Goto page 1, 2 Next
Andrzej Litewka
Guest
Wed Sep 22, 2004 6:27 pm
Coś po latach trochę oryginalne smarowanie klapło bo sanki wysuwające kasetę
mają problem przy podjeżdżaniu do góry aby mogły potem wypluć kasetę z
magnetowidu - tam się przycina, ślizga się pasek i trzeba czasem ręcznie
pomóc rozruszać się mechanice po zastoju.
Czy smarowanie prowadnic sanek przeźroczystym silikonem (takim do smarowania
tranzystorów przykręcanych do radiatora) to dobry pomysł?
A co z osiami plastikowych kółek zębatych? Też można to potraktować takim
silikonem czy raczej nabyć jakąś wazelinę techniczną? A może lepiej jakiś
gęsty olej? Wrzecionowy?
Przeźroczysty silikon mi się wydaje takim dość dobrym środkiem, bo raczej
nie będzie reagować z plastikami (?)
Marek Dzwonnik
Guest
Wed Sep 22, 2004 6:42 pm
Użytkownik "Andrzej Litewka" <andx3wytnij@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cisqne.1gg.1@and.krakow
Quote:
Przeźroczysty silikon mi się wydaje takim dość dobrym środkiem, bo
raczej nie będzie reagować z plastikami (?)
Czysty smar silikonowy jest bardzo lepki i IMHO może powodować duże opory
ruchu. Poza tym kiedyś posmarowałem silikonem ślimacznicę ślizgajacą się po
aluminiowej zębatce. Nie wnikałem czemu, ale dobrze na tym nie wyszła.
W sklepach instalacyjno-sanitarnych można dostać smar silikonowy z dużą
domieszką teflonu. Może coś takiego? Zadaje się, że w oryginale służy do
smarowania głowic zaworów. W każdym razie ma b. szeroki zakres temperatur
pracy, dopuszczenie do ograniczonego kontaktu z żywnością i w ogóle wygląda
dosyć ciekawie.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
Andrzej Litewka
Guest
Wed Sep 22, 2004 7:26 pm
"Marek Dzwonnik" news:4151d5a8@news.home.net.pl
Quote:
W sklepach instalacyjno-sanitarnych można dostać smar silikonowy z dużą
domieszką teflonu. Może coś takiego?
A co ten teflon ma powodować dodany do silikonu?
To może jednak wazelina techniczna?
A ten oryginalnie stosowany smar to co to jest?
Ukaniu
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:07 pm
Użytkownik "Andrzej Litewka" <andx3wytnij@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cisqne.1gg.1@and.krakow...
Quote:
silikonem czy raczej nabyć jakąś wazelinę techniczną? A może lepiej jakiś
gęsty olej? Wrzecionowy?
Przeźroczysty silikon mi się wydaje takim dość dobrym środkiem, bo raczej
nie będzie reagować z plastikami (?)
Witam,
koła zębate smaruję silikonem z dodatkiem teflonu.
Sanki i elementy metalowe smarem z dwusiarczkiem molibdenu.
A jeśli sprzęt nie lubi smaru można delikatnie nanieść sypki dwusiarczek
molibdenu.
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Marek Dzwonnik
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:07 pm
Użytkownik "Andrzej Litewka" <andx3wytnij@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cisu5t.15o.1@and.krakow
Quote:
A co ten teflon ma powodować dodany do silikonu?
ZTCW Teflon ma to do siebie że przylega do powierzchni i tworzy dosyć trwałą
warstewkę poślizgową.
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:08 pm
Hello Marek,
Wednesday, September 22, 2004, 11:07:18 PM, you wrote:
Quote:
A co ten teflon ma powodować dodany do silikonu?
ZTCW Teflon ma to do siebie że przylega do powierzchni i tworzy dosyć trwałą
warstewkę poślizgową.
Sam z siebie to nie bardzo chce przylegać - stąd konieczny silikonowy
nośnik.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Marek Dzwonnik
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:14 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:1656341871.20040922230845@pik-net.pl
Quote:
Sam z siebie to nie bardzo chce przylegać - stąd konieczny silikonowy
nośnik.
A jak są skomponowane teflonowe "reanimatory" do uszczelniania silników
spalinowych?
--
MDz
Marek Dzwonnik
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:16 pm
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukasz@WYWALTOgazeta.pl> napisał w wiadomości
news:1095887194.890551@vax.ustronie.pw.edu.pl
Quote:
A jeśli sprzęt nie lubi smaru można delikatnie nanieść sypki
dwusiarczek molibdenu.
O!
A znasz jakieś detaliczne źródło zakupu?
Czy należy zacząć od grzebania w katalogu POCHu i u innych dystrybