Goto page Previous 1, 2
Andrzej_P
Guest
Thu Mar 18, 2004 7:24 pm
Witam,
Quote:
Czort wie, ile tam jest biegunow. U mnie na jeden obrot walu przypadaja
3 okresy i mam max 250 Hz

. Nie mam pojecia, jak nawiniete sa uzwojenia
u Andrzeja.
Szczerze mowiac nie wiem dokladnie jaka jest sprawa wewnatrz tego altka,
jedyne co moge uszczegolowic to to ze jest to Honda VFR750 RC36.
Moze wiesz jak tam sobie kitajce to wyglowkowali?
Wiosna juz za oknem a ladowania jak nie bylo tak nima :(
Pozdrawiam
Andrzej
Lukasz Spychalski
Guest
Thu Mar 18, 2004 8:24 pm
On Thu, 18 Mar 2004 12:24:20 +0100, Andrzej_P wrote:
Quote:
Honda VFR750 RC36.
Moze wiesz jak tam sobie kitajce to wyglowkowali?
Tez nie wiem - roznie bywa. Ae raczej troche tych biegunow moze byc...
http://www.cyclewareables.com/pages/street_stators_ricks/rebuiltstator.gif
Tu masz dobre rady Wuja Sama:
http://www.yft.org/tex_vfr/tech/rr-maintenance.htm
Generalnie pisza tam o wiecznych problemach z za malymi przekrojami,
fatalnie poprowadzona masa i korozja konektorow. Byc moze regulator masz
jednak sprawny? Poza tym na miescie gadaja, ze tak czy tak najlepiej jest
do reglera w VFR przykrecic wentylator od peceta

albo przeniesc go tam,
gdzie choc troche wieje.
Quote:
Wiosna juz za oknem a ladowania jak nie bylo tak nima
Szczesliwi ci, co obywaja sie bez akumulatora

))
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski, romet kadet'83
***"Nasze spoleczenstwo jest doskonale zarzadzane.
Kazdy zostaje w koncu wykolowany." (Philip K. Dick)***
Andrzej_P
Guest
Thu Mar 18, 2004 10:51 pm
Witam,
Quote:
Generalnie pisza tam o wiecznych problemach z za malymi przekrojami,
fatalnie poprowadzona masa i korozja konektorow. Byc moze regulator masz
jednak sprawny? Poza tym na miescie gadaja, ze tak czy tak najlepiej jest
do reglera w VFR przykrecic wentylator od peceta

albo przeniesc go
tam,
gdzie choc troche wieje.
Znam temat

) konektory sprawdzone, korozji brak, a ladowanie kolo 18V
na niskich obrotach!
Teraz nie pozwolimy mu sie spalic po raz drugi

a i z zapasem bedzie :)
Quote:
Lukasz Spychalski, romet kadet'83
Wiem, wiem na dodatek "oczojebny"

Pozdrawiam
Andrzej ZX12R '00 (bez powiazan z reglerem)
Lukasz Spychalski
Guest
Thu Mar 18, 2004 11:38 pm
On Thu, 18 Mar 2004 15:51:01 +0100, Andrzej_P wrote:
On Thu, 18 Mar 2004 15:51:01 +0100, Andrzej_P wrote:
Quote:
Znam temat

) konektory sprawdzone, korozji brak, a ladowanie kolo 18V
na niskich obrotach!
A no tak. To wskazuje na 99% na tyrystor(y).
Znalazlem poprzez "google > vfr stator" fotke z wersji chyba '93. Ma toto
18 nabiegunnikow :O. Chyba rzeczywiscie potrzebujesz porzadnego tyrystora.
Jakis czas temu korespondowalem z jednym z kolegow - mial mi
sprawdzic i podeslac typ, jakiego uzyl w reglerze do chyba FZR. Delikatnie
mu sie przypomne

.
Temat chyba robi sie hermetyczny, zaraz nas wyleja

- w razie czego
zapraszam na priv - lukasz (na serwerze) ls kropka homelinux kropka org
- czytam wieczorami.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
J.F.
Guest
Fri Mar 19, 2004 6:51 am
On Thu, 18 Mar 2004 16:38:17 +0100, Lukasz Spychalski wrote:
Quote:
Temat chyba robi sie hermetyczny, zaraz nas wyleja
Alez czemu.
Temat ciekawy ... hm, a jakby tego reglera w 3d wyp*
i jakiegos porzadnego zmontowac ?

