RTV forum PL | NewsGroups PL

Zbyt wczesne odcięcie zasilania w nawigacji Navroad Q1 - Li-Pol 3,7V

Akumulator Li-Pol końcowe napięcie rozładowania - ko mpromis

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zbyt wczesne odcięcie zasilania w nawigacji Navroad Q1 - Li-Pol 3,7V

Goto page 1, 2  Next

jedrek
Guest

Sun May 03, 2015 12:58 pm   



Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V) jest
odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
Nie robiłem prób ile jeszcze można wyciągnąć mAh z takiego akumulatora w
przedziale 3,5V do 3,0V. A zapewne koło 1A to sobie pobiera.
Większość opisów do Li-Pol podaje koniec jako 3,0V i żeby nie schodzić
poniżej.
Bo jeżeli między 3,5V a 3,0V charakterystyka by miała iść ostro w dół i
podziała jeszcze 5 minut dłużej, to niewarta skórka za wyprawkę coś tam
próbować zmieniać w nawigacji aby odcinała się dopiero przy 3,0V.
Akumulator 2200mAh w nawigacji Navroad q1.

Marek
Guest

Sun May 03, 2015 1:20 pm   



On Sun, 3 May 2015 14:58:25 +0200, "jedrek" <jedrek@jedrek> wrote:
Quote:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol
3,7V) jest
odcinany przy 3,5V.

W li-po modearskich najczęściej się odcina przy 3.0V, spotkałem się
nawet przy 2.7. 3.5 to zbyt zapobiegawczo lub nieskalibrowany
/rozkalibrowany układ.

--
Marek

J.F.
Guest

Sun May 03, 2015 2:19 pm   



Dnia Sun, 3 May 2015 14:58:25 +0200, jedrek napisał(a):
Quote:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V) jest
odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie?

Ponoc im bardziej rozladowywane, tym szybciej koncza.

Quote:
Bo jeżeli między 3,5V a 3,0V charakterystyka by miała iść ostro w dół i
podziała jeszcze 5 minut dłużej, to niewarta skórka za wyprawkę coś tam
próbować zmieniać w nawigacji aby odcinała się dopiero przy 3,0V.
Akumulator 2200mAh w nawigacji Navroad q1.

A jakby dzialala godzine dluzej, to warto ?
To jest nawigacja samochodowa, zasilanie pod reka jest.

J.

Zbynek Ltd.
Guest

Sun May 03, 2015 2:31 pm   



jedrek napisał(a) :
Quote:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V) jest
odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
Nie robiłem prób ile jeszcze można wyciągnąć mAh z takiego akumulatora w
przedziale 3,5V do 3,0V. A zapewne koło 1A to sobie pobiera.
Większość opisów do Li-Pol podaje koniec jako 3,0V i żeby nie schodzić
poniżej.
Bo jeżeli między 3,5V a 3,0V charakterystyka by miała iść ostro w dół i
podziała jeszcze 5 minut dłużej, to niewarta skórka za wyprawkę coś tam
próbować zmieniać w nawigacji aby odcinała się dopiero przy 3,0V.
Akumulator 2200mAh w nawigacji Navroad q1.


Uznaje się za bezpieczne napięcie końcowe 2,5V.
Przy moim 3400mAh różnica pomiędzy 3,5V a 3,0V to aż 860mAh. Oblicz
sobie procentowo jak wyjdzie Twój.

--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

AlexY
Guest

Sun May 03, 2015 3:42 pm   



jedrek pisze:
Quote:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V)
jest odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
[..]


To jest spadek po WinCE i pokrewnych, niewielka część energii była
zostawiana na podtrzymanie zawartości pamięci, inaczej wykonywał się
zimny reset urządzenia.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

J.F.
Guest

Sun May 03, 2015 4:15 pm   



Dnia Sun, 03 May 2015 16:42:32 +0100, AlexY napisał(a):
Quote:
jedrek pisze:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V)
jest odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
[..]
To jest spadek po WinCE i pokrewnych, niewielka część energii była
zostawiana na podtrzymanie zawartości pamięci, inaczej wykonywał się
zimny reset urządzenia.

