Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Maciek
Guest
Fri Aug 28, 2015 9:56 am
Użytkownik Sebastian Biały napisał:
Quote:
PS. na obudowie akku jest "mah" a nie "mAh". Ciekawe dlaczego, ale coś
czuje że nawet z deklarowanego 1200 nie ma połowy.
Bo to pewnie miliamdżengi a nie miliampery.
Amdżeng - chińska jednostka natężenia prądu elektrycznego. Umowna.
Definicja deklarowana osobno przez każdego producenta na własne
potrzeby. Ściśle tajna norma regulująca sposób definiowania.
J.F.
Guest
Fri Aug 28, 2015 10:32 am
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.1332020848109182103@news.neostrada.pl...
On Thu, 27 Aug 2015 12:43:43 +0200, Mario <Mario@w.pl> wrote:
Quote:
To jest format 18650. W tym formacie znajduję głownie ogniwa Li-Ion
zarówno 1200 mAh jak i 5000mAh:
Nie rozumiem jest sens ekonomiczny produkowania tak skrajnych
pojemności w tych samych gabarytach.
Jedne sa pojemne, a drugie dobre :-)
Po pierwsze - mysle, ze nie ma takiego problemu.
Najstarsze ktore pamietam mialy 1800, no moze 1500, teraz chyba mniej
niz 2000 powazni producenci nie robia.
Z drugiej strony - Ultrafire sie chwali 3000 i to jest chyba rekord,
wiecej to oszustwo, a moze i UF oszukuje z tymi 3000.
Wiec jedyna ciekawostka to te 1200 ... Chinczyki oficjalnie sprzedaja
podrobki, czy jakies takie tansze "na pierwszy montaz", a moze ma byc
tanie - klienci i tak kupia, napisza sobie ile chca.
Z dalszej strony - ciagle chyba robia NiMH i NiCd. Widac klienci
ciagle chca baterii malo pojemnych :-)
J.
(c)RaSz
Guest
Fri Aug 28, 2015 8:36 pm
28 sierpnia 2015 12:32 Użytkownik "J.F." napisał w
news:55e038a7$0$27524$65785112@news.neostrada.pl ...
:
: >Nie rozumiem jest sens ekonomiczny produkowania
: >tak skrajnych pojemności w tych samych gabarytach.
:
: Jedne sa pojemne, a drugie dobre
:
Też mam jakieś takie przekonanie, że aku o dużej pojemności są często "gorsze",
a to dlatego, że (jak mi się *wydaje*) mogą szybciej swą imponującą pojemność...
tracić! Czyli: są mniej trwałe od tych niby "słabszych". No ale na poparcie tej
opinii nie mam żadnych cytatów do podlinkowania, to tylko takie gdybanie...
:
: Po pierwsze - mysle, ze nie ma takiego problemu.
: Najstarsze ktore pamietam mialy 1800, no moze 1500,
:
Jeśli mówisz o Li-jonowych, to nie wiem, ale używałem onegdaj Ni-MH 600 mAh!
Mario
Guest
Sat Aug 29, 2015 1:23 pm
W dniu 2015-08-28 o 22:36, (c)RaSz pisze:
[quote]28 sierpnia 2015 12:32 Użytkownik "J.F." napisał w
news:55e038a7$0$27524$65785112@news.neostrada.pl ...
:
: >Nie rozumiem jest sens ekonomiczny produkowania
: >tak skrajnych pojemności w tych samych gabarytach.
:
: Jedne sa pojemne, a drugie dobre
:
Też mam jakieś takie przekonanie, że aku o dużej pojemności są często "gorsze",
a to dlatego, że (jak mi się *wydaje*) mogą szybciej swą imponującą pojemność...
tracić! Czyli: są mniej trwałe od tych niby "słabszych". No ale na poparcie tej
opinii nie mam żadnych cytatów do podlinkowania, to tylko takie gdybanie...
:
: Po pierwsze - mysle, ze nie ma takiego problemu.
