Goto page 1, 2 Next
Pszemol
Guest
Thu May 12, 2011 4:11 pm
Mam baterię w GPSie która jest chyba uszkodzona
bo na każdym z czterech drutów jest zero woltów
w stosunku do każdego innego druta...
http://www.batterytex.com/product/detail/MAGELLAN/SMPWGPS1/PDA-267LI/0BF7A7FE-197E-9BFF-1282613522AD1581
http://www.batteriesinaflash.com/gps-batteries/magellan/battery-for-magellan-maestro-4300-4350-replaces-smpwgps1
Zamówiłem nowy battery pack na eBay, ale ciekaw
jestem czy spotkaliście się z dobrą baterią która ma
zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać
napięcie na kontaktach?
Ktoś się orientuje czego można się spodziewać na
tych 4 drutach i czy jest jakiś standard kolorystyczny?
Czy jest jakaś umowa że czarny to minus baterii,
czerwony plus, żółty i zielony to co - termistor?
Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
(zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
J.F.
Guest
Thu May 12, 2011 4:34 pm
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:iqgf6v.bgs.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Mam baterię w GPSie która jest chyba uszkodzona
bo na każdym z czterech drutów jest zero woltów
w stosunku do każdego innego druta...
Zamówiłem nowy battery pack na eBay, ale ciekaw
jestem czy spotkaliście się z dobrą baterią która ma
zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać
napięcie na kontaktach?
Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem,
ktore jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na
chwile zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski
... wiec tam nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie
zwarciowe

I trzeba na chwile podlaczyc do ladowarki.
Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
Quote:
Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
(zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
Troce za malo - podladuj delikatnie do 3.6, moze ruszy.
Albo wyrzuc tego GPSa :-)
J.
Michoo
Guest
Thu May 12, 2011 4:35 pm
W dniu 12.05.2011 18:11, Pszemol pisze:
Quote:
Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
(zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
uszkodzone i nie chcą ładować.
--
Pozdrawiam
Michoo
Pszemol
Guest
Thu May 12, 2011 4:48 pm
"Michoo" <michoo_news@vp.pl> wrote in message
news:iqh28o$riq$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 12.05.2011 18:11, Pszemol pisze:
Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
(zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
uszkodzone i nie chcą ładować.
Sugerujesz, że ta bateria się "odblokuje" gdy ją podładuję?
Pszemol
Guest
Thu May 12, 2011 4:50 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:iqh26c$s1g$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:iqgf6v.bgs.0@poczta.onet.pl...
Mam baterię w GPSie która jest chyba uszkodzona
bo na każdym z czterech drutów jest zero woltów
w stosunku do każdego innego druta...
Zamówiłem nowy battery pack na eBay, ale ciekaw
jestem czy spotkaliście się z dobrą baterią która ma
zerowe napięcia między stykami i trzeba ją jakoś
specjalnie "włączyć" przez zwarcie czegoś aby uzyskać
napięcie na kontaktach?
Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem, ktore
jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na chwile
zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski .. wiec tam
nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie zwarciowe

I trzeba na
chwile podlaczyc do ladowarki.
Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?
Quote:
Każdy taki pakiet ma płytkę elektroniczną
zabezpieczającą ją przed przeładowaniem, pożarem,
itp - sądzę że moja płytka padła, bo same ogniwa mają
(zmierzyłem po rozcięciu termokurczliwej koszulki) 2,8V.
Troce za malo - podladuj delikatnie do 3.6, moze ruszy.
Płytka z chipsami jest niestety zgrzana dobrze do ogniw
i nie mogę jej w sposób odwracalny odłączyć od ogniw...
Czy mogę podładować ogniwa tak podłączając równolegle
do niepodłączonej nigdzie na stałe przyspawanej elektroniki ?
Quote:
Albo wyrzuc tego GPSa
W moim słowniku nie istnieje słowo "wyrzuć" w odniesieniu
do elektronicznych zabawek jak GPS Magellan Maestro 4370
Mogę sobie wyobrazić 1000 różnych sposobów na zabawę...
J.F.
