RTV forum PL | NewsGroups PL

Uniwersalne piloty radiowe do alarmów samochodowych i bram - czy to możliwe?

piloty radiowe

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Uniwersalne piloty radiowe do alarmów samochodowych i bram - czy to możliwe?

Wojciech Apel
Guest

Thu Aug 10, 2006 9:46 pm   



Jak to jest z pilotami radiowymi do alarmów samochodowych, do alarmów Satela
i sterowania bramek, drzwi garażowych itp.
Każdy producent robi to praktycznie na tych samych kościach Microchipa a
nijak nie chcą się dogadać abym mógł pilotem z mojej Hondy (alarm firmy
Prestige) sterować obbiornik Satela do bramki..... to ile ja tych pilotów
mam mieć przy kluczach? Każdy jest kilkukanałowy i w każdym wykorzystuje się
jeden guzik.

A jak bym chciał jeden pilot do wszystkiego. To da się to jakoś tak
zaprogramować?

W.

Mirek \"Stoowa\" Arentowi
Guest

Fri Aug 11, 2006 4:57 am   



Quote:
A jak bym chciał jeden pilot do wszystkiego. To da się to jakoś tak
zaprogramować?

musisz "nauczyc" baze nowego pilota... ( tak jest np w keeloq)
ale ja nie wiem czy to taki dobry pomysl.. przecietny pilot samochodowy
ma 2-4 przyciskow... wcisniesz jeden.. i zamiast otworzyc tylko drzwi
od swojej hondy opotworzysz garaz, furtke wejsciowa i moze przy okazji
wlaczysz grzalke w akwarium :)

--
Mirek Arentowicz
mail: arentowicz@< USUŃ_TO >o2.pl
gg: 505122
www.stoowa.prv.pl

Krzysztof L
Guest

Fri Aug 11, 2006 5:40 am   



Radiolinie, (np. elmes) programuje się łatwo.
Wystarczy nacisnąć guzik w odbiorniku, następnie 2x programowany przycisk w
pilocie.

Pozdrawiam
Krzysztof

marcom
Guest

Fri Aug 11, 2006 9:23 am   



Wojciech Apel wrote:
Quote:
Jak to jest z pilotami radiowymi do alarmów samochodowych, do alarmów Satela
i sterowania bramek, drzwi garażowych itp.
Każdy producent robi to praktycznie na tych samych kościach Microchipa a
nijak nie chcą się dogadać abym mógł pilotem z mojej Hondy (alarm firmy
Prestige) sterować obbiornik Satela do bramki..... to ile ja tych pilotów
mam mieć przy kluczach? Każdy jest kilkukanałowy i w każdym wykorzystuje się
jeden guzik.

A jak bym chciał jeden pilot do wszystkiego. To da się to jakoś tak
zaprogramować?

W.
Niektorzy producenci, np. Satel, programuja sobie tam kod producenta i

ich piloty rozmawiaja TYLKO z ich odbiornikami. Na to nic nie
poradzisz, bo nie dowiesz sie jaki to kod. O ile pamietam, to jest
zaszyfrowany i w pamieci EPROM. Taki mieli kaprys i juz.
Elmes nie koduje swoich urzadzen i mozna z nimi robic wszystko.

Mariusz

JR
Guest

Fri Aug 11, 2006 9:54 am   



Użytkownik "Wojciech Apel"

Quote:
Jak to jest z pilotami radiowymi do alarmów samochodowych, do alarmów
Satela i sterowania bramek, drzwi garażowych itp.
Każdy producent robi to praktycznie na tych samych kościach Microchipa a
nijak nie chcą się dogadać abym mógł pilotem z mojej Hondy (alarm firmy
Prestige) sterować obbiornik Satela do bramki..... to ile ja tych pilotów
mam mieć przy kluczach? Każdy jest kilkukanałowy i w każdym wykorzystuje
się jeden guzik.

A jak bym chciał jeden pilot do wszystkiego. To da się to jakoś tak
zaprogramować?


na szczęście "to se ne da" -- i bardzo dobrze w większości przypadków

jest coś takiego jak "manufacturing code" i producent powinien tego strzec
jak oka w glowie

JR

J.F.
Guest

Sun Aug 13, 2006 2:38 pm   



On Sun, 13 Aug 2006 12:44:35 +0000 (UTC), Marcin Szczepaniak wrote:
Quote:
On 2006-08-11, JR <jruta_wytnij_@polbox.com> wrote:
na szczęście "to se ne da" -- i bardzo dobrze w większości przypadków
jest coś takiego jak "manufacturing code" i producent powinien tego strzec
jak oka w glowie

czyli security by obscurity ? Smile

zawsze jest w koncu jakas poufna informacja, ktora trzeba chronic.

Pomyslcie .. macie pilota o zmiennym kodzie i chcielibyscie
ustawic pod niego centralke. Czyli centralka musi w jakis sposob
przewidywac/weryfikowac jakie beda nastepne kody.
To i sprytny haker moze przewidziec [no, nie zawsze tak latwo].

Zabezpieczeniem byloby wpisanie np nr pilota [wykorzystywanego przy
generacji] do centralki .. ale wtedy ten nr trzeba pilnowac zeby nie
wpadl w niepowolane rece.

J.

Marcin Szczepaniak
Guest

Sun Aug 13, 2006 2:40 pm   



On 2006-08-11, JR <jruta_wytnij_@polbox.com> wrote:

Quote:
na szczęście "to se ne da" -- i bardzo dobrze w większości przypadków

jest coś takiego jak "manufacturing code" i producent powinien tego strzec
jak oka w glowie

czyli security by obscurity ? Smile

JR
Guest

Sun Aug 13, 2006 3:31 pm   



Użytkownik "Marcin Szczepaniak" ;

Quote:
zawsze jest w koncu jakas poufna informacja, ktora trzeba chronic.

Pomyslcie .. macie pilota o zmiennym kodzie i chcielibyscie
ustawic pod niego centralke. Czyli centralka musi w jakis sposob
przewidywac/weryfikowac jakie beda nastepne kody.
To i sprytny haker moze przewidziec [no, nie zawsze tak latwo].

Zabezpieczeniem byloby wpisanie np nr pilota [wykorzystywanego przy
generacji] do centralki .. ale wtedy ten nr trzeba pilnowac zeby nie
wpadl w niepowolane rece.

moim zdaniem duzo lepiej, gdsy uzytkownik sam moze sobie te kody
podefiniowac w
centralce i pilocie, niz gdy producent na stale to zdefiniuje i cale
bezpieczenstwo systemu polega na niemoznosci zdobycia tego kodu.
Nawet jak algotytmy uzywajace tych kodow te same.


to nie tak, podstawowe bezpieczeństwo jest zawarte w s y s t e m i e kodu
zmiennego
(np. KeeLoq);
dodatkowo aby utrudnić życie chętnym do o b e j ś c i a systemu (a na tym
opierają
się wszelkiej maści metody łamania go), stosuje się "man. code";
dzięki niemu właśnie blokuje się prostą możliwość wprowadzania do systemu
dodatkowych "innych" pilotów;
nie jest to jednak zabezpieczenie sensu stricte lecz jedynie dodatkowe
utrudnienie,
które troszkę podnosi bezpieczeństwo całego systemu, acz niewiele...

--
pzdr.
JR

Marcin Szczepaniak
Guest

Sun Aug 13, 2006 4:40 pm   



On 2006-08-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
zawsze jest w koncu jakas poufna informacja, ktora trzeba chronic.

Pomyslcie .. macie pilota o zmiennym kodzie i chcielibyscie
ustawic pod niego centralke. Czyli centralka musi w jakis sposob
przewidywac/weryfikowac jakie beda nastepne kody.
To i sprytny haker moze przewidziec [no, nie zawsze tak latwo].

Zabezpieczeniem byloby wpisanie np nr pilota [wykorzystywanego przy
generacji] do centralki .. ale wtedy ten nr trzeba pilnowac zeby nie
wpadl w niepowolane rece.

moim zdaniem duzo lepiej, gdsy uzytkownik sam moze sobie te kody podefiniowac w
centralce i pilocie, niz gdy producent na stale to zdefiniuje i cale
bezpieczenstwo systemu polega na niemoznosci zdobycia tego kodu.
Nawet jak algotytmy uzywajace tych kodow te same.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Uniwersalne piloty radiowe do alarmów samochodowych i bram - czy to możliwe?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map