RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak czujnik ciśnienia w oponie komunikuje się z centralnym systemem w samochodzie?

Czujnik cisnienia

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak czujnik ciśnienia w oponie komunikuje się z centralnym systemem w samochodzie?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

JK
Guest

Mon May 04, 2015 10:10 pm   



W dniu 2015-05-05 o 00:09, Jarosław Sokołowski pisze:
Quote:
Pan JK napisał:

Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.

Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.

Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
w asfalcie.

Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.

Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
głębsza myśl.

No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.

Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego".

Z wtrętami postronnych na temat kaloszy.


Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego", wydanie drugie,
poprawione.

JK

Jacek Radzikowski
Guest

Mon May 04, 2015 10:11 pm   



JK wrote:

Quote:
W dniu 2015-05-04 o 11:24, J.F. pisze:


Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.



Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.

Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach, kiedy
jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w kołach. Tak
np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest prędkość
obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest utrzymująca
się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle duża że nie
da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się lampka
ostrzegawcza od kół.

pzdr,
j.

Jarosław Sokołowski
Guest

Mon May 04, 2015 10:15 pm   



Pan JK napisał:

Quote:
Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.

Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.

Jak jeszcze nie było GPS, to był system miejskiej nawigacji
samochodowej bazujący na mierzeniu obrotów lewego i prawego
koła -- wiadomo było, na którym skrzyżowaniu samochód skręca.
Co jakiś czas, gdzie tylko mógł, kalibrował swoje położenie
w oparciu o lokalny nadajnik radiowy czy też pętlę indulcyjną
w asfalcie.

Jak to mówią, my o zupie a ty o dupie.

Nieśmiało przypomnę, że chodzi o pomiar ciśnienia w oponie.
JF najwyraźniej sądzi, że opona zmniejszy swój obwód na skutek
spadku ciśnienia. No chyba, że w jego propozycji jest jakaś
głębsza myśl.

No, na przykład taka, że jak w jednej z opon nastąpi spadek ciśnienia,
to ten system będzie, no... jak by to powiedzieć... do zupy będzie.

Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego".

Z wtrętami postronnych na temat kaloszy.

Jarosław Sokołowski, "Opowieści drzewa sandałowego", wydanie drugie,
poprawione.

Przejrzane i opatrzone przedmową i posłowiem (znamienitego autora).

--
Jarek

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon May 04, 2015 11:43 pm   



Hello Jacek,

Tuesday, May 5, 2015, 12:11:23 AM, you wrote:

Quote:
Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.
Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach, kiedy
jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w kołach. Tak
np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest prędkość
obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest utrzymująca
się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle duża że nie
da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się lampka
ostrzegawcza od kół.

Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Jacek Radzikowski
Guest

Tue May 05, 2015 12:16 am   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
Hello Jacek,

Tuesday, May 5, 2015, 12:11:23 AM, you wrote:

Niby to samo, ale mozna mierzyc innymi metodami.
Np porownujac dokladnie obroty kol, za pomocza czujnikow ABS.
Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.
Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach, kiedy
jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w kołach.
Tak np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
utrzymująca się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na
tyle duża że nie da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją,
zapala się lampka ostrzegawcza od kół.

Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.

Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCooperS.pdf str. 64

pzdr,
j.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue May 05, 2015 6:15 am   



Hello Jacek,

Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:

[...]

Quote:
Tak np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
utrzymująca się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na
tyle duża że nie da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją,
zapala się lampka ostrzegawcza od kół.
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCooperS.pdf str. 64

Papier jest cierpliwy.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Czarek Grądys
Guest

Tue May 05, 2015 7:12 am   



W dniu 04.05.2015 o 17:51, Marek pisze:

Quote:
Polecam odcinek "Sondy" p.t. "Jak po sznurku" z 1984r., można obejrzeć
jak kombinowano takie wynalazki pre-gps.


W lotnictwie to już w czasie wojny były podobne systemy, tylko nadajniki
naziemne.

http://heading.pata.pl/hiper.htm



--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl

Jacek Radzikowski
Guest

Tue May 05, 2015 7:20 am   



RoMan Mandziejewicz wrote:

Quote:
Hello Jacek,

Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:

[...]

Tak np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli
jest utrzymująca się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica
jest na tyle duża że nie da się wytłumaczyć normalnie występującą
sytuacją, zapala się lampka ostrzegawcza od kół.
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCooperS.pdf str. 64

Papier jest cierpliwy.

Jakby mieli czujnik radiowy to myślę że by się pochwalili.

j.

John Smith
Guest

Tue May 05, 2015 10:47 am   



On 05-05-2015 08:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Jacek,

Tuesday, May 5, 2015, 2:16:45 AM, you wrote:

[...]

Tak np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
utrzymująca się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na
tyle duża że nie da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją,
zapala się lampka ostrzegawcza od kół.
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
Instrukcja obsługi samochodu twierdzi że jednak działa:
http://www.motoringfile.com/files/2003MINICooperCooperS.pdf str. 64

Papier jest cierpliwy.

