RTV forum PL | NewsGroups PL

Zabezpieczenie silnika 3f

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zabezpieczenie silnika 3f

Goto page 1, 2  Next

Robert Wańkowski
Guest

Mon Feb 14, 2022 11:41 am   



Silnik pompy próżniowej zabezpieczony jest widocznym bezpiecznikiem.
https://photos.app.goo.gl/A6oGb4v8XczqstUg9

Mam nadzieję, że nie będzie problemy z otwarciem albumu.

Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
lata działało.
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Robert

J.F
Guest

Mon Feb 14, 2022 1:13 pm   



On Mon, 14 Feb 2022 11:41:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Silnik pompy próżniowej zabezpieczony jest widocznym bezpiecznikiem.
https://photos.app.goo.gl/A6oGb4v8XczqstUg9

Mam nadzieję, że nie będzie problemy z otwarciem albumu.

ktory to bezpiecznik - Moeller ?

Quote:
Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
lata działało.
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Elektromagnetyczna powinna miec spory nadmiar z uwagi na prad
rozruchowy silnika. Czesto 5x bywa za malo, trzeba 10x.

Wiec zeby w normalnej pracy zadzialala ... malo prawdopodobne.
Raczej termik ... chyba, ze jakies chwilowe wyladowanie.

Quote:
Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Albo np 3 sztuki LE-01 i jakis rejestrator impulsow ...
Albo zwykly amperomierz (trzy) i patrzec co sie dzieje ... praca na
granicy bezpiecznika czy nie ...



J.

Robert Wańkowski
Guest

Mon Feb 14, 2022 2:59 pm   



W dniu 2022-02-14 o 13:13, J.F pisze:


Quote:

ktory to bezpiecznik - Moeller ?

Tak, i innym zdjęciu jego dane.
Quote:

Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
lata działało.
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Elektromagnetyczna powinna miec spory nadmiar z uwagi na prad
rozruchowy silnika. Czesto 5x bywa za malo, trzeba 10x.

Wiec zeby w normalnej pracy zadzialala ... malo prawdopodobne.
Raczej termik ... chyba, ze jakies chwilowe wyladowanie.

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Albo np 3 sztuki LE-01 i jakis rejestrator impulsow ...

Mam taki wolny
https://orno.pl/produkt/1083/3-fazowy-licznik-energii-elektrycznej-80a-mid-3-moduly-din-th-35mm
impuls byłby co słabą sekundę. Ale czymś trzeba to zapisać.

Quote:
Albo zwykly amperomierz (trzy) i patrzec co sie dzieje ... praca na
granicy bezpiecznika czy nie ...

No mam cęgowy, tak jak pisałem 6-6,5 A. Widać, że na granicy, ale wiele
lat działało.
Robert

J.F
Guest

Mon Feb 14, 2022 3:50 pm   



On Mon, 14 Feb 2022 14:59:07 +0100, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
W dniu 2022-02-14 o 13:13, J.F pisze:
ktory to bezpiecznik - Moeller ?
Tak, i innym zdjęciu jego dane.

trudno odszukac ... 6.3A ?

Quote:
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Elektromagnetyczna powinna miec spory nadmiar z uwagi na prad
rozruchowy silnika. Czesto 5x bywa za malo, trzeba 10x.

Wiec zeby w normalnej pracy zadzialala ... malo prawdopodobne.
Raczej termik ... chyba, ze jakies chwilowe wyladowanie.

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Albo np 3 sztuki LE-01 i jakis rejestrator impulsow ...

Mam taki wolny
https://orno.pl/produkt/1083/3-fazowy-licznik-energii-elektrycznej-80a-mid-3-moduly-din-th-35mm
impuls byłby co słabą sekundę.

Powinien wystarczyc. Wszak chcesz zmierzyc prad duzy przed
zadzialaniem bezpie

Quote:
Ale czymś trzeba to zapisać.

Jakies tam arduino ... albo kamera video z rejestratorem :-)

Quote:
Albo zwykly amperomierz (trzy) i patrzec co sie dzieje ... praca na
granicy bezpiecznika czy nie ...

No mam cęgowy, tak jak pisałem 6-6,5 A. Widać, że na granicy, ale wiele
lat działało.

No to sam widzisz - bezpiecznik mogl sie troche zestarzec, kiedys
wywalal przy 7.5A, teraz przy 6.8. Temperatura otoczenia wzrosla ...
ale przeciez zima jest.
Smar sie zestarzal, albo proznia jakas gorsza - a jak widac - pracuje
na granicy.
Albo np kiedys w miare szybko odpompowywal i prad spadal do 6.5A,
dzis troche wolniej, 9A plynie dluzej, a bezpiecznik po minucie
wybija.
Bez rejestracji sie nie dowiesz.
Albo wiekszy bezpiecznik ... i termometr na silnik.

J.

