RTV forum PL | NewsGroups PL

Wydłużenie czasu rozładowania kondensatora w układzie zapłonowym silnika 6-cylindrowego

układ zapłonowy - wydłużenie iskry

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wydłużenie czasu rozładowania kondensatora w układzie zapłonowym silnika 6-cylindrowego

Goto page 1, 2  Next

bullet
Guest

Sat Aug 19, 2006 8:36 am   



w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora

to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.
--
-----------
bullet

Patryk Sielski
Guest

Sat Aug 19, 2006 9:48 am   



bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora

to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.

rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.

--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl

bullet
Guest

Sat Aug 19, 2006 10:39 am   



Patryk Sielski wrote:

Quote:
rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
ile można wydłużyć?

potrzebuję więcej niż 1 ms
--
-----------
bullet

Patryk Sielski
Guest

Sat Aug 19, 2006 12:17 pm   



bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
Patryk Sielski wrote:

rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
ile można wydłużyć?
potrzebuję więcej niż 1 ms

Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)

--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl

J.F.
Guest

Sat Aug 19, 2006 12:25 pm   



On Sat, 19 Aug 2006 11:48:36 +0200, Patryk Sielski wrote:
Quote:
bullet <fieber@o2.pl> pisze:
w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora
to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.

rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.

A on przypadkiem nie skroci ?

Jak sie iskra juz zapali to napiecie ma male.
Szybkosc spadku pradu do wygenerowania malego spadku jest mala.

Rezystor szeregowy zwiekszy napiecie i przyspieszy zanik pradu.

J.

bullet
Guest

Sat Aug 19, 2006 1:35 pm   



Patryk Sielski wrote:

Quote:

Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)

po wakacjach to sobie na nartach niepopływam,

daj mi namiar na jakąś literature,
chodzi o zapłon do mercurego
--
-----------
bullet

Patryk Sielski
Guest

Sat Aug 19, 2006 4:02 pm   



bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
Patryk Sielski wrote:

Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)

po wakacjach to sobie na nartach niepopływam,
daj mi namiar na jakąś literature,
chodzi o zapłon do mercurego

http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=27581

--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl

bullet
Guest

Sat Aug 19, 2006 6:42 pm   



Patryk Sielski wrote:


Quote:

http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=27581

nienadają się, niewytrzymają,

był kiedyś jeden na specjalne zamówienie w Nysie robiony i
zjarał się 2 sekundy po odpaleniu,
a z tym rezystorem też odpada bo energia się odłoży na nim i iskra będzie
zasłaba, mam orginalne świece, tam jest przerwa 2 mm a w nowszych wersjach
2,5 mm , przy 2500 obrotów od takiej świecy odpalaliśmy papierosa i
przepalalismy tekturkę z bloku rysunkowego, także układ ma potężnego buta,
ale ma zkrótki czas trwania iskry, musi być więcej niż 1ms, gdzieś do 4ms by
się przydało, w orginalnych układach tak jest, ale nie możemy ich rozgryźć,
byćmoże jest to jakiś układ drgający,
po osłabieniu będziemy taki wstawiać do poloneza Very Happy może go nie
rozerwie Very HappyVery HappyVery Happy
------------
bullet

J.F.
Guest

Sun Aug 20, 2006 6:41 am   



On Sat, 19 Aug 2006 20:42:06 +0200, bullet wrote:
Quote:
przepalalismy tekturkę z bloku rysunkowego, także układ ma potężnego buta,
ale ma zkrótki czas trwania iskry, musi być więcej niż 1ms, gdzieś do 4ms by
się przydało, w orginalnych układach tak jest, ale nie możemy ich rozgryźć,
byćmoże jest to jakiś układ drgający,

Jestes pewien tych 4ms ?
Przy 6000 rpm obrot ma 10ms, a suw 5ms, to po co taka dluga iskra ?

J.

bullet
Guest

Sun Aug 20, 2006 6:52 am   



J.F. wrote:

Quote:
Jestes pewien tych 4ms ?
Przy 6000 rpm obrot ma 10ms, a suw 5ms, to po co taka dluga iskra ?

J.
silnik ma max 5 - 6 tys.

4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,
niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic Sad
--
-----------
bullet

J.F.
Guest

Sun Aug 20, 2006 7:44 am   



On Sun, 20 Aug 2006 08:52:26 +0200, bullet wrote:
Quote:
silnik ma max 5 - 6 tys.
4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,

Dluzsza w czasie czy dluzsza w dlugosci [2mm ? strasznie duzo].

Skad wiecie ze musi byc dluzsza ?

Quote:
niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic Sad

A jaki tam jest uklad - tyrystorowy ?

J.

Tornad
Guest

Sun Aug 20, 2006 9:26 am   



Quote:
On Sun, 20 Aug 2006 08:52:26 +0200,  bullet wrote:
silnik ma max 5 - 6 tys.
4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,

Dluzsza w czasie czy dluzsza w dlugosci [2mm ? strasznie duzo].

Skad wiecie ze musi byc dluzsza ?

niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic :(

A jaki tam jest uklad - tyrystorowy ?

J.
Chlopcy mysla sobie, ze jak wydluza iskre (chyba chodzi im o czas trwania

iskry) to w ten sposob tanim kosztem "podrasuja" silnik. Zapewne nie maja
pojecia o procesie spalania mieszanki w cylindrze a ponadto uwazaja
konstruktorow silnikow za kompletnych idiotow, ktorzy niepotrzebnie wyrzucaja
pieniadze na lata badan i optymalizacji ukladow gdy wystarczy tylko "wydluzyc
iskre" i od razu silnik bedzie mial dwa razy wieksze kopyto...
No dobra, niech kombinuja, na poczatek moga zainstalowac rownolegle drugi
identyczny uklad zaplonowy opozniony w stosunku do oryginalnego. Przekonaja
sie zapewne, ze poza zwiekszeniem niezawodnosci pracy, poczawszy od szybszego
zuzywania sie swiec, niczego pozytecznego w ten sposob nie osiagna.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

bullet
Guest

Sun Aug 20, 2006 10:02 am   



Tornad wrote:


Quote:
Chlopcy mysla sobie, ze jak wydluza iskre (chyba chodzi im o czas trwania
iskry) to w ten sposob tanim kosztem "podrasuja" silnik. Zapewne nie maja
pojecia o procesie spalania mieszanki w cylindrze a ponadto uwazaja
konstruktorow silnikow za kompletnych idiotow, ktorzy niepotrzebnie
wyrzucaja pieniadze na lata badan i optymalizacji ukladow gdy wystarczy
tylko "wydluzyc iskre" i od razu silnik bedzie mial dwa razy wieksze
kopyto...
No dobra, niech kombinuja, na poczatek moga zainstalowac rownolegle drugi
identyczny uklad zaplonowy opozniony w stosunku do oryginalnego.
Przekonaja sie zapewne, ze poza zwiekszeniem niezawodnosci pracy,
poczawszy od szybszego zuzywania sie swiec, niczego pozytecznego w ten
sposob nie osiagna.

chodzi o czas trwania iskry

nie uważam konstruktorów za idiotów,
nie rasujemy silnika tylko budujemy własny układ zapłonowy ponieważ
do mercurego zapłonówek nie ma a są kity zastępcze po około 5 tys zł

nie porównuj tych silników do silników samochodowych,
przerwa 2 mm i 2,5 jest standardowa w tych silnikach i jaknajbardziej
prawidłowa, tak jest w orginale, tego samego dowiedzieliśmy się w serwisie
mercurego w belgii, mieliśmy okazje sprawdzić podobny układ na oscyloskopie,
iskra jest dłuższa a co ciekawe ujemna,
normalnie w autku jak jest "pik" iskry masz wykres w górę, tu jest w dół,
z tego powodu świece złużywają się duuużo wolniej
troche ten silnik poznaliśmy, ale niestety jest tam jakiś ukryty trik

-----------
bullet

wowa
Guest

Sun Aug 20, 2006 12:54 pm   



Użytkownik "bullet" <fieber@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ec9c12$52p$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:

nie porównuj tych silników do silników samochodowych,

Może jest sens porównać, to tylko trochę inne parametry. W/g "Elektroniki

w technice motoryzacyjnej" Mariana Konopińskiego można wydłużyć czas iskry
lub zrobić iskrę "wieloiskrową". W skrócie dla układu tranzystorowego
dodaje się drugą indukcyjność, a dla tyrystorów kondensator ale nie
bezpośrednio! W książce jest wiele przykładów, coś dopasujesz.
Wojtek
ps. Wydaje mi się, że większość układów fabrycznych było tranzystorowych.

bullet
Guest

Sun Aug 20, 2006 1:01 pm   



wowa wrote:


Quote:
W/g "Elektronikiw technice motoryzacyjnej" Mariana Konopińskiego można
wydłużyć czas iskry lub zrobić iskrę "wieloiskrową".
w niektórych modelach były wieloiskrówki, mechanika była ta sam i można

było je zamieniać miejscami,

masz tą książke ??
--
-----------
bullet

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wydłużenie czasu rozładowania kondensatora w układzie zapłonowym silnika 6-cylindrowego

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map