RTV forum PL | NewsGroups PL

Zasilanie kamer 230V w tramwaju 13N i 105N Jak przekształcić 40V na 230V?

230V w tramwaju

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilanie kamer 230V w tramwaju 13N i 105N Jak przekształcić 40V na 230V?

Goto page Previous  1, 2

bhk
Guest

Tue Mar 03, 2009 11:08 pm   



Użytkownik "ggx" <ggx@ggx.ggx> napisał w wiadomości
news:gojcvq$cgl$1@news.onet.pl...
Quote:
W dniu 2009-03-03 08:35, bhk pisze:

Praktycznie w kazdym tramwaju uzywaja
teraz CB (wiec powinno być na 12V),

W którym mieście używają CB?


--
pzdrv!
ggx

W KZK GOP (Górnośląski Okręg Przemysłowy)
Generalnie Katowice i okolice.
Mają telefony komórkowe, ale chyba w każdym z tramwaji
jest CB.

bhk

William
Guest

Wed Mar 04, 2009 7:59 am   



Quote:
W KZK GOP (Górnośląski Okręg Przemysłowy)
Generalnie Katowice i okolice.
Mają telefony komórkowe, ale chyba w każdym z tramwaji
jest CB.


KZK GOP od lat chyba 90tych ma swoją częstotliwosć "trunk" i raczej nie jest to CB (tylko podobnie wygląda).

Tomasz Wójtowicz
Guest

Wed Mar 04, 2009 11:36 pm   



bhk pisze:

Quote:
Dziwi mnie natomiast fakt, ze w tramwaju nie ma 220V, tudzież 12V.

Za to w 105N(a) jest 24V do zasilania żarówek samochodowych w
kierunkowskazach i halogenach przednich. Powstaje z 40V w tyrystorowej
przetwornicy umieszczonej w kabinie motorniczego po prawej pod oknem
(szara skrzynka z otworami wentylacyjnymi). Przetwornica jest typowa jak
na lata 70. i piszczy po zapaleniu świateł przednich (zwłaszcza
długich), a po włączeniu kierunkowskazów to już w ogóle śpiewa.

Tylko, że z tej przetwornicy raczej nic się nie wyciągnie, bo ona ledwo
daje radę w sytuacji światła długie + kierunkowskazy + stopy.

A świetlówki w 105N(a) są z 40V.

Natomiast obecnie stosuje się silniki 3-fazowe do napędu różnych rzeczy
w tramwajach, więc trzeba zapytać któregoś z producentów (np. Enika) czy
nie mają przypadkiem gotowej przetwornicy z DC 600V na AC 3*230/400V z
dopuszczalnym obciążeniem asymetrycznym i byłoby po kłopocie.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Mar 05, 2009 12:20 am   



Hello Tomasz,

Wednesday, March 4, 2009, 11:36:25 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Natomiast obecnie stosuje się silniki 3-fazowe do napędu różnych rzeczy
w tramwajach, więc trzeba zapytać któregoś z producentów (np. Enika) czy
nie mają przypadkiem gotowej przetwornicy z DC 600V

Wydawało mi się, że tramwaje są zasilane z 400V DC...

Quote:
na AC 3*230/400V z dopuszczalnym obciążeniem asymetrycznym i byłoby
po kłopocie.

Niemożliwe - te 3*400V jest w układzie trójkąta. Falownik nie ma
wyprowadzonego zera.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.squadack.na.allegro.pl/ Smile

Tomasz Wójtowicz
Guest

Thu Mar 05, 2009 1:22 am   



RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Tomasz,

Wednesday, March 4, 2009, 11:36:25 PM, you wrote:

[...]

Natomiast obecnie stosuje się silniki 3-fazowe do napędu różnych rzeczy
w tramwajach, więc trzeba zapytać któregoś z producentów (np. Enika) czy
nie mają przypadkiem gotowej przetwornicy z DC 600V

Wydawało mi się, że tramwaje są zasilane z 400V DC...

Masz rację, wydawało ci się. Chociaż z drugiej strony, jak w 10
tramwajach naraz motorniczy wcisną pedał gazu, to rzeczywiście napięcie
może spaść do 400V i mniej Very Happy

Tomasz Wójtowicz
Guest

Thu Mar 05, 2009 1:25 am   



RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Niemożliwe - te 3*400V jest w układzie trójkąta. Falownik nie ma
wyprowadzonego zera.

No to trafo w układzie Dy o przekładni 1 i mamy 3*230V z wyprowadzonym

neutralnym. Albo lepiej Dz, żeby obciążenie się równomierniej rozkładało.

Tomek
Guest

Thu Mar 05, 2009 7:51 am   



William pisze:
Quote:
KZK GOP od lat chyba 90tych ma swoją częstotliwosć "trunk" i raczej nie jest to CB (tylko podobnie wygląda).

Ale nie zmienia to faktu, że i tak większość radiotelefonów przewoźnych - czy to CB czy
profesjonalnych - jest na 12V.

Piotr Curious Gluszenia S
Guest

Thu Mar 05, 2009 3:58 pm   



Osadnik wrote:

Quote:
Dowiedziałem sie ze prawdopodobnie mógłbym mieć akumulatory ale na 40V
służące do podtrzymania tego i owego w tramwaju. tylko co z tymi 40V
zrobić? jak je przetransformować do 230V przemiennego tanim kosztem?
zawsze mogę mieć 12V ze zwykłego akumulatora samochodowego tyle że on
jest przeraźliwie ciężki i tachanie go wcale mi sienie uśmiecha.

szukasz czegos co nazywa sie 'stabilizator napiecia'.

http://www.allegro.pl/item571694158_przetwornica_dc_dc_converter_melcher_power_one.html

http://www.allegro.pl/item565989186_uklad_kdsn05_stabilizator_napiecia_1_2_30v_5a.html
(max napiecie wejsciowe 35V - z '40' do 35V napiecie mozna obnizyc stosujac
~20 diod prostowniczych (spadek napiecia na diodzie ~0.5V, razem 10V) , dla
bezpieczenstwa podlaczylbym w szereg jeszcze 12V zarowke.

http://www.allegro.pl/item563637859_konwerter_vicor_dc_dc_vi_jn1_cz_12v_100w_m.html

itd.. naturalnie allegro to przyklad, podejrzewam ze podobne urzadzenie uda
ci sie zdobyc w byle jakim warsztacie elektronicznym w miescie.

--

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilanie kamer 230V w tramwaju 13N i 105N Jak przekształcić 40V na 230V?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map