RTV forum PL | NewsGroups PL

Tanie, małe termopary do pomiaru gazów w temperaturze 900-1000°C z szybkim czasem reakcji

Tanie termopary do 1000st

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Tanie, małe termopary do pomiaru gazów w temperaturze 900-1000°C z szybkim czasem reakcji

Goto page 1, 2  Next

ArturVF500
Guest

Sat Jul 12, 2008 7:32 pm   



szukam jakis malych, tanich termopar o krotkim czasie reakcji, znoszace
temperatury 900-1000st - pomiar temperatury gazow; natknal sie ktos na
takowe?

pozdrawiam
Artur

lwh
Guest

Sat Jul 12, 2008 9:06 pm   



Użytkownik "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał w wiadomości
news:4878f8d2$0$29656$f69f905@mamut2.aster.pl...
Quote:
szukam jakis malych, tanich termopar o krotkim czasie reakcji, znoszace
temperatury 900-1000st - pomiar temperatury gazow; natknal sie ktos na
takowe?

Drutowe platynowe ?

John Smith
Guest

Sun Jul 13, 2008 1:19 am   



Quote:
szukam jakis malych, tanich termopar o krotkim czasie reakcji, znoszace
temperatury 900-1000st - pomiar temperatury gazow; natknal sie ktos na
takowe?


Drutowe platynowe ?


Jak platynowe to nie tanie.
K.

John Smith
Guest

Sun Jul 13, 2008 1:23 am   



Quote:
szukam jakis malych, tanich termopar o krotkim czasie reakcji, znoszace
temperatury 900-1000st - pomiar temperatury gazow; natknal sie ktos na
takowe?


Nie napisałeś czy te 1000°C to temperatura chwilowa, czy stała procesu.
Atmosfera obojętna czy agresywna?

Jak ma być względnie tania to poszukaj typ K(NiCr-NiAl) ze spoiną zespawaną z obudową.
Obudowa ma być o małej średnicy. Razem da to małą stałą czasową.
K.

lwh
Guest

Sun Jul 13, 2008 1:34 am   



Uzytkownik "John Smith" <dam9723@buziaczek.pl> napisal w wiadomosci
news:g5bhmo$n3o$1@217.76.112.12...
Quote:
Jak platynowe to nie tanie.

Tanio jest pojeciem wzglednym:-)
Jak na 1000 stopni, to zapewne gazy korozyjne, to platyna 0,1mm moze da
rade.
Cienka chromonikielina rozleci sie w tej temperaturze.
Jak oslonka K bedzie super hiper, to dopiero bedzie drogie.

John Smith
Guest

Sun Jul 13, 2008 1:54 pm   





PAndy
Guest

Sun Jul 13, 2008 5:36 pm   



"ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl> wrote in message
news:4878f8d2$0$29656$f69f905@mamut2.aster.pl...

Szukalbym po katalogach czesci do samochodow - czujniki temperatury gazow
wylotowych - nie mam pojecia kto i gdzie to wklada (tzn do jakiego
samochodu) ale sa stosowane jako detektory spalania stukowego

J.F.
Guest

Sun Jul 13, 2008 5:55 pm   



On Sun, 13 Jul 2008 18:36:03 +0200, PAndy wrote:
Quote:
Szukalbym po katalogach czesci do samochodow - czujniki temperatury gazow
wylotowych - nie mam pojecia kto i gdzie to wklada (tzn do jakiego
samochodu) ale sa stosowane jako detektory spalania stukowego

A to nie sa mikrofony, czy cos w tym rodzaju ?

Termopary plomieniowe sa w piecykach gazowych [junkersach],
ale raczej nie "pomiarowe".

J.

PAndy
Guest

Sun Jul 13, 2008 6:21 pm   



"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:cqck741vpqtndefon8u0qpelaascslrclf@4ax.com...

Quote:
A to nie sa mikrofony, czy cos w tym rodzaju ?

Nie, mowisz o czujnikach piezo montowanych na bloku ale oprocz tego
stosuje sie jeszcze dwie metody detekcji spalania detonacyjnego - czujniki
cisnienia komor spalania i czujniki temperatury gazow wylotowych - metoda
peizo jest powszechna ze wzgledu na latwosc aplikacji ale pkrywa
relatywnie niewielki % problemow zwiazanych ze spalaniem mieszanki -
zastosowanie czujnikow temepratury gazow wylotowych oprocz wykrycia
spalnia stukowego pozwlala na wykrycie np braku zaplonu itd.

