Goto page 1, 2 Next
Dyfer
Guest
Sat Jan 19, 2008 1:50 pm
Wymyśliłem sobie cyfrowy przyrząd do synchronizacji gaźników w
motocyklu. Spotkał sie może ktoś z Was z jakimś cyfrowym czujnikiem
podcisnienia pracujacym w zakresie od -1 do 0 bar ?
Pozdrawiam
Dyfer
Dariusz Zolna
Guest
Sat Jan 19, 2008 2:41 pm
Dyfer pisze:
Quote:
Wymyśliłem sobie cyfrowy przyrząd do synchronizacji gaźników w
motocyklu. Spotkał sie może ktoś z Was z jakimś cyfrowym czujnikiem
podcisnienia pracujacym w zakresie od -1 do 0 bar ?
Bierzesz dowolny analogowy, podłączasz do przetwornika A/C i masz cyfrowy.
Dariusz Żołna
Dyfer
Guest
Sat Jan 19, 2008 2:59 pm
Dariusz Zolna pisze:
Quote:
Bierzesz dowolny analogowy, podłączasz do przetwornika A/C i masz cyfrowy.
Dariusz Żołna
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Dyfer
Jerry1111
Guest
Sat Jan 19, 2008 3:12 pm
Dyfer wrote:
Quote:
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Rodzina MPX5100 Motoroli.
--
Jerry1111
Dariusz Zolna
Guest
Sat Jan 19, 2008 3:13 pm
Dyfer pisze:
Quote:
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Każdy używany w motoryzacji mierzy podciśnienie, a te w silnikach z
turbiną mierzą także nadciśnienie.
A z takich "gołych" to seria MPX, są o różnych zakresach.
Dariusz Żołna
J.F.
Guest
Sat Jan 19, 2008 3:15 pm
On Sat, 19 Jan 2008 14:59:59 +0100, Dyfer wrote:
Quote:
Dariusz Zolna pisze:
Bierzesz dowolny analogowy, podłączasz do przetwornika A/C i masz cyfrowy.
Dariusz Żołna
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Tam gdzie sa cisnienia sa zapewne i podcisnienia.
To czesto zreszta kwestia podlaczenia z drugiej strony czujnika,
albo zamiany przewodow..
Tylko sie zastanow czy potrzebujesz podcisnienia, cisnienia
absolutnego, czy moze najlepiej roznicowy [z dwoma wezykami].
J.
J.F.
Guest
Sat Jan 19, 2008 3:17 pm
On Sat, 19 Jan 2008 15:13:11 +0100, Dariusz Zolna wrote:
Quote:
Dyfer pisze:
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Każdy używany w motoryzacji mierzy podciśnienie, a te w silnikach z
turbiną mierzą także nadciśnienie.
Motoryzacja lubi cisnienie absolutne [MAP].
A wtedy to tylko kwesia zakresu czy mierzy 0-1 czy 0-2 at.
J.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Jan 19, 2008 3:42 pm
Pan J.F napisał:
Quote:
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Każdy używany w motoryzacji mierzy podciśnienie, a te w silnikach
z turbiną mierzą także nadciśnienie.
Motoryzacja lubi cisnienie absolutne [MAP].
A wtedy to tylko kwesia zakresu czy mierzy 0-1 czy 0-2 at.
Nie wiem co lubi motoryzacja, ale akurat w tym przypadku (silnik
motocyklowy z czterema gaźnikami) należy w czterech punktach mierzyć
podciśnienie (względem aktualnego ciśnienia atmosferycznego).
--
Jarek
John Smith
Guest
Sat Jan 19, 2008 5:41 pm
Quote:
A możesz mi polecić coś konkretnego? albo podac jakis namiar gdzie
szukać takiego czujnika? Z czujnikami ciśnienia nie ma problemu,
podciśnienia jakoś nie moge znaleźć...
Bierzesz czujnik ciśnienia różnicowego. Jeden koniec podłączasz do
badanej komory drugi wolny (czyli atmosfera) - jest nadciśnienie.
