RTV forum PL | NewsGroups PL

Definicje napędów w gramofonach: paskowy, bezpośredni i liniowy - co wybrać?

Mętlik w głowie czyli napędy gramofonów.

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Definicje napędów w gramofonach: paskowy, bezpośredni i liniowy - co wybrać?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun May 02, 2004 9:30 pm   



Hello J,

Sunday, May 2, 2004, 11:33:43 PM, you wrote:

[...]

Quote:
pomiarowy to musze kupic. No i ten gwint calowy.
Idealny. Niestety zwyciezylo wstretne m3. tfu
Ale co przepraszam jest takiego pieknego w calowym gwincie
i wstretnego w M3 ?

W calowym gwint jest nacinany głębiej.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Ukaniu
Guest

Sun May 02, 2004 9:43 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1423486626.20040503002718@pik-net.pl...
to moze nieistotna to
Quote:
wada ?

Istotna. Taśma standardowo magnesowana jest do wartości 160 (i tu nie
jestem pewny jednostki: Wb/m? - to było 20 lat temu). W sprzęcie
studyjnym, pracującym na
wysokich prędkościach i grubszych taśmach nawet do 250 Wb/m(?).
'Przesterowywalność' była na poziomie +6 dB.

Heelo
magnesowanie taśmy
standard dla 0dB
dla 9.5 280pWb/m
dla 19 320pWb/m
Poziom roboczy odpowiednio 520,540pWb/m
Nie wiem czy przy nowoczesnych taśmach Emtec nie podniesiono tych wartości.


Pozdrawiam Łukasz

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun May 02, 2004 9:53 pm   



Hello J,

Sunday, May 2, 2004, 11:33:43 PM, you wrote:

Quote:
A nie stara, dobra Fonia? Głowicami zajmował się pan Lipiec i jeszcze
jeden człek - nazwiska nie mapiętam. Robili to _ręcznie_.
Niech mi ktoś podpowie, bo wiem że specem od głowic był mąż jednej z
piosenkarek, metalurg z zawodu?, właśnie mi wyleciało z pamięci.
Przekopałem moje notatki sprzed 20 lat i nie znalazłem Sad A na pewno
gdzieś to mam - kupowałem od niego głowice Smile
I te glowice naprawde takie dobre byly ? Bo tak niezbyt dowierzam,
skad niby odpowiednie materialy i technologie ?

Bardzo dobre.

Quote:
W owym czasie to pamietam Akai mial sporo nowosci - jakies amorficzne
materialy, szkliwa ..

Ale to właśnie w Polsce wymyślono technologię 'szklenia' stali...

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Mateusz Nowaczyk
Guest

Sun May 02, 2004 10:18 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:58ea909g8j327kai1argsli60jlechjfm5@4ax.com...
Quote:
Kto w gramofonach (nie mówię o wszystkich) stosował prostowniki
jednopołówkowe?? -My.

Hm, tu akurat nie bylbym taki pewny. Stosowalismy ? Musialbym
na zakurzona polke siegnac. Ale .. jednopolowkowy daje 50Hz,
ktore jest slabo slyszalne. Dwupolowkowy to juz 100Hz, zaczyna buczec.
Wiec wiekszy kondensator .. i moze nawet lepiej Smile

Hmm, no nie wiem, czy lepiej. Weźmy taki GS464: prostownik jednopołówkowy,
kondensatory, a napięcie stabilizowane gigantyczną Zenerką na 12V. Po
wymianie żarówek od "transoptorów" na LEDy, zenerka zaczęła się okropnie
grzać (widac wiecej prądu na nią poszło). Poza tym smieszna stabilizacja
obrotów: wiatraczek na wale silnika, transoptor szczelinowy (na
fotooporniku! - ciekawe jak on przenosi taką częstotliwość?), cos jak
przetwornik F/U, układ bistabilny na samych tranzystorach, gdzie jako
"pull-up" działa cewka tzrymająca ramię... I to wszystko wyprodukowane w
roku 1989
Widać, ze konstruktor sie nakombinowal - rozrysowanie schematu zajelo pol
dnia :)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Nowaczyk

Bartholomeo
Guest

Mon May 03, 2004 4:12 am   



On Mon, 3 May 2004 00:30:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Quote:
Hello J,

Sunday, May 2, 2004, 11:33:43 PM, you wrote:

[...]

pomiarowy to musze kupic. No i ten gwint calowy.
Idealny. Niestety zwyciezylo wstretne m3. tfu
Ale co przepraszam jest takiego pieknego w calowym gwincie
i wstretnego w M3 ?
Jeden i drugi ma ten sam kat - 60st.

