RTV forum PL | NewsGroups PL

Zalety instalacji TN-S w Polsce w porównaniu z amerykańskimi systemami IT

Dlaczego TN-S a nie IT?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zalety instalacji TN-S w Polsce w porównaniu z amerykańskimi systemami IT

Goto page 1, 2  Next

Adam
Guest

Wed May 11, 2016 1:30 pm   



Witajcie.

Takie pytanie mi się nasunęło - dlaczego w Polsce (i chyba Europie też)
stosuje się instalacje z uziemieniem (pisząc w uproszczeniu), a nie
instalacje typu IT - gdzie brak uziemienia, i można goły drut pod
napięciem (ale tylko jeden na raz) choćby brać w zęby?

Układy IT są bodajże w różnych amerykach południowych, gdzie wszyscy
wszystko podłączają "na pajęczynę" i mimo, że deszcz po tym leje, jakoś
jeszcze żyją ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed May 11, 2016 1:44 pm   



Pan Adam napisał:

Quote:
Takie pytanie mi się nasunęło - dlaczego w Polsce (i chyba Europie też)
stosuje się instalacje z uziemieniem (pisząc w uproszczeniu), a nie
instalacje typu IT - gdzie brak uziemienia, i można goły drut pod
napięciem (ale tylko jeden na raz) choćby brać w zęby?

Bo to wymaga transformatorów separujących, takich jak w wątku obok.
Wielu, nie jednego, praktycznie przy każdym urządzeniu musi być osobny.
Wspólny nic nie daje -- bo jak sąsiad weźmie w zęby drut z przeciwnego
końca, to...

Quote:
Układy IT są bodajże w różnych amerykach południowych, gdzie wszyscy
wszystko podłączają "na pajęczynę" i mimo, że deszcz po tym leje,
jakoś jeszcze żyją Wink

Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
poduszek powietrznych, a-be-esów i wyłaczników różnicowo-prądowych
radykalnie zmniejsza liczbę wypadków śmiertelnych.

Jarek

--
Nie obchodź się z prądem nieudolnie, bo cię kopnie.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Wed May 11, 2016 8:18 pm   



On 2016-05-11 15:44, Jarosław Sokołowski wrote:
(ciap)
Quote:
Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
poduszek powietrznych, a-be-esów


IMO nawet zwiększa bo se taki myśli "mam poduszki i abs to zapierdalam"
i zabija dziadka Włodka jadącego maluchem.

Wlodek

Jarosław Sokołowski
Guest

Wed May 11, 2016 9:34 pm   



Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

Quote:
Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
poduszek powietrznych, a-be-esów

IMO nawet zwiększa bo se taki myśli "mam poduszki i abs to zapierdalam"
i zabija dziadka Włodka jadącego maluchem.

Tylko z rzetelności badawczej napisałem, że nie powoduje to spodziwewnego
podwyższenia bezpieczeństwa -- nikt wyników takich badań nie publikował.
Hipotezę też mam taką, że gdyby zamiast obowiązkowej poduszki w kierownicy
był tam obowiązkowy wystający szpikulec, to by bezpieczeństwo wzrosło.
Mechanizm nieco zbliżony do tego, który sprawia, że kierowcy pod wpływem
alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi. Ten fakt już ma oparcie
w statystykach policyjnych. Bada się zawartość alkoholu u sprawców kolizji,
robi się to też w wyrywkowych kontrolach na drogach. W tym drugim przypadku
odsetek bywa większy. Po prostu kierowcy, który cośtam sobie może wczoraj
łyknęli, bardziej dbają o jazdę zgodną z przepisami, by nie narazić się
na zatrzymanie przez policję. I to powoduje, że jadą bezpieczniej, mniej
im się zdarza wypadków.

--
Jarek

Ghost
Guest

Thu May 12, 2016 7:18 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnj79au.ujt.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi. Ten fakt
już ma oparcie
w statystykach policyjnych.

Jakieś wiarygodne źródło?

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu May 12, 2016 8:05 am   



Ghost pisze:

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.

Jakieś wiarygodne źródło?

No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

--
Jarek

ACMM-033
Guest

Thu May 12, 2016 8:53 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnnj8e9k.4eb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Ghost pisze:

kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.