Odwracasz sytuację, ten pierwszy wolny drugi do komory - czyli mierzysz
podciśnienie.
Czy w wyniku tych dwóch wątków ktoś tu ma świadomość, że jest to pomiar
wartości szybkozmiennej (względem stałej czasowej czujnika) wraz w
wszystkimi tego konsekwencjami?
K.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Jan 19, 2008 6:41 pm
Pan John Smith napisał:
Quote:
Czy w wyniku tych dwóch wątków ktoś tu ma świadomość, że jest to
pomiar wartości szybkozmiennej (względem stałej czasowej czujnika)
wraz w wszystkimi tego konsekwencjami?
Powszechnie stosowane przy regulacji silników motocyklowych
wakuometry rtęciowe mają duuużo większą stałą czasową.
--
Jarek
John Smith
Guest
Sat Jan 19, 2008 7:49 pm
Quote:
Czy w wyniku tych dwóch wątków ktoś tu ma świadomość, że jest to
pomiar wartości szybkozmiennej (względem stałej czasowej czujnika)
wraz w wszystkimi tego konsekwencjami?
Powszechnie stosowane przy regulacji silników motocyklowych
wakuometry rtęciowe mają duuużo większą stałą czasową.
Pytałem o świadomość nie o konkretne rozwiązanie.
Czujnikiem o dużej stałej czasowej w relacji do zjawisk dynamicznych
można pomierzyć wartość która będzie jakoś (dobre słowo) _podobna_ do
wartości skutecznej.
Mam tylko podstawowe pojęcie o mechanice i do końca nie wiem o co chodzi
autorowi wątku, wydaje się jednak - zależy mu na pomiarze wartości
chwilowej i synchronizacji dwóch przebiegów (ciśnienia) w czasie.
Typowy czas odpowiedzi czuników MPX to 1ms. Trochę dużo.
K.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Jan 19, 2008 8:42 pm
Pan John Smith napisał:
Quote:
Czy w wyniku tych dwóch wątków ktoś tu ma świadomość, że jest to
pomiar wartości szybkozmiennej (względem stałej czasowej czujnika)
wraz w wszystkimi tego konsekwencjami?
Powszechnie stosowane przy regulacji silników motocyklowych
wakuometry rtęciowe mają duuużo większą stałą czasową.
Pytałem o świadomość nie o konkretne rozwiązanie.
A ja byłem przekonany, że to pytanie dotyczy 'tych dwóch wątków'
i konkretnych rozwiązań poszukiwanych przez autora. Być może niesłusznie.
Quote:
Czujnikiem o dużej stałej czasowej w relacji do zjawisk dynamicznych
można pomierzyć wartość która będzie jakoś (dobre słowo) _podobna_ do
wartości skutecznej.
No tak, możemy sobie również przy okazji poteoretyzować na temat zjawisk
dynamicznych, stałych czasowych, całkowania numerycznego, aproksymacji
i innych ciekawych rzeczy. Nie mam nic przeciwko temu. Nawet o 'dobrych
słowach' możemy.
Quote:
Mam tylko podstawowe pojęcie o mechanice i do końca nie wiem o co chodzi
autorowi wątku, wydaje się jednak - zależy mu na pomiarze wartości
chwilowej i synchronizacji dwóch przebiegów (ciśnienia) w czasie.
Typowy czas odpowiedzi czuników MPX to 1ms. Trochę dużo.
A typowy czas odpowiedzi wakuometru rtęciowego to coś koło 1s. Wystarczy.
Akurat wiem jak wygląda taki sprzęt diagnostyczny i nie *wydaje* mi się,
lecz *wiem* o co chodzi autorowi wątku.
--
Jarek
John Smith
Guest
Sat Jan 19, 2008 9:20 pm
Quote:
A typowy czas odpowiedzi wakuometru rtęciowego to coś koło 1s. Wystarczy.
