Goto page 1, 2 Next
PC
Guest
Fri Jul 09, 2010 9:36 am
Chcę "badać" podciśnienie w krućcu ssącym skutera. Głównie chodzi mi o stan
hamowania silnikiem. Możecie polecić coś taniego najlepiej z regulacją? Nie
interesuje mnie jakie jest ciśnienie tylko ma coś włączyć i wyłączyć, gdy
będzie odpowiednie.
PC
PC
Guest
Fri Jul 09, 2010 10:44 am
Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba będzie
pasował.
PC
J.F.
Guest
Fri Jul 09, 2010 10:59 am
Użytkownik "PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> napisał w
Quote:
Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba
będzie pasował.
Powinny.
Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby przerobki -
bo i kierunek i wielkosci nie te.
J.
J.F.
Guest
Fri Jul 09, 2010 1:10 pm
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrni3e6lr.kk0.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan J.F. napisał:
Powinny.
Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby
przerobki -
bo i kierunek i wielkosci nie te.
Opłaca się w tym grzebać?
Jesli kolega chce zwykly switch cisnieniowy, to IMO - moze sie
oplacac.
Na pewno warto miec na uwadze.
Quote:
Normalny sensor też chyba nie kosztuje majątku (nie sprawdzałem).
Zalezy - przemyslowe kosztuja majatek, nieprzemyslowe sa trudniej
dostepne.
Analogowy, monolityczny czujnik cisnienia kosztuja niewiele, ale
dostepnosc taka sobie.
Demontowac cisnieniomerze nadgarstkowe ?
Quote:
Mój sąsiad produkuje takie w technologii
grubowarstwowej, kiedyś przyglądałem się jego manufakturze.
Na ceramicznej płytce nadrukowane są rezystory mostka
tensometrycznego,
a do płytki (do jej metalizacji oczywiście) dolutowany metalowy
lejek.
Z mostka pobierane jest napięcie do wzmacniacza operacyjnego
i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś ma zacięcie, to
może
sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.
Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past
i plytek ?
Spytaj sasiada za ile jest gotow sprzedac jedna sztuke w detalu, a
za ile 5 sztuk :-)
Samochodowy MAP ... no taniocha,
http://www.allegro.pl/item1118243517_map_sensor_seicento_1_1_cinquecento_900_punto.html
http://www.allegro.pl/item1075349968_fiat_zawor_czujnik_map_sensor_100_kpa.html
http://www.allegro.pl/item1082858710_map_sensor_czujnik_cisnienia_opel_daewoo_renault.html
Ale sklepowa cena raczej 200-300 zl
Quote:
A co do podciśnienia w rurze ssącej silnika, to tradycyjnie
mierzyło
się to manometrem rtęciowym (przy regulacji czterogaźnikowych
silników
motocykli na przykład). Niedawno oglądałem taki manometr
ekologiczny,
bezrtęciowy. Miał jakieś takie stalowe pręciki w plastikowych
rurkach
i chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego
zinterfejsować
się optycznie fototranzystorem.
No ale co - chcesz takiego ekologicznego szukac i potem doklejac
elementy ?
Przy tej cenie MAP chyba nie warto, pod warunkiem ze to jest
naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia
absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika
... albo to juz standard CAN :-)
J.
Guest
Fri Jul 09, 2010 1:38 pm
Wesoła twórczość:
przetwotnik piezoelektryczny taki z zegarków?
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Jul 09, 2010 2:48 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba
będzie pasował.
Powinny.
Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby przerobki -
bo i kierunek i wielkosci nie te.
Opłaca się w tym grzebać? Normalny sensor też chyba nie kosztuje
majątku (nie sprawdzałem). Mój sąsiad produkuje takie w technologii
grubowarstwowej, kiedyś przyglądałem się jego manufakturze.
Na ceramicznej płytce nadrukowane są rezystory mostka tensometrycznego,
a do płytki (do jej metalizacji oczywiście) dolutowany metalowy lejek.
Z mostka pobierane jest napięcie do wzmacniacza operacyjnego
i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś ma zacięcie, to może
sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.
