Stolat
Guest
Sat Sep 11, 2010 7:58 pm
Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
poradzić.
Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem przeciążeniowym
w zakresie 8-12A.
Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
Czy może to jedno i to samo?
Gdzie takie cuś można dostać, bo google mi daje tylko wyniki z urządzeniami
w których jest zabezpieczenie przeciążeniowe.
Pozdrawiam
Michał
Mario
Guest
Sat Sep 11, 2010 8:20 pm
W dniu 2010-09-11 21:58, Stolat pisze:
Quote:
Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
poradzić.
Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem przeciążeniowym
w zakresie 8-12A.
Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
Czy może to jedno i to samo?
Obstawiałbym, ze chodzi raczej o tzw. termik czyli zabezpieczenie o dość
długiej stałej czasowej. S303 B ma dość szybką charakterystykę. Nawet
zabezpieczenia typu C czy D nie bardzo się nadają na przeciążeniowe. Są
to zabezpieczenia nadprądowe czyli raczej mają wywalić w przypadku
zwarcia np na obudowę. A ich dłuższa ch-ka ma jedynie uniknąć wywalenia
przy starcie silnika. Przeciwprzeciążeniowe mają wykryć przypadek
wzrostu prądu ponad nominalny (ale nie chwilowego - przy starcie) na
skutek nadmiernego hamowania silnika i spadku obrotów. Typowe termiki
mają możliwość ustawienia prądu w jakimś zakresie np 8-12A
Quote:
Gdzie takie cuś można dostać, bo google mi daje tylko wyniki z urządzeniami
w których jest zabezpieczenie przeciążeniowe.
Poszukaj termików. Przykładowe:
http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-automatyki/styczniki/termiki-zb-do-dilm/termiki-zb-65/view-all-products.html
--
Pozdrawiam
MD
Desoft
Guest
Sat Sep 11, 2010 8:32 pm
Quote:
Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
poradzić.
Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem
przeciążeniowym
Zabezpieczeniem silnikowym
Quote:
w zakresie 8-12A.
Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
Czy może to jedno i to samo?
Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg z
bezpiecznikiem.
Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
Quote:
Gdzie takie cuś można dostać
W każdym większym sklepie elektrycznym. W googlach szukaj pod tą nazwą co
podałem.
--
Desoft
Stolat
Guest
Sun Sep 12, 2010 10:12 am
Użytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisał w wiadomości
news:i6gp18$j17$1@news.onet.pl...
Quote:
Zabezpieczeniem silnikowym
Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to jest
to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
nazewnictwie/
Quote:
Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg
z bezpiecznikiem.
Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
Pozdrawiam
Michał
Mario
Guest
Sun Sep 12, 2010 10:53 am
W dniu 2010-09-12 12:12, Stolat pisze:
Quote:
Użytkownik "Desoft"<NICK@interia.pl> napisał w wiadomości
news:i6gp18$j17$1@news.onet.pl...
Zabezpieczeniem silnikowym
Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to jest
to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
nazewnictwie/
Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg
z bezpiecznikiem.
Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.
Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
--
Pozdrawiam
MD
Stolat
Guest
Sun Sep 12, 2010 6:31 pm
Użytkownik "Mario" <mardyb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i6ibep$ng8$1@news.onet.pl...
Quote:
Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy zabezpieczenie
przelicznikowe samo to zrobi?
Pozdrawiam
Michał
Mario
Guest
Sun Sep 12, 2010 7:45 pm
W dniu 2010-09-12 20:31, Stolat pisze:
Quote:
Użytkownik "Mario"<mardyb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i6ibep$ng8$1@news.onet.pl...
Patrząc od zewnątrz to bezpiecznik, później stycznik (jeśli jest) a
najbliżej silnika zabezpieczenie silnikowe.
Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy zabezpieczenie
przelicznikowe samo to zrobi?
Przedlicznikowe tego nie robi. Może są zabezpieczenia silnikowe mające w
sobie wyłącznik przeciążeniowy i czujnik zaniku faz. Jeśli nie to trzeba
by dać czujnik zaniku faz rozłączający stycznik silnika.
--
Pozdrawiam
MD
Desoft
Guest
Mon Sep 13, 2010 3:38 am
Quote:
Zabezpieczeniem silnikowym
Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to
jest to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
nazewnictwie/
Termik to nazwa zwyczajowa.
Quote:
Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?
Którą żarówkę w koplecie choinkowym podłączasz pierwszą?
--
Desoft
Desoft
Guest
Mon Sep 13, 2010 3:40 am
Quote:
Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy
zabezpieczenie
przelicznikowe samo to zrobi?
Przedlicznikowe tego nie robi. Może są zabezpieczenia silnikowe mające w
sobie wyłącznik przeciążeniowy i czujnik zaniku faz. Jeśli nie to trzeba
by dać czujnik zaniku faz rozłączający stycznik silnika.
Zabezpieczenie silnikowe ustawione zgodnie z przykazaniami "wyrzuci" jeżeli
zabraknie jednej fazy.
--
Desoft
J.F.
Guest
Mon Sep 13, 2010 8:08 am
Użytkownik "Stolat" <cyrax.skasujmnie.@go2.pl> napisał w wiadomości
news:4c8ca782$0$21005$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisał w wiadomości
Zabezpieczeniem silnikowym
Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że
prawie to jest to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to
tylko różnica w nazewnictwie/
Zabezpieczenie silnikowe musi dopuszczac spore przeciazenie przez
pewien krotki czas [sekundy], na rozruch silnika.
Wsrod "esek" sa do tego ch-ki C i D - maja podniesiony prog
zadzialania wyzwalacza elektromagnetycznego, do cos 10x prac
nominalny.
J.
Zbyszek
Guest
Mon Sep 13, 2010 8:28 pm
Quote:
Zabezpieczenie silnikowe musi dopuszczac spore przeciazenie przez
pewien krotki czas [sekundy], na rozruch silnika.
Wsrod "esek" sa do tego ch-ki C i D - maja podniesiony prog
zadzialania wyzwalacza elektromagnetycznego, do cos 10x prac
nominalny.
Prąd wyzwalacza magnetycznego dla charakterystyki B, C, D jest taki sam i
wynosi około 10 In.
Do kontroli zaniku fazy pierwszy z brzegu: MR-EU3M1P
http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID=524
Przekaźniki termiczne - seria RST
http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID=83
Podobne wyroby ma ABB, Moller i inni producenci.
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
J.F.
Guest
Mon Sep 13, 2010 9:50 pm
On Mon, 13 Sep 2010 22:28:24 +0200, Zbyszek wrote:
Quote:
Zabezpieczenie silnikowe musi dopuszczac spore przeciazenie przez
pewien krotki czas [sekundy], na rozruch silnika.
Wsrod "esek" sa do tego ch-ki C i D - maja podniesiony prog
zadzialania wyzwalacza elektromagnetycznego, do cos 10x prac
nominalny.
Prąd wyzwalacza magnetycznego dla charakterystyki B, C, D jest taki sam i
wynosi około 10 In.
No to czym sie roznia ?
B - 3-5, C 5-10, D 10-20 In.
Za
http://www.sgsp.edu.pl/uczelnia/krz/ze/pdfs/Opis_bezpieczniki.pdf
J.