Akurat wiem jak wygląda taki sprzęt diagnostyczny i nie *wydaje* mi się,
lecz *wiem* o co chodzi autorowi wątku.
To oczekujemy dobrej porady, po to w końcu jest ta grupa.
K.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Jan 19, 2008 10:42 pm
Pan John Smith napisał:
Quote:
A typowy czas odpowiedzi wakuometru rtęciowego to coś koło 1s.
Wystarczy. Akurat wiem jak wygląda taki sprzęt diagnostyczny
i nie *wydaje* mi się, lecz *wiem* o co chodzi autorowi wątku.
To oczekujemy dobrej porady, po to w końcu jest ta grupa.
Kto oczekuje? Dobra porada to przede wszystkim taka, która nie
wprowadza w błąd. Czas odpowiedzi na poziomie jednej milisekundy
to nie jest 'dużo', tylko najmniej trzy rzędy wielkości mniej
niż potrzeba w tym zastosowaniu. Potrzeba czujnika podciśnienia
mierzonego względem otoczenia, a nie ciśnienia bezwzględniego.
Gdy ma wyjście analogowe, to od zamiany są przetworniki ADC.
Jeśli takich porad oczekiwał pytający, to już je otrzymał. Ale
myślę, że też widział pracujący wakuometr mechaniczny i z wielu
rzeczy zdaje sobie sprawę. Natomiast tym, którzy nie widzieli
a uwierzyli (że milsekunda to dużo), mogę powiedzieć tyle, że
nie zawsze jest prawdą co stoi napisane w Usenecie.
--
Jarek
John Smith
Guest
Sat Jan 19, 2008 10:59 pm
Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Pan John Smith napisał:
A typowy czas odpowiedzi wakuometru rtęciowego to coś koło 1s.
Wystarczy. Akurat wiem jak wygląda taki sprzęt diagnostyczny
i nie *wydaje* mi się, lecz *wiem* o co chodzi autorowi wątku.
To oczekujemy dobrej porady, po to w końcu jest ta grupa.
Kto oczekuje?
Wszyscy których zainteresuje wątek. Jeżeli już czytają to oczekują
odpowiedzi.
Quote:
Dobra porada to przede wszystkim taka, która nie
wprowadza w błąd.
Zgadzam się w "całej całkowitości".
Quote:
Czas odpowiedzi na poziomie jednej milisekundy
to nie jest 'dużo', tylko najmniej trzy rzędy wielkości mniej
niż potrzeba w tym zastosowaniu.
Trzeba rozstrzygnąć czy ma być to pomiar "jakiejś średniej" czy
pomiar przebiegu. Autor wątku sugeruje pomiar dynamiczny, cytuję:
"bardzo duza pulsacja; o ile w tradycyjnym ukladzie podcisnienie jest
dosyc stabilne, to juz przy rozdzielonym, gdy przepustnica jest prawie
zamknieta (pod)cisnienie zmienia sie od 100 do 1000mbar"
Policzmy więc: 6000obr/min (dla równego rachunku) wychodzi 100obr/sek,
co daje 10ms/obr, suw ssania wyjdzie 5ms i jest to czas tego samego
rzędu wielkości co stała czujnika 1ms. W pomiarach dynamicznych nie do
pominięcia.
Quote:
Potrzeba czujnika podciśnienia
mierzonego względem otoczenia, a nie ciśnienia bezwzględniego.
Gdy ma wyjście analogowe, to od zamiany są przetworniki ADC.
Jeśli takich porad oczekiwał pytający, to już je otrzymał. Ale
myślę, że też widział pracujący wakuometr mechaniczny i z wielu
rzeczy zdaje sobie sprawę.
Z tym się nie sprzeczam.
Quote:
Natomiast tym, którzy nie widzieli
a uwierzyli (że milsekunda to dużo), mogę powiedzieć tyle, że
nie zawsze jest prawdą co stoi napisane w Usenecie.
A z tym się zgadzam.
K.
Goto page 1, 2 Next