Goto page Previous 1, 2
J.F.
Guest
Mon May 04, 2015 1:17 pm
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
On Mon, 4 May 2015 14:25:01 +0200, "J.F."
Quote:
Mnie sie tam wydaje ze napiecie zalezy od obciazenia, wiec
wyladowane
ogniwo bedzie mialo np 3.5V, pod pradem 0.4C 3.3V, a pod pradem 2C
juz tylko 2.5V.
Ale przecież nie od razu spada do 2.5 w pełni naładowanego ogniwa
przy podłączeniu 2C, monitorowanie jest nonstop. Jak przekroczy 3.0
jest cutoff ew. alarm.
No ja tam wlasnie zakladam, ze spada do tych 2.5V, ale po wylaczeniu
silnikow skacze do np 3.5V.
Co nie znaczy, ze nawigacja obciazajac ogniwo niezbyt duzym pradem,
tez moze je sobie rozladowac do 2.5V.
Poza tym modelarze maja troche inne zachcianki a wiec i priorytety.
Quote:
A gdy podłączy się tak duże obciążenie, które od razu zrobi spadek
poniżej 3V to od razu jest cutoff/alarm.
Od razu nie, dopiero jak sie ogniwo wyladuje.
J.
J.F.
Guest
Mon May 04, 2015 1:25 pm
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
J.F. pisze:
Quote:
A gdzies tam jeszcze te wredne telefony GSM, co to w czasie
rozmowy
biora srednio np 0.2A, ale w impulsach po 1.5A ...
Impuls trwa poniżej 1ms i daje się łagodzić kondensatorami
elektrolitycznymi.
Nie bardzo. Mam gdzies kolekcje starych bateryjek, co to maja prad
zwarcia 10A, a telefon daje sie odpalic tylko w trybie samolotu.
A jednak tak się robi. Nie myl prądu zwarciowego z prądem szczytowym.
To tylko dla podkreslenia, ze kiepsko jest zlagodzony.
Quote:
1.5A przez 1ms przy spadku napiecia 0.2V ... jesli sie nie
pomylilem, to
7500uF ... przy czym te 1.5A to tak z sufitu - telefon chyba do 2W
w
antenie moze miec..
W impulsie do 2A, tyle Ci powiem z praktyki. Praktycznie każdy blok
mający większy pobór prądu ma blisko siebie swój kondensator
(ewentualnie kilka) po 100uF. I to działa.
Ze sie daje kilka elektrolitow to ja sie spodziewam. Ze troche pomoze
to tez sie spodziewam.
Ale nie przesadzajmy ze kilkaset uF odciazy baterie przy pradach rzedu
2A i 1ms.
P.S. ten impuls ma 0.577ms, no to jest troche lepiej.
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Mon May 04, 2015 1:32 pm
Hello J.F.,
Monday, May 4, 2015, 3:25:34 PM, you wrote:
[...]
Quote:
Ze sie daje kilka elektrolitow to ja sie spodziewam. Ze troche pomoze
to tez sie spodziewam.
Ale nie przesadzajmy ze kilkaset uF odciazy baterie przy pradach rzedu
2A i 1ms.
P.S. ten impuls ma 0.577ms, no to jest troche lepiej.
To raz. A dwa to to, że energia idzie nie tylko z kondensatora.
Kondensator ma łagodzić a nie zapewniać energię na cały impuls z
mikroskopijnym spadkiem napięcia. Oszacuj, jaki prąd pójdzie z
akumulatora przy spadku napięcia np. o 0.5V i licz brakujące dla
kondensatora.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Andrzej W.
Guest
Mon May 04, 2015 2:27 pm
W dniu 2015-05-04 o 14:18, Marek pisze:
Quote:
A jakie ma C znaczenie? Ważne, żeby napięcie nie spadło poniżej
krytycznej wartości nap. ogniwa, w literaturze dla lipol podaje się je
bez powiązania z C.
