Goto page 1, 2, 3 Next
DJ
Guest
Mon Oct 19, 2009 7:43 pm
Była ostatnio dyskusja o kablach rozruchowych...
Ale takich to chyba jeszcze nie widzieliście
http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20091026.p.Kabel_rozruchowy
--
DJ
PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu
Mateusz Viste
Guest
Mon Oct 19, 2009 8:21 pm
On Monday 19 October 2009 20:43, DJ wrote:
Quote:
Była ostatnio dyskusja o kablach rozruchowych...
Ale takich to chyba jeszcze nie widzieliście
Przecież wyraźnie napisali: prąd max. 10A.
Jak masz samochód o rozruszniku, co potrzebuje nie więcej jak 10A na
uruchomienie, to kabel rozruchowy jak znalazł. :-D
Pozdrawiam,
Mateusz Viste
DJ
Guest
Mon Oct 19, 2009 8:34 pm
On 2009-10-19 21:21:15 +0200, Mateusz Viste <mateusz@no-spam.please> said:
Quote:
On Monday 19 October 2009 20:43, DJ wrote:
Była ostatnio dyskusja o kablach rozruchowych...
Ale takich to chyba jeszcze nie widzieliście
Przecież wyraźnie napisali: prąd max. 10A.
Jak masz samochód o rozruszniku, co potrzebuje nie więcej jak 10A na
uruchomienie, to kabel rozruchowy jak znalazł.
Chyba "resorak" ;)
AFAIR obwód zapalniczki jest po bezpieczniku. Ile on zwykle ma amper?
Jeżeli te "druty" nie mają w środku bezpiecznika, to zwyczajnie można
uwalić bezpiecznik w obwodzie zapalniczki. Albo u siebie, albo u
"dawcy".
--
DJ
PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu
j.r.
Guest
Mon Oct 19, 2009 8:35 pm
DJ wrote:
Quote:
Widzielismy, ale to jest zabawka do TICO itp. Podlaczyc, poczekac 2h
majac nadzieje ze nie spali sie kabelek jak padniety akumulator, sprobowac
odpalic.
To jak podlaczenie zelowki 7Ah do akumulatora w aucie, jak masz maly
silnik jest szansa ze odpali
--
pzdr, j.r.
J.F.
Guest
Mon Oct 19, 2009 8:58 pm
On Mon, 19 Oct 2009 21:35:17 +0200, j.r. wrote:
Quote:
Znowu nie przesadzajmy. 10A jesli przepusci, to tak z 10min moze
wystarczyc.
J.
SP5FCI
Guest
Mon Oct 19, 2009 10:17 pm
DJ pisze:
Quote:
kiedyś w serwisie mieliśmy oj dawne czasy opla kadeta chyba, który
został odpalony ze spawarki, komputer, wiązka , i pare innych drobiazgów
nie nadawało się już do naprawy
FCI
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon Oct 19, 2009 11:25 pm
Hello j.r.,
Monday, October 19, 2009, 9:35:17 PM, you wrote:
Quote:
DJ wrote:
Była ostatnio dyskusja o kablach rozruchowych...
Ale takich to chyba jeszcze nie widzieliście
http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20091026.p.Kabel_rozruchowy
Widzielismy, ale to jest zabawka do TICO itp. Podlaczyc, poczekac 2h
majac nadzieje ze nie spali sie kabelek jak padniety akumulator, sprobowac
odpalic.
To jak podlaczenie zelowki 7Ah do akumulatora w aucie, jak masz maly
silnik jest szansa ze odpali
Teraz wiem, że silnik 1.6 16V to mały silnik...
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
PC
Guest
Tue Oct 20, 2009 6:38 am
Quote:
To jak podlaczenie zelowki 7Ah do akumulatora w aucie, jak masz maly
silnik jest szansa ze odpali
--
To wcale nie jest śmieszne. Ja całą zimę wspomagałem się małym aku 7Ah. Niby
rozrusznik ok i aku też a raz na jakiś czas nie chciał zakręcić. Po
dołożeniu na 5s małego aku odpalał elegancko. Okazało się, że taśma między
karoserią a silnikiem straciła kontakt. Jako, że to nie Polonez ani F125 nie
było linki ssania jako dodatkowa masa

i może dzięki temu sporzęt nie
poszedł z dymem.
PC
marko1a
Guest
Tue Oct 20, 2009 7:26 am
Użytkownik "PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hbjicf$nh9$1@news.task.gda.pl...
Quote:
To jak podlaczenie zelowki 7Ah do akumulatora w aucie, jak masz maly
silnik jest szansa ze odpali
--
To wcale nie jest śmieszne. Ja całą zimę wspomagałem się małym aku 7Ah.
Niby rozrusznik ok i aku też a raz na jakiś czas nie chciał zakręcić. Po
dołożeniu na 5s małego aku odpalał elegancko. Okazało się, że taśma między
karoserią a silnikiem straciła kontakt. Jako, że to nie Polonez ani F125
nie było linki ssania jako dodatkowa masa

i może dzięki temu sporzęt
nie poszedł z dymem.
W WV to normalka. Tasma niby OK ale kontakt taśmy z klemą ulotnił się. Po
zanurzeniu w roztworze kwasu i zalutowaniu sn97cu3
rozrusznik pali od dotyku.
Marek
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Oct 20, 2009 8:03 am
Hello marko1a,
Tuesday, October 20, 2009, 8:26:58 AM, you wrote:
Quote:
To jak podlaczenie zelowki 7Ah do akumulatora w aucie, jak masz maly
silnik jest szansa ze odpali
To wcale nie jest śmieszne. Ja całą zimę wspomagałem się małym aku 7Ah.
Niby rozrusznik ok i aku też a raz na jakiś czas nie chciał zakręcić. Po
dołożeniu na 5s małego aku odpalał elegancko. Okazało się, że taśma między
karoserią a silnikiem straciła kontakt. Jako, że to nie Polonez ani F125
nie było linki ssania jako dodatkowa masa