: Najstarsze ktore pamietam mialy 1800, no moze 1500,
:
Jeśli mówisz o Li-jonowych, to nie wiem, ale używałem onegdaj Ni-MH 600 mAh!
rzymo
Guest
Sat Aug 29, 2015 1:47 pm
W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 22:36:39 UTC+2 użytkownik (c)RaSz napisał:
Quote:
już *nie wolno* nimi handlować (sic!) a to za sprawą matuszki Unii, a raczej
jej komisarzy ludowych. A to mnie wq***wia niepomiernie.bywalna.
Ich wielka zaleta była taka, że świetnie nadawały się do elektronarzędzi:
można było z nich pociągnąć prąd ładnych kilka (a może nawet kilkanaście) > > amperów! Bez wielkiego uszczerbku dla ich żywotności.
No to masz LiFePo - wada to mniejsza pojemność niż typowe LiIon, zalety to właśnie wyższa obciążalność prądowa, właśnie rzędu kilkunastu C oraz dłuższa żywotność (większa ilość cykli ładowania-rozładowania).
Zbynek Ltd.
Guest
Sat Aug 29, 2015 5:48 pm
(c)RaSz napisał(a) :
Quote:
Jakoś nie widzę specjalnych zalet ogniw NiMH'owych
Mróz. Litowe na mrozie szybko siadają. Co mi po tym, że po powrocie
do ciepła odzyskują parametry. Litowych nie wolno ładować poniżej 0
stopni.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1
Zbynek Ltd.
Guest
Sun Aug 30, 2015 6:40 pm
(c)RaSz napisał(a) :
Quote:
Jakoś nie widzę specjalnych zalet ogniw NiMH'owych
Mróz. Litowe na mrozie szybko siadają. Co mi po tym, że po powrocie
do ciepła odzyskują parametry. Litowych nie wolno ładować poniżej 0
stopni.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1
Guest
Sun Aug 30, 2015 11:10 pm
użytkownik (c)RaSz napisał:
Quote:
Jakoś nie widzę specjalnych zalet ogniw NiMH'owych
Są bardziej odporne na użytkownika i bezpieczniejsze
dla producenta ze względu na brak dużych odszkodowań.
A niech tylko Li-ion AA pojawią się w warzywniaku, wnusio
kupi babci do radia bądź AAA do pilota, albo wnusio wsadzi
je do ładowarki standardowej 1,5V, albo
odwrotnie - zwykłe 1,5V do ładowarki Li-ion.
Będzie jedna wielka masakra sprzętu/ludzi.
Niech zostanie jak jest.
janusz_k
Guest
Mon Aug 31, 2015 10:08 am
Quote:
Jakoś nie widzę specjalnych zalet ogniw NiMH'owych (przynajmniej do moich
zastosowań), ale kadmowe zapamiętałem jako bardzo dla mnie użyteczne, niestety:
Enelopy to są własnie NiMH.
--
Pozdr
Janusz_K
J.F.
Guest
Tue Sep 01, 2015 5:04 pm
Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55e0c655$0$27510$65785112@news.neostrada.pl...
28 sierpnia 2015 12:32 Użytkownik "J.F." napisał w
Quote:
: Po pierwsze - mysle, ze nie ma takiego problemu.
: Najstarsze ktore pamietam mialy 1800, no moze 1500,
Jeśli mówisz o Li-jonowych, to nie wiem,
Pisze o 18650.
[quote]ale używałem onegdaj Ni-MH 600 mAh!
J.F.
Guest
Tue Sep 01, 2015 5:11 pm
Tak a propos - skorzystalem z okazji, przemierzylem troche jeden
powerbank.
Co w srodku - nie wiem. Rozmiar jakby jedno ogniwo 18650, z
pojemnoscia zapewne rzedu 1800-2000mAh.
Ladunek oddawany - ~1350mAh. Mierzone na USB, przy napieciu ~5V.
Ladunek przyjmowany - ~2400mAh. Znow mierzone na USB, przy ~5V.
Kiepska sprawnosc, 56%.
Ale przy polowicznym rozladowaniu jest jakby lepiej - czyzby przy
ladowaniu nie bylo przetwornicy, i im mniejsze napiecie na ogniwie,
tym wieksze straty ?
A moze przetwornica wyjsciowa juz gorzej pracuje ?
