Goto page Previous 1, 2
Jarosław Sokołowski
Guest
Sat Jan 19, 2008 11:42 pm
Pan John Smith napisał:
Quote:
Kto oczekuje?
Wszyscy których zainteresuje wątek. Jeżeli już czytają to oczekują
odpowiedzi.
Niektórzy czytają wyłącznie po to, by dorzucić swoją uwagę. Słuszną
czy niesłuszną. To jest Usenet. Nie żebym miał do kogokolwiek pretensje
albo czepiał sie konkretnych osób.
Quote:
Czas odpowiedzi na poziomie jednej milisekundy to nie jest 'dużo', tylko
najmniej trzy rzędy wielkości mniej niż potrzeba w tym zastosowaniu.
Trzeba rozstrzygnąć czy ma być to pomiar "jakiejś średniej" czy
pomiar przebiegu.
W mechanicznym wakuometrze rolę uśredniacza pełni spora masa słupa
rtęci (ostatnio, gdy rtęć jest niemile widziana, metalowy pręt).
Quote:
Autor wątku sugeruje pomiar dynamiczny, cytuję:
"bardzo duza pulsacja; o ile w tradycyjnym ukladzie podcisnienie
jest dosyc stabilne, to juz przy rozdzielonym, gdy przepustnica
jest prawie zamknieta (pod)cisnienie zmienia sie od 100 do 1000mbar"
Ale to inny autor, innego wątku. Tam też chodziło o co innego,
o dane do komputera sterującego wtryskiem paliwa w silniku.
Quote:
Policzmy więc: 6000obr/min (dla równego rachunku)
Dla ustawienia synchronizacji gaźników w motocyklu ustawia się silnik
na wolne obroty.
-- Jarek
PS
Istnieje chyba grupa pl.rec.motocykle. Nigdy tam nie zaglądałem, ale
po dalsze szczegóły mogę tam w odesłać w ciemno.
John Smith
Guest
Sat Jan 19, 2008 11:49 pm
Quote:
Niektórzy czytają wyłącznie po to, by dorzucić swoją uwagę. Słuszną
czy niesłuszną. To jest Usenet. Nie żebym miał do kogokolwiek pretensje
albo czepiał sie konkretnych osób.
Jeśli już to piszą; a niech tam przyczepię się.
[...]
Quote:
Policzmy więc: 6000obr/min (dla równego rachunku)
Dla ustawienia synchronizacji gaźników w motocyklu ustawia się silnik
na wolne obroty.
Jak uprzedzałem nie znam się dobrze na mechanice.
Quote:
-- Jarek
PS
Istnieje chyba grupa pl.rec.motocykle. Nigdy tam nie zaglądałem, ale
po dalsze szczegóły mogę tam w odesłać w ciemno.
A dziękuję, na tę chwilę nie chcę poznawać szczegółow budowy i działania
silnika motocyklowego.
K.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Jan 20, 2008 12:41 am
Pan John Smith napisał:
Quote:
Niektórzy czytają wyłącznie po to, by dorzucić swoją uwagę.
Słuszną czy niesłuszną. To jest Usenet. Nie żebym miał do
kogokolwiek pretensje albo czepiał sie konkretnych osób.
Jeśli już to piszą; a niech tam przyczepię się.
Fakt, są też tacy, którzy piszą swoje uwagi, a nie czytają.
Quote:
Policzmy więc: 6000obr/min (dla równego rachunku)
Dla ustawienia synchronizacji gaźników w motocyklu ustawia
się silnik na wolne obroty.
Jak uprzedzałem nie znam się dobrze na mechanice.
Żadna hańba, każdy się na czymś nie zna. Ale każdy zanim się zabierze
za rozwiązaywanie problemu, powinien dowiedzieć się (dopytać, doczytać,
zbadać, zmierzyć) o postawione lub zastane warunki. Inaczej można
zgubić się w obliczeniach obrotów na minutę, milisekund, strumieni
danych itp. Inaczej mówiąc, trzeba mieć -- cytuję -- 'świadomość' jaką
wartość mierzymy i jakie są tego -- cytuję dalej -- 'konsekwencje'.
Ja tu tylko napisałem o tym, jak dokładnie wygląda znany od dziesiątek
lat *problem* (synchronizacji gaźników). I jak został on (dobrze)
*rozwiązany* bez czujników i procesorów przetwarzających dane w ułamku
milisekundy.
