Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next
Kaczin
Guest
Sat Jul 22, 2017 8:12 pm
W dniu 22.07.2017 o 21:35, Pszemol pisze:
Quote:
"Kaczin" <jaka857@poczta.interia.pl> wrote in message
news:ol08v7$1us$2@gioia.aioe.org...
W dniu 22.07.2017 o 19:58, Pszemol pisze:
STAR - to były maszyny!!
Rozwiń myśl, proszę.
Nie ma w tym myśli żadnej, rozmarzyłem się tylko
Tak przypuszczałem.
--
Kaczin
Janusz
Guest
Sat Jul 22, 2017 9:18 pm
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
Quote:
W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
np przepięcia albo przeciążenie.
Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
wapna

Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
Diody najczęściej przebijają napięciowo.
Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
być jeszcze
ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
maksymalny.
Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
Tu masz przykład łącznie z połączeniami
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
obciążenie...
Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
skodzie felicji czy favorit...
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
--
Pozdr
Janusz
Uncle Pete
Guest
Sun Jul 23, 2017 8:10 am
Quote:
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
[...]
Quote:
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
PiteR
Guest
Sun Jul 23, 2017 11:07 am
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Quote:
Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny.
Z wyjątkiem takiego detalu, że to kolega PiteR nie doczytał o co
pytam a potem mi zarzuca że nie napisałem czy diodka na zegarach
świeci.
koledzy to są na elektroda.pl
Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat
że zadajesz pytania:
"Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
regulatorem działa?"
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
Janusz
Guest
Sun Jul 23, 2017 1:24 pm
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
Quote:
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
[...]
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
--
Pozdr
Janusz
Pszemol
Guest
Sun Jul 23, 2017 2:42 pm
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Quote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Wiele mówiąca zbieżność. Ten sam poziom intelektualny.
Z wyjątkiem takiego detalu, że to kolega PiteR nie doczytał o co
pytam a potem mi zarzuca że nie napisałem czy diodka na zegarach
świeci.
koledzy to są na elektroda.pl
O tak? A tu nie ma?
Quote:
Pszemol ja bym chciał wiedzieć tylko jedno ile ty masz lat
że zadajesz pytania:
"Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
regulatorem działa?"
A co Ci kuna nie pasuje? Czego znowu nie doczytałeś?

Ogon spuść między
nogi bo źle doczytałeś a teraz tu podskakujesz... po co?
jacek
Guest
Sun Jul 23, 2017 5:33 pm
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
[...]
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
--
pzdr, j.r.
Janusz
Guest
Sun Jul 23, 2017 5:42 pm
W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
Quote:
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
[...]
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
tak 50-70A

widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
kręcisz kierownicą
wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
--
Pozdr
Janusz
jacek
Guest
Sun Jul 23, 2017 8:14 pm
W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
[...]
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
wydajność.
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
tak 50-70A

widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
kręcisz kierownicą
wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie
gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu.
Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie
gdzie jest 80A...
--
pzdr, j.r.
J.F.
Guest
Sun Jul 23, 2017 10:17 pm
Dnia Sat, 22 Jul 2017 12:58:54 -0500, Pszemol napisał(a):
Quote:
"szod" <brak@adresu.pl> wrote in message
W dniu 2017-07-22 o 16:56, Pszemol pisze:
A orientujesz się na jakie napięcie Vr diody się tam montuje?
Trochę ciężko mi uwierzyć aby dawali diody z Vr 15V

))
Więc pewnie będą diody na 30-40V a chyba takich napięć nie ma w aucie?
Jak akumulator nie będzie kontaktował z klemami, albo
na przewodach np. masa, to napięcie może znacznie podskoczyć.
Jak znacznie? 15V? 17V? Chyba nie 60V?
Ciekawi mnie to...
Nie zdziwilbym sie.
Pamietaj ze alternator laduje przy obrotach silnika 850,
i ma wtedy ponad 14V, to ile ma przy obrotach 6000 ?
Ale to bez obciazenia.
J.
J.F.
Guest
Mon Jul 24, 2017 8:49 am
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba
dorzucić
tak 50-70A

widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało
akumulator.
To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
kręcisz kierownicą
wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
Ale czy taki duzy przyczynek ?
Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
obciazen nie powinien miec z tym klopotow.
Chinska jakosc i tyle :)
J.
J.F.
Guest
Mon Jul 24, 2017 8:50 am
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma
hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania
Napedzana paskiem przez silnik.
J.
Janusz
Guest
Mon Jul 24, 2017 9:00 am
W dniu 2017-07-24 o 10:50, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl...
Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
wspomagania :)
Napedzana paskiem przez silnik.

To akurat nie ten przypadek ale obiło mi się o uszy że jest pompa
hydrauliczna napędzana silnikiem elektrycznym.
--
Pozdr
Janusz
J.F.
Guest
Mon Jul 24, 2017 9:00 am
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
Quote:
Tu masz przykład łącznie z połączeniami
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
komputerowo sterowany.
Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
i ten typ tak ma.
Quote:
alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
obciążenie...
Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
skodzie felicji czy favorit...
Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
watpie by to bylo problemem.
Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.
Quote:
problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie
ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął
się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono
szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą,
np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał
odpowiednią wydajność.
Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
:-)
J.
Janusz
Guest
Mon Jul 24, 2017 9:04 am
W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl...
To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
tak 50-70A

widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
kręcisz kierownicą
wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
Ale czy taki duzy przyczynek ?
Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.
Quote:
Chwila tego obciazenia, mniejsze niz z rozrusznika, alternator cos tam
jednak laduje - rozruchowy akumulator dostosowany do krotkich i duzych
obciazen nie powinien miec z tym klopotow.
Może tak może nie, tego normalnie nie widzisz, ja widziałem na testach
przekładnie
kierownicze i byłem zaskoczony ile to prądu bierze.
Quote:
Chinska jakosc i tyle
Z chińczykami to nic nie ma wspólnego, te co widziałem są wszystkie
produkowane w Polsce, od A do Z,
odbiorcy to główni producenci aut w europie.
--
Pozdr
Janusz
Goto page Previous 1, 2, 3, 4 Next