Jakieś wiarygodne źródło?

No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

To tak, jak z rozróżnieniem - wypadki przy złej, deszczowej pogodzie i przy
pięknej słonecznej. Można się zdziwić.

--
Wyindywidualizowaliśmy się
z rozentuzjazmowanego tłumu
prestidigitatorów.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu May 12, 2016 8:59 am   



Hello Jarosław,

Thursday, May 12, 2016, 10:05:08 AM, you wrote:

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
Jakieś wiarygodne źródło?
No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
pijanych do trzeźwych na naszych drogach?

Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

J.F.
Guest

Thu May 12, 2016 9:29 am   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1669901774.20160512105957@pik-net.pl.invalid...
Hello Jarosław,
Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż
trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
Jakieś wiarygodne źródło?
No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało
wiarygodna.

Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
pijanych do trzeźwych na naszych drogach?
Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

A o jakie ?

Fakt jeden jest taki, ze policja uparcie naciaga statystyki, podajac
liczbe wypadkow w ktorych _uczestniczyly_ osoby nietrzezwe.
Jak pasazer byl pijany, to tez moze sie liczyc :-)

Ale ... jak wyciagnac liczbe wypadkow spowodowanych przez pijanych
kierowcow samochodow, to nam spadnie do ~3%, jak to jednak podzielic
przez ilosc wypadkow spowodowanych przez trzezwych kierowcow, to nam
to znow skacze do ~5%.
Czy na codzien 5% kierowcow jezdzi nietrzezwych ? Troche duzo mi sie
to wydaje.

Wyniki z jakiejs masowej kontroli ("dzis sprawdzilismy 15 tys
kierowcow") sugeruja bodajze 1% udzial ... czyli pijany kierowca jest
znacznie bardziej niebezpieczny niz trzezwy.

Nadal jednak ponad 90% wypadkow powoduje trzezwi - powinni zabronic
jazdy w takim stanie :-)


J.

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu May 12, 2016 9:33 am   



Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
Jakieś wiarygodne źródło?
No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
pijanych do trzeźwych na naszych drogach?

Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

To o co w takim razie chodzi?! Skąd brać dane, jeśli nie z kontroli?
A one właśnie takie są -- w swoim czasie sama policja podała, że wśród
wyrywkowo kontrolowanych jest większy odsetek nietrzeźwych, niż wśród
uczestników wypadków. Jeśli miałbym podważać wiarygodność tych statystyk,
to raczej bym się spodziewał zaniżenia w rutynowych kontrolach -- tu
łatwiej dać łapówkę, niż w sytuacji wypadku, gdzie poza policją są medycy,
prokuratorzy itd.

Oczywiście te dane nie są wiarygodne, jeśli komuś chodzi o RZECZYWISTĄ
liczbę *pijanych* -- osoba z 0,2 promila jest uznawana za pijaną tylko
w Polsce i kilku innych krajach. Z takiego podejścia wynika wiele
osobliwości statystycznych.

--
Jarek

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu May 12, 2016 9:43 am   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY
stosunek liczby pijanych do trzeźwych na naszych drogach?
Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

A o jakie ?

Fakt jeden jest taki, ze policja uparcie naciaga statystyki, podajac
liczbe wypadkow w ktorych _uczestniczyly_ osoby nietrzezwe.
Jak pasazer byl pijany, to tez moze sie liczyc Smile

Ciekawostka przyrodnicza: w Bośni i Hercegowinie przepisy zabraniają
"bycia pod wpływem" nie tylko kierowcy, ale i pasażerowi na przednim
fotelu! A tam dopuszczalna norma, to 0,0. W sąsiedniej Chowracji jest
to 0,8. Mając tyle wolno jeździć, ale "nie wolno" powodować wypadków.
Jeśli komuś się zdarzy, to brane jest to za okoliczność obciążającą,
więc kara jest bardziej surowa.

--
Jarek

J.F.
Guest

Thu May 12, 2016 10:03 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnj8k17.4se.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Ciekawostka przyrodnicza: w Bośni i Hercegowinie przepisy zabraniają
"bycia pod wpływem" nie tylko kierowcy, ale i pasażerowi na przednim
fotelu!