--
Jarek
John Smith
Guest
Sun Jan 20, 2008 1:04 am
Quote:
Ja tu tylko napisałem o tym, jak dokładnie wygląda znany od dziesiątek
lat *problem* (synchronizacji gaźników). I jak został on (dobrze)
*rozwiązany* bez czujników i procesorów przetwarzających dane w ułamku
milisekundy.
Może pomyślałeś, ale "dokładnie" nie napisałeś, dla mnie jako osoby z
rzadko zajmującej się stroną mechaniczną, co nie wyjaśniło jaki pomiar
jest wykonywany.
Chociaż odesłanie do grupy pl.rec.motocykle było.
K.
Jarosław Sokołowski
Guest
Sun Jan 20, 2008 1:41 am
Pan John Smith napisał:
Quote:
Ja tu tylko napisałem o tym, jak dokładnie wygląda znany od dziesiątek
lat *problem* (synchronizacji gaźników). I jak został on (dobrze)
*rozwiązany* bez czujników i procesorów przetwarzających dane w ułamku
milisekundy.
Może pomyślałeś, ale "dokładnie" nie napisałeś, dla mnie jako osoby z
rzadko zajmującej się stroną mechaniczną, co nie wyjaśniło jaki pomiar
jest wykonywany.
Napisałem. O wakuometrach rtęciowych napisałem. A pomyślałem co innego.
Że metoda pomiaru ciśniena za pomocą rurki z rtęcią powinna być znana
ze szkoły podstawowej (teraz to być może jest w gimnazjum).
--
Jarek
Yaco
Guest
Mon Mar 31, 2008 9:09 am
Witam
Odświerzam temat, ponieważ sam przymierzam się do wykonania takiego
cudeńka.
Kilka uwag - najpopularniejszymi narzędziami do synchronizacji gaźników
nie są wakuometry rtęciowe, ale zegarowe. Kwestia dostępności, kosztów
itp. Zegary jednak charakteryzują się stosunkowo małą bezwładnością. Z
tego powodu stosuje się dławiki (zaworek + niewielka komora przed
zegarem) - w innym przypadku drgania wskazówek uniemozliwiają odczyt
wartości. Wywnioskowałem, że należałoby zastosowac niewielki stały
dławik oraz zapewnić minimum 5 pomiarów na każdy suw dla każdego
cylindra. Czyli jeden pełen cykl pracy silnika to w sumie 20 próbek (4
cylindry - cztery niezależne czujniki).
Kolejna kwestia - przy synchronizacji gaźników nie interesuje nas czy
podciśnienie jest względne czy bezwzględne do atmosferycznego.
Interesują nas jedynie róznice pomiędzy kolektorami dolotowymi.
Mile widziany jest tryb "szybki" (może działać na jednym wybranym
kanale) - pozwala to na stwierdzenie stanu szczelności zaworów
ssących.
To tak z grubsza
Pozdrawiam
--
Yaco
------------------------------------------------------------------------
Yaco's Profile:
http://forum.ocm.pl/member.php?userid=3410
View this thread:
http://forum.ocm.pl/showthread.php?t=78089
AW
Guest
Mon Mar 31, 2008 12:02 pm
Yaco pisze:
Quote:
Witam
Odświerzam temat, ponieważ sam przymierzam się do wykonania takiego
cudeńka.
Kilka uwag - najpopularniejszymi narzędziami do synchronizacji gaźników
nie są wakuometry rtęciowe, ale zegarowe. Kwestia dostępności, kosztów
itp. Zegary jednak charakteryzują się stosunkowo małą bezwładnością. Z
tego powodu stosuje się dławiki (zaworek + niewielka komora przed
zegarem) - w innym przypadku drgania wskazówek uniemozliwiają odczyt
wartości. Wywnioskowałem, że należałoby zastosowac niewielki stały
dławik oraz zapewnić minimum 5 pomiarów na każdy suw dla każdego
cylindra. Czyli jeden pełen cykl pracy silnika to w sumie 20 próbek (4
cylindry - cztery niezależne czujniki).
Kolejna kwestia - przy synchronizacji gaźników nie interesuje nas czy
podciśnienie jest względne czy bezwzględne do atmosferycznego.
Interesują nas jedynie róznice pomiędzy kolektorami dolotowymi.
Mile widziany jest tryb "szybki" (może działać na jednym wybranym
kanale) - pozwala to na stwierdzenie stanu szczelności zaworów
ssących.
To tak z grubsza
Tak z grubsza to chyba powinieneś zadać pytanie. Bo inaczej to kiepsko
widzę odpowiedź.
--
Pozdrawiam
AW
Goto page Previous 1, 2