i może dzięki temu sporzęt
nie poszedł z dymem.
W WV to normalka. Tasma niby OK ale kontakt taśmy z klemą ulotnił się. Po
zanurzeniu w roztworze kwasu i zalutowaniu sn97cu3
rozrusznik pali od dotyku.
Akurat w tym miejscu zdecydowanie użyłbym Sn30Pb70 albo nawet Sn20Pb80
(klasyka do rynien) a nie bezołowiowego wynalazku. Zrobiłeś sobie
naprawę na krótko. Nie na darmo motoryzacja jest zwojniona z ROHS.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
marko1a
Guest
Tue Oct 20, 2009 8:53 am
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:138809666.20091020090308@pik-net.pl...
Quote:
Akurat w tym miejscu zdecydowanie użyłbym Sn30Pb70 albo nawet Sn20Pb80
(klasyka do rynien) a nie bezołowiowego wynalazku. Zrobiłeś sobie
naprawę na krótko. Nie na darmo motoryzacja jest zwojniona z ROHS.
Pierwszy raz użyłem tego wiele wiele lat temu do podlutowania klemy
rozrusznika i do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje.
Lutowałem tym oczka z linkami do anten. Nawet w takiej sporej wiertarce
którą używałem na budowie do mieszania wszelakich zapraw komutator osiągał
spore temperatury w końcu przelutowałem uzwojenia na kumutatorze tym lutem i
wiertarka kręci już 5 rok.
Temperatura topnienia Sn97Cu3 to około 250stopni a i rezystancja takiego
połączenia także mniejsza.
Marek
J.F.
Guest
Tue Oct 20, 2009 9:29 am
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości
news:hbjqf6$c6g$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Temperatura topnienia Sn97Cu3 to około 250stopni a i rezystancja
takiego połączenia także mniejsza.
Tu nie chodzi o temperature topnienia, tylko temperature zarazy
cynowej.
J.
marko1a
Guest
Tue Oct 20, 2009 10:11 am
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hbjscl$4ja$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości
news:hbjqf6$c6g$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Temperatura topnienia Sn97Cu3 to około 250stopni a i rezystancja takiego
połączenia także mniejsza.
Tu nie chodzi o temperature topnienia, tylko temperature zarazy cynowej.
Eee przesadzacie. Owszem zachodzi proces przemiany alotropowej już poniżej
13stopni C ale dotyczy to czystej chemicznie cyny bez dodatków. W praktyce z
uwagi na występowanie zanieczyszczeń innymi pierwiastkami efekt wystepuje
znacząco dopiero poniżej -20stopni C. Wystarczy niewielki dodatek np. 0,5%
Pb aby temu zapobie. W takim samym celu dodaje się do cyny Cu zamiast Pb
który jest szkodliwy dla zdrowia a Cu nie. Ot i tyle.
Nie bez powodu wspomniałem o temp topnienia. Lut cynowo ołowiowy ma niższą
przewodność elektryczną i nie raz przy sporych prądach połączenia jest
nadtapiane aż wystąpi utrata połączenia, utlenienie miedzi i wypalenie
połączenia. Wytrzymałość mechaniczna także gorsza.
Lut Sn97Cu3 w elektrotechnice stosowany jest przecież z powodzeniem od
dawna. Tak samo jak w instalacjach wodnych. W chłodnictwie rzadziej ale
jakoś nic się nie rozpada.
Marek
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Oct 20, 2009 11:03 am
Hello marko1a,
Tuesday, October 20, 2009, 9:53:30 AM, you wrote:
Quote:
Akurat w tym miejscu zdecydowanie użyłbym Sn30Pb70 albo nawet Sn20Pb80
(klasyka do rynien) a nie bezołowiowego wynalazku. Zrobiłeś sobie
naprawę na krótko. Nie na darmo motoryzacja jest zwojniona z ROHS.
Pierwszy raz użyłem tego wiele wiele lat temu do podlutowania klemy
rozrusznika i do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje.
Lutowałem tym oczka z linkami do anten. Nawet w takiej sporej wiertarce
którą używałem na budowie do mieszania wszelakich zapraw komutator osiągał
spore temperatury w końcu przelutowałem uzwojenia na kumutatorze tym lutem i
wiertarka kręci już 5 rok.
Temperatura topnienia Sn97Cu3 to około 250stopni a i rezystancja takiego
połączenia także mniejsza.
Ale odporność na temperatury poniżej +10 stopni Celsjusza znacznie
mniejsza. Poczytaj o odmianach alotropowych cyny (zaraza cynowa).
Myślisz, że motoryzację bez powodu zwolnionio z używania bezołowiowych
stopów?
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam:
http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack
DJ
Guest
Tue Oct 20, 2009 11:44 am
On 2009-10-20 11:11:51 +0200, "marko1a" <marko1a@lycos.de> said:
Quote:
W chłodnictwie rzadziej ale jakoś nic się nie rozpada.
I właśnie dlatego się _nie_ stosuje w chłodnictwie... To pole dla lutów
twardych.
--
DJ
PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu
Goto page 1, 2, 3 Next