Glupota sie to lekka wydaje, ale moze taksowkarze wymogli :-)

Quote:
A tam dopuszczalna norma, to 0,0. W sąsiedniej Chowracji jest
to 0,8. Mając tyle wolno jeździć, ale "nie wolno" powodować wypadków.
Jeśli komuś się zdarzy, to brane jest to za okoliczność obciążającą,
więc kara jest bardziej surowa.

Ale prawde mowiac to jest u nas zadne rozwiazanie.
Nietrzezwych na drogach przybedzie, wypadkow tez przybedzie ... i co -
trzymac dziesiatki tysiecy bezproduktywnie w wiezieniach ?

J.

Ghost
Guest

Thu May 12, 2016 10:25 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnnj8jfi.4se.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
Jakieś wiarygodne źródło?
No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
pijanych do trzeźwych na naszych drogach?

Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

To o co w takim razie chodzi?! Skąd brać dane, jeśli nie z kontroli?

One są ok.

Quote:
A one właśnie takie są -- w swoim czasie sama policja podała, że wśród
wyrywkowo kontrolowanych jest większy odsetek nietrzeźwych, niż wśród
uczestników wypadków.

No ale gdzie to podali.

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu May 12, 2016 11:07 am   



Pan J.F. napisał:

Quote:
Ciekawostka przyrodnicza: w Bośni i Hercegowinie przepisy zabraniają
"bycia pod wpływem" nie tylko kierowcy, ale i pasażerowi na przednim
fotelu!

Glupota sie to lekka wydaje, ale moze taksowkarze wymogli Smile

Raczej nie oni. Zresztą jaki by mieli powód? Wsiądzie im pasażer, co
wypił pół piwa, a kierowcy prawo jazdy zabiorą? To kraj (teoretycznie)
muzułmański -- stąd też ta zerowa norma.

Quote:
A tam dopuszczalna norma, to 0,0. W sąsiedniej Chowracji jest to
0,8. Mając tyle wolno jeździć, ale "nie wolno" powodować wypadków.
Jeśli komuś się zdarzy, to brane jest to za okoliczność obciążającą,
więc kara jest bardziej surowa.

Ale prawde mowiac to jest u nas zadne rozwiazanie.
Nietrzezwych na drogach przybedzie, wypadkow tez przybedzie ...
i co - trzymac dziesiatki tysiecy bezproduktywnie w wiezieniach ?

Zdaję sobie sprawę z tego, że skokowo wprowadzane zmiany skazane są
często na niepowodzenie. Jednak depenalizacja 0,2-0,5 dopasowująca
nas do reszty Europy byłaby dobrym krokiem. Przy jednoczesnym
zaostrzeniu kar za spowodowanie wypadku przez pijanego. Nie spodzewam
się zwiększenia liczby wypadków. W więzieniach też ubędzie, zwłaszcza
cyklistów.

--
Jarek

Jarosław Sokołowski
Guest

Thu May 12, 2016 11:10 am   



Ghost pisze:

Quote:
kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
Jakieś wiarygodne źródło?
No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
pijanych do trzeźwych na naszych drogach?

Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

To o co w takim razie chodzi?! Skąd brać dane, jeśli nie z kontroli?

One są ok.

Nie do końca jestem o tym przekonany, ale lepszych mieć nie będziemy.

Quote:
A one właśnie takie są -- w swoim czasie sama policja podała, że wśród
wyrywkowo kontrolowanych jest większy odsetek nietrzeźwych, niż wśród
uczestników wypadków.

No ale gdzie to podali.

Ja słyszałem w radiu. Dość dawno temu, wtedy jeszcze chyba nie traktowano
samej jazdy po alkoholu jak przestępstwa, więc chętnych było więcej niż
dzisiaj. Aż tak mnie to nie zafascynowało, by szukać źródeł pisanych
z podpisem i pieczątką, ale wszystko się zgadza z przewidywaniami. Tak
jak te pajęczynki przewodów elektrycznych w krajach trzeciego świata,
które nie zabijają (i od których dyskusja się zaczęła), mniej wypadków
przy złej pogodzie niż przy dobrej itp itd.

--
Jarek

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zalety instalacji TN-S w Polsce w porównaniu z amerykańskimi systemami IT

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map