bratPit
Guest
Sun Nov 11, 2007 4:16 pm
Witajcie,
po złych doświadczeniach z kupionymi w sklepie staruszek poprosił mnie o
zrobienie przewodów rozruchowych do dostawczaka [z silnikiem diesla] i
zastanawiam się z jakiego przewodów o jakim przekroju je zrobić 16mm^2,
25mm^2 czy jeszcze innego? ze względu na wielkość auta i wygodę chciałbym
zrobić je o długości 7m, zaciski na klemy będę miał ze starych kabli, a na
przewody zaprasuję kabel-oczka i przykręcę do nich, za sugestie dziękuję,
brat
TomaszB
Guest
Sun Nov 11, 2007 5:04 pm
bratPit pisze:
Quote:
Witajcie,
po złych doświadczeniach z kupionymi w sklepie staruszek poprosił mnie o
zrobienie przewodów rozruchowych do dostawczaka [z silnikiem diesla] i
zastanawiam się z jakiego przewodów o jakim przekroju je zrobić 16mm^2,
25mm^2 czy jeszcze innego? ze względu na wielkość auta i wygodę chciałbym
zrobić je o długości 7m, zaciski na klemy będę miał ze starych kabli, a na
przewody zaprasuję kabel-oczka i przykręcę do nich, za sugestie dziękuję,
brat
Na taką długość weź te z większym przekrojem. Tak czy inaczej wypadałoby
policzyć jaki będziesz miał spadek napięcia a co z tym idzie straty w
tym przewodzi i czy izolacja z niego nie spłynie po kilku przekręceniach
silnika w uruchamianym aucie.
J.F.
Guest
Sun Nov 11, 2007 5:23 pm
On Sun, 11 Nov 2007 16:16:54 +0100, "bratPit" <krakus28no_s
Quote:
po złych doświadczeniach z kupionymi w sklepie staruszek poprosił mnie o
zrobienie przewodów rozruchowych do dostawczaka [z silnikiem diesla] i
zastanawiam się z jakiego przewodów o jakim przekroju je zrobić 16mm^2,
25mm^2 czy jeszcze innego?
Lepiej 25.
Quote:
ze względu na wielkość auta i wygodę chciałbym zrobić je o długości 7m,
Nie przesadzaj - jesli dobrze licze to mialbys ok 10mohm, a to przy
200A juz 2V spadku. a polowe mozna zaoszczedzic..
Quote:
zaciski na klemy będę miał ze starych kabli, a na
przewody zaprasuję kabel-oczka i przykręcę do nich, za sugestie dziękuję,
Nie wiem czy nie lepiej zaprasowac i zalutowac w samych koncowkach.
Kazde zlacze to dodatkowy opor ..
J.
Papkin
Guest
Mon Nov 12, 2007 1:06 am
Quote:
Nie wiem czy nie lepiej zaprasowac i zalutowac w samych koncowkach.
Kazde zlacze to dodatkowy opor ..
a nie lepiej dobry akumulator ze sprawnym ladowaniem czy w ogole dobre auto
(wyobrazam sobie ze maja starego, przenitego transita siejacego niebieska
toksyczna chmure za soba).
Moj diesel pali w kazdy mroz (byle ropa nie zamarzla).