RTV forum PL | NewsGroups PL

Sterownik AVT3166

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sterownik AVT3166

Goto page 1, 2  Next

Mateusz Bogusz
Guest

Sun Dec 02, 2018 3:58 pm   



Takie sterowniczki są coś warte czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
80zł i zapomnieć o sprawie?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Janusz
Guest

Sun Dec 02, 2018 4:12 pm   



W dniu 2018-12-02 o 15:58, Mateusz Bogusz pisze:
Quote:
Takie sterowniczki są coś warte
Trudno wyczuć zależy od oprogramowania a i tak prostownik potrzebujesz.



czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
Quote:
80zł i zapomnieć o sprawie?
Można, ja kupiłem taką

https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html

ma regenerację aku i w zasadzie tylko na tym trybie ładuję mój stary aku
i faktycznie
lepiej się on czuje :)



--
Pozdr
Janusz

Janusz
Guest

Sun Dec 02, 2018 4:14 pm   



W dniu 2018-12-02 o 16:12, Janusz pisze:
Quote:
W dniu 2018-12-02 o 15:58, Mateusz Bogusz pisze:
Takie sterowniczki są coś warte
Trudno wyczuć zależy od oprogramowania a i tak prostownik potrzebujesz.


czy lepiej wziąć ładowarkę z lidla za
80zł i zapomnieć o sprawie?
Można, ja kupiłem taką
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-Lead-Acid-Battery-p-1347622.html

Skubaniec żółtek już podbił cenę na niej bo ja ją kupiłem za 53 zł :)


--
Pozdr
Janusz

Zenek Kapelinder
Guest

Sun Dec 02, 2018 5:17 pm   



W opisie jest " stara zasada mowi". W tym momencie mozna przestac czytac bo akumulatory teraz sa troche inne niz w latach piecdziesiatych poprzedniego stulecia. Ale doczytalem do konca. Nawet pdfa przeczytalem. Ma odciecie przy 14,5V. Ale z pradem 1/10 pojemnosci zajebali jak chory w kubel bo pojemnosc uzywanego akumulatora nie jest znana. To jak kurwa chca ta 1/10 ustawic.. I ze prad wiekszy niz 1/10 szkodzi. W masterze mam alternator z 1000W. Po odpaleniu pasek sie slizga i to jest ograniczenie pradu bo jak by sie nie slizgal to 70A by w akumulatow szlo i by mu to w niczym nie przeszkadzalo. Nie zawracaj sobie dupy z kupowaniem od takich co sie nie znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.

Grzegorz Niemirowski
Guest

Sun Dec 02, 2018 5:23 pm   



Zenek Kapelinder <4kogutek44_at_gmail.com> napisał(a):
Quote:
W opisie jest " stara zasada mowi". W tym momencie mozna przestac czytac
bo akumulatory teraz sa troche inne niz w latach piecdziesiatych
poprzedniego stulecia. Ale doczytalem do konca. Nawet pdfa przeczytalem.
Ma odciecie przy 14,5V. Ale z pradem 1/10 pojemnosci zajebali jak chory w
kubel bo pojemnosc uzywanego akumulatora nie jest znana. To jak kurwa chca
ta 1/10 ustawic. I ze prad wiekszy niz 1/10 szkodzi. W masterze mam
alternator z 1000W. Po odpaleniu pasek sie slizga i to jest ograniczenie
pradu bo jak by sie nie slizgal to 70A by w akumulatow szlo i by mu to w
niczym nie przeszkadzalo. Nie zawracaj sobie dupy z kupowaniem od takich
co sie nie znaja. Kup gotowy prostownik w markecie i bedziesz zadowolony.

Opisy w sklepie AVT nie są pisane przez autorów kitów. Stąd w opisie masz
0,1C mimo, że w PDFie nic takiego nie pada. W PDFie jest wyraźnie napisane,
że układ ten nie służy do ustawiania prądu ładowania ale do ograniczania
jego maksymalnej wartości. Autor układu nigdzie nie chce ustawiać 0,1C. Nie
czytaj PDFa przez pryzmat opisu ze sklepu.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

Zenek Kapelinder
Guest

Sun Dec 02, 2018 11:08 pm   



Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za bzdury wypisuja? On tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu. W byle jakim samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10 lat potrafi wytrzymac.

