Dr.Endriu
Guest
Sun Nov 02, 2008 6:28 pm
Chciałbym zapytać o linki do stron "poświęconych" zagadnieniu "zmiany mocy"
w silnikach samochodowych przy pomocy zmiany (choćby nawet) np. kąta
wyprzedzenia zapłonu.
Zdaję sobie sprawę że jest to temat rozległy - producentów samochodów bardzo
dużo, każdy zapewne z nich ma swój soft który kompletnie nie nadaje się do
zastosowania u konkurencyjnych marek, własne interfejsy diagnostyczne -
czyli jakby to powiedzieć "co kraj to obyczaj", więc pomóc mi raczej będzie
ciężko.
Niemniej jednak pozwolę sobie zadać pytanie:
Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że takowa zmiana parametrów (zapewne w
jakimś głównym komputerze samochodu) odbywa się np. poprzez wylutowanie
procka, zmiany w nim parametrów i ponownym jego wlutowaniu ?.
P.S. Kolega który jeździ VW (Polo 97) mówił mi że do jego samochodu (gdy
miał jakąś lekką awarię - nieregularne obroty na biegu jałowym) koleś
podchodził z laptopem na którym miał zainstalowany odpowiedni soft (nic w
nim nie wylutowywał).
P.S.2. Póki co śmigam cieniasem 700 (Aissan) i żadne komputery, interfejsy
diagnostyczne i inne tego typu badziewie nie jest mi naprawdę do niczego
potrzebne, pytam tylko z czystej ciekawości

.
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
Tomasz Wójtowicz
Guest
Sun Nov 02, 2008 7:43 pm
Dr.Endriu pisze:
Quote:
Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją że takowa zmiana parametrów (zapewne w
jakimś głównym komputerze samochodu) odbywa się np. poprzez wylutowanie
procka, zmiany w nim parametrów i ponownym jego wlutowaniu ?.
Ja to widziałem na własne oczy. Elektronik wylutował kostkę ze
sterownika silnika, podpiął do komputera i po chwili na ekranie w
edytorze hex pokazał się kod binarny programu. Tylko, że akurat w tym
konkretnym przypadku chodziło nie o poprawę osiągów silnika (ale jest to
możliwe), tylko o dostrojenie komputera do jakiegoś nieoryginalnego
czujnika.
nom
Guest
Sun Nov 02, 2008 8:06 pm
Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp3@interia.pl> napisał w wiadomości
news:gekne4$hpt$1@news.interia.pl...
Quote:
Chciałbym zapytać o linki do stron "poświęconych" zagadnieniu "zmiany
mocy"
https://www.obd2.pl/forum/
Sylwester Łazar
Guest
Sun Nov 02, 2008 8:44 pm
Quote:
https://www.obd2.pl/forum/
System diagnostyczny OBD2, z tego co wiem, nie nadaje się do Fiatów.
Dla Fiata znalazłem instrukcję serwisową, która doda trochę obrazków do
tematu.
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Dr.Endriu
Guest
Sun Nov 02, 2008 10:33 pm
Quote:
Ja to widziałem na własne oczy. Elektronik wylutował kostkę ze
sterownika silnika, podpiął do komputera i po chwili na ekranie w edytorze
hex pokazał się kod binarny programu.
W assemblerze to pisał, czy jak ?
P.S. Z ciekawości oczywiście zapytam.....
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
Tomasz Wójtowicz
Guest
Sun Nov 02, 2008 10:54 pm
Dr.Endriu pisze:
Quote:
Ja to widziałem na własne oczy. Elektronik wylutował kostkę ze
sterownika silnika, podpiął do komputera i po chwili na ekranie w edytorze
hex pokazał się kod binarny programu.
W assemblerze to pisał, czy jak ?
Nie wiem, ja u niego byłem tylko po to, żeby mi zlutował urwane kable
przy wentylatorze.
