Goto page 1, 2 Next
bullet
Guest
Sat Aug 19, 2006 8:36 am
w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora
to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.
--
-----------
bullet
Patryk Sielski
Guest
Sat Aug 19, 2006 9:48 am
bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora
to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.
rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl
bullet
Guest
Sat Aug 19, 2006 10:39 am
Patryk Sielski wrote:
Quote:
rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
ile można wydłużyć?
potrzebuję więcej niż 1 ms
--
-----------
bullet
Patryk Sielski
Guest
Sat Aug 19, 2006 12:17 pm
bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
Patryk Sielski wrote:
rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
ile można wydłużyć?
potrzebuję więcej niż 1 ms
Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)
--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl
J.F.
Guest
Sat Aug 19, 2006 12:25 pm
On Sat, 19 Aug 2006 11:48:36 +0200, Patryk Sielski wrote:
Quote:
bullet <fieber@o2.pl> pisze:
w jaki sposób wydłużyć iskrę?
chodzi o czas rozładowania kondensatora
to jest w silniku dwusówowym 6 cyl.
rezystor szeregowy tzw. przeciwzakłóceniowy.
A on przypadkiem nie skroci ?
Jak sie iskra juz zapali to napiecie ma male.
Szybkosc spadku pradu do wygenerowania malego spadku jest mala.
Rezystor szeregowy zwiekszy napiecie i przyspieszy zanik pradu.
J.
bullet
Guest
Sat Aug 19, 2006 1:35 pm
Patryk Sielski wrote:
Quote:
Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)
po wakacjach to sobie na nartach niepopływam,
daj mi namiar na jakąś literature,
chodzi o zapłon do mercurego
--
-----------
bullet
Patryk Sielski
Guest
Sat Aug 19, 2006 4:02 pm
bullet <fieber@o2.pl> pisze:
Quote:
Patryk Sielski wrote:
Musiałbym zajrzeć do książek, a to dopiero po wakacjach ;-)
po wakacjach to sobie na nartach niepopływam,
daj mi namiar na jakąś literature,
chodzi o zapłon do mercurego
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=27581
--
Pozdrawiam,
Patryk Sielski
http://usprawnienia.pl
bullet
Guest
Sat Aug 19, 2006 6:42 pm
Patryk Sielski wrote:
Quote:
był kiedyś jeden na specjalne zamówienie w Nysie robiony i
zjarał się 2 sekundy po odpaleniu,
a z tym rezystorem też odpada bo energia się odłoży na nim i iskra będzie
zasłaba, mam orginalne świece, tam jest przerwa 2 mm a w nowszych wersjach
2,5 mm , przy 2500 obrotów od takiej świecy odpalaliśmy papierosa i
przepalalismy tekturkę z bloku rysunkowego, także układ ma potężnego buta,
ale ma zkrótki czas trwania iskry, musi być więcej niż 1ms, gdzieś do 4ms by
się przydało, w orginalnych układach tak jest, ale nie możemy ich rozgryźć,
byćmoże jest to jakiś układ drgający,
po osłabieniu będziemy taki wstawiać do poloneza

może go nie
rozerwie


------------
bullet
J.F.
Guest
Sun Aug 20, 2006 6:41 am
On Sat, 19 Aug 2006 20:42:06 +0200, bullet wrote:
Quote:
przepalalismy tekturkę z bloku rysunkowego, także układ ma potężnego buta,
ale ma zkrótki czas trwania iskry, musi być więcej niż 1ms, gdzieś do 4ms by
się przydało, w orginalnych układach tak jest, ale nie możemy ich rozgryźć,
byćmoże jest to jakiś układ drgający,
Jestes pewien tych 4ms ?
Przy 6000 rpm obrot ma 10ms, a suw 5ms, to po co taka dluga iskra ?
J.
bullet
Guest
Sun Aug 20, 2006 6:52 am
J.F. wrote:
Quote:
Jestes pewien tych 4ms ?
Przy 6000 rpm obrot ma 10ms, a suw 5ms, to po co taka dluga iskra ?
J.
silnik ma max 5 - 6 tys.
4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,
niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic
--
-----------
bullet
J.F.
Guest
Sun Aug 20, 2006 7:44 am
On Sun, 20 Aug 2006 08:52:26 +0200, bullet wrote:
Quote:
silnik ma max 5 - 6 tys.
4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,
Dluzsza w czasie czy dluzsza w dlugosci [2mm ? strasznie duzo].
Skad wiecie ze musi byc dluzsza ?
Quote:
niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic
A jaki tam jest uklad - tyrystorowy ?
J.
Tornad
Guest
Sun Aug 20, 2006 9:26 am
Quote:
On Sun, 20 Aug 2006 08:52:26 +0200, bullet wrote:
silnik ma max 5 - 6 tys.
4ms to może troche zadużo ale iskra musi być dłuższa,
Dluzsza w czasie czy dluzsza w dlugosci [2mm ? strasznie duzo].
Skad wiecie ze musi byc dluzsza ?
niebardzo wiemy jak "dolać" energii po strzale, były robione już
układy wydłużające i nic, nawet kondenstator był zmieniany z 1,5u do 5 u i
nic :(
A jaki tam jest uklad - tyrystorowy ?
J.
Chlopcy mysla sobie, ze jak wydluza iskre (chyba chodzi im o czas trwania
iskry) to w ten sposob tanim kosztem "podrasuja" silnik. Zapewne nie maja
pojecia o procesie spalania mieszanki w cylindrze a ponadto uwazaja
konstruktorow silnikow za kompletnych idiotow, ktorzy niepotrzebnie wyrzucaja
pieniadze na lata badan i optymalizacji ukladow gdy wystarczy tylko "wydluzyc
iskre" i od razu silnik bedzie mial dwa razy wieksze kopyto...
No dobra, niech kombinuja, na poczatek moga zainstalowac rownolegle drugi
identyczny uklad zaplonowy opozniony w stosunku do oryginalnego. Przekonaja
sie zapewne, ze poza zwiekszeniem niezawodnosci pracy, poczawszy od szybszego
zuzywania sie swiec, niczego pozytecznego w ten sposob nie osiagna.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
bullet
Guest
Sun Aug 20, 2006 10:02 am
Tornad wrote:
Quote:
Chlopcy mysla sobie, ze jak wydluza iskre (chyba chodzi im o czas trwania
iskry) to w ten sposob tanim kosztem "podrasuja" silnik. Zapewne nie maja
pojecia o procesie spalania mieszanki w cylindrze a ponadto uwazaja
konstruktorow silnikow za kompletnych idiotow, ktorzy niepotrzebnie
wyrzucaja pieniadze na lata badan i optymalizacji ukladow gdy wystarczy
tylko "wydluzyc iskre" i od razu silnik bedzie mial dwa razy wieksze
kopyto...
No dobra, niech kombinuja, na poczatek moga zainstalowac rownolegle drugi
identyczny uklad zaplonowy opozniony w stosunku do oryginalnego.
Przekonaja sie zapewne, ze poza zwiekszeniem niezawodnosci pracy,
poczawszy od szybszego zuzywania sie swiec, niczego pozytecznego w ten
sposob nie osiagna.
chodzi o czas trwania iskry
nie uważam konstruktorów za idiotów,
nie rasujemy silnika tylko budujemy własny układ zapłonowy ponieważ
do mercurego zapłonówek nie ma a są kity zastępcze po około 5 tys zł
nie porównuj tych silników do silników samochodowych,
przerwa 2 mm i 2,5 jest standardowa w tych silnikach i jaknajbardziej
prawidłowa, tak jest w orginale, tego samego dowiedzieliśmy się w serwisie
mercurego w belgii, mieliśmy okazje sprawdzić podobny układ na oscyloskopie,
iskra jest dłuższa a co ciekawe ujemna,
normalnie w autku jak jest "pik" iskry masz wykres w górę, tu jest w dół,
z tego powodu świece złużywają się duuużo wolniej
troche ten silnik poznaliśmy, ale niestety jest tam jakiś ukryty trik
-----------
bullet
wowa
Guest
Sun Aug 20, 2006 12:54 pm
Użytkownik "bullet" <fieber@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ec9c12$52p$1@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
nie porównuj tych silników do silników samochodowych,
Może jest sens porównać, to tylko trochę inne parametry. W/g "Elektroniki
w technice motoryzacyjnej" Mariana Konopińskiego można wydłużyć czas iskry
lub zrobić iskrę "wieloiskrową". W skrócie dla układu tranzystorowego
dodaje się drugą indukcyjność, a dla tyrystorów kondensator ale nie
bezpośrednio! W książce jest wiele przykładów, coś dopasujesz.
Wojtek
ps. Wydaje mi się, że większość układów fabrycznych było tranzystorowych.
bullet
Guest
Sun Aug 20, 2006 1:01 pm
wowa wrote:
Quote:
W/g "Elektronikiw technice motoryzacyjnej" Mariana Konopińskiego można
wydłużyć czas iskry lub zrobić iskrę "wieloiskrową".
w niektórych modelach były wieloiskrówki, mechanika była ta sam i można
było je zamieniać miejscami,
masz tą książke ??
--
-----------
bullet
Goto page 1, 2 Next