))
No wlasnie .. zwykly mostkowy prostownik regulowany
na 3 diodach i 3 tyrystorach ... nie bylby lepszy niz to zwieranie ?
Tylko jakos regulacje rozwiazac ..
J.
Lukasz Spychalski
Guest
Fri Mar 19, 2004 5:54 pm
On Thu, 18 Mar 2004 23:51:02 +0100, J.F wrote:
Quote:
Alez czemu.
Temat ciekawy ...
No dobrze, ryzyk-fizyk

.
Quote:
hm, a jakby tego reglera w 3d wyp*
zwykly mostkowy prostownik regulowany
na 3 diodach i 3 tyrystorach ... nie bylby lepszy niz to zwieranie ?
Tylko jakos regulacje rozwiazac ..
Istnieja i takie rozwiazania reglerow. Widzialem schemat na 3 diodach i 3
tyrystorach, gdzie regulacja polegala na bramkowaniu pochodzacych z
generatora na NANDach impulsow wyzwalajacych tyrystory. Jesli napiecie na
aku osiagalo 14.4V, komparator odcinal impulsy. W porownaniu z moim
rozwiazaniem, w ktorym w bramce tyrystora (raczej triaka) siedzi
goly TL431* i 2 oporniczki jest to uklad dosc kosmiczny

.
Rozwiazanie, o ktorym piszesz ma jedna wade: sklonnosc do przebic i
zaklocen. Gdy mostek jest odciety na altku wyskakuje ponad
100V (wg serwisowki od moto GSX400E - przy 5000 rpm 80V, silnik kreci sie
do AFAIR 10-11 krpm). O wiele latwiej wiec jest o uplywy i przebicia na
kablach i zlaczach - trzeba pamietac, ze to motocykl i czasem lata sie w
strugach wody lejacych sie po kablach

. Nie wiem, czy nie latwiej tez o
przebicia miedzy zwojami w altku.
* wbrew pozorom goly TL431 daje rade: triaki BTA z literka B na koncu
wyzwalaja sie przy 50 mA, a Imax TL431 wynosi 100mA. Moc tracona tez nie
jest problemem, bo te 50mA przy 14 V plynie krotkimi impulsami.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski,
***"Nasze spoleczenstwo jest doskonale zarzadzane.
Kazdy zostaje w koncu wykolowany." (Philip K. Dick)***
Lukasz Spychalski
Guest
Fri Mar 19, 2004 6:28 pm
On Thu, 18 Mar 2004 15:51:01 +0100, Andrzej_P wrote:
Quote:
konektory sprawdzone, korozji brak, a ladowanie kolo 18V
na niskich obrotach!
Jeszcze jedno mi przyszlo do glowy po wczorajszym wysluchaniu opowiesci
o powolnym padaniu reglera od shadowki, ktory przez jakis czas mial napady
dawania zbyt wysokiego napiecia na przemian z chwilami zupelnie poprawnej
pracy: byc moze znikly luty przy tyrystorach. Prady sa dosc duze i jesli
cyna np. zaczyna pekac, to uszkodzone miejsce zaczyna sie grzac, cyna sie
utlenia i po jakims czasie lutowania nima