Ja myślę, że mógł nic nie pisać, np. dobrał się do stałych używanych
przez program jako konfiguracja i zmienił wartość jakiejś stałej. Bo po
co innego mógł otwierać w edytorze hex? Gdyby chciał zmienić program, to
raczej wrzuciłby to na disassembler. Z drugiej strony byłem zaskoczony
takim poziomem technologii, że już potrafią w firmwarze grzebać.
J.F.
Guest
Sun Nov 02, 2008 11:02 pm
On Sun, 2 Nov 2008 22:33:16 +0100, Dr.Endriu wrote:
Quote:
Ja to widziałem na własne oczy. Elektronik wylutował kostkę ze
sterownika silnika, podpiął do komputera i po chwili na ekranie w edytorze
hex pokazał się kod binarny programu.
W assemblerze to pisał, czy jak ?
To nie musialy byc wcale programy - to mogly byc tablice.
Albo w ogole po prostu ekran programatora.
A i tak jestem bardzo ciekaw jak sie to modyfikuje - zdeassemblowanie
kawalka programu jest bardzo pracochlonne, czyzby producent wypuszczal
jakies opisy ?
Czy to tylko wycieki od zatrudnionych przez niego programistow ?
J.
Dariusz Zolna
Guest
Sun Nov 02, 2008 11:22 pm
J.F. pisze:
Quote:
To nie musialy byc wcale programy - to mogly byc tablice.
Albo w ogole po prostu ekran programatora.
A i tak jestem bardzo ciekaw jak sie to modyfikuje - zdeassemblowanie
kawalka programu jest bardzo pracochlonne, czyzby producent wypuszczal
jakies opisy ?
Czy to tylko wycieki od zatrudnionych przez niego programistow ?
Edytuje się tzw. mapy wtrysku i zapłonu. Jeśli komputer pozwala, to
także współczynniki korekcji temperaturowej, ciśnienia barometrycznego
lub inne. Dlatego robi się to w hex edytorach, bo to zazwyczaj tablice
16x16 (czasem nawet 8x8) bajtów.
No i nie w procesorze, a w EPROMIE.
Dariusz Żołna
J.F.
Guest
Sun Nov 02, 2008 11:36 pm
On Sun, 02 Nov 2008 23:22:20 +0100, Dariusz Zolna wrote:
Quote:
J.F. pisze:
A i tak jestem bardzo ciekaw jak sie to modyfikuje - zdeassemblowanie
kawalka programu jest bardzo pracochlonne, czyzby producent wypuszczal
jakies opisy ?
Czy to tylko wycieki od zatrudnionych przez niego programistow ?
Edytuje się tzw. mapy wtrysku i zapłonu. Jeśli komputer pozwala, to
także współczynniki korekcji temperaturowej, ciśnienia barometrycznego
lub inne. Dlatego robi się to w hex edytorach, bo to zazwyczaj tablice
16x16 (czasem nawet 8x8) bajtów.
Ale i tak ktos musi opisac co i gdzie jest.
Quote:
No i nie w procesorze, a w EPROMIE.
Czasy takie ze eprom moze byc w procesorze ..
J.
Dariusz Zolna
Guest
Sun Nov 02, 2008 11:54 pm
J.F. pisze:
Quote:
Edytuje się tzw. mapy wtrysku i zapłonu. Jeśli komputer pozwala, to
także współczynniki korekcji temperaturowej, ciśnienia barometrycznego
lub inne. Dlatego robi się to w hex edytorach, bo to zazwyczaj tablice
16x16 (czasem nawet 8x8) bajtów.
Ale i tak ktos musi opisac co i gdzie jest.
To się w zasadzie automatycznie wyszukuje, bo te tablice mają dosyć
charakterystyczne cechy.
Quote:
No i nie w procesorze, a w EPROMIE.
Czasy takie ze eprom moze byc w procesorze ..
Tak, ale informacje o których mowa przechowywane są w zewnętrznych kostkach.
Dariusz Żołna
Witek
Guest
Mon Nov 03, 2008 2:14 pm
Quote:
Dla Fiata znalazłem instrukcję serwisową, która doda trochę obrazków do
tematu.
Moge zapytac o jakich obrazkach mowa?
Pozdrawiam