J.
dddddddd
Guest
Tue Sep 01, 2015 6:03 pm
W dniu 01.09.2015 o 19:11, J.F. pisze:
Quote:
Tak a propos - skorzystalem z okazji, przemierzylem troche jeden powerbank.
Co w srodku - nie wiem. Rozmiar jakby jedno ogniwo 18650, z pojemnoscia
zapewne rzedu 1800-2000mAh.
Ladunek oddawany - ~1350mAh. Mierzone na USB, przy napieciu ~5V.
Ladunek przyjmowany - ~2400mAh. Znow mierzone na USB, przy ~5V.
Kiepska sprawnosc, 56%.
Ale przy polowicznym rozladowaniu jest jakby lepiej - czyzby przy
ladowaniu nie bylo przetwornicy, i im mniejsze napiecie na ogniwie, tym
wieksze straty ?
A moze przetwornica wyjsciowa juz gorzej pracuje ?
A jak jest z odpalaniem auta takim ustrojstwem, niewiele większe
powerbanki na filmikach odpalają auta, ale pewnie do odpalenia dużego
diesla to się nie nada?
https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24 (filmik wybrany przypadkowo)
Jawi
Guest
Tue Sep 01, 2015 6:23 pm
W dniu 2015-09-01 o 20:03, dddddddd pisze:
Quote:
A jak jest z odpalaniem auta takim ustrojstwem, niewiele większe
powerbanki na filmikach odpalają auta, ale pewnie do odpalenia dużego
diesla to się nie nada?
https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24 (filmik wybrany przypadkowo)
Do żadnego się nie nada.
To, że odpali auto to nie znaczy, że to można robić, bo żywotność tego
akumulatora w tym powerbanku przy takich prądach jest nieporównywalnie
mniejsza niż samochodowego.
--
"Lubię pracować, a nawet palę się do roboty. Praca tak mnie urzeka,
że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na nią"
dddddddd
Guest
Tue Sep 01, 2015 6:32 pm
W dniu 01.09.2015 o 20:23, Jawi pisze:
Quote:
W dniu 2015-09-01 o 20:03, dddddddd pisze:
A jak jest z odpalaniem auta takim ustrojstwem, niewiele większe
powerbanki na filmikach odpalają auta, ale pewnie do odpalenia dużego
diesla to się nie nada?
https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24 (filmik wybrany przypadkowo)
Do żadnego się nie nada.
To, że odpali auto to nie znaczy, że to można robić, bo żywotność tego
akumulatora w tym powerbanku przy takich prądach jest nieporównywalnie
mniejsza niż samochodowego.
żywotność zgaduję że będzie niska - ale ogniwa pewnie nie drogie, z
resztą nikt tego nie kupuje do codziennego odpalania auta. Pytanie czy
sprawdzi się jako urządzenie awaryjne i da chwilowo te kilkaset (?) A
prądu do rozruchu np. 3-litrowego diesla
--
Pozdrawiam
Łukasz
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Sep 01, 2015 6:40 pm
Hello J.F.,
Tuesday, September 1, 2015, 7:11:18 PM, you wrote:
Quote:
Tak a propos - skorzystalem z okazji, przemierzylem troche jeden
powerbank.
Co w srodku - nie wiem. Rozmiar jakby jedno ogniwo 18650, z
pojemnoscia zapewne rzedu 1800-2000mAh.
Ladunek oddawany - ~1350mAh. Mierzone na USB, przy napieciu ~5V.
Ladunek przyjmowany - ~2400mAh. Znow mierzone na USB, przy ~5V.
Kiepska sprawnosc, 56%.
Ale przy polowicznym rozladowaniu jest jakby lepiej - czyzby przy
ladowaniu nie bylo przetwornicy, i im mniejsze napiecie na ogniwie,
tym wieksze straty ?
Znane mi ładowarki LiIon/LiPoly z napięcia 5V to czysto liniowa
technika.
Quote:
A moze przetwornica wyjsciowa juz gorzej pracuje ?
Też. Step-up z 3V musi być albo drogi albo bipolarny. Jak bipolarny,
to tracisz na prądzie bazy i Ucesat :(
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page Previous 1, 2, 3 Next