Jest to TPMS pośredni:
http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS

Wbrew temu co napisano w wiki, umożliwia pewne zdiagnozowanie tylko
jednego koła w pojeździe czterokołowym. Drugie, w tym samym czasie,
to już wróżenie z fusów.
Do diagnozy potrzebuje przejechania co najmniej kilkudziesięciu metrów,
czyli można ruszyć na flaku a o zmniejszonym ciśnieniu dowiedzieć
się kilkaset metrów dalej.
Oczywiście, nie mam mowy o pomiarze wartości ciśnienia, jest tylko
szacowanie na poziomie próbnika.

Tych wad nie ma TPMS bezpośredni, zwany tutaj radiowym.
K.

J.F.
Guest

Tue May 05, 2015 10:54 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello Jacek,
Quote:
Obroty kół? Smile Zabawny pomysł.
Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach,
kiedy
jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w
kołach. Tak
np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość
obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
utrzymująca
się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle
duża że nie
da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się
lampka
ostrzegawcza od kół.

Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.

A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow % mierzyc,
ale to pewnie za dokladnie ...

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue May 05, 2015 11:05 am   



Hello J.F.,

Tuesday, May 5, 2015, 12:54:57 PM, you wrote:

Quote:
Tak to właśnie jest robione w niektórych starszych samochodach,
kiedy
jeszcze nie było możliwości zamontowania radiowych czujników w
kołach. Tak
np. jest to zrobione Mini Cooperze z 2003 roku. Porównywana jest
prędkość
obrotowa kół na podstawie sygnału z czujników ABS, i jeśli jest
utrzymująca
się różnica kiedy być jej nie powinno, albo różnica jest na tyle
duża że nie
da się wytłumaczyć normalnie występującą sytuacją, zapala się
lampka
ostrzegawcza od kół.
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow % mierzyc,
ale to pewnie za dokladnie ...

System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Tue May 05, 2015 11:10 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
Quote:
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
mierzyc,
ale to pewnie za dokladnie ...
System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.

No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.

A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
zaszkodzi :-)

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue May 05, 2015 11:13 am   



Hello J.F.,

Tuesday, May 5, 2015, 1:10:38 PM, you wrote:

Quote:
Ale to nie może działać. Sprawdzone. Ni ma istotnej różnicy obrotów
przy spadku ciśnienia.
A istotna to jaka ? Taki ABS moze z dokladnoscia do ulamkow %
mierzyc,
ale to pewnie za dokladnie ...
System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.

Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
obfitującym w źródła błędów pomiaru.

Quote:
A jak ktos tak jezdzi, ze ma duze uslizgi, to mu ostrzezenie nie
zaszkodzi Smile


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Marek
Guest

Tue May 05, 2015 11:34 am   



On Mon, 04 May 2015 23:42:43 +0200, Waldek <mam@nie.dam> wrote:
Quote:
Pewnie miał na myśli takie cóś Wink




Quote:
http://sklep.auto-bajer.pl/nakretki-na-wentyle-z-wskaznikiem-cisnienia-2-0-atmosfery-bary-srebrne-kpl-4szt-actp5024h2.html

Nie, na pewno chodziło o kontrolę (wyświetlanie) ciśnienia jakimś
ekraniku w kabinie. Nie wgłębiałem się później w temat ale widać
wyrobiłem sobie błędne wyobrażenie jak to wygląda, kolejne mega
rozczarowanie w postęp miniaturyzacji...

--
Marek

J.F.
Guest

Tue May 05, 2015 3:48 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
Quote:
System musi być odporny na naturalne zużycie opon i zakręty. Koła
napędzane mogą się uślizgiwać. Z tego, co czytałem na ten temat, to
zdecydowana większość alarmów jest fałszywa a użyteczność zerowa.
No coz, nie mam, to nie wiem jak jest w praktyce, ale zuzycie mozna
uwzgledniac w programie, drobne uslizgi tez, zakrety tez mozna
uwzgledniac, no i powinny sie zniesc.
Przypomnij sobie, co pisał Wojtek - po 10 obrotach koła różnica rzędu
1cm. Sorry - tego się nie da poprawnie zmierzyć w środowisku tam
obfitującym w źródła błędów pomiaru.

No coz, krotkie guglanie znalazlo
http://www.my-gti.com/321/volkswagen-tyre-pressure-monitoring-system-tpms
gdzie kluczowe jest jedno zdanie.

A potem www-nrd.nhtsa.dot.gov/Pubs/811681.pdf

At the time of publication there are two vehicle
manufacturers, Volkswagen and Audi, which utilize indirect systems in
production vehicles. The first
vehicle with an indirect system that met the requirements of FMVSS No.
138 was the model year 2009

Audi A6. In 2010 and 2011 both Audi and Volkswagen began to include
indirect systems on several

models including the Audi A3, A4, A5, A6, A8, Q5, and Q7and Volkswagen

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak czujnik ciśnienia w oponie komunikuje się z centralnym systemem w samochodzie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map