Gwint calowy standard ma grubszy skok niz metryczny zwykly, dla
tejsamej (w przyblizeniu) srednicy sruby.
Z tego tytulu wydaje sie byc glebszy.
>W calowym gwint jest nacinany głębiej.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon May 03, 2004 4:14 am   



Hello Bartholomeo,

Monday, May 3, 2004, 7:12:43 AM, you wrote:

Quote:
pomiarowy to musze kupic. No i ten gwint calowy.
Idealny. Niestety zwyciezylo wstretne m3. tfu
Ale co przepraszam jest takiego pieknego w calowym gwincie
i wstretnego w M3 ?
Jeden i drugi ma ten sam kat - 60st.
Gwint calowy standard ma grubszy skok niz metryczny zwykly, dla
tejsamej (w przyblizeniu) srednicy sruby.
Z tego tytulu wydaje sie byc glebszy.

Przy takim samym kącie i większym skoku z samej zasady musi być
głębszy...

Quote:
W calowym gwint jest nacinany głębiej.




--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl

Lukasz Spychalski
Guest

Mon May 03, 2004 7:15 am   



On Mon, 03 May 2004 00:09:13 +0200, J.F wrote:

Quote:
A nie moze byc wirnik w postaci wstegi blachy ? Np naped windy Smile

Ograniczylem sie do gramofonow - one raczej kreca sie w kolko Wink...

Quote:
Nie, to jakies oszustwo Smile
Zaden szanujacy sie producent sprzetu lepszego niz Bambino czegos
takiego nawet nie zaproponuje Smile

Niby tak, ale jednak jedyna roznica pomiedzy moim, a 1226 to silnik i
wkladka. Moze Dual dal w lape komu trzeba oddajac 1226 do badan Wink?. Poza
tym to dawno bylo Wink))


--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski

Senicz
Guest

Mon May 03, 2004 11:07 am   



Użytkownik Ukaniu napisał:


Quote:
Akai wprowadziło głowice "szklane" o bardzo dużej trwałości co w połączeniu
z technologią cross-field opracowaną przez Tandberga dawało wyśmienite
rezultaty(pasmo,dynamika), niestety szybko się rozkalibrowywało, dlatego nie
znalazło zastosowania w sprzęcie profi.

Pozdrawiam Łukasz



System zewnetrznego podmagnesowania byl naprawde
stabilny. Nie wszedl do powszechnego uzycia gdyz
wymagal dodatkowej glowicy a co do kalibracji to
byl nawet bardziej odporny na zmiany parametrow
glowicy zapisujacej niz prosty z pradem podkladu.
Sam przerobilem kilka magnetofonow przez dodanie
glowic. W epoce w ktorej zwyciezyla kaseta nawet
wpychanie tasmy w szczeline bylo odzucane przez
rynek. Japonczycy robili nawet chowane rolki
dociskowe aby latwiej bylo zalozyc tasme.

Senicz
Guest

Mon May 03, 2004 11:11 am   



Użytkownik Lukasz Spychalski napisał:

Quote:


Ha, mialem w 79/80 praktyki w Merze przy pamieciach kasetowych PK1,
(ktorych chyba cala produkcja wysylana byla na wschod) - w kazdej byly 3
szwajcarskie silniki Escap (wirnik kubkowy, zlote szczotki i komutator ze
stopu srebra). Uslyszalem tam, ze ostatnia faza obrobki czola glowicy
bylo... polerowanie na dloni i ze zadna inna metoda nie daje tak gladkiej
powierzchni! Moze to i byla prawda - ostatecznie fryzjerzy ostrza brzytwy
na skorzanych pasach...

W przypadku zapotrzebowania moge zabezpieczyc Was w fotografie czola
takiej glowicy Wink.


Przypomnialo mi sie. Facet od tych glowic choc
moze nie bezposrednio to Koprowski. Moj znajomy
sprzed wielu lat. To byla taka ciekawa para Libura
i Koprowski. Nawet troche sie z nimi przyjaznilem.
W komunizmie nawet jak jedna rzecz dobrze zrobili
to reszta byla do dupy.

