slawek7
Guest
Fri Dec 16, 2011 7:43 pm
Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi
potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną
elektronikę,
Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.
Irokez
Guest
Fri Dec 16, 2011 9:00 pm
Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cffb0dbd-6ab6-4c4c-b726-1199bb11cdaf@l29g2000yqf.googlegroups.com...
Quote:
Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi
potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną
elektronikę,
Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.
A co to bo gogle nie znają
--
Irokez
Irokez
Guest
Fri Dec 16, 2011 9:00 pm
Użytkownik "slawek7" <sholojda@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cffb0dbd-6ab6-4c4c-b726-1199bb11cdaf@l29g2000yqf.googlegroups.com...
Quote:
Poszukuję schematu centralki alarmowej Esprit 478. Pilnie mi
potrzebny. Nie chodzi o schemat połączeń z instrukcji tylko wewnętrzną
elektronikę,
Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.
Inna sprawa że schemat centralki... hehe.. zapomnij :)
--
Irokez
Mirek
Guest
Fri Dec 16, 2011 9:27 pm
On 16.12.2011 18:43, slawek7 wrote:
Quote:
Esprit 478.
748 ?
Quote:
Mam brak ładowania akumulatora i szukam przyczyny.
A która to wersja? Ze stabilizatorem liniowym czy impulsowym?
Nie masz w ogóle napięcia na ładowaniu?
Działa na naładowanym akumulatorze bez AC?
O schemacie zapomnij raczej, ale tam cudów nie ma - można się domyślić
ewentualnie sobie część rozrysować.
Mirek.
slawek7
Guest
Sat Dec 17, 2011 11:30 am
Na google nic nie ma. Dlaczego zawsze kazdy ma pytajacego za
glu.....pka, ktory nie pomysli o tym - tego nie rozumiem???? To taka
uwaga bo na prawde takim pytaniem cisnienie podnosi sie.
Wersja centralki ze stabilizatorem liniowym 7805. Jest tam tranzystor
BUZ71A. Podobno to on pada lecz po wymianie jest dalej brak
ładowania.
Napiecie jest ale okolo 9V, a ja podlacze do akumulatora to jest to za
malo do ladowania. Jest tam potecjometr ale nie moge dojsc co on
reguluje? Moze pomiart napiecia jest bledny?Działa bez AC na
kumulatorze, choc nie zawsze tzn. sa momenty ze sie wylacza calkiem.
Mirek
Guest
Sat Dec 17, 2011 12:22 pm
On 17.12.2011 10:30, slawek7 wrote:
Quote:
Napiecie jest ale okolo 9V, a ja podlacze do akumulatora to jest to za
malo do ladowania. Jest tam potecjometr ale nie moge dojsc co on
reguluje?
Właśnie napięcie końcowe ładowania. Cżęsto zdarzało się, że nie
kontaktował ślizgacz.
Quote:
Moze pomiart napiecia jest bledny?Działa bez AC na
kumulatorze, choc nie zawsze tzn. sa momenty ze sie wylacza calkiem.
Hmmm,, to może być jeszcze grubsza sprawa, bo ta centralka okresowo
testuje akumulator odłączając ładowanie i obciążając go - o ile ma
zasilanie z AC - możliwe, że "nie wie" że go nie ma.
Mirek
Mirek
Guest
Sat Dec 17, 2011 2:36 pm
On 17.12.2011 13:59, slawek7 wrote:
Quote:
To co proponujesz?
U mnie nie ma sewisu tego sprzetu, a wyslac kurierem nie moge bo to
nie moje.
My wysyłamy do serwisu (OMC-Industrial) po za drobnymi naprawami typu
potencjometr czy bezpiecznik. Jeżeli nie możesz wysłać to pozostaje
rozrysować ten układ ładowania i go rozgryźć.
Quote:
A jak centrala sprawdza akumulator, moze cos z tym obwodem?
Na pewno odłącza ładowanie i mierzy napięcie na nim,,, ale czy
obciąża... bywały przypadki, że nie pokazywała ustarki a po zaniku AC
padała od razu - akumulator był całkowicie wyschnięty,
Program do obsługi przez linię telefoniczną pokazuje napięcie łądowania
i napięcie akumulatora - jeżeli akumulator jest niedoładowany (lub
uszkodzony typu zwarta cela) to napięcie ładowania jest prawidłowe a
napięcie akumulatora niższe. Wynika z tego, że musi być klucz
rozłączający obwód i pomiar przed i za nim. Przed tym kluczem powinien
być zwykły stabilizator napięcia z ograniczeniem prądu - cudów nie ma.
Mirek.
slawek7
Guest
Sat Dec 17, 2011 2:59 pm
To co proponujesz?
U mnie nie ma sewisu tego sprzetu, a wyslac kurierem nie moge bo to
nie moje.
A jak centrala sprawdza akumulator, moze cos z tym obwodem?