Zarówno prąd ładowania jak i rozładowania ma znaczenie dla końcowego
napięcia odcięcia.
Tak jak piszesz krytyczna jest wartość napięcia na ogniwie a nie na
zaciskach.
--
AWa.
Marek
Guest
Mon May 04, 2015 2:49 pm
On Mon, 4 May 2015 15:17:23 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Od razu nie, dopiero jak sie ogniwo wyladuje.
No żesz.... właśnie o tym mówię. Nie ma takiego przypadku, że ogniwo
długotrwałe i pod obciążeniem (co źle wpływa na jego żywotność) jest
"undervoltage", bo pcb ogniwa robi cutoff w okolicach 3V.
--
Marek
J.F.
Guest
Mon May 04, 2015 2:57 pm
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
On Mon, 4 May 2015 15:17:23 +0200, "J.F."
Quote:
Od razu nie, dopiero jak sie ogniwo wyladuje.
No żesz.... właśnie o tym mówię. Nie ma takiego przypadku, że ogniwo
długotrwałe i pod obciążeniem (co źle wpływa na jego żywotność) jest
"undervoltage", bo pcb ogniwa robi cutoff w okolicach 3V.
Ktos tu sugerowal nawet 2.5V.
A ja tylko zwracam uwage ze 2.5V pod duzym pradem, to moze byc
odpowiednik 3.5V pod malym pradem ... i nie ma co fabryki poprawiac.
J.
Marek
Guest
Mon May 04, 2015 2:58 pm
On Mon, 04 May 2015 16:27:24 +0200, "Andrzej W."
<awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> wrote:
Quote:
Zarówno prąd ładowania jak i rozładowania ma znaczenie dla
końcowego
napięcia odcięcia.
Tak jak piszesz krytyczna jest wartość napięcia na ogniwie a nie na
zaciskach.
Są do lipoli dedykowane pcb (protection battery circuit) montowane
bezpośrednio na łączach ogniwa i większość ma ten sam cutoff przy ~3V
bez względu na ich C, innych
nie spotkałem.
--
Marek
Marek
Guest
Mon May 04, 2015 3:40 pm
On Mon, 4 May 2015 16:57:45 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
odpowiednik 3.5V pod malym pradem ... i nie ma co fabryki poprawiac.
No "rence opadajom". I co z tego, że pod małym prądem 3.5? Pod tym
małym prądem może zejść spokojnie do 3.0, nic ogniwie się nie stanie.
Powód 3.5 już Alexy opisał, głupota i tyle. Sporo ogniw w ten sposób
używam, bez względu czy ciągne z tego samego ogniwa 10A czy 10mA
wystarczy, że odcinam przy 3.0, ogniwa tak traktuję już 2 lata i
jakiś znacznych ubytków w ich pojemności nie zauważyłem.
--
Marek
J.F.
Guest
Mon May 04, 2015 5:29 pm
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.27226685578102875@news.neostrada.pl...
On Mon, 4 May 2015 16:57:45 +0200, "J.F."
Quote:
odpowiednik 3.5V pod malym pradem ... i nie ma co fabryki
poprawiac.
No "rence opadajom". I co z tego, że pod małym prądem 3.5? Pod tym
małym prądem może zejść spokojnie do 3.0, nic ogniwie się nie stanie.
Powód 3.5 już Alexy opisał, głupota i tyle. Sporo ogniw w ten sposób
używam, bez względu czy ciągne z tego samego ogniwa 10A czy 10mA
wystarczy, że odcinam przy 3.0, ogniwa tak traktuję już 2 lata i
jakiś znacznych ubytków w ich pojemności nie zauważyłem.
I to jest jakas informacja, ale ... duzo cykli juz przezyly ?
Bo mozna tez spotkac np takie informacje:
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Tych baterii duzo odmian, byc moze nieprawdziwe informacje ... ale po
cholere wydluzac prace nawigacji samochodowej ? Na rowerze uzywana czy
jak ?
J.
Jakub Rakus
Guest
Tue May 05, 2015 5:48 pm
On 03.05.2015 14:58, jedrek wrote:
Quote:
Zauważyłem, że w mojej nawigacji akumulator (jedno ogniwo Li-Pol 3,7V)
jest odcinany przy 3,5V.
Czy to nie jest zbyt prasadnie ochronnie za wcześnie? W związku z tym
krótsze działanie samego urządzenia niż pozwolić aby doiło energię z aku
rozładowując go do 3,0V (?).
Nie robiłem prób ile jeszcze można wyciągnąć mAh z takiego akumulatora w
przedziale 3,5V do 3,0V. A zapewne koło 1A to sobie pobiera.
Większość opisów do Li-Pol podaje koniec jako 3,0V i żeby nie schodzić
poniżej.
Bo jeżeli między 3,5V a 3,0V charakterystyka by miała iść ostro w dół i
podziała jeszcze 5 minut dłużej, to niewarta skórka za wyprawkę coś tam
próbować zmieniać w nawigacji aby odcinała się dopiero przy 3,0V.
Akumulator 2200mAh w nawigacji Navroad q1.
Wszyscy tu o pojemnościach baterii, prądach rozładowania itd. A mnie się
wydaje, że jakiś chiński projektant wpadł na wspaniały pomysł, żeby coś
co potrzebuje stale 3.3V (może RTC albo jakiś SRAM) zasilać przez LDO.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
jedrek
Guest
Thu May 07, 2015 8:10 am
"J.F."
Quote:
Tych baterii duzo odmian, byc moze nieprawdziwe informacje ... ale po
cholere wydluzac prace nawigacji samochodowej ? Na rowerze uzywana czy jak
?
No właśnie nieraz biorę w teren i wtedy śmiga na akumulatorze
Ale jak wcześniej napisano różnica energiidla końca 3,5V - 0,699545 Wh i
3,0V - 0,718886 Wh jest kosmetyczna i faktycznie strata czasu to zmieniać.
jedrek
Guest
Thu May 07, 2015 8:15 am
"Jakub Rakus"
Quote:
Wszyscy tu o pojemnościach baterii, prądach rozładowania itd. A mnie się
wydaje, że jakiś chiński projektant wpadł na wspaniały pomysł, żeby coś co
potrzebuje stale 3.3V (może RTC albo jakiś SRAM) zasilać przez LDO.
Gdybym miał schemat tej zabawki to bym to mógł ocenić, a tak z
mikroskopijnego układu trudno coś tam wydumać.
To nie jest odcięcie typu jest, ciach, nie ma, tylko dostajesz info, że aku
rozładowany nastąpi za n sekund zamknięcie. Więc ewidentnie to program
realizuje odcięcie.
Jak to zaszyte gdzieś w programie to nic z tym nie zrobię.
Gdyby to był jakiś tam dzielnik napięcia, to by można było zmienić rezystor
i napięcie schodziło by ciut wyższe - w związku z czym później by się to
wyłączało.
Jakub Rakus
Guest
Thu May 07, 2015 6:50 pm
On 07.05.2015 10:15, jedrek wrote:
Quote:
Gdybym miał schemat tej zabawki to bym to mógł ocenić, a tak z
mikroskopijnego układu trudno coś tam wydumać.
To nie jest odcięcie typu jest, ciach, nie ma, tylko dostajesz info, że
aku rozładowany nastąpi za n sekund zamknięcie. Więc ewidentnie to
program realizuje odcięcie.
Jak to zaszyte gdzieś w programie to nic z tym nie zrobię.
Gdyby to był jakiś tam dzielnik napięcia, to by można było zmienić rezystor
i napięcie schodziło by ciut wyższe - w związku z czym później by się to
wyłączało.
Jedno w drugim nie przeszkadza - program zabezpiecza przed
rozładowaniem, żeby zostawić energię dla systemów podtrzymania życia.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
Goto page Previous 1, 2