Guest
Thu May 12, 2011 5:40 pm
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
Quote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem,
ktore jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na
chwile zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne
zaciski .. wiec tam nadal jest zero napiecia i dziala
zabezpieczenie zwarciowe

I trzeba na chwile podlaczyc do
ladowarki.
Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?
Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze wprowadzic
baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)
No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.
Quote:
Płytka z chipsami jest niestety zgrzana dobrze do ogniw
i nie mogę jej w sposób odwracalny odłączyć od ogniw...
Czy mogę podładować ogniwa tak podłączając równolegle
do niepodłączonej nigdzie na stałe przyspawanej elektroniki ?
Szpilek nie masz w domu i zasilacza regulowanego ? :-)
Quote:
Albo wyrzuc tego GPSa
W moim słowniku nie istnieje słowo "wyrzuć" w odniesieniu
do elektronicznych zabawek jak GPS Magellan Maestro 4370
Mogę sobie wyobrazić 1000 różnych sposobów na zabawę...
I wydawac 20$ na nowa bateryjke do do jakiegos starocia wartego 50$
? :-P
J.
Michoo
Guest
Thu May 12, 2011 5:53 pm
W dniu 12.05.2011 18:48, Pszemol pisze:
Quote:
Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
uszkodzone i nie chcą ładować.
Sugerujesz, że ta bateria się "odblokuje" gdy ją podładuję?
Chińskiemu zamiennikowi do nokii pomogło, więc tu też spróbowałbym
podładować do 3.4V i zobaczyć, czy dalej ruszy "firmowe" ładowanie.
Tylko trzeba małym prądem, z kontrolą temperatury, bo gotowe wybuchnąć.
--
Pozdrawiam
Michoo
Pszemol
Guest
Thu May 12, 2011 9:02 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:iqh637$dqr$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem, ktore
jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na chwile
zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski .. wiec tam
nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie zwarciowe

I trzeba
na chwile podlaczyc do ladowarki.
Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?
Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze
wprowadzic baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy
Nie może się chwilowo zewrzeć bo ten GPS nie ma wymiennej
baterii i jakichś styków w schowku na nie tylko bateria ma
wtyczkę wetkniętą w płytkę...
Quote:
No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.
Zgadza się.
Pytałem już ale nikt nie odpowiedział - czy ktoś orientuje
się co tam jest na tych 4 drutach? Zakładam że dwa to plus
i minus ogniwa, co jest na pozostałych drutach?
Quote:
Płytka z chipsami jest niestety zgrzana dobrze do ogniw
i nie mogę jej w sposób odwracalny odłączyć od ogniw...
Czy mogę podładować ogniwa tak podłączając równolegle
do niepodłączonej nigdzie na stałe przyspawanej elektroniki ?
Szpilek nie masz w domu i zasilacza regulowanego ?
Nie o to mi chodziło że nie mam jak się dostac do ogniwa
tylko o to czy mogę forsować napięcie na zaciskach tego
scalaka na mikro-płytce którego nie mogę odłączyć od ogniw.
No nic, podłączyłem ogniwa na pół godziny do zasilacza
z regulowanym over current - podładowałem ogniwa do
3.55V podając im napięcie bezpośrednio na końcówki ogniwa
ale wciąż na wyjściu wtyczki wchodzącej w płytkę wszystkie
4 druty mają zero woltów względem siebie. Sądzę że płytka
jest trwale uszkodzona/zablokowana/zatrzaśnięta.
Podładowanie niestety nie dało oczekiwanych rezultatów...
Mam więc nadzieję że ta zamówiona na eBay zdąży dojść
zanim pojadę we środę na wycieczkę na Florydę :-)
Quote:
Albo wyrzuc tego GPSa
W moim słowniku nie istnieje słowo "wyrzuć" w odniesieniu
do elektronicznych zabawek jak GPS Magellan Maestro 4370
Mogę sobie wyobrazić 1000 różnych sposobów na zabawę...
I wydawac 20$ na nowa bateryjke do do jakiegos starocia
wartego 50$ ?
