RTV forum PL | NewsGroups PL

Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego

Adam
Guest

Fri Sep 30, 2022 9:08 pm   



Witajcie.

Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej
(Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.

Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?


--
Pozdrawiam.

Adam

LordBluzg®🇵🇱
Guest

Fri Sep 30, 2022 9:25 pm   





LordBluzg®🇵🇱
Guest

Fri Sep 30, 2022 9:25 pm   





Andrzej W.
Guest

Fri Sep 30, 2022 9:54 pm   



W dniu 30.09.2022 o 23:08, Adam pisze:
Quote:
Witajcie.

Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej
(Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.

Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?



Pamiętaj, że przy 170A ciągłego i 350A chwilowego prądu nie tylko
wtyczka jest ważna ale i każdy centymetr kabla.

--
AWa.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sat Oct 01, 2022 10:39 am   



Hello Adam,

Friday, September 30, 2022, 11:08:10 PM, you wrote:

Quote:
Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej
(Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.
Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

200 A - sam sobie odpowiedz...

Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Mateusz Bogusz
Guest

Sat Oct 01, 2022 10:48 am   



On 01.10.2022 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Zenek Kapelinder
Guest

Sat Oct 01, 2022 6:11 pm   



sobota, 1 października 2022 o 12:48:21 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
Quote:
On 01.10.2022 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.
Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.


Adam
Guest

Sat Oct 01, 2022 9:16 pm   



Dnia Sat, 1 Oct 2022 09:11:02 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Quote:
sobota, 1 października 2022 o 12:48:21 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
On 01.10.2022 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.
Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.

W terenówkach bywają takie przetwornice.
Nawet, jak się czajnik podepnie, to nie jest duży problem. A jak coś
mniejszego, to pobierany prąd jest sporo mniejszy.
W Pajero miałem najmniejszy chyba alternator - a miał coś około 160A.

Sporyka się też terenowki bez przetwornic, ale z wyciągarkami.
Bywają tam silniki po kilka kW. Oczywiście nie mam na myśli "mechaników",
spiętych ze silnikiem spalinowym, tylko zasilane swoim elektrycznym
silnikiem.

Miałem w Pajero niewielki dwucylindrowy kompresor. Potrafił przypalić
bezpiecznik 75A.

Oczywistym wydaje mi się, że jeśli ktoś posługuje się takim sprzętem (w
sensie wysokiego zużycia prądu), to powinien choć trochę wiedzieć.
Tak, jak oczywistym jest, że nie zasila się takiej choćby przetwornicy
wielometrowymi kablami, bo chyba nikt rozsądny nie jest przysłowiową
"blądynką" ani Edisonem ;)

Przetwornica do sporadycznego użytku, raczej do popędzenia jakiegoś
mniejszego sprzętu typu wiertarka czy szlifierka. Ale żeby się nie bała
prądu udarowego przy klasycznym szczotkowym silniku starego typu.
Jak będzie potrzeba popracować dłużej (np. kilkanaście minut ze szlifierką
1500W), to będzie odpalony silnik spalinowy, aby doładowywć akumulator.


--
Pozdrawiam.

Adam

Michal
Guest

Sun Oct 02, 2022 9:18 am   



W dniu 2022-10-01 o 12:39, RoMan Mandziejewicz pisze:

Quote:
200 A - sam sobie odpowiedz...

Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

pytanie czy te 2kW to kW metryczne czy takie skośnookie/z przymrużeniem
oka Wink ?

--
Pozdr.
Michał

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Oct 02, 2022 9:19 am   



Hello Mateusz,

Saturday, October 1, 2022, 12:48:19 PM, you wrote:

Quote:
Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.
Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

Ale nie 300 A.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Adam
Guest

Sun Oct 02, 2022 9:42 am   



W dniu 2022-10-02 o 11:18, Michal pisze:
Quote:
W dniu 2022-10-01 o 12:39, RoMan Mandziejewicz pisze:

200 A - sam sobie odpowiedz...

Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

pytanie czy te 2kW to kW metryczne czy takie skośnookie/z przymrużeniem
oka Wink ?


https://www.technaxx.de/products-detail/?pid=4912&cid=538


--
Pozdrawiam.

Adam

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map