RTV forum PL | NewsGroups PL

Licencjonowanie Windows CE na urządzenia ARM9 - jak to wygląda w praktyce?

System wbudowany i Windows CE

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Licencjonowanie Windows CE na urządzenia ARM9 - jak to wygląda w praktyce?

Elektrolot
Guest

Fri Oct 16, 2009 3:43 pm   



Mam w planach budowę urządzenia opartego o ARM9 i chciałbym na tym odpalić Windows CE. Zanim się za
to zabiorę chciałem zasięgnąć informacji związanych z licencją. No właśnie jak jest z tą licencją na
CE? Kupuje sie ją na określony produkt? Ilość sztuk? Jak wygląda sprawa od strony użytkownika
(klienta) gdyby chciał pisać swoje aplikacje na to urządzenie które mu dostarczę?
Czy ktoś z szanownych grupowiczów przerabiał ten temat i może podzielić się informacjami?

R
Guest

Sat Oct 17, 2009 6:38 pm   



licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS Sad nie znam freeware'owego
softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

bhk
Guest

Sat Oct 17, 2009 8:11 pm   



Użytkownik "R" <news...@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hbd023$fto$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS Sad nie znam
freeware'owego softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

Z darmowego softu, który pozwala pisać na urządzenia z WinCE, WM,
jest SharpDevelop. VisualStudio jest lepszy, ale nie za tani.
Moim zdaniem wspomniany SharpDevelop jest całkiem przyzwoity.

BHK

Mario
Guest

Sat Oct 17, 2009 10:01 pm   



R pisze:
Quote:
licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS Sad nie znam freeware'owego
softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

To jeszcze napisz ile kosztuje.


--
Pozdrawiam
MD

Adam Dybkowski
Guest

Sun Oct 18, 2009 12:05 am   



R pisze:

Quote:
licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS Sad nie znam freeware'owego
softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

Przecież u samego Microsoftu leży pełna darmowa wersja Embedded Visual
C++ 4.0 - to jest właśnie kompilator (właściwe całe środowisko)
pozwalający pisać programy dla Windows CE:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&displaylang=en
Ściągnij i zainstaluj też servicepacka.

Będziesz potrzebował dodatkowo także SDK:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=fa1a3d66-3f61-4ddc-9510-ae450e2318c3

A tak w ogóle zabawę polecam zacząć od zakupu jakiegoś starterkitu z
pożądanym ARM9, wyposażonego od razu w Windows CE. Bo jeżeli trafisz w
niewłaściwy procesor (bez udostępnianych przez producenta lub Microsoft
sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie
ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub
Cortexach a nie staroci pokroju ARM9.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

Elektrolot
Guest

Mon Oct 19, 2009 4:16 pm   



Adam Dybkowski pisze:
Quote:
R pisze:

licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS Sad nie znam freeware'owego
softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

Przecież u samego Microsoftu leży pełna darmowa wersja Embedded Visual
C++ 4.0 - to jest właśnie kompilator (właściwe całe środowisko)
pozwalający pisać programy dla Windows CE:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&displaylang=en
Ściągnij i zainstaluj też servicepacka.

Będziesz potrzebował dodatkowo także SDK:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=fa1a3d66-3f61-4ddc-9510-ae450e2318c3

A tak w ogóle zabawę polecam zacząć od zakupu jakiegoś starterkitu z
pożądanym ARM9, wyposażonego od razu w Windows CE. Bo jeżeli trafisz w
niewłaściwy procesor (bez udostępnianych przez producenta lub Microsoft
sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie
ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub
Cortexach a nie staroci pokroju ARM9.

A orientujesz się może czy do takich starterkitów, producenci też dostarcza licencję na CE? Czy z
reguły tylko BSP? Z tego co widziałem to ATMEL do SAM9 udostępnia tylko jakieś demo WIN CE w postaci
binarki.

Adam Dybkowski
Guest

Mon Oct 19, 2009 9:57 pm   



Elektrolot pisze:

Quote:
A tak w ogóle zabawę polecam zacząć od zakupu jakiegoś starterkitu z
pożądanym ARM9, wyposażonego od razu w Windows CE. Bo jeżeli trafisz w
niewłaściwy procesor (bez udostępnianych przez producenta lub Microsoft
sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie
ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub
Cortexach a nie staroci pokroju ARM9.

A orientujesz się może czy do takich starterkitów, producenci też
dostarcza licencję na CE? Czy z reguły tylko BSP? Z tego co widziałem to
ATMEL do SAM9 udostępnia tylko jakieś demo WIN CE w postaci binarki.

Zadzwoń do dystrybutora i się dowiedz.

Chociaż obecnie chyba mało kto robi urządzenia z Windows CE / Mobile w
oparciu o procki Atmela. Po prostu Atmel został dwie epoki temu pod
względem wydajności (najszybszy ich ARM9 ma taktowanie max. 400 MHz) i
jeszcze dalej pod względem integracji peryferiów. Zobacz co siedzi w
pierwszej z brzegu komórce z Windows Mobile (Qualcomm, Broadcom), ew.
nawigacji z Windows CE (Sirf Atlas).

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Licencjonowanie Windows CE na urządzenia ARM9 - jak to wygląda w praktyce?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map