Bialy
Guest
Sun Oct 21, 2007 2:49 pm
Witam serdecznie,
nie mam zbyt duzego doswiadczenia w majsterkowaniu, ale zabieram sie za
budowe pewnego ukladu oswietlenia do motocykla i mam pewne pytanie, o
istnienie urzadzenia, ktore znacznie ulatwilo by mi sprawe... :)
Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o 10 st.
w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.) obwod ponownie
bylby przerwany?
Wpisalem w Googlach fraze z tematu posta, jednak nic konkretnego nie
znalazlem. Istnieje cos takiego? Mozna to kupic w takim typowym sklepie z
elektronika?
Bede wdzieczny za pomoc, pozdrawiam :)
--
Bialy | GG: 1092403
CBF500
darnok
Guest
Sun Oct 21, 2007 3:25 pm
In news:ffflen$2mu$1@atlantis.news.tpi.pl, *Bialy* wrote:
Quote:
Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o
10 st. w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.)
obwod ponownie bylby przerwany?
Istnieja. Sa stosowane czesto w alarmach motocyklowych.
Ja bym szukal jako "czujnik przechyłu".
Sa m.in. Np. rteciowe. Taka banka szklana z rtecia.
Ale i inne. np:
http://www.cyfronika.com.pl/dokumentacje/cu603.pdf
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
__Maciek
Guest
Sun Oct 21, 2007 6:52 pm
Sun, 21 Oct 2007 15:49:15 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Bialy"
<mr-b@o2.pl.SPAM> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:
Quote:
Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o 10 st.
w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.) obwod ponownie
bylby przerwany?
Można spróbować zrobić samemu - np. z rurki PCV w której poruszałaby
się metalowa kulka. Na jednym z końców rurki dać dwie blaszki
fosforobrązowe które kulka by połączyła. Albo jako pewniejsze
rozwiązanie - w jednej ze ścianek zasklepiających rurkę zrobić otwór
(taki żeby kulka nie wypadła) i przymocować przełącznik chwilowy z
metalową dzwigienką i rolką na końcu tak, żeby ta rolka wystawała do
otworu.
--
Ludzie ludziom zgotowali ten RoHS...
Bialy
Guest
Sun Oct 21, 2007 7:12 pm
darnok napisal na grupie:
| Istnieja. Sa stosowane czesto w alarmach motocyklowych.
| Ja bym szukal jako "czujnik przechyłu".
| Sa m.in. Np. rteciowe. Taka banka szklana z rtecia.
| Ale i inne. np:
http://www.cyfronika.com.pl/dokumentacje/cu603.pdf
Faktycznie, o rozwiazaniach w alarmach jakos nie pomyslalem... Zwroce na to
uwage, dziekuje! :)
--
Bialy | GG: 1092403
CBF500
Bialy
Guest
Sun Oct 21, 2007 7:13 pm
__Maciek napisal na grupie:
| Można spróbować zrobić samemu - np. z rurki PCV w której poruszałaby
| się metalowa kulka. Na jednym z końców rurki dać dwie blaszki
| fosforobrązowe które kulka by połączyła. Albo jako pewniejsze
| rozwiązanie - w jednej ze ścianek zasklepiających rurkę zrobić otwór
| (taki żeby kulka nie wypadła) i przymocować przełącznik chwilowy z
| metalową dzwigienką i rolką na końcu tak, żeby ta rolka wystawała do
| otworu.
To tez dosc dobre rozwiazanie. Na srodku tej rurki musialbym zrobic jakis
dodatkowy otworek, coby kulka 'wypadala' zen dopiero przy jakims konkretnym
przechyle...
Musze pocwiczyc wyobraznie, dzieki! :)
--
Bialy | GG: 1092403
CBF500
tornad
Guest
Sun Oct 21, 2007 8:20 pm
Quote:
Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o 10 st.
w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.) obwod ponownie
bylby przerwany?
Wpisalem w Googlach fraze z tematu posta, jednak nic konkretnego nie
znalazlem. Istnieje cos takiego? Mozna to kupic w takim typowym sklepie z
elektronika?
Bialy | GG: 1092403
CBF500
Nie piszesz najwazniejszej informacji, czy to ma dzialac w czasie jazdy czy
tylko na postoju. No bo jesli w czasie jazdy to zadem prosty uklad mechaniczny
nie zda egzaminu a to z powodu tego, ze kierunek wypadkowej od sily
odsrodkowej (na zakrecie) i sily ciazenia zawsze przechodzi przez opony zatem
zadna "waserwaga" nie wskaze odchylenia od pionu. Najlepszym rozwiazaniem
bedzie zastosowanie zyroskopu elektronicznego, na ktorych dobrze znaja sie
modelarze. Na sasiednim poscie wlasnie jest o tym mowa. Z tego co wiem sa to
zabawki dosc drogie ale do Twoich celow idealne. Pzdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Bialy
Guest
Sun Oct 21, 2007 9:53 pm
tornad napisal na grupie:
| Nie piszesz najwazniejszej informacji, czy to ma dzialac w czasie jazdy
| czy tylko na postoju. No bo jesli w czasie jazdy to zadem prosty uklad
| mechaniczny nie zda egzaminu a to z powodu tego, ze kierunek wypadkowej
| od sily odsrodkowej (na zakrecie) i sily ciazenia zawsze przechodzi przez
| opony zatem zadna "waserwaga" nie wskaze odchylenia od pionu. Najlepszym
| rozwiazaniem bedzie zastosowanie zyroskopu elektronicznego, na ktorych
| dobrze znaja sie modelarze. Na sasiednim poscie wlasnie jest o tym mowa.
| Z tego co wiem sa to zabawki dosc drogie ale do Twoich celow idealne.
| Pzdr.
Wlasnie tez zaczalem analizowac temat pod tym katem, a dodatkowo ktos na
grupie motocyklowej zwrocil uwage na to, ze ta metoda moze nie dzialac... :/
Jakos inaczej to obmysle albo wlasnie przy pomocy zyroskopu :)
Ale dzieki wszystkim za pomoc! :)
--
Bialy | GG: 1092403
CBF500
Mirek
Guest
Mon Oct 22, 2007 4:29 pm
Bialy wrote:
Quote:
Wlasnie tez zaczalem analizowac temat pod tym katem, a dodatkowo ktos na
grupie motocyklowej zwrocil uwage na to, ze ta metoda moze nie dzialac... :/
Aha, czyli wnioskuję, że chodzi Ci o mierzenie kąta do pionu motocykla w
czasie jazdy, żeby wiedzieć ile się ma do "kąta granicznego" - nie na
darmo motocykliści wystawiają kolanka

W tym przypadku tylko żyroskop.
Przychodzi mi jedymie pomysł pomiaru odległości metodą ultradźwiękową
albo laserową od wysuniętych częsci motocykla (stopki, kufry) do asfaltu.
Mirek.
techpro
Guest
Mon Oct 22, 2007 5:10 pm
Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.SPAM> napisał w wiadomości
news:ffflen$2mu$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Witam serdecznie,
nie mam zbyt duzego doswiadczenia w majsterkowaniu, ale zabieram sie za
budowe pewnego ukladu oswietlenia do motocykla i mam pewne pytanie, o
istnienie urzadzenia, ktore znacznie ulatwilo by mi sprawe... :)
Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o 10
st.
w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.) obwod ponownie
bylby przerwany?
do takich celów najlepszy jest akcelerometr, gdzie mozna byłoby dowolnie
ustawiać kąt przechyłu motocykla..\\
pzdr
mirtek