W nawigacjach samochodowych to jakis problem ?


J.

AlexY
Guest

Sun May 03, 2015 5:42 pm   



J.F. pisze:
Quote:
Dnia Sun, 03 May 2015 16:42:32 +0100, AlexY napisał(a):
jedrek pisze:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V)
jest odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
[..]
To jest spadek po WinCE i pokrewnych, niewielka część energii była
zostawiana na podtrzymanie zawartości pamięci, inaczej wykonywał się
zimny reset urządzenia.

W nawigacjach samochodowych to jakis problem ?

Dlatego jest to spadek a nie "feature", prawdopodobnie nikt nie
pomyślał/umiał/miał ochoty poprawić więc tak już zostało.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Andrzej W.
Guest

Mon May 04, 2015 9:15 am   



W dniu 2015-05-03 o 15:20, Marek pisze:
Quote:
W li-po modearskich najczęściej się odcina przy 3.0V, spotkałem się
nawet przy 2.7. 3.5 to zbyt zapobiegawczo lub nieskalibrowany
/rozkalibrowany układ.

Ale w modelarskich to się mierzy przy kilku C a nie przy 0,4C.
Przypuszczam, że tak przy 10C to 2,7V może być równoważne 3,5V dla 0,4C.

Czym niżej zejdziesz tym krócej ogniwo pożyje.

Ostatnie ogniwa, które mierzyłem (JS 014461) zaliczały stromy spadek
poniżej 3,65V.
Energia oddana od pełnego naładowania do 3,5V wyniosła 0,699545 Wh, do
3.0V zaś 0,718886 Wh, przy prądzie rozładowania 0,25C.
Proporcje pewnie będą zbliżone, sam oceń czy warto.

--
AWa.

Andrzej W.
Guest

Mon May 04, 2015 9:29 am   



W dniu 2015-05-04 o 11:15, Andrzej W. pisze:
Quote:
Ostatnie ogniwa, które mierzyłem (014461) zaliczały stromy spadek
poniżej 3,65V.
Energia oddana od pełnego naładowania do 3,5V wyniosła 0,699545 Wh, do
3.0V zaś 0,718886 Wh, przy prądzie rozładowania 0,25C.

Znalazłem jeszcze wyniki 085046 (inna fabryka, albo podróbka bo nowa nie
trzymała pojemności znamionowej).
3,5V -> 0,215952 Wh
3,0V -> 0,251315 Wh
Pomiar 0,5C znamionowej (0,7C realnej), mocny spadek poniżej 3,3V.

--
AWa.

Marek
Guest

Mon May 04, 2015 12:18 pm   



On Mon, 04 May 2015 11:15:24 +0200, "Andrzej W."
<awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:
Quote:
Ale w modelarskich to się mierzy przy kilku C a nie przy 0,4C.
Przypuszczam, że tak przy 10C to 2,7V może być równoważne 3,5V dla
0,4C.


A jakie ma C znaczenie? Ważne, żeby napięcie nie spadło poniżej
krytycznej wartości nap. ogniwa, w literaturze dla lipol podaje się
je bez powiązania z C.

--
Marek

J.F.
Guest

Mon May 04, 2015 12:25 pm   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Mon, 04 May 2015 11:15:24 +0200, "Andrzej W."
Quote:
Ale w modelarskich to się mierzy przy kilku C a nie przy 0,4C.
Przypuszczam, że tak przy 10C to 2,7V może być równoważne 3,5V dla
0,4C.

A jakie ma C znaczenie? Ważne, żeby napięcie nie spadło poniżej
krytycznej wartości nap. ogniwa, w literaturze dla lipol podaje się
je bez powiązania z C.

Mnie sie tam wydaje ze napiecie zalezy od obciazenia, wiec wyladowane
ogniwo bedzie mialo np 3.5V, pod pradem 0.4C 3.3V, a pod pradem 2C
juz tylko 2.5V.
Myslisz ze malym pradem mozna je dalej wyladowac do 2.5V i to bedzie
bez szkody ?

A gdzies tam jeszcze te wredne telefony GSM, co to w czasie rozmowy
biora srednio np 0.2A, ale w impulsach po 1.5A ...

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Mon May 04, 2015 12:31 pm   



Hello J.F.,

Monday, May 4, 2015, 2:25:01 PM, you wrote:

Quote:
Ale w modelarskich to się mierzy przy kilku C a nie przy 0,4C.
Przypuszczam, że tak przy 10C to 2,7V może być równoważne 3,5V dla
0,4C.
A jakie ma C znaczenie? Ważne, żeby napięcie nie spadło poniżej
krytycznej wartości nap. ogniwa, w literaturze dla lipol podaje się
je bez powiązania z C.
Mnie sie tam wydaje ze napiecie zalezy od obciazenia, wiec wyladowane
ogniwo bedzie mialo np 3.5V, pod pradem 0.4C 3.3V, a pod pradem 2C
juz tylko 2.5V.
Myslisz ze malym pradem mozna je dalej wyladowac do 2.5V i to bedzie
bez szkody ?
A gdzies tam jeszcze te wredne telefony GSM, co to w czasie rozmowy
biora srednio np 0.2A, ale w impulsach po 1.5A ...

Impuls trwa poniżej 1ms i daje się łagodzić kondensatorami
elektrolitycznymi.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Marek
Guest

Mon May 04, 2015 12:50 pm   



On Mon, 4 May 2015 14:25:01 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Mnie sie tam wydaje ze napiecie zalezy od obciazenia, wiec
wyladowane
ogniwo bedzie mialo np 3.5V, pod pradem 0.4C 3.3V, a pod pradem 2C
juz tylko 2.5V.

Ale przecież nie od razu spada do 2.5 w pełni naładowanego ogniwa
przy podłączeniu 2C, monitorowanie jest nonstop. Jak przekroczy 3.0
jest cutoff ew. alarm. A gdy podłączy się tak duże obciążenie, które
od razu zrobi spadek poniżej 3V to od razu jest cutoff/alarm.

--
Marek

J.F.
Guest

Mon May 04, 2015 12:54 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
Quote:
A gdzies tam jeszcze te wredne telefony GSM, co to w czasie rozmowy
biora srednio np 0.2A, ale w impulsach po 1.5A ...
Impuls trwa poniżej 1ms i daje się łagodzić kondensatorami
elektrolitycznymi.

Nie bardzo. Mam gdzies kolekcje starych bateryjek, co to maja prad
zwarcia 10A, a telefon daje sie odpalic tylko w trybie samolotu.

1.5A przez 1ms przy spadku napiecia 0.2V ... jesli sie nie pomylilem,
to 7500uF ... przy czym te 1.5A to tak z sufitu - telefon chyba do 2W
w antenie moze miec..

J.

AlexY
Guest

Mon May 04, 2015 1:14 pm   



J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello J.F.,
A gdzies tam jeszcze te wredne telefony GSM, co to w czasie rozmowy
biora srednio np 0.2A, ale w impulsach po 1.5A ...
Impuls trwa poniżej 1ms i daje się łagodzić kondensatorami
elektrolitycznymi.

Nie bardzo. Mam gdzies kolekcje starych bateryjek, co to maja prad
zwarcia 10A, a telefon daje sie odpalic tylko w trybie samolotu.

A jednak tak się robi. Nie myl prądu zwarciowego z prądem szczytowym.

Quote:
1.5A przez 1ms przy spadku napiecia 0.2V ... jesli sie nie pomylilem, to
7500uF ... przy czym te 1.5A to tak z sufitu - telefon chyba do 2W w
antenie moze miec..

W impulsie do 2A, tyle Ci powiem z praktyki. Praktycznie każdy blok
mający większy pobór prądu ma blisko siebie swój kondensator
(ewentualnie kilka) po 100uF. I to działa.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zbyt wczesne odcięcie zasilania w nawigacji Navroad Q1 - Li-Pol 3,7V

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map