A co do podciśnienia w rurze ssącej silnika, to tradycyjnie mierzyło
się to manometrem rtęciowym (przy regulacji czterogaźnikowych silników
motocykli na przykład). Niedawno oglądałem taki manometr ekologiczny,
bezrtęciowy. Miał jakieś takie stalowe pręciki w plastikowych rurkach
i chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego zinterfejsować
się optycznie fototranzystorem.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Jul 09, 2010 4:33 pm
Pan J.F. napisał:
Quote:
Mój sąsiad produkuje takie w technologii grubowarstwowej, kiedyś
przyglądałem się jego manufakturze. Na ceramicznej płytce nadrukowane
są rezystory mostka tensometrycznego, a do płytki (do jej metalizacji
oczywiście) dolutowany metalowy lejek. Z mostka pobierane jest napięcie
do wzmacniacza operacyjnego i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś
ma zacięcie, to może sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.
Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past
i plytek ?
Nie, nie mam (ale mam sąsiada, więc jestem uprzywilejowany). Myślałem
nie o powtarzaniu tej konkretnej technologii ze wszystkimi szczegółami,
ale o jakiejś makgajwerycznej improwizacji. Pasty i płytki mogą być
"nieodpowiednie", wystarczy jakaś membrana (raczej twarda) i naniesiona
na nią jakaś gnąca się warstwa przewodząca (może jakaś pasta do naprawy
grzałek na szybie). Jak ktoś ma czas i ma takie hobby, to może
poekperymentować.
Quote:
No to podobnie jak tych tanich tensometrycznych z membraną (guglnąłem,
bywają poniżej 100$).
Quote:
A co do podciśnienia w rurze ssącej silnika, to tradycyjnie mierzyło
się to manometrem rtęciowym (przy regulacji czterogaźnikowych silników
motocykli na przykład). Niedawno oglądałem taki manometr ekologiczny,
bezrtęciowy. Miał jakieś takie stalowe pręciki w plastikowych rurkach i
chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego zinterfejsować
się optycznie fototranzystorem.
No ale co - chcesz takiego ekologicznego szukac i potem doklejac
elementy ?
Tak, radzę poszukać i obejrzeć, a potem zrobić samemu. Sprzęt do regulacji
osdskulowych motocykli, to coś z gatumku "audiofilskiego", ceny też ma
takie. A mamometr rurkowy (czy jak to się fachowo nazywa), to zwykła
U-kształtna rurka, a w niej ciecz. Albo coś, co udaje ciężką ciecz, tak
jak ten metalowy pręt.
Quote:
Przy tej cenie MAP chyba nie warto, pod warunkiem ze to jest
naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia
absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika
.. albo to juz standard CAN
Nie, potrzebny jest pomiar podciśnienia w rurze ssącej względem atmosfery.
--
Jarek
Mirek
Guest
Fri Jul 09, 2010 5:21 pm
PC wrote:
Quote:
Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa.
ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący sposób:
pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.
Mirek.
PC
Guest
Fri Jul 09, 2010 5:38 pm
Quote:
ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący
sposób:
pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.
Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera 2T bo mi
ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn. Chcę odcinać zapłon
przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając zapłon ręcznie i działa
to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka a hamuje bezdźwięcznie.
Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale nic się nie dzieje, chyba
wypala się w katalizatorze. W każdym razie do tego potrzebuję czujnik
ciśnienia.
PC
Dariusz K. Ładziak
Guest
Fri Jul 09, 2010 5:57 pm
Użytkownik PC napisał:
Quote:
ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący
sposób:
pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.
Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera 2T bo mi
ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn. Chcę odcinać zapłon
przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając zapłon ręcznie i działa
to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka a hamuje bezdźwięcznie.
Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale nic się nie dzieje, chyba
wypala się w katalizatorze. W każdym razie do tego potrzebuję czujnik
ciśnienia.
Silnikiem dwusuwowym smarowanym mieszanka w zasadzie nie należy hamować
silnikiem - zdrowia mu to nie dodaje.
--
Darek
PC
Guest
Fri Jul 09, 2010 6:12 pm
Quote:
Silnikiem dwusuwowym smarowanym mieszanka w zasadzie nie należy hamować
silnikiem - zdrowia mu to nie dodaje.
Tak było kiedyś. Teraz elektronika dozuje olej w zależności od obrotów a nie
w zależności od otwarcia przepustnicy. Żeby zachować smarowanie musze odciąć
iskrę a nie paliwo.
PC
PC
Guest
Fri Jul 09, 2010 6:17 pm
Quote:
Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić
tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.
Ale do tego potrzebna elektronika a to walka z zakłóceniami. Już to
przerabiałem przy okazji komputera pokładowego. Sam układ główny prosty a
filtry porąbane. Dlatego chcę coś najprostrzego. Kupiłem już wyłącznik
podciśnieniowy z Malucha FL-a. Przerobię go na regulowany albo dopasuję do
skutera i będzie gitara ;-)
PC
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Jul 09, 2010 7:54 pm
PC napisał:
Quote:
ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący
sposób: pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.
Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera
2T bo mi ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn.
Chcę odcinać zapłon przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając
zapłon ręcznie i działa to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka
a hamuje bezdźwięcznie. Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale
nic się nie dzieje, chyba wypala się w katalizatorze. W każdym razie
do tego potrzebuję czujnik ciśnienia.
Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić
tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.
--
Jarek
Jarosław Sokołowski
Guest
Fri Jul 09, 2010 8:38 pm
PC napisał:
Quote:
Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić
tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.
Ale do tego potrzebna elektronika a to walka z zakłóceniami. Już to
przerabiałem przy okazji komputera pokładowego. Sam układ główny
prosty a filtry porąbane.
Mikrowyłącznik wykrywający zamknięcie przepustnicy (lub puszczenie
manetki gazu, co na jedno wychodzi) i wykrywanie przekroczenia jakiejś
prędkości obrotowej, choćby na jakimś 555 popędzanym z układu zapłonowego.
Zakłócenia nie są w stanie wiele porąbać w takim układzie.
Quote:
Dlatego chcę coś najprostrzego.
Kiedyś za najprostsze uznanoby czujnik odśrodkowy.
Quote:
Kupiłem już wyłącznik podciśnieniowy z Malucha FL-a. Przerobię go
na regulowany albo dopasuję do skutera i będzie gitara
Jeśli się nada, to tak. Ale w silniku chodzącym na biegu jałowym też
jest całkiem spore podciśnienie w rurze ssącej.
--
Jarek
J.F.
Guest
Sat Jul 10, 2010 9:59 am
On Fri, 9 Jul 2010 14:33:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
Quote:
Pan J.F. napisał:
Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past
i plytek ?
Nie, nie mam (ale mam sąsiada, więc jestem uprzywilejowany). Myślałem
nie o powtarzaniu tej konkretnej technologii ze wszystkimi szczegółami,
ale o jakiejś makgajwerycznej improwizacji. Pasty i płytki mogą być
"nieodpowiednie", wystarczy jakaś membrana (raczej twarda) i naniesiona
na nią jakaś gnąca się warstwa przewodząca (może jakaś pasta do naprawy
grzałek na szybie). Jak ktoś ma czas i ma takie hobby, to może
poekperymentować.
Oczywiscie, problem w tym ze w domowym laboratorium nie mam zadnej
pasty, plytki ceramicznej itp.
Najlatwiej chyba o membrane .. ze stalowej puszki po piwie i o piec -
w domu kultury pewnie cos maja.
Quote:
Niewykluczone ze w srodku jest tensometryczny, a nie monolotyczny
krzemowy.
Quote:
Przy tej cenie MAP chyba nie warto, pod warunkiem ze to jest
naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia
absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika
.. albo to juz standard CAN :-)
Nie, potrzebny jest pomiar podciśnienia w rurze ssącej względem atmosfery.
Komputery samochodowe jakos sobie radza majac tylko MAP.
J.
Goto page 1, 2 Next