Ukaniu
Guest

Mon May 03, 2004 11:27 am   



Użytkownik "Senicz" <wsenicz@upr.org.pl> napisał w wiadomości
news:c75cuj$2jj7$1@news.atman.pl...
Quote:
System zewnetrznego podmagnesowania byl naprawde
stabilny. Nie wszedl do powszechnego uzycia gdyz
wymagal dodatkowej glowicy a co do kalibracji to
byl nawet bardziej odporny na zmiany parametrow
glowicy zapisujacej niz prosty z pradem podkladu.
Sam przerobilem kilka magnetofonow przez dodanie
glowic. W epoce w ktorej zwyciezyla kaseta nawet
wpychanie tasmy w szczeline bylo odzucane przez
rynek. Japonczycy robili nawet chowane rolki
dociskowe aby latwiej bylo zalozyc tasme.

Witam
Zgadza się że byc może chodziło względy marketingowe, ale w sprzęcie
profesjonalnym, nie widziałem techniki c-f. AEG, czy inne Studery były zdaje
się tylko zwykłe. A wydaje mi się że tu niedogodności z zastosowania
dodatkowej głowicy jeśli wchodziły by w grę tylko same plusy jakościowe były
by do przełknięcia.
Pozdrawiam Łukasz

Senicz
Guest

Mon May 03, 2004 11:56 am   



Użytkownik Ukaniu napisał:


Quote:

Witam
Zgadza się że byc może chodziło względy marketingowe, ale w sprzęcie
profesjonalnym, nie widziałem techniki c-f. AEG, czy inne Studery były zdaje
się tylko zwykłe. A wydaje mi się że tu niedogodności z zastosowania
dodatkowej głowicy jeśli wchodziły by w grę tylko same plusy jakościowe były
by do przełknięcia.
Pozdrawiam Łukasz



Sprawa praw patentowych ktore ja se ominalem nic z
nich sobie nie robiac. Nastepnie w sprzecie
studyjnym bardzo wazne jest latwe zalozenie tasmy
a dodatkowa glowica to prawie wyklucza. Nastepnie
przy szybkosciach 38 i szerokich szczelinach
dodatkowa glowica daje troche mniejsze korzysci.
Pozostaje problem przenikalnosci tasm i ogolnie
precyzja ruchomej mechaniki. Ja sobie poradzilem w
ten sposob ze glowice mocowalem razem na stale z
waska szczelina na tasme. Oczywiscie calosc
lampowa lacznie z generatorem podkladu. Gralo to
lepiej niz dzisiejsze cd.
Mialem kilka tandbergow (np.X10)i w nich dokonalem
pomiarow. Uznalem ze w warunkach domowych mozna
zrobic podobne rzeczy i tak tez bylo. A
przerobilem jakis stary wojskowy mag. amerykanski.
na 60hz. Troche silnik sie grzal na 50hz.
Rolki posrednie oczywiscie zmienilem.
W tym x10 to byla i pewnie jest skucha
przechodzenia dzwieku przez system dolby i to
nawet wtedy gdy nie jest uzywany. Pojedynczy
tranzystor katuje tam dzwiek.

J.F.
Guest

Mon May 03, 2004 9:19 pm   



On Mon, 3 May 2004 07:14:58 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello Bartholomeo,
Ale co przepraszam jest takiego pieknego w calowym gwincie
i wstretnego w M3 ?
Jeden i drugi ma ten sam kat - 60st.
Gwint calowy standard ma grubszy skok niz metryczny zwykly, dla
tejsamej (w przyblizeniu) srednicy sruby.
Z tego tytulu wydaje sie byc glebszy.

Przy takim samym kącie i większym skoku z samej zasady musi być
głębszy...

Teraz pomijajac fakt ze M3 jest na tyle plytki ze rozne rzeczy moga
sie dziac ... to wytrzymalosc gwintu jest chyba taka sama, bo ilosc
materialu do sciecia jest taka sama [obwod sruby*wysokosc nakretki]
....



J.

Goto page Previous  1, 2, 3, 4

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Definicje napędów w gramofonach: paskowy, bezpośredni i liniowy - co wybrać?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map