS
zwyklym ludziom. Samochodem tym byla zdaje sie Honda Concerto, ale nic
nie moge wyGooglac na ten temat.

Były też wynalazki działające w oparciu o pomiar drogi pokonanej przez
lewe i prawe koło. Dało się w ten sposób od biedy wykryć, w którą
przecznicę samochód skręcił. Do tego jakieś naziemne radiolatarnie na
niektórych skrzyżowaniach. O tym czytałem już na początku lat 80, jak
nie wcześniej.

Koniec koncow jak widac nic z tego nie wyszlo ... ale byc moze warto wrocic
do zagadnienia - teraz na kazdym rogu jakas stacja wifi do weryfikacji
pozycji, a dodatkowo mozna korzystac ze stacji GSM.

Ale ... GPS lepszy i prostszy. Wiec co sie dziwic ze w tej maszynce tez GPS
uzyli :-)

J.

J.F.
Guest

Sun Dec 18, 2011 8:58 pm   



Dnia Sun, 18 Dec 2011 19:46:55 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
Quote:
Pan J.F. napisał:
Koniec koncow jak widac nic z tego nie wyszlo ... ale byc moze warto
wrocic do zagadnienia - teraz na kazdym rogu jakas stacja wifi do
weryfikacji pozycji, a dodatkowo mozna korzystac ze stacji GSM.

W Kindlu Google Maps ustala pozycję na podstawie sieci GSM.

Z tym ze to ma dokladnosc ~500m, i to sie do nawigacji w samochodzie
kiepsko nadaje, choc do wspomagania ...

A tak swoja droga to jestem ciekaw - za uslugi lokalizacyjne sieci kazaly
sobie placic, ba - nadal kaza. A tu przychodzi google i ma za darmo.
umowili sie jakos, czy obeszli, czy zawsze taka funkcja w javie byla ?

J.

j.r.
Guest

Sun Dec 18, 2011 9:30 pm   



Mateusz Klatecki wrote:
Quote:
Bez problemu można odczytać za pomocą większości modemów GSM numery
sieci (MNC MCC), numery nadajników (LAC) oraz moc sygnałów (a tym
samym mniej więcej odległość). Mając te informacje i bazę z
położeniem nadajników można mniej więcej obliczyć położenie.
Gdzieś kiedyś w necie nawet widziałem stronkę na której można było
wpisać te dane i podawała przybliżoną lokalizację.

Czy baza lokalizacji nadajników jest publiczna czy trzeba ją jakoś
zdobyć tego nie wiem. Google pewnie jakąś ma.

http://mapa.btsearch.pl/

--
pzdr, j.r.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak łatwo można zakłócić sygnał GPS? Teoria o balonie meteorologicznym i jammerek!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map