. Musialbys baaardzo
delikatnie odslonic elementy i sprawdzic luty. W reglerze, ktory
naprawialem oprocz calkowicie "zniknietej" struktury jednego tyrystora
byly dwa miejsca, gdzie druciki wlutowane w otworki w blaszanym grzebieniu
doprowadzajacym prad do elementow mocy byly juz tylko wlozone w otworki
- a same elementy byly sprawne. Musialbys tylko bardzo delikatnie
odslaniac regler, gdyz prawdopodobnie diody i tyrystory sa bez obudow. U
mnie elektronika "lezala" na dnie radiatora, a jakies 4-5 mm powyzej w
gumowej zalewie tkwily wlasnie te blaszki.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski,
***"Nasze spoleczenstwo jest doskonale zarzadzane.
Andrzej_P
Guest
Fri Mar 19, 2004 8:00 pm
Witam,
Quote:
Musialbys tylko bardzo delikatnie
odslaniac regler, gdyz prawdopodobnie diody i tyrystory sa bez obudow. U
mnie elektronika "lezala" na dnie radiatora, a jakies 4-5 mm powyzej w
gumowej zalewie tkwily wlasnie te blaszki.
Gumowa zalewe usunalem dosc delikatnie, najpierw w okolicy konektorow - nic
nie bylo popekane, zadnych zimnych lutow ani utlenien.
Prace nad ukladem raczej nie byly mozliwe poniewaz zatopiony byl na dnie
obudowy w zywicy,
tzn plytka z elementami

ktore de-facto zamontowane byly na niej
powierzchniowo.
(Jakby co, zrobilem zdjecia po usunieciu tego klajstru).
Aktualnie caly uklad zostal usuniety z obudowy przy pomocy frezarki
przeniosl sie w niebyt i jasne jest ze popracowac nad nim sie nie da

)).
OK wyglada na to ze metoda "kontrolwanego zwierania" i dogrzewania oleju
jest prawidlowa?
pozostaje kwestia wystarczajaco szybkiego tyrystora lub triaka?.
Tylko jaki wybrac kruca bomba!, malo casu a wiosna juz prawie na calego!!!
Pozdrawiam
Andrzej
Lukasz Spychalski
Guest
Fri Mar 19, 2004 9:01 pm
On Fri, 19 Mar 2004 13:00:19 +0100, Andrzej_P wrote:
Quote:
Aktualnie caly uklad zostal usuniety z obudowy przy pomocy frezarki
przeniosl sie w niebyt i jasne jest ze popracowac nad nim sie nie da

)).
No tak - teraz to juz po ptokach

.
Quote:
pozostaje kwestia wystarczajaco szybkiego tyrystora lub triaka?.
Tylko jaki wybrac kruca bomba!, malo casu a wiosna juz prawie na calego!!!
Wydaje mi sie, ze tak, jak pisalem wczesniej: 2n6507, TYN625 albo triaki
BTAxx/xxxBW.
Jak nie znajdziesz - wstaw te, co masz. Co najwyzej beda sie same wyzwalac
przy wyzszych obrotach, ale troche da sie polatac

. Moglbys w takim
przypadku sprobowac wyrzucic jeden - wtedy co ktoras polowka przebiegu z
altka bedzia szla bez regulacji i efekt niedoladowania sie zmniejszy - ale
to wymagaloby ostroznych prob...
A... z ostatniej chwili:
***
Lukasz (13:30)
6 misiu puszysty
jak regler, zyje jeszcze?
TB (13:30)
czesc spychaczu
TB (13:30)
ponoć ładowanie idealne
Lukasz (13:30)
ooo, milo slyszec
TB (13:31)
tyle wiem, bo tyle powiedział mechanik u ktorego jeszcze stoi moto
TB (13:31)
ale co z tego, ze ladowanie idealne skoro silnik w stanie pozostawiajacym
wiele do zyczenia
***
Wstawiaj wiec te BTA41/600B i ruraaa

.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
Andrzej_P
Guest
Fri Mar 19, 2004 10:51 pm
Witka,
Quote:
Wydaje mi sie, ze tak, jak pisalem wczesniej: 2n6507, TYN625 albo triaki
BTAxx/xxxBW.
Wstawiaj wiec te BTA41/600B i ruraaa

.
No dobra, wiec zabieram sie do roboty

)
Pozdrawiam serdeczne
Andrzej
Goto page Previous 1, 2