RTV forum PL | NewsGroups PL

aku w latopach nieużywanych

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - aku w latopach nieużywanych

Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

J.F
Guest

Tue Sep 12, 2023 5:53 pm   



On Tue, 12 Sep 2023 17:35:34 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
Quote:
W dniu 12.09.2023 o 02:18, Arnold Ziffel pisze:
Mam teraz na stole AGM, który jest całkowicie martwy (jak go wziąłem to
miał jakieś miliwolty, wyciągnięty ze starej kasy fiskalnej). Ładowania
oczywiście nie przyjmuje. Jakieś pomysły, jak go zregenerować? Tylko
edukacyjnie. Nie potrzebuję go do szczęścia, a doświadczenie może się
przydać.

Miałem podobny. Podłączyłem go pod 13V DC i po tygodniu zaczął
przyjmować i brał 1A. Oklepywałem go klapką drewnianą co jakiś czas.
(150Ah) produkcja 2003r. Po 3 tygodniach osiągnął parametry. Nie
wierzyłem. Zamontowałem go na działce pod PV i ożył w 90%. Trzyma
doskonale. Cud?

Mój co prawda stał rozładowany przez 5 lat w garażu a nie pracował w
buforze cały czas jak Twój...Jeśli twój był w buforze i zdechł to
śmietnik. Nic go już nie wskrzesi.

Ale co znaczy "zdechł"? Co dokładnie sie zepsuło/mogło zepsuc?

J.

J.F
Guest

Tue Sep 12, 2023 6:03 pm   



On Tue, 12 Sep 2023 16:29:52 +0200, io wrote:
Quote:
W dniu 12.09.2023 o 14:55, J.F pisze:
On Tue, 12 Sep 2023 14:43:27 +0200, io wrote:
W dniu 12.09.2023 o 13:42, Arnold Ziffel pisze:
io <io@op.pl.invalid> wrote:
Nie sensowniejsze ale dające możliwość obserwacji i podjęcia adekwatnych
działań. Akumulatory kończą się zasadniczo z innych powodów niż
pobieranie z nich 20mA.

Moje kończyły się właśnie z tego powodu. Były powoli zasiarczaniane.

Dwa ostatnie też takie wrażenie sprawiały, ale po jakimś czasie od
zaprzestania eksploatacji w samochodzie, postawione na stole po jakimś
czasie nie chciały się ładować.

Ale jak dlugo lezały?
Akumulator sie powolutku samorozładowuje, a rozładowanie
a) powoduje wypadanie masy,
b) powoduje zasiarczanie, jesli sobie w tym stanie poleży.

Wiec jak lezą na stole, to tak co 3 miesiące wypadałoby sprawdzic
napiecie, gęstość elektrolitu, naladowac ... w zaleznosci od sprawdzeń
moze nawet częsciej to robić.

No to były podładowywane lidlową ładowarką. Dokładnie nie wiem co ona z
nimi robiła, ale oboje sądzimy, ona tych aku nie zużywa. W każdym razie
po zauważeniu błędu obu nie dało się już naładować prądowo (0,5A), czyli
to zwarcie dostały. I albo mylimy się co do delikatności traktowania aku
przez tę ładowarkę albo te aku już wcześniej miały zwarcie (a nie były
tylko zasiarczone jak to mogło się wydawać).

Zasiarczenie wynika z rozładowania, z rozładowania wynika opad masy,
a z opadu moze sie zrobic zwarcie.

Ale tak jak piszesz ... chyba nie powinno być.
Moze ta ładowarka faktycznie niedelikatna.

Quote:
Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
świece żarowe starczyło).

Tak się właściwie zastanawiam jak to możliwe, że ludziom aku w dizlach
chodzą tyle czasu jak u mnie ewidentnie nie.

Musialbym sprawdzic swoje notatki, ile to juz lat ma mój aku,

No i właśnie, monitorowałbyś to byłbyś w stanie to łatwo sprawdzić.

Chyba, ze by mi sie pliki skasowały Smile
I a tak musialbym pliki odszukac, a one moze na innym kompie :-)

W kazdym bądź razie sporo lat juz ma.

Quote:
ale:
-trzeba regularnie jezdzic, odpowiednio długo/daleko, żeby sie
naładował,
-trzeba unikac rozładowań głębokich - jakies zapomniane światła, radio
na postoju, itp

-trzeba kontrolować napięcie ładowania, żeby mieć pewność, ze
alternator dobry.

Ale mnie te aku kończyły się jak jeszcze tymi smrodami regularnie
jeździłem Smile

powod trzeci?
Brukowane ulice?
Nieprzykręcony aku i za duzo wstrząsów?

Quote:
Są fajne woltomierze do gniazda zapalniczki, często z ładowarką USB.
No i kto teraz pójdzie do samochodu co stoi na drugim końcu świata by
sprawdzić to?

To jest dla samochodu, którym sie jezdzi. Zeby wiedziec, ze alternator
i regulator dobry.

J.

LordBluzg®🇵🇱
Guest

Tue Sep 12, 2023 6:13 pm   





J.F
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:24 pm   



On Tue, 12 Sep 2023 18:13:21 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
Quote:
W dniu 12.09.2023 o 17:53, J.F pisze:
On Tue, 12 Sep 2023 17:35:34 +0200, LordBluzgŽ������������ wrote:
W dniu 12.09.2023 o 02:18, Arnold Ziffel pisze:
Mój co prawda stał rozładowany przez 5 lat w garażu a nie pracował w
buforze cały czas jak Twój...Jeśli twój był w buforze i zdechł to
śmietnik. Nic go już nie wskrzesi.

Ale co znaczy "zdechł"? Co dokładnie sie zepsuło/mogło zepsuc?

https://www.youtube.com/watch?v=t8oq0V9SBn0&ab_channel=mrAkumulator
zrozumiesz?

Zrozumiec zrozumiem, choc akurat jego fachowości nie cenię zbyt
wysoko.
Ale ... to co w/g ciebie sie stało z akumulatorem po paru latach w
buforze?

P.S. RoMan uciekl, a moze by nam powiedział jak czesto wymieniano
akumulatory w centralach telefonicznych.

A te w okrętach podwodnych?

J

LordBluzg®🇵🇱
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:35 pm   





ptoki (ptoki)
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:39 pm   





ptoki (ptoki)
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:43 pm   





ptoki (ptoki)
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:48 pm   





LordBluzg®🇵🇱
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:50 pm   





ptoki (ptoki)
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:52 pm   





ptoki (ptoki)
Guest

Tue Sep 12, 2023 8:56 pm   





J.F
Guest

Tue Sep 12, 2023 9:08 pm   



On Tue, 12 Sep 2023 20:50:32 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
Quote:
W dniu 12.09.2023 o 20:24, J.F pisze:
Mój co prawda stał rozładowany przez 5 lat w garażu a nie pracował w
buforze cały czas jak Twój...Jeśli twój był w buforze i zdechł to
śmietnik. Nic go już nie wskrzesi.

Ale co znaczy "zdechł"? Co dokładnie sie zepsuło/mogło zepsuc?

https://www.youtube.com/watch?v=t8oq0V9SBn0&ab_channel=mrAkumulator
zrozumiesz?

Zrozumiec zrozumiem, choc akurat jego fachowości nie cenię zbyt
wysoko.
Ale ... to co w/g ciebie sie stało z akumulatorem po paru latach w
buforze?

Chemia zadziałała? Nie rozumiesz degradacji chemicznej?

A on tam opisuje te degradacje w naładowanym aumulatorze?

Quote:
P.S. RoMan uciekl, a moze by nam powiedział jak czesto wymieniano
akumulatory w centralach telefonicznych.

Co 20 lat chyba. Tam były zestawy naprawcze i się naprawiało od ręki. Na
dodatek było to w "akwarium" i było widać. Jak elektrolit robił się
"bury" i aku gazował bardziej to się wymieniało z całej baterii jedno
ogniwo. Piszę o starych centralach.

No prosze - 20 lat :-)

Quote:
A te w okrętach podwodnych?
Też chyba co 20 lat ale to inna technologia była w sumie. W ogóle to
inne akumulatory niż rozruchowe, które to (rozruchowe) są najtańsze i
najgorsze zarazem w sensie żywotności.

Imo - żywotnosc mają dobrą ... jako rozruchowe.

Quote:
Ja miałem na działce NOWY i zdechł po roku.

Bo to jest rozruchowy, a nie działkowy :-)

Mozna by nawet powiedziec "do pracy buforowej" :-)

J.

J.F
Guest

Tue Sep 12, 2023 9:09 pm   





LordBluzg®🇵🇱
Guest

Tue Sep 12, 2023 10:14 pm   





LordBluzg®🇵🇱
Guest

Tue Sep 12, 2023 10:52 pm   





Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - aku w latopach nieużywanych

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map