Paweł Kasztelan
Guest
Tue May 13, 2014 4:59 pm
Witam.
Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611.html
Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
Widzę tam
1) VBat
2) Diag
3) Vin
4) n.c.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178.html
Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
do współpracy z tym fabrycznym.
Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Inne foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48fa5b1f02ac3548.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fae215d10c15cc33.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7628133bfe571d3f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bad96918ee3a95cc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7937cca3a9fce1c3.html
Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
PcmOl
Guest
Wed May 14, 2014 6:16 am
Quote:
... Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
do współpracy z tym fabrycznym.
Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Mi sie zdaje, że łatwiej mikrokontroler zmusić do współpracy z MOSFET-em.
Sterownik natomiast zamienić na siano w znanym portalu aukcyjnym.
Michał Smolnik
Guest
Wed May 14, 2014 7:02 am
W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
Quote:
Witam.
Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611.html
Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
Widzę tam
1) VBat
2) Diag
3) Vin
4) n.c.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178.html
Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
do współpracy z tym fabrycznym.
Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.
Pozdrawiam,
--
Michał
Marek Wodzinski
Guest
Wed May 14, 2014 7:55 pm
On 05/14/2014 09:02 AM, Michał Smolnik wrote:
Quote:
W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
Witam.
Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611.html
Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
Widzę tam
1) VBat
2) Diag
3) Vin
4) n.c.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178.html
Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
do współpracy z tym fabrycznym.
Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.
Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.
Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.
Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.
A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
mosfeta bezpośrednio.
Pozdrawiam
Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg
Paweł Kasztelan
Guest
Tue May 20, 2014 8:18 pm
W dniu 2014-05-14 21:55, Marek Wodzinski pisze:
Quote:
A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
mosfeta bezpośrednio.
No niestety serwisówki nie mam i nie bardzo mam skąd zdobyć (VW
T5,Tuareg,Turan)
Można podpiąć bezpośrednio ale też trzeba zapewnić mu chłodzenie i
zamocować go jakoś trzeba w tej dziurze po tym elektronicznym
rezystorze. Właściwie trzeba wymienić takie samo na takie samo
Może ma ktoś VW i mógł by podejrzeć oscyloskopem co się dzieje w tej
wtyczce. Proszę, proszę.
Ten rezystor pochodzi z tylnej nagrzewnicy ale może w przedniej jest
taki sam.
http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/42/43/85/05/4243850592_1
Pozdr. PK