Mateusz Bogusz
Guest
Fri May 11, 2018 8:09 pm
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?
To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Grzegorz Niemirowski
Guest
Fri May 11, 2018 8:11 pm
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> napisał(a):
Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia? To
ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta czyli
bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?
Stare zasilacze AT po prostu nie wstawały bez obciążenia. ATX działa i bez.
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
denat 'POPIS/EU
Guest
Fri May 11, 2018 8:21 pm
no ale czy z technicznego punktu widzenia, na wyjściach zasilacza są
jakies oporniki?
SnCu
Guest
Sat May 12, 2018 1:09 am
W dniu 2018-05-11 o 22:09, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?
Urban legend. Zasilacz bez obciążenia może nie wstać, ale nic mu się nie
stanie. A jakby się stało, to wyrzucić na śmietnik, bo strach taką
lichotę podłączać do drogiego komputera.
Quote:
To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?
Zasilacz ATX będący przetwornicą impulsową nijak się ma do alternatora z
prostownikiem, będącym dość liniowym urządzeniem. Bez znajomości
charakterystyki prądowo-napięciowej alternatora trudno powiedzieć, co
może się stać po uruchomieniu bez obciążenia akumulatorem. Może np.
napięcie podskoczyć np. do 30V i popalić żarówki i elektronikę.
kwaczy
Guest
Mon May 14, 2018 7:19 am
W dniu 2018-05-12 o 03:09, SnCu pisze:
Quote:
W dniu 2018-05-11 o 22:09, Mateusz Bogusz pisze:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?
Urban legend. Zasilacz bez obciążenia może nie wstać, ale nic mu się nie
stanie. A jakby się stało, to wyrzucić na śmietnik, bo strach taką
lichotę podłączać do drogiego komputera.
To ma związek z prądem stałym czy do np. agregatu też się to odnosi?
Alternator w aucie, to tak na chłopski rozum zasilacz jak do peceta
czyli bez baterii na klemach, nie powinienem uruchamiać silnika?
Zasilacz ATX będący przetwornicą impulsową nijak się ma do alternatora z
prostownikiem, będącym dość liniowym urządzeniem. Bez znajomości
charakterystyki prądowo-napięciowej alternatora trudno powiedzieć, co
może się stać po uruchomieniu bez obciążenia akumulatorem. Może np.
napięcie podskoczyć np. do 30V i popalić żarówki i elektronikę.
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem czym
to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys obrotów.
HF5BS
Guest
Mon May 14, 2018 8:35 am
Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
....
Quote:
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem czym to
było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys obrotów.
Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?
Mam nadzieję, że nie zrobiło tego:
https://www.youtube.com/watch?v=dKiibBVJ_Vc
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
kwaczy
Guest
Mon May 14, 2018 9:19 am
W dniu 2018-05-14 o 10:35, HF5BS pisze:
Quote:
Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
...
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem
czym to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys
obrotów.
Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?
Mam nadzieję, że nie zrobiło tego:
https://www.youtube.com/watch?v=dKiibBVJ_Vc
Nie nie, to w samochodzie.
Jacek Maciejewski
Guest
Tue May 15, 2018 2:36 pm
Dnia Fri, 11 May 2018 22:09:25 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
Quote:
Dlaczego nie powinno się włączać zasilacza (pecetowego) bez obciążenia?
Pierwsze słyszę. Współczesne ATX mają wbudowane niewielkie obciążenie
początkowe i startują z powodzeniem bez obciążenia roboczego.
--
Jacek
I hate haters.
SnCu
Guest
Tue May 15, 2018 2:44 pm
W dniu 2018-05-14 o 10:35, HF5BS pisze:
Quote:
Użytkownik "kwaczy" <mr_kaczor@beztego.o2.pl> napisał w wiadomości
news:5af9387f$0$31373$65785112@news.neostrada.pl...
...
Kiedyś w starej hondzie obluzowała mi się klema minusowa. Nie wiem
czym to było spowodowane, ale silnik sam się wtedy rozkręcał do 3-4tys
obrotów.
Yyy... problem z napięciem, albo jakimś pikiem, elektron ika dostała
fałszywy sygnał i poszło?
Możliwe że poluzowanie klemy spowodowało przesunięcie punktu
referencyjnego masy, więc wszystkie odczyty jednoprzewodowych czujników
poleciały w kosmos, stąd głupawka komputera.