Robert Wańkowski
Guest

Mon Feb 14, 2022 4:41 pm   



W dniu 2022-02-14 o 15:50, J.F pisze:
Quote:
On Mon, 14 Feb 2022 14:59:07 +0100, Robert Wańkowski wrote:
W dniu 2022-02-14 o 13:13, J.F pisze:
ktory to bezpiecznik - Moeller ?
Tak, i innym zdjęciu jego dane.

trudno odszukac ... 6.3A ?
Tak, 6,3 A.

To żółte pokrętło kręci się w nieskończoność. Kawałek za 6,3 spada do
minimalnego prądu. Jak miałem zdjęta osłonę, ustawiłem maksymalnie ile
można.


Quote:

Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Elektromagnetyczna powinna miec spory nadmiar z uwagi na prad
rozruchowy silnika. Czesto 5x bywa za malo, trzeba 10x.

Wiec zeby w normalnej pracy zadzialala ... malo prawdopodobne.
Raczej termik ... chyba, ze jakies chwilowe wyladowanie.

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Albo np 3 sztuki LE-01 i jakis rejestrator impulsow ...

Mam taki wolny
https://orno.pl/produkt/1083/3-fazowy-licznik-energii-elektrycznej-80a-mid-3-moduly-din-th-35mm
impuls byłby co słabą sekundę.

Powinien wystarczyc. Wszak chcesz zmierzyc prad duzy przed
zadzialaniem bezpie

Ale czymś trzeba to zapisać.

Jakies tam arduino ... albo kamera video z rejestratorem :-)

Albo zwykly amperomierz (trzy) i patrzec co sie dzieje ... praca na
granicy bezpiecznika czy nie ...

No mam cęgowy, tak jak pisałem 6-6,5 A. Widać, że na granicy, ale wiele
lat działało.

No to sam widzisz - bezpiecznik mogl sie troche zestarzec, kiedys
wywalal przy 7.5A, teraz przy 6.8. Temperatura otoczenia wzrosla ...
ale przeciez zima jest.
Smar sie zestarzal, albo proznia jakas gorsza - a jak widac - pracuje
na granicy.
Albo np kiedys w miare szybko odpompowywal i prad spadal do 6.5A,
dzis troche wolniej, 9A plynie dluzej, a bezpiecznik po minucie
wybija.
Bez rejestracji sie nie dowiesz.
Albo wiekszy bezpiecznik ... i termometr na silnik.

A tak według prawideł jaki tam powinien być bezpiecznik?
A teraz na szybko skorzystam ze styków pomocniczych bezpiecznika do
zatrzymania maszyny.

Robert

PeJot
Guest

Mon Feb 14, 2022 6:13 pm   



W dniu 2022-02-14 o 11:41, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
Silnik pompy próżniowej zabezpieczony jest widocznym bezpiecznikiem.
https://photos.app.goo.gl/A6oGb4v8XczqstUg9

Mam nadzieję, że nie będzie problemy z otwarciem albumu.

Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
lata działało.
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

I od tego należy zacząć.

Co się mogło zepsuć - silnik, pompa lub wyłącznik silnikowy. To ostatnie
chyba najprostsze do podmiany, a i jego parametry zwyczajnie mogły się
rozjechać ze starości, szczególnie iż ustrojstwo eksploatowane na
granicy możliwości ( 6.3 A - 9 A ).

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

PiteR
Guest

Mon Feb 14, 2022 8:45 pm   



in <news:620a31cf$0$6634$65785112_at_news.neostrada.pl>
user Robert Wańkowski pisze tak:

Quote:
Silnik podłączony w trójkąt.

na pewno trójkąt?
a jakie jest napięcie międzyfazowe?

Quote:
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia
nie uchwyciłem. Bierze około 6 A

6A no to na granicy blisko 6.3A


Quote:
gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A

więcej bierze bez obciążenia?


Quote:
Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

pompa ma ciężej. może się przyciera.

takie silniki 2.2kW brały około 3.8A z 400v w gwiazdę
na cyrkulacjach c.w. prąd rozruchowy 42A.

--
Piter

stary niedźwiedź mocno śpi

Mirek
Guest

Mon Feb 14, 2022 9:18 pm   



On 14.02.2022 11:41, Robert Wańkowski wrote:

Quote:
Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki

No raczej nie w trójkąt, bo ma mieć 400 w gwiazdę.
Zacząłbym od przedmuchania tego Moellera, bo jest tam trochę syfu, a
termik tego nie lubi.
Silnik można sprawdzić na izolację, ale to raczej nie to.
Zakładam, że nie grzeje się ani nie buczy nadmiernie, bo to by zdradzało
nadpalenie.

--
Mirek.

Robert Wańkowski
Guest

Tue Feb 15, 2022 9:03 am   



W dniu 2022-02-14 o 20:45, PiteR pisze:
Quote:
in <news:620a31cf$0$6634$65785112_at_news.neostrada.pl
user Robert Wańkowski pisze tak:

Silnik podłączony w trójkąt.

na pewno trójkąt?
a jakie jest napięcie międzyfazowe?
Tak, trójkąt, 400 V.


Quote:

Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia
nie uchwyciłem. Bierze około 6 A

6A no to na granicy blisko 6.3A
No tak, przez lata tak chodziło.


