angel
Guest
Fri Apr 09, 2004 12:15 pm
Witam, czy 7805 da rade zniesc na wejsciu napiecie z instalacji samochodowej
czyli pewnie w czasie ladowania aku cos kolo 14V ? Obciazony bedzie kilkoma
TTL'ami wiec nie bedzie to 1A :)
Pzdr.
--
GG: 833104
Mariusz, MMX
Marcin_K
Guest
Fri Apr 09, 2004 12:30 pm
Użytkownik "angel" <mmxREMOVEME@szas.z.pl> napisał w wiadomości
news:c567og$emd$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Witam, czy 7805 da rade zniesc na wejsciu napiecie z instalacji
samochodowej
czyli pewnie w czasie ladowania aku cos kolo 14V ? Obciazony bedzie
kilkoma
TTL'ami wiec nie bedzie to 1A :)
GG: 833104
Mariusz, MMX
Da rade, spoko, max nap wejsciowe to chyba 25V, wiec spokojnie
nie zapomnij tylko o kondziolkach montowanych w miare blisko wyprowadzen
7805
Pzdr
Makx
Pszemol
Guest
Fri Apr 09, 2004 5:59 pm
"Marcin_K" <makxio@go2_usun-to.pl> wrote in message news:c568i8$bie$1@81.210.38.201...
Quote:
Obciazony bedzie kilkoma TTL'ami wiec nie bedzie to 1A :)
Da rade, spoko, max nap wejsciowe to chyba 25V, wiec spokojnie
nie zapomnij tylko o kondziolkach montowanych w miare blisko
wyprowadzen 7805
I jakimś radiatorze, bo 14,5-5 daje prawie 10V różnicy
napięć, czyli prąd mnoży się nam przez 10 i moc mamy sporą.
Najlepiej przykręcić go do jakiejś metalowej części autka.
Tadek12
Guest
Fri Apr 09, 2004 7:57 pm
Quote:
Witam, czy 7805 da rade zniesc na wejsciu napiecie z instalacji
samochodowej
czyli pewnie w czasie ladowania aku cos kolo 14V ? Obciazony bedzie
kilkoma
TTL'ami wiec nie bedzie to 1A
Da radę, ale daj mu jakiś radiatorek. Trudno mi powiedzieć jaki, bo bardzo
oględnie podałeś obciążenie, ale pobróbuj z różnymi wielkościami tak, żeby
nie grzał się zbyt mocno.
Tadek
Pszemol
Guest
Fri Apr 09, 2004 8:58 pm
"Tadek12" <t.bodalski_USUNTO_@_TO_TEZ_apteka.wroc.pl> wrote in message news:c572je$3d$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Da radę, ale daj mu jakiś radiatorek. Trudno mi powiedzieć jaki, bo bardzo
oględnie podałeś obciążenie, ale pobróbuj z różnymi wielkościami tak, żeby
nie grzał się zbyt mocno.
I weź pod uwagę, że w lecie na słońcu auto może się dosyć dobrze nagrzać...
A struktura każdego układu scalonego ma dosyć wąski zakres temperatur pracy.
Tomasz Gumny
Guest
Fri Apr 09, 2004 9:04 pm
Quote:
Da radę, ale daj mu jakiś radiatorek. Trudno mi powiedzieć jaki, bo
bardzo
oględnie podałeś obciążenie, ale pobróbuj z różnymi wielkościami tak,
żeby
nie grzał się zbyt mocno.
I weź pod uwagę, że w lecie na słońcu auto może się dosyć dobrze
nagrzać...
A struktura każdego układu scalonego ma dosyć wąski zakres temperatur
pracy.
Bardziej bym się obawiał szpilek napięcia w instalacji
i to nie tylko w przypadku odłączenia akumulatora w czasie
pracy silnika.
TG
Pszemol
Guest
Sat Apr 10, 2004 12:09 am
"Tomasz Gumny" <tgumny@@idn.org.pl> wrote in message news:c576q6$il8$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
Bardziej bym się obawiał szpilek napięcia w instalacji
i to nie tylko w przypadku odłączenia akumulatora w czasie
pracy silnika.
A jaki charakter mają te "szpilki"? Skąd się biorą?
Jaką ampliturę, polaryzację, czas trwania?