ATZ Rzeszow
Guest
Sat Apr 21, 2012 7:32 am
Witam
W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed ewentualnym uszkodzeniem
przez przekazniki. Przekaznik zwykly samochodowy DC 12V, zasilanie cewki
przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy swiecach. Nie wiem, czy to dobry
pomysl, ale w komorze silnika nie znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'. Dioda
D1 chroni zasilanie cewek WN przed 'szpilkam' pradu z cewki przekaznika, D2
profilaktycznie chroni elektronike DRL.
http://img440.imageshack.us/img440/4483/przekaznikdrl.gif
Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np
http://tinyurl.com/csbxgwn
--
Pozdrawiam
Z.
Irokez
Guest
Sun Apr 22, 2012 6:42 pm
Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w
wiadomoci news:jmtnr2$2q3$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam
W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed ewentualnym
uszkodzeniem przez przekazniki. Przekaznik zwykly samochodowy DC 12V,
zasilanie cewki przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy swiecach.
Nie wiem, czy to dobry pomysl, ale w komorze silnika nie znalazlem
innego napiecia 'po kluczyku'. Dioda D1 chroni zasilanie cewek WN przed
'szpilkam' pradu z cewki przekaznika, D2 profilaktycznie chroni
elektronike DRL.
http://img440.imageshack.us/img440/4483/przekaznikdrl.gif
Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np
http://tinyurl.com/csbxgwn
Chcesz chronić cewki zapłonowe przed impulsami z takiej popierdółki?
D2 nie wiem po co, poza tym nie dałe bezpiecznika od +12V akumulator do 30
przekanika
--
Irokez
PiteR
Guest
Sun Apr 22, 2012 7:40 pm
ATZ Rzeszow pisze tak:
Quote:
W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed
ewentualnym uszkodzeniem przez przekazniki.
Całemu samochodowi nic sie nie staje przy kluczowaniu rozrusznika to i
diodom nie powinno. Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
Quote:
zasilanie cewki przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy
swiecach. Nie wiem, czy to dobry pomysl, ale w komorze silnika nie
znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'.
Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny przewód.
--
Piter
Włodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Apr 23, 2012 8:31 am
PiteR wrote:
(ciap).
Quote:
Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny
przewód.
IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery (i
dobrze) produktu
samochodopodobnego czyli 126p.
--
Włodek
ATZ Rzeszow
Guest
Mon Apr 23, 2012 9:45 am
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
news:XnsA03DDC8ED3FE3elektronik@localhost.net...
Quote:
Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
czy taka wersja bedzie ok?
http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdrl.gif
--
pozdr Z.
Mirek
Guest
Mon Apr 23, 2012 9:52 am
On 23.04.2012 10:31, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
Quote:
IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery
(i dobrze) produktu
samochodopodobnego czyli 126p.
A sens świecenia świateł w dzień skończy się wraz z zabiciem ostatniego
pieszego i rowerzysty ;)
Mirek.
PiteR
Guest
Mon Apr 23, 2012 2:02 pm
Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
Quote:
IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się
Mnie się nie uśmiecha rozpylać w kosmos 12A dla czyjejś fanaberii.
Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
ledy.
--
Piter
Irokez
Guest
Mon Apr 23, 2012 3:42 pm
Użytkownik "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:jn38c4$otl$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
news:XnsA03DDC8ED3FE3elektronik@localhost.net...
Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
czy taka wersja bedzie ok?
http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdrl.gif
Te szeregowo w kierunku przewodzenia to proszenie się o kłopoty.
Wywal te i resztę zostaw jak już muszą być.
--
Irokez
Tomasz Wójtowicz
Guest
Mon Apr 23, 2012 3:53 pm
W dniu 2012-04-23 16:02, PiteR pisze:
Quote:
Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się
Mnie się nie uśmiecha rozpylać w kosmos 12A dla czyjejś fanaberii.
Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
ledy.
A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10% mniejszą
sprawność niż diesel? Jak sobie zdasz z tego sprawę, to zwisać ci będzie
te kilkadziesiąt watów na żarnikach halogenów.
PiteR
Guest
Mon Apr 23, 2012 5:27 pm
Tomasz Wójtowicz pisze tak:
Quote:
A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10%
mniejszą sprawność niż diesel?
Teraz obydwa marnują paliwo na głupotę.
--
Piter
Włodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Apr 23, 2012 5:59 pm
PiteR wrote:
(ciap)
Quote:
Rozglądam się
właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
ledy.
Wszyscy faceci powinni też mieć przy sobie prezerwatywy, a straż miejska
prawo sprawdzania...
--
Włodek
PiteR
Guest
Mon Apr 23, 2012 6:24 pm
Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
Quote:
a straż miejska prawo sprawdzania...
a straż miejska powinno się rozgonić ;)
--
Piter
Włodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Apr 23, 2012 6:40 pm
PiteR wrote:
Quote:
Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
a straż miejska prawo sprawdzania...
a straż miejska powinno się rozgonić
Ja byłbym mniej radykalny, nalezy tylko przydzielić jej właściwe zadania,
zwiazane z:
-psimi kupami w piaskownicach
-śliną, gumami i papierkami na trawnikach i chodnikach
-pieszymi na drogach rowerowych
I WARA OD POJAZDÓW KOŁOWYCH ;-)
--
Włodek