RTV forum PL | NewsGroups PL

Zasilacz bez obciążenia

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilacz bez obciążenia

Mateusz Bogusz
Guest

Fri May 11, 2018 8:09 pm   



Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?
To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Grzegorz Niemirowski
Guest

Fri May 11, 2018 8:11 pm   



Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(a):
Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia? To
ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta czyli
bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?

Stare zasilacze AT po prostu nie wstawały bez obciążenia. ATX działa i bez.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

denat 'POPIS/EU
Guest

Fri May 11, 2018 8:21 pm   



no ale czy z technicznego punktu widzenia, na wyjściach zasilacza są
jakies oporniki?

SnCu
Guest

Sat May 12, 2018 1:09 am   



W dniu 2018-05-11 o 22:09, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?

Urban legend. Zasilacz bez obciążenia może nie wstać, ale nic mu się nie
stanie. A jakby się stało, to wyrzucić na śmietnik, bo strach taką
lichotę podłączać do drogiego komputera.

Quote:
To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?


Zasilacz ATX będący przetwornicą impulsową nijak się ma do alternatora z
prostownikiem, będącym dość liniowym urządzeniem. Bez znajomości
charakterystyki prądowo-napięciowej alternatora trudno powiedzieć, co
może się stać po uruchomieniu bez obciążenia akumulatorem. Może np.
napięcie podskoczyć np. do 30V i popalić żarówki i elektronikę.

kwaczy
Guest

Mon May 14, 2018 7:19 am   



W dniu 2018-05-12 o 03:09, SnCu pisze:
Quote:
W dniu 2018-05-11 o 22:09, Mateusz Bogusz pisze:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?

Urban legend. Zasilacz bez obciążenia może nie wstać, ale nic mu się nie
stanie. A jakby się stało, to wyrzucić na śmietnik, bo strach taką
lichotę podłączać do drogiego komputera.

To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?


Zasilacz ATX będący przetwornicą impulsową nijak się ma do alternatora z
prostownikiem, będącym dość liniowym urządzeniem. Bez znajomości
charakterystyki prądowo-napięciowej alternatora trudno powiedzieć, co
może się stać po uruchomieniu bez obciążenia akumulatorem. Może np.
napięcie podskoczyć np. do 30V i popalić żarówki i elektronikę.
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem czym

to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys obrotów.

HF5BS
Guest

Mon May 14, 2018 8:35 am   



Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
....
Quote:
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem czym to
było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys obrotów.

Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?
Mam nadzieję, że nie zrobiło tego:
https://www.youtube.com/watch?v=dKiibBVJ_Vc

--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...

kwaczy
Guest

Mon May 14, 2018 9:19 am   



W dniu 2018-05-14 o 10:35, HF5BS pisze:
Quote:

Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
...
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem
czym to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys
obrotów.

Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?
Mam nadzieję, że nie zrobiło tego:
https://www.youtube.com/watch?v=dKiibBVJ_Vc
Nie nie, to w samochodzie. Smile


Jacek Maciejewski
Guest

Tue May 15, 2018 2:36 pm   



Dnia Fri, 11 May 2018 22:09:25 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?

Pierwsze słyszę. Współczesne ATX mają wbudowane niewielkie obciążenie
początkowe i startują z powodzeniem bez obciążenia roboczego.
--
Jacek
I hate haters.

SnCu
Guest

Tue May 15, 2018 2:44 pm   



W dniu 2018-05-14 o 10:35, HF5BS pisze:
Quote:

Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
...
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem
czym to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys
obrotów.

Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?

Możliwe że poluzowanie klemy spowodowało przesunięcie punktu
referencyjnego masy, więc wszystkie odczyty jednoprzewodowych czujników
poleciały w kosmos, stąd głupawka komputera.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zasilacz bez obciążenia

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map