Goto page 1, 2 Next
Robben
Guest
Tue Jun 22, 2010 11:01 pm
Co siedzi w takim czujniku? Jaki ma zakres pomiarowy? Czy zmienia
rezystancję? Jak bardzo liniowo?
http://www.allegro.pl/item1082712537_czujnik_cisnienia_oleju_fiat_126_126p.html
http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnienia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html
Te są najtańsze ale jest multum czujników ciśnienia oleju/klimy/paliwa w
cenach niewiele wyższych. Potrzebuję mierzyć do 4 bar czasem do 2 bar,
niezbyt dokładnie.
Co myślicie?
J.F.
Guest
Tue Jun 22, 2010 11:26 pm
On Wed, 23 Jun 2010 01:01:16 +0200, Robben wrote:
Quote:
Ten zmienia rezystancje
Liniowo .. no, poniekad tak, to zwykly zestyk sterowany cisnieniem.
Quote:
http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnienia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html
I ten chyba tez.
J.
bratPit[pr]
Guest
Wed Jun 23, 2010 9:50 am
Quote:
tak jak pisze J.F. to są czujniki dwupołożeniowe,
Ty potrzebujesz jak rozumiem jakiegoś wyjścia linowego (napięciowego)?
to najprędzej czujnik ciśnienia klimatyzacji - ale te które ja znam są
zasilane bodaj z 5V no i zakres mają do min. 20 barów więc pomiar w zakresie
2 (4 barów) spowoduje pracę na małym zakresie i zmianie napięcia Uwy,
można by zastosować czujniki przemysłowe z wyjściem 0-10V/4-20mA, ale to już
koszt rzędu 100 Eur - chyba że są tańsze,
brat
kogutek
Guest
Wed Jun 23, 2010 10:41 am
Quote:
Co siedzi w takim czujniku? Jaki ma zakres pomiarowy? Czy zmienia
rezystancj�? Jak bardzo liniowo?
http://www.allegro.pl/item1082712537_czujnik_cisnienia_oleju_fiat_126_126p.html
http://www.allegro.pl/item1088256476_czujnik_cisnienia_oleju_c330_c360_c_330_c_360.html
Te s� najta�sze ale jest multum czujników ci�nienia oleju/klimy/paliwa w
cenach niewiele wyşszych. Potrzebuj� mierzy� do 4 bar czasem do 2 bar,
niezbyt dok�adnie.
Co my�licie?
tak jak pisze J.F. to s� czujniki dwupo�oşeniowe,
Ty potrzebujesz jak rozumiem jakiego� wyj�cia linowego (napi�ciowego)?
to najpr�dzej czujnik ci�nienia klimatyzacji - ale te które ja znam s�
zasilane bodaj z 5V no i zakres maj� do min. 20 barów wi�c pomiar w zakresie
2 (4 barów) spowoduje prac� na ma�ym zakresie i zmianie napi�cia Uwy,
moşna by zastosowa� czujniki przemys�owe z wyj�ciem 0-10V/4-20mA, ale to juş
koszt rz�du 100 Eur - chyba şe s� ta�sze,
brat
Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu. Są samochody co mają oprócz
lampki jeszcze wskaźnik ze wskazówka. Dokładność nie jest oszałamiająca. Wada to
spory pobór prądu bo w środku jest grzałka i bimetal. Sygnał wyjściowy to PWM
przy częstotliwości kilkudziesięciu herców.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Robert Wańkowski
Guest
Wed Jun 23, 2010 12:49 pm
Użytkownik "kogutek"
Quote:
Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu.
Polonez z lat '80 chyba miał taki czujnik.
Quote:
Wada to
spory pobór prądu bo w środku jest grzałka i bimetal.
A jak to działa?
Robert
Qwinto
Guest
Wed Jun 23, 2010 4:39 pm
"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message
news:hvssa1$nop$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Użytkownik "kogutek"
Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu.
Polonez z lat '80 chyba miał taki czujnik.
Nawet Caro do 1995 roku.
--
Pozdrawiam
Qwinto
Robben
Guest
Wed Jun 23, 2010 5:52 pm
"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message
news:hvslck$ruk$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
tak jak pisze J.F. to są czujniki dwupołożeniowe,
Ty potrzebujesz jak rozumiem jakiegoś wyjścia linowego (napięciowego)?
to najprędzej czujnik ciśnienia klimatyzacji - ale te które ja znam są
zasilane bodaj z 5V no i zakres mają do min. 20 barów więc pomiar w
zakresie 2 (4 barów) spowoduje pracę na małym zakresie i zmianie napięcia
Uwy,
można by zastosować czujniki przemysłowe z wyjściem 0-10V/4-20mA, ale to
już koszt rzędu 100 Eur - chyba że są tańsze,
100 euro odpada.
Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Wed Jun 23, 2010 6:50 pm
In news:hvthjg$cke$1@opal.futuro.pl,
Robben <r@no.mail> nabazgrał:
Quote:
"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message
news:hvslck$ruk$1@inews.gazeta.pl...
(ciap)
100 euro odpada.
Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?
http://www.moto-trans.koszalin.pl/assortment/ZUK/?category=6
--
Włodek
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Wed Jun 23, 2010 6:54 pm
In news:hvthjg$cke$1@opal.futuro.pl,
Robben <r@no.mail> nabazgrał:
(ciap)
Quote:
100 euro odpada.
Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic114377.html
--
Włodek
Robben
Guest
Wed Jun 23, 2010 7:04 pm
"Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiuq@wp.pl> wrote in message
news:4c225774$0$19170$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
In news:hvthjg$cke$1@opal.futuro.pl,
Robben <r@no.mail> nabazgrał:
"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message
news:hvslck$ruk$1@inews.gazeta.pl...
(ciap)
100 euro odpada.
Może znasz czujniki samochodowe, które mierzą faktycznie?
http://www.moto-trans.koszalin.pl/assortment/ZUK/?category=6
pięknie
"Czujnik ciśnienia oleju na wskaznik Czujnik ciśnienia oleju na wskaznik "
Teraz pytanie czym jest ten czujnik elektrycznie ?
kogutek
Guest
Wed Jun 23, 2010 9:22 pm
Quote:
Użytkownik "kogutek"
Taniej wyjdzie czujnik ciśnienia od samochodu.
Polonez z lat '80 chyba miał taki czujnik.
Wada to
spory pobór prądu bo w środku jest grzałka i bimetal.
A jak to działa?
Robert
Dzwonek na prąd stały widziałeś? Jasne że widziałeś. To wyobraź sobie taki
dzwonek. Nie ma elektromagnesu a zamiast zwory jest bimetal z grzałką. Jak
ugrzeje to rozwiera się styk i przerywa obwód. Inercja jest taka że bimetal
wygina się dalej, pomimo braku prądu i uderza w czaszę. Jak ostygnie i zewrze
styk to wszystko się powtarza. Jak śrubka od styku wykręcona to krótko grzeje i
długo stygnie. Wskazówka pokazuje zero. Jak śrubka wkręcona to długo grzeje i
krótko stygnie. Wskazówka pokazuje maksimum. Do kompletu do samochodowego
czujnika ciśnienia potrzebny jest wskaźnik od samochodu, we wskaźniku jest
bimetal napędzający wskazówkę.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Włodzimierz Wojtiuk
Guest
Wed Jun 23, 2010 9:40 pm
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości
news:60b5.0000108a.4c227b24@newsgate.onet.pl...
(ciap)
Quote:
dzwonek. Nie ma elektromagnesu a zamiast zwory jest bimetal z grzałką. Jak
ugrzeje to rozwiera się styk i przerywa obwód. Inercja jest taka że
bimetal
wygina się dalej, pomimo braku prądu i uderza w czaszę. Jak ostygnie i
zewrze
styk to wszystko się powtarza. Jak śrubka od styku wykręcona to krótko
grzeje i
długo stygnie. Wskazówka pokazuje zero. Jak śrubka wkręcona to długo
grzeje i
krótko stygnie. Wskazówka pokazuje maksimum. Do kompletu do samochodowego
czujnika ciśnienia potrzebny jest wskaźnik od samochodu, we wskaźniku jest
bimetal napędzający wskazówkę.
Są też inne:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZS/Czujniki_cisnienia_i_temoperatury.pdf
--
Włodek
Robert Wańkowski
Guest
Wed Jun 23, 2010 11:06 pm
Użytkownik "kogutek"
Quote:
Do kompletu do samochodowego
czujnika ciśnienia potrzebny jest wskaźnik od samochodu, we wskaźniku jest
bimetal napędzający wskazówkę.
To mnie zaskoczyłeś. Nie miałem pojęcia, że tak to działa.
Nie wiem jaka bezwładność jest takiego układu.
Ale w Polonezie ta wskazówka żwawo się kładła w ostrych zakrętach jak olej
odpływał.
Robert
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Jun 24, 2010 7:59 am
Hello Robert,
Thursday, June 24, 2010, 1:06:31 AM, you wrote:
Quote:
Do kompletu do samochodowego czujnika ciśnienia potrzebny jest
wskaźnik od samochodu, we wskaźniku jest bimetal napędzający
wskazówkę.
To mnie zaskoczyłeś. Nie miałem pojęcia, że tak to działa.
Nie wiem jaka bezwładność jest takiego układu.
Ale w Polonezie ta wskazówka żwawo się kładła w ostrych zakrętach jak olej
odpływał.
Chyba Ci się z kaszlakiem pomyliło, który przy niskim poziomie oleju
faktycznie na zakrętach potrafił kontrolkę zapalić.
Nie mam pojęcia, jak ostry musiałby być zakręt i jak niski poziom
oleju, żeby smok w Poldku zassał powietrze. Jedno jest pewne - w takim
zakręcie patrzenie na wskaźnik ciśnienia oleju byłoby ostatnią rzeczą,
o której bym myślał.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Jun 24, 2010 2:15 pm
Hello Robert,
Thursday, June 24, 2010, 5:07:03 PM, you wrote:
Quote:
Chyba Ci się z kaszlakiem pomyliło, który przy niskim poziomie oleju
faktycznie na zakrętach potrafił kontrolkę zapalić.
Nie pomyliłem.
Polonez. I nie zapalała się lampka, ale wskazówka leciała w lewo w kierunku
minimum.
No to bez oleju praktycznie jeździłeś. I z zepsutą kontrolką, bo nie
wyobrażam sobie sytuacji, żeby było inaczej.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page 1, 2 Next