RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak ocenić żywotność baterii w używanej Tesli Model S z 60 kWh?

Zakup używantego auta elektrycznego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak ocenić żywotność baterii w używanej Tesli Model S z 60 kWh?

Goto page 1, 2  Next

Pszemol
Guest

Sat Aug 15, 2015 2:29 pm   



Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

AlexY
Guest

Sat Aug 15, 2015 8:36 pm   



Pszemol pisze:
Quote:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.

Quote:
Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Adam
Guest

Sat Aug 15, 2015 8:50 pm   



W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Quote:
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.


Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

Quote:
Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.


A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox Wink
Ale może to było jeszcze do prototypów.

Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieść do automatyki w Tesli.
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.


--
Pozdrawiam.

Adam

Tomasz Pyra
Guest

Sat Aug 15, 2015 8:51 pm   



Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisał(a):

Quote:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Baterie litowe mają całkiem skomplikowane sterowniki które bardzo dobrze
sobie zdają sprawę z kondycji ogniwa.
To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze pożyje ogniwo które jest w
takiej kondycji i już wszystko wiadomo.

Myślę że jeśli chodzi o napęd elektryczny to ze względu na prostotę będzie
on dużo bardziej przewidywalny i mierzany jeśli chodzi o to kiedy nastąpi
awaria.
W odróżnieniu od skomplikowanych silników spalinowych w których awarie
lubią wystąpić bez ostrzeżenia.

AlexY
Guest

Sat Aug 15, 2015 10:53 pm   



Adam pisze:
Quote:
W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.


Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

[..]
Quote:
Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.


A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?

Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde
ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.

Quote:
Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox Wink
Ale może to było jeszcze do prototypów.

Muszą mieć obudowę ognioodporną i dość trwałą by cele nie rozsypały się
po drodze przy byle stłuczce :)

Quote:
Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieść do automatyki w Tesli.

BC800 nie szacuje, mierzy ilość energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z
ogniwa, to samo robią BMS'y.

Quote:
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.

Quote:
Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.

Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej
pojemności ogniw, zakłada pojemność ogniwa lepszą niż 80% znamionowej
pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być
wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać,
dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Pszemol
Guest

Sat Aug 15, 2015 11:03 pm   



"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
Quote:
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa
ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam
laptopa i jeżdżę po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i
wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby
kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i
sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

Magnus Elephantus
Guest

Sat Aug 15, 2015 11:57 pm   



Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:mqnia0$q7p$1@dont-email.me...
Quote:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

A tu paczy-les...?
http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-Model-S-Battery-Charging

--

Adam
Guest

Sun Aug 16, 2015 1:10 pm   



W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Quote:
Adam pisze:
(...)
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.


Dzięki, nie wiedziałem.

Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.


--
Pozdrawiam.

Adam

J.F.
Guest

Mon Aug 17, 2015 6:09 pm   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
Quote:
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

J.

Pszemol
Guest

Tue Aug 18, 2015 5:09 pm   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:55d22367$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku,
[...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko
mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

AlexY
Guest

Tue Aug 18, 2015 7:29 pm   



Adam pisze:
Quote:
W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Adam pisze:
[..]
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
[..]
Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.

Tego nie wiem, jestem robolem nie właścicielem. Sugeruję maila z
zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Aug 18, 2015 7:32 pm   



Pszemol pisze:
[..]
Quote:
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi się wiedza jak go
zresetować po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat).

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Tue Aug 18, 2015 7:38 pm   



J.F. pisze:
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i
położyć na półkę.

Quote:
Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze,
niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują
kilkanaście lat pracy z dużymi prądami.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

J.F.
Guest

Tue Aug 18, 2015 10:19 pm   



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqvoog$rbm$1@dont-email.me...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Quote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do
20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak
to tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich
padnie oceniam na duze :-)


Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i
ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co
tydzien ...
no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w
pierwszym - nie wiadomo.
Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

J.

Mario
Guest

Tue Aug 18, 2015 11:39 pm   



On 18.08.2015 21:38, AlexY wrote:
Quote:
J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mqogdh$fhv$1@dont-email.me...
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message
news:mqofqn$do3$1@dont-email.me...
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłączyć i
położyć na półkę.

Tia. A ktoś przechodząc potknie się o kabel i ci go wyrwie z gniazda
zasilajacego :)




--
pozdrawiam
MD

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak ocenić żywotność baterii w używanej Tesli Model S z 60 kWh?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map