Quote:
Termopary plomieniowe sa w piecykach gazowych [junkersach],
ale raczej nie "pomiarowe".

wszystko wzgledne

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Jul 13, 2008 6:25 pm   



Hello PAndy,

Sunday, July 13, 2008, 7:21:58 PM, you wrote:

Quote:
A to nie sa mikrofony, czy cos w tym rodzaju ?
Nie, mowisz o czujnikach piezo montowanych na bloku ale oprocz tego
stosuje sie jeszcze dwie metody detekcji spalania detonacyjnego - czujniki
cisnienia komor spalania

Mógłbyś wskazać (ze źródłem) choć jeden samochód seryjnie wyposażony w
takie cudo?

Quote:
i czujniki temperatury gazow wylotowych

Pomiar EGT służy raczej określaniu nadmiernego zubożenia mieszanki i
alarmowania ECU, że ma turbinę wyłączyć...

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

PAndy
Guest

Sun Jul 13, 2008 8:16 pm   



"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message
news:843580097.20080713192559@pik-net.pl...

Quote:
Mógłbyś wskazać (ze źródłem) choć jeden samochód seryjnie wyposażony w
takie cudo?

jak juz napisalem wczesniej bladego pojecia nie mam co mogloby miec cos
takiego ale szukalbym w okolicach wolnossacych benzynowych jednostek
napedowych o wysokim stopniu sprezania i jednostek uturbionych -
poszukalem i widze ze zgodnie z moimi przypuszczeniami jest to termopara
typu K, http://www.turboxs.com/shop_prod.php?what_category=7

Quote:
Pomiar EGT służy raczej określaniu nadmiernego zubożenia mieszanki i
alarmowania ECU, że ma turbinę wyłączyć...

"The other technique is a little more subtle but usable if attention is
paid to EGT (Exhaust Gas Temperature). Detonation will actually cause EGTs
to drop. This behavior has fooled a lot of people because they will watch
the EGT and think that it is in a low enough range to be safe, the only
reason it is low is because the engine is detonating."
http://www.streetrodstuff.com/Articles/Engine/Detonation/Page_5.php

RoMan Mandziejewicz
Guest

Sun Jul 13, 2008 8:22 pm   



Hello PAndy,

Sunday, July 13, 2008, 9:16:34 PM, you wrote:


Nie cierpięselektywnego cięcia niewygodnych cytatów. Przywróciłem
istotne:

Quote:
stosuje sie jeszcze dwie metody detekcji spalania detonacyjnego - czujniki
cisnienia komor spalania
Mógłbyś wskazać (ze źródłem) choć jeden samochód seryjnie wyposażony w
takie cudo?
jak juz napisalem wczesniej bladego pojecia nie mam co mogloby miec cos
takiego ale szukalbym w okolicach wolnossacych benzynowych jednostek
napedowych o wysokim stopniu sprezania i jednostek uturbionych -
poszukalem i widze ze zgodnie z moimi przypuszczeniami jest to termopara
typu K, http://www.turboxs.com/shop_prod.php?what_category=7

Pytam o czujniki ciśnienia komór spalania.

Quote:
Pomiar EGT służy raczej określaniu nadmiernego zubożenia mieszanki i
alarmowania ECU, że ma turbinę wyłączyć...
"The other technique is a little more subtle but usable if attention is
paid to EGT (Exhaust Gas Temperature). Detonation will actually cause EGTs
to drop. This behavior has fooled a lot of people because they will watch
the EGT and think that it is in a low enough range to be safe, the only
reason it is low is because the engine is detonating."
http://www.streetrodstuff.com/Articles/Engine/Detonation/Page_5.php

Ale znów brak zastosowania w praktyce. Po co stosować czujnik EGT do
antycypowania spalania stukowego, skoro można je po prostu usłyszeć
akustycznym czujnikiem bez cudowania?

Nieprawidłowa EGT to tylko sygnał dla ECU do stwierdzenia awarii.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack Smile

ArturVF500
Guest

Sun Jul 13, 2008 9:58 pm   



Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:843580097.20080713192559@pik-net.pl...
Quote:
Nie, mowisz o czujnikach piezo montowanych na bloku ale oprocz tego
stosuje sie jeszcze dwie metody detekcji spalania detonacyjnego -
czujniki
cisnienia komor spalania

Mógłbyś wskazać (ze źródłem) choć jeden samochód seryjnie wyposażony w
takie cudo?

NGK opracowalo dla BMW swiece spelniajace ta funkcje

Quote:
i czujniki temperatury gazow wylotowych

Pomiar EGT służy raczej określaniu nadmiernego zubożenia mieszanki i
alarmowania ECU, że ma turbinę wyłączyć...

do tego uzywa sie szerokopasmowych sond lambda; EGT uzywane jest praktycznie
tylko w sporcie - na podstawie EGT i AFR okresla sie optymalne ustawienie
zaplonu w booscie - zbyt lagodny powoduje wzrost EGT, zbyt agresywny
spalanie stukowe;)


pozdrawiam
Artur

ArturVF500
Guest

Sun Jul 13, 2008 10:00 pm   



Użytkownik "John Smith" <dam9723@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:g5cttk$ms8$1@217.76.112.12...
Quote:
Cieńki drut bez osłony to teoretycznie najmniejsza stała czasowa, która
może
ulec unicestwieniu w zderzeniu z praktyką.
K.

sam drut odpada; musi byc w oslonie stalowej lub ceramicznej; a co do
taniosci - licze na kilkadziesiat zl za szt;)

pozdrawiam
Artur

PAndy
Guest

Sun Jul 13, 2008 10:01 pm   



"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> wrote in message
news:1969395298.20080713212257@pik-net.pl...
Quote:
Hello PAndy,

Sunday, July 13, 2008, 9:16:34 PM, you wrote:


Nie cierpięselektywnego cięcia niewygodnych cytatów. Przywróciłem
istotne:

sorry, nie to bylo moja intencja a juz szczegolnie nie byl to dla mnie
niewygodny cytat

Quote:
stosuje sie jeszcze dwie metody detekcji spalania detonacyjnego -
czujniki
cisnienia komor spalania
Mógłbyś wskazać (ze źródłem) choć jeden samochód seryjnie wyposażony w
takie cudo?
jak juz napisalem wczesniej bladego pojecia nie mam co mogloby miec cos
takiego ale szukalbym w okolicach wolnossacych benzynowych jednostek
napedowych o wysokim stopniu sprezania i jednostek uturbionych -
poszukalem i widze ze zgodnie z moimi przypuszczeniami jest to
termopara
typu K, http://www.turboxs.com/shop_prod.php?what_category=7

Pytam o czujniki ciśnienia komór spalania.

dodam jeszcze 4 metode - czujniki jonizacyjne - staralem sie odnalezc w
papierach ktore mam o czujnikach cisnienia komory spalania, sa dostepne na
sieci papiery ale odplatne (a propos czunikow cisnienia)

Quote:
Pomiar EGT służy raczej określaniu nadmiernego zubożenia mieszanki i
alarmowania ECU, że ma turbinę wyłączyć...
"The other technique is a little more subtle but usable if attention is
paid to EGT (Exhaust Gas Temperature). Detonation will actually cause
EGTs
to drop. This behavior has fooled a lot of people because they will
watch
the EGT and think that it is in a low enough range to be safe, the only
reason it is low is because the engine is detonating."
http://www.streetrodstuff.com/Articles/Engine/Detonation/Page_5.php

Ale znów brak zastosowania w praktyce. Po co stosować czujnik EGT do
antycypowania spalania stukowego, skoro można je po prostu usłyszeć
akustycznym czujnikiem bez cudowania?

bo nie zawsze to wystarcza - co wiecej tunerzy silnikow czesto stroja
silnik stetoskopem... ale nie wyczerpuje to wszystkich zjawisk - zreszta
wiekszosc metod detekcji z wykorzystaniem czujnikow piezo jest mocno
prymitywna

Quote:
Nieprawidłowa EGT to tylko sygnał dla ECU do stwierdzenia awarii.

sprobuje poszukac ogolnodostepnych papierow i wrocic do tego tematu o ile
cie interesuje

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Tanie, małe termopary do pomiaru gazów w temperaturze 900-1000°C z szybkim czasem reakcji

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map