Quote:


gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A

więcej bierze bez obciążenia?
Tak.


Quote:


Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

pompa ma ciężej. może się przyciera.
Dlatego ciekaw jestem prądów.



Quote:

takie silniki 2.2kW brały około 3.8A z 400v w gwiazdę
na cyrkulacjach c.w. prąd rozruchowy 42A.

Z rozruchem od razu w trójkąt nie ma problemu.


Robert

Robert Wańkowski
Guest

Tue Feb 15, 2022 9:10 am   



W dniu 2022-02-14 o 21:18, Mirek pisze:
Quote:
On 14.02.2022 11:41, Robert Wańkowski wrote:

Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki

No raczej nie w trójkąt, bo ma mieć 400 w gwiazdę.

O kurde! Zaraz sprawdzę.


Quote:
Zacząłbym od przedmuchania tego Moellera, bo jest tam trochę syfu, a
termik tego nie lubi.


Tak zrobiłem.

Quote:
Silnik można sprawdzić na izolację, ale to raczej nie to.
Zakładam, że nie grzeje się ani nie buczy nadmiernie, bo to by
zdradzało nadpalenie.


Grzał się zawsze, bo pompa grzeje się, a jej chłodnica/odolejacz mgły
jest tuż obok korpusu silnika.
Multimetrem ma sens sprawdzać izolację?

Robert

Zenek Kapelinder
Guest

Tue Feb 15, 2022 12:23 pm   



poniedziałek, 14 lutego 2022 o 11:41:23 UTC+1 robertw...@gmail.com napisał(a):
Quote:
Silnik pompy próżniowej zabezpieczony jest widocznym bezpiecznikiem.
https://photos.app.goo.gl/A6oGb4v8XczqstUg9

Mam nadzieję, że nie będzie problemy z otwarciem albumu.

Pompa przez lata działała godzinami non-stop.
Aż nagle raczej po długiej pracy zadziałało zabezpieczenie.
Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
lata działało.
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.

Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
termiczna czy elektromagnetyczna?

Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

Może przekładnik do karty dźwiękowej?

Robert
Elektryk by w takiej sytuacji sprawdził czy na każdej fazie taki sam pobór prądu. Sprawdził by napięcie na stykach silnika pod obciążeniem. I jak by te dwa parametry były dobre to bez zastanawiania się wymienił by termika na nowego. Ty doktorat chcesz zrobić. Ogarnij się.


Robert Wańkowski
Guest

Tue Feb 15, 2022 1:40 pm   



W dniu 2022-02-15 o 09:03, Robert Wańkowski pisze:
Quote:
Tak, trójkąt, 400 V.
Nie! Gwiazda.


Robert

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Feb 15, 2022 1:52 pm   



Hello Robert,

Tuesday, February 15, 2022, 1:40:12 PM, you wrote:

Quote:
W dniu 2022-02-15 o 09:03, Robert Wańkowski pisze:
Tak, trójkąt, 400 V.
Nie! Gwiazda.

3x400/690V?



--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Robert Wańkowski
Guest

Tue Feb 15, 2022 2:53 pm   



W dniu 2022-02-15 o 13:52, RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Robert,

Tuesday, February 15, 2022, 1:40:12 PM, you wrote:

W dniu 2022-02-15 o 09:03, Robert Wańkowski pisze:
Tak, trójkąt, 400 V.
Nie! Gwiazda.

3x400/690V?




3x230/400

Robert

PiteR
Guest

Tue Feb 15, 2022 7:11 pm   



in <news:620b5e48$0$447$65785112_at_news.neostrada.pl>
user Robert Wańkowski pisze tak:

Quote:
Silnik podłączony w trójkąt.

na pewno trójkąt?
a jakie jest napięcie międzyfazowe?
Tak, trójkąt, 400 V.

Przecież jest tabliczka na pompie. Sam dałeś zdjęcie.

50Hz gwiazda 400v prąd 5.6A


Quote:
Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania
zabezpieczenia nie uchwyciłem. Bierze około 6 A

6A no to na granicy blisko 6.3A
No tak, przez lata tak chodziło.

no to jak pisze Kogut
monioring napięcia trzy multimetry
i zmierzenie poborów na fazach.


Quote:
gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A

więcej bierze bez obciążenia?
Tak.

to jak to wytłumaczysz wg praw fizyki?
:)

Quote:
Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy
część termiczna czy elektromagnetyczna?

pompa ma ciężej. może się przyciera.
Dlatego ciekaw jestem prądów.


6A za mało żeby ciągle wyrzucał
może ten Moeler się zepsuł


Quote:
takie silniki 2.2kW brały około 3.8A z 400v w gwiazdę
na cyrkulacjach c.w. prąd rozruchowy 42A.

Z rozruchem od razu w trójkąt nie ma problemu.

nie o tym piszę, to prąd udarowy jak nie ma problemu z rozruchem.

jest dostęp do wirnika?
reką sprawdzić czy lekko chodzi.


--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Zabezpieczenie silnika 3f

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map