Goto page 1, 2 Next
Guest
Sun Apr 12, 2020 8:08 pm
Panowie (a może i Panie) pytanie jak w temacie. Do wyboru trzy prostowniki z rozruchem:
https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostownik-z-rozruchem-1224V
https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-24v-z-rozruchem-200a-rozruch-8563430606
https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-rozruchem-12-24v-gzl-70-500ah-kable-6912980579
Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc teoretycznie ten pierwszy byłby najlepszy (co sugerowała by niby cena), z tym, że takie mam pytanie czy to wszystko nie jest robione niby w jednej fabryce w Chinach i parametr prądu rozruchu jest niby taki sam (tym bardziej, że amperomierz w dwóch pierwszych wyskalowany jest na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.
Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
Dane dwóch akumulatorów jakie mój kolega posiada (kolega mnie prosił o tego posta): od 60 i 72Ah, 500 i 720 A ?
Czarek
Guest
Sun Apr 12, 2020 8:08 pm
W dniu 12.04.2020 o 20:08, andrewgolotnik@gmail.com pisze:
Quote:
Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
prądu rozruchu tylko prądu ładowania?
--
Czarek
PiteR
Guest
Sun Apr 12, 2020 8:08 pm
andrewgolotnik pisze tak:
Quote:
Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc
teoretycznie ten pierwszy byłby najlepszy
żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
Quote:
Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I
chodzi też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
Zależy jaka zima, jak daleko do prądu. Najlepiej mieć drugi akumulator
w bagażniku, klemy, grube kable. Jak nadal nie zapala to już silnik
trup.
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
Kamil
Guest
Mon Apr 13, 2020 6:11 am
Użytkownik napisał:
Quote:
Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi
też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
W jaki sposób taki prostownik ma pomóc w odpalaniu starego Mercedesa? Chyba,
że ma słaby akumulator. Jeśli silnik jest zużyty to nic nie pomoże. Dłuższym
kręceniem można spalić rozrusznik i zalać silnik.
Pzdr
Guest
Mon Apr 13, 2020 10:52 am
Quote:
Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
prądu rozruchu tylko prądu ładowania?
Zdecydowanie obstawiałbym, że ładowania.
Guest
Mon Apr 13, 2020 10:55 am
Quote:
żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?
Guest
Mon Apr 13, 2020 11:03 am
Widzę na youtube jakieś testy różnych ładowarek ale bez boosta:
#124 II Edycja Testu Poranka, a w nim 9 urządzeń do ładowania akumulatorów.
https://youtu.be/fz8Fj0cYsmg
TEST PORANKA I Edycja, czyli: Test #prostowników i #ładowarek do akumulatorów rozruchowych
https://youtu.be/q2wqoMq8nGw
Chyba ciężko będzie o testy tych ładowarek z boostem.
PiteR
Guest
Mon Apr 13, 2020 12:23 pm
andrewgolotnik pisze tak:
Quote:
Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje
oko ?
Można z grubsza oszacować gniazdo 230v 16A = max 3.6kW
3.6kW / 12v = 300A Taka mała spawarka

Raczej w idealnym świecie jak
utniesz krokodylki i przykręcisz kable śrubkami to moze popłynie 300A.
Quote:
A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0.
Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?
Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i było
zdaje się 415A
W pracy nasz zestaw "profesjonalny" do zapalania to był akumulator 90A
ładowany przez noc a rano zapalane były Fiaty Dukato. Nic innego nie
gwarantowało zapalenia. Ani osobowe pożyczające prąd ani prostowniki
podłaczane rano na poł godzinki.
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
Janusz
Guest
Mon Apr 13, 2020 2:31 pm
W dniu 2020-04-12 o 20:08, andrewgolotnik@gmail.com pisze:
Quote:
tylko dodam że też tak zrobiłem, mam taki 45Ah i cyklicznie go ładuje
takka małą ładowarką z impulsem
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html
do aku zrobić krótkie kable 0,5m starczy z izolowanymi krokodylami i
masz gotowy
awaryjny rozruch.
--
Janusz
jacek
Guest
Mon Apr 13, 2020 5:43 pm
W dniu 2020-04-13 o 10:55, andrewgolotnik@gmail.com pisze:
Quote:
żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?
2-3kW
czyli przy 10V 200-300A.
Pierwszy z podanych
https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostownik-z-rozruchem-1224V
znamionowy prąd rozruchu: 180A
czyli ze 120A przy pomyślnych wiatrach.
Transformator EI 800 waży 9,9kg.
Ten przy wadze z obudową i kablami 11,4kg ma trafo pewnie z 8kg...
Żaden prostownik z rozruchem "marketowy" nie ruszy trupa diesla bez
akumulatora.
Gdy jest nawet słaby akumulator ale podładowany do 14-15V znacznie
pomaga na starcie.
Przewody z klemami mogą być ale 50mm2 miedzi i klemy solidne np.:
spawalnicze 500A a nie takie imitacje.
Niestety
--
pzdr, j.r.
Czarek
Guest
Mon Apr 13, 2020 6:09 pm
W dniu 13.04.2020 o 10:52, andrewgolotnik@gmail.com pisze:
Quote:
Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
prądu rozruchu tylko prądu ładowania?
Zdecydowanie obstawiałbym, że ładowania.
Ale w pierwszym poście łączysz je z prądem rozruchowym
--
Czarek
Kamil
Guest
Mon Apr 13, 2020 11:46 pm
Użytkownik "PiteR" napisał:
Quote:
Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i było zdaje
się 415A
Zdaje się, że mocno przesadziłeś. Chyba, że rozrusznik siedział na
tulejkach,
Pzdr
J.F.
Guest
Tue Apr 14, 2020 12:34 pm
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAB9E8842EC84CPanElektronik@localhost.net...
andrewgolotnik pisze tak:
Quote:
A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0.
Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?
Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i było
zdaje się 415A
A pierwszej sekundzie kto wie, czy nie wiecej.
Quote:
W pracy nasz zestaw "profesjonalny" do zapalania to był akumulator
90A
ładowany przez noc a rano zapalane były Fiaty Dukato. Nic innego nie
gwarantowało zapalenia. Ani osobowe pożyczające prąd ani prostowniki
podłaczane rano na poł godzinki.
To w fajnym stanie mieliscie te pojazdy ... czy to w Suwalkach bylo,
przy -35 ? :-)
Aczolwiek pamietam takiego jednego zdezelowanego ... istotnie,
odpalanie trwalo ze 3 minuty ...
J.
PiteR
Guest
Tue Apr 14, 2020 1:15 pm
PiteR
Guest
Tue Apr 14, 2020 4:03 pm
Kamil pisze tak:
Quote:
Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i
było zdaje się 415A
Zdaje się, że mocno przesadziłeś. Chyba, że rozrusznik siedział na
tulejkach,
Niekoniecznie przesadziłem. To był pomiar cegami w trybie INRUSH czyli
pierwsze uderzenie. Ile plynęło ciągle nie wiem albo zapomniałem ale
mam zdjecie gdzieś w PL w kompie ;)
W każdym razie nie płynęło na pewno 415A stale bo rozrusznik ma 1kW i
poszedłby z dymem i blaskiem. Wychodzi że 9v x 100A.
Dokładnie pamiętam za to pompy, które obmierzałem w pracy
INRUSH był 42A a prad ustalony pomiędzy 3 a 4A
Tutaj facio mierzy dużym przyrządem.
https://youtu.be/d2nPHWNoDSA?t=194
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
Goto page 1, 2 Next