Grzegorz Niemirowski
Guest

Sun Dec 02, 2018 11:38 pm   



Zenek Kapelinder <4kogutek44_at_gmail.com> napisał(a):
Quote:
Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za bzdury
wypisuja? On tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu. W byle jakim
samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w akumulator i jak
akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10 lat potrafi
wytrzymac.

Więc autor przesadził Smile Z resztą widzę, że tekst ze sklepu jest wzięty z
oryginalnego artykułu w EdW, więc jednak ta 1/10C to też jego pomysł.
https://serwis.avt.pl/manuals/avt3166.pdf

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/

Zenek Kapelinder
Guest

Mon Dec 03, 2018 1:19 am   



Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest. Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych udziwnien. W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac. Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200 zlotych. Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera. Akumulator potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz bezpieczniej bedzie 14,2V. Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i podlaczylem w prostowniku.

J.F.
Guest

Mon Dec 03, 2018 4:59 am   



Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8f2f3767-7760-4c8a-b7a2-7f18156919bc_at_googlegroups.com...
Quote:
Nie przesadzil tylko odporny na wiedze jest.
Akumulator samochodowy nie potrzebuje zadnych impulsow czy innych
udziwnien.

Ale nie wiesz, czy nie pomaga.

Zobaczone kiedys w sieci: specjalnie dobrana czestotliwosc skutecznie
odsiarcza akumulator.
Naciaganie ? Byc moze ...

https://ieeexplore.ieee.org/document/8096328

https://batteryuniversity.com/learn/article/sulfation_and_how_to_prevent_it
komentarze sa ciekawe


Quote:
W samochodzie tego nie ma i w nim potrafi latami dzialac.
Zeby jeszcze akumulator trzy tysiace kosztowal ale kosztuje 200
zlotych.
Za tyle kupilem na poczatku roku akumulator do mastera.

Jakis oszukany :-)

Quote:
Akumulator potrzebuje prostownika skladajacego sie z transformatora i
prostownika. Z tym ze transformator ma dawac takie napiecie ze na
podlaczonym akumulatorze napiecie nie wzrosnie ponad 14,5V chociaz
bezpieczniej bedzie 14,2V.

A tak sie nie da, bo szczytowe w sinusoidzie jest wieksze.

Ale to akurat dobrze
https://batteryuniversity.com/learn/article/water_loss_acid_stratification_and_surface_charge

Quote:
Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
podlaczylem w prostowniku.


P.S. cytat z linku powyzej
The majority of desulfation product merchants make the claim that
batteries become sulfated with age. There is not a single battery
manufacturer who agrees with this - saying batteries wear out due to
positive plate corrosion and shedding.

I have personally tested ways of de-corroding and de-sulfating
batteries. I found both can be made to work.

There are many hundreds of battery manufacturers around the world. If
there is one who makes batteries that last longer, curiously, no one
could care less.
That is because the overwhelming majority of people who purchase
batteries will buy only the least expensive batteries. Automobile
manufacturers are interested only in rock bottom price. Motorists are
either looking for convenience or for the best price when they need a
replacement. Batteries are a commodity. Batteries are a grudge buy.
Manufacturers have no option. Make cheap batteries or perish. That is
the battery business dynamic. The consumer, not the manufacturer,
decides how long batteries last.
I have found pulsing works, in terms of desulfation, up to a point. It
is ineffective on deeply sulfated batteries. Cadmium is slightly
better. Switching the charger on and off, plus cadmium, for three
weeks or longer seems to be the best."

Ale to nie sa jedyne zastosowania akumulatorow.

J.

J.F.
Guest

Mon Dec 03, 2018 5:12 am   



Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:485bd113-be9f-4420-8126-42d92ad9160b_at_googlegroups.com...
Quote:
Wali mnie to kto opisuje. To ten co wymyslil uklad nie wie co za
bzdury wypisuja?
On tez niebyt madry bo po co ograniczenie pradu.
W byle jakim samochodzie po odpaleniu alternator wbija 50A w
akumulator i jak akumulator nie mial zadnej wady produkcyjnej to 8-10
lat potrafi wytrzymac.

Ale co by nie mowic - wszedzie sie to C/10 widzi.

99% zapewne bezmyslnie powtarza stare informacje ... ale duzi
producenci tez powtarzaja ?

Ciekawe skad sie to wzielo ? 100 lat temu przebadali i im wyszlo, ze
tak najlepiej ?
W akumulatorach do ubootow ?
A moze to jakis rozsadny kompromis miedzy poczatkowym pradem a
ryzykiem przeladowania akumulatora, z czasow, gdy elektonika nie
pilnowala precyzyjnie napiecia.

Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a akumulator
zyje i zyje.
Ale tez w samochodzie akumulator zawsze naladowany - moze przy
ladowaniu rozladowanego jest to bardziej istotne ?

J.

Zenek Kapelinder
Guest

Mon Dec 03, 2018 6:39 am   



Jak zwykle szukasz slomki w czyims oku a bala w swoim nie widzisz. Widziales kiedys ladowanie z prostownika dwopolowkowego na oscyloskopie? Widziales kiedys na oscyloskopie ladowanie wyprostowanym pradem trojfazowym z alternatora? Nie widziales a ja widzialem. Widzialem co sie dzieje zaraz po odpaleniu, co jak akumulator ma uzupelniony ubutek po rozruchu. Jak zobaczysz to przestaniesz pierdolic.

J.F.
Guest

Mon Dec 03, 2018 7:12 am   



Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:d0daa26e-856a-4520-acb4-a8fe12e66ea7_at_googlegroups.com...
Quote:
Jak zwykle szukasz slomki w czyims oku a bala w swoim nie widzisz.
Widziales kiedys ladowanie z prostownika dwopolowkowego na
oscyloskopie?

Az tak mnie to nie interesowalo. Wiedzac ze tam szczytowe jest 19V, to
wiem czego sie spodziewac.

Quote:
Widziales kiedys na oscyloskopie ladowanie wyprostowanym pradem
trojfazowym z alternatora?
Nie widziales a ja widzialem.

A tu tez z grubsza wiem czego sie spodziewac - tetnienia napiecia z
natury sa mniejsze.

Quote:
Widzialem co sie dzieje zaraz po odpaleniu, co jak akumulator ma
uzupelniony ubutek po rozruchu. Jak zobaczysz to przestaniesz
pierdolic.

Ale laboratorium do testowania akumulatorow nie masz. Ja tez nie.

Przyznaje - samochod laduje duzym pradem, a akumulatorowi to jakos nie
szkodzi.
Ale to tylko krociutkie doladowanie.

Jak to wyglada w innych przypadkach - obaj nie wiemy.
A jak ktos ładowarki szuka, to moze chce ladowac rozladowany.
Albo potrzebuje do aku trakcyjnych.

W kazdym badz razie ciagle nie chca opublikowac nic innego jak C/10.

Ale moze ktos znajdzie jakas wspolczesna instrukcje ladowania od
uboota czy wozka widlowego czy duzego UPS ...

J.

Marek
Guest

Mon Dec 03, 2018 10:31 am   



On Mon, 3 Dec 2018 05:12:43 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a
akumulator
zyje i zyje.

A skąd to założenie dużym przez długi czas? Ładuje takim prądem jaki
wypadnie z różnicy potencjałów z tego co daje instalacja auta a tym
co daje Aku przez jego rezystancję wew. Przy sprawnym aku i nigdy ta
różnica nie jest większa niż ~2V i bardzo szybko maleje (i prąd
maleje) gdy aku się doładowuje.

--
Marek

J.F.
Guest

Mon Dec 03, 2018 11:37 am   



Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:almarsoft.3780818888927584697_at_news.neostrada.pl...
On Mon, 3 Dec 2018 05:12:43 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a
akumulator zyje i zyje.

A skąd to założenie dużym przez długi czas?

Nie pisalismy, ze przez dlugi czas :-)

Quote:
Ładuje takim prądem jaki wypadnie z różnicy potencjałów z tego co
daje instalacja auta a tym co daje Aku przez jego rezystancję wew.

A to potrafi wypasc duzo ... przez krociutki czas.

Gorzej, jak akumulator rozladowany gleboko, bo wtedy moze to byc
faktycznie dlugo ...
no i zachodzi pytanie, czy zdrowo ...

Co prawda samo rozladowanie jest niezdrowe ...

J.

Marek
Guest

Mon Dec 03, 2018 12:36 pm   



On Mon, 3 Dec 2018 11:37:39 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Gorzej, jak akumulator rozladowany gleboko, bo wtedy moze to byc
faktycznie dlugo ...

No ale nikt nie ładuje prostownikiem naładowanego aku tylko
rozładowany, tylko takich dotyczy reguła 1/10C.

--
Marek

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Sterownik AVT3166

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map