PiteR
Guest
Thu Aug 14, 2014 7:08 pm
Alternator vw 058 903 016 długotrwałe zwarcie kabla D+ do masy
usunięte.
Brak ładowania i nie świeci symbol akumulatora na zegarach.
Droga redakcjo co padło? Zegary czy diody wzbudzenia? Czy oba.
--
Piotr
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Aug 15, 2014 8:53 am
Hello PiteR,
Thursday, August 14, 2014, 9:08:31 PM, you wrote:
Quote:
Alternator vw 058 903 016 długotrwałe zwarcie kabla D+ do masy
usunięte.
Brak ładowania i nie świeci symbol akumulatora na zegarach.
Droga redakcjo co padło? Zegary czy diody wzbudzenia? Czy oba.
Żarówka?
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
PiteR
Guest
Fri Aug 15, 2014 12:09 pm
RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Quote:
Alternator vw 058 903 016 długotrwałe zwarcie kabla D+ do masy
usunięte. Brak ładowania i nie świeci symbol akumulatora na
zegarach. Droga redakcjo co padło? Zegary czy diody wzbudzenia?
Czy oba.
Żarówka?
Bingo. Alternator sprawny. Po wzbudzeniu przez małą żarówkę 5W ładuje
jak złoto.
Teraz muszę dojść co symuluje żarówkę w samochodzie. Podobno dwa
rezystory na pcb zegarów i idiotka LED.
--
Piotr
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Aug 15, 2014 12:18 pm
Hello PiteR,
Friday, August 15, 2014, 2:09:59 PM, you wrote:
Quote:
Alternator vw 058 903 016 długotrwałe zwarcie kabla D+ do masy
usunięte. Brak ładowania i nie świeci symbol akumulatora na
zegarach. Droga redakcjo co padło? Zegary czy diody wzbudzenia?
Czy oba.
Żarówka?
Bingo. Alternator sprawny. Po wzbudzeniu przez małą żarówkę 5W ładuje
jak złoto.
Normalka... To jest najśmieszniejsza diagnoza usterki w samochodzie,
jaką znam

Ty ją wziąłeś poważnie i zlokalizowałeś usterkę.
Większość jednak uważa, że to jakiś żart i błądzą.
Quote:
Teraz muszę dojść co symuluje żarówkę w samochodzie. Podobno dwa
rezystory na pcb zegarów i idiotka LED.
Szukaj dużego rezystora...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
PiteR
Guest
Fri Aug 15, 2014 12:35 pm
RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Quote:
Normalka... To jest najśmieszniejsza diagnoza usterki w samochodzie,
jaką znam

Ty ją wziąłeś poważnie i zlokalizowałeś usterkę.
Większość jednak uważa, że to jakiś żart i błądzą.
Wiele legend narosło wokół tej żarówki a mała żaróweczka przez kilka
sekund krzywdy nikomu nie zrobi. Jak kto się boi to może dać w szereg
amperomierz.
--
Piotr
J.F.
Guest
Fri Aug 15, 2014 12:48 pm
Dnia Fri, 15 Aug 2014 14:09:59 +0200, PiteR napisał(a):
Quote:
RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Alternator vw 058 903 016 długotrwałe zwarcie kabla D+ do masy
usunięte. Brak ładowania i nie świeci symbol akumulatora na
zegarach. Droga redakcjo co padło? Zegary czy diody wzbudzenia?
Czy oba.
Żarówka?
Bingo. Alternator sprawny. Po wzbudzeniu przez małą żarówkę 5W ładuje
jak złoto.
Teraz muszę dojść co symuluje żarówkę w samochodzie. Podobno dwa
rezystory na pcb zegarów i idiotka LED.
A problem nie lezy w urwanym kabelku ?
J.
PiteR
Guest
Fri Aug 15, 2014 1:38 pm
J.F. pisze tak:
Quote:
A problem nie lezy w urwanym kabelku ?
Problem leży w papraku, który przykręcając skrzynie biegów do silnika
przycisnął kable.
--
Piotr
J.F.
Guest
Fri Aug 15, 2014 5:32 pm
Dnia Fri, 15 Aug 2014 15:38:21 +0200, PiteR napisał(a):
Quote:
J.F. pisze tak:
A problem nie lezy w urwanym kabelku ?
Problem leży w papraku, który przykręcając skrzynie biegów do silnika
przycisnął kable.
Domyslam sie, ale przy okazji mogl ktorys urwac.
J.
PiteR
Guest
Sat Aug 23, 2014 10:17 pm
RoMan Mandziejewicz pisze tak:
Quote:
Teraz muszę dojść co symuluje żarówkę w samochodzie. Podobno dwa
rezystory na pcb zegarów i idiotka LED.
Szukaj dużego rezystora...
no i naprawiłem :)
Ciekawe, że normalnie płynie tam tylko 20mA a 3A wzbudzenia pomyka
tylko w czasie gdy kręcimy rozrusznikiem.
--
Piotr