Tego GPSa bardzo lubię bo ma bardzo czytelny LCD o dużej
rozdzielczości, co się rzadko zdarza w GPSach. Kupiłem go za
dużo więcej niż $50 (zdaje się kosztował $250) i mimo iż dziś
już pewnie wart jest te $50 naprawiony to warto jest go naprawić
bo go po prostu lubię
Michoo
Guest
Thu May 12, 2011 10:04 pm
W dniu 12.05.2011 23:02, Pszemol pisze:
Quote:
Pytałem już ale nikt nie odpowiedział - czy ktoś orientuje
się co tam jest na tych 4 drutach? Zakładam że dwa to plus
i minus ogniwa, co jest na pozostałych drutach?
USART? I2C? Wróżba z fusów?
--
Pozdrawiam
Michoo
Desoft
Guest
Fri May 13, 2011 6:37 am
Quote:
Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
uszkodzone i nie chcą ładować.
No to z tematu jak przechowywać płyn który wszystko rozpuszcza...
Jak produkują takie ogniwa Li-xx?
Od razu naładowane?
Nienaładowane ogniwo jest trwale uszkodzone...
--
Desoft
Michoo
Guest
Fri May 13, 2011 7:55 am
W dniu 13.05.2011 08:37, Desoft pisze:
Quote:
Ztcw niektóre sterowniki uznają, że jak ogniwo ma poniżej 3V to jest
uszkodzone i nie chcą ładować.
No to z tematu jak przechowywać płyn który wszystko rozpuszcza...
Jak produkują takie ogniwa Li-xx?
Od razu naładowane?
Ztcw - w pewnym sensie tak. Ogniwo dostaje wsad z elektrolitu na
"czyste" elektrody i w tym momencie pojawia się jakieś napięcie(ale
możliwy do uzyskania ładunek jest mały), następnie ogniwo jest ładowane
do ~50% pojemności aby nie uszkodziło się w czasie przechowywania.
Quote:
Nienaładowane ogniwo jest trwale uszkodzone...
Ztcw - nie, bo ogniwo może być:
- naładowane - zawiera ładunek zgromadzony przez migrowanie materiału
elektrod w elektrolicie
- nienaładowane - ładunek wynika z przechodzenia jonów do elektrolitu
(jak w 'klasycznych' bateriach)
- rozładowane - j.w, ale pobieranie energii wymusza strącenie osadu w
elektrolicie
--
Pozdrawiam
Michoo
Desoft
Guest
Fri May 13, 2011 10:33 am
Quote:
Nienaładowane ogniwo jest trwale uszkodzone...
Ztcw - nie, bo ogniwo może być:
- naładowane - zawiera ładunek zgromadzony przez migrowanie materiału
elektrod w elektrolicie
- nienaładowane - ładunek wynika z przechodzenia jonów do elektrolitu
(jak w 'klasycznych' bateriach)
- rozładowane - j.w, ale pobieranie energii wymusza strącenie osadu w
elektrolicie
Będę miał okazję przetestować.
Mam kilkuletnie (~10lat) ogniwo.
--
Desoft
Pszemol
Guest
Sat May 14, 2011 9:55 pm
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:iqh637$dqr$1@news.onet.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem, ktore
jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na chwile
zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski .. wiec tam
nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie zwarciowe

I trzeba
na chwile podlaczyc do ladowarki.
Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?
Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze
wprowadzic baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)
No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.
Tak, teraz czytam o tych układach i mój akumulator został
uśpiony z powodu nadmiernego rozładowania przez tą
elektronikę zabezpieczającą...
http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries
Over-discharging Lithium-ion
[...]If the discharge continues to about 2.70V/cell or lower,
the battery's protection circuit puts the battery into a sleep
mode. This renders the pack unserviceable and a recharge
with most chargers is not possible.
No to jest już jasne co się stało z moją poprzednim akumulatorem...
Niestety ciąg dalszy sprawy nie jest wesoły... Dostałem dziś
pocztą nowy akumulator - zmierzyłem napięcia na wtyczce
i zgodnie z oczekiwaniami czerwony to +, czarny to - i mam
3.8V... Włożyłem do GPSa a ten pokazuje że bateria jest
w stanie minimalnym, prawie rozładowana - co jest niedziwne
bo nie wiadomo przecież ile leżała w sklepie w magazynie...
Niestety godzina z ładowarką nie zmieniła nic, wręcz się
bateria rozładowała, pokazuje że nie ma już prądu i chce się
wyłączać. Zamiast się ładować, rozładował się pracując....
Gdy mierzę napięcie na zaciskach wtyczki akumulatora
w czasie ładowania mam teraz 3.71V, czyli nie dość że się
nic nie ładuje to się jeszcze rozładowało poniżej tego 3.8V.
A więc kicha - padł układ ładowania baterii w GPSie...
A więc Fox - wykrakałeś, wydałem $13 dolców i nic
No trudno, warto było spróbować bo go bardzo lubiłem...
Może się kiedyś zabiorę za naprawę, choć wygląda na to
że nie będzie to łatwe ze względu na upakowanie SMD...
Przed wycieczką doładuję go do 4.2V i może starczy na
kilka dłuższych tras a po powrocie trzeba będzie coś
kupić nowego...
Pszemol
Guest
Thu May 19, 2011 1:53 pm
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:iqmc6a.424.0@poczta.onet.pl...
Quote:
Niestety ciąg dalszy sprawy nie jest wesoły... Dostałem dziś
pocztą nowy akumulator - zmierzyłem napięcia na wtyczce
i zgodnie z oczekiwaniami czerwony to +, czarny to - i mam
3.8V... Włożyłem do GPSa a ten pokazuje że bateria jest
w stanie minimalnym, prawie rozładowana - co jest niedziwne
bo nie wiadomo przecież ile leżała w sklepie w magazynie...
Niestety godzina z ładowarką nie zmieniła nic, wręcz się
bateria rozładowała, pokazuje że nie ma już prądu i chce się
wyłączać. Zamiast się ładować, rozładował się pracując....
Gdy mierzę napięcie na zaciskach wtyczki akumulatora
w czasie ładowania mam teraz 3.71V, czyli nie dość że się
nic nie ładuje to się jeszcze rozładowało poniżej tego 3.8V.
A więc kicha - padł układ ładowania baterii w GPSie...
A więc Fox - wykrakałeś, wydałem $13 dolców i nic
No trudno, warto było spróbować bo go bardzo lubiłem...
Może się kiedyś zabiorę za naprawę, choć wygląda na to
że nie będzie to łatwe ze względu na upakowanie SMD...
Przed wycieczką doładuję go do 4.2V i może starczy na
kilka dłuższych tras a po powrocie trzeba będzie coś
kupić nowego...
GPSa udało mi się przywrocić do stanu używalności bo
zauważyłem że elektronika zintegrowana z baterią jest
całkiem inteligentna i odcina ogniwa po ich całkowitym
naładowaniu... Widzę wtedy pobór prądu równe zero...
Zaryzykowałem zastąpienie uszkodzonego układu ładującego
w GPS (cokolwiek tam faktycznie było) diodą 1N4003 która
bezpośrednio doprowadza napięcie z gniazda USB (5V) do
plusa baterii (4.3V max)... Prąd jaki płynie, około ampera,
przy rozładowanej baterii (taką ma wydajność kostka do
ściany) podgrzewa silnie diodę ale pożaru raczej nie zrobi.
Dioda ogranicza mi napięcie wystarczająco aby naładować
GPSa i na razie wszystko działa jak należy... Zobaczymy jak
będzie z długowiecznością tego rozwiązania, ale conajmniej
mam teraz trochę czasu na szukanie następcy, nowego GPSa.
Może jakiś program do iPhone?
Piotrek
Guest
Mon May 23, 2011 12:47 pm
On 2011-05-19 15:53, Pszemol wrote:
Quote:
plusa baterii (4.3V max)... Prąd jaki płynie, około ampera,
przy rozładowanej baterii (taką ma wydajność kostka do
ściany) podgrzewa silnie diodę ale pożaru raczej nie zrobi.
Wpisz sobie lipo fire do youtube.
Miłego oglądania :-)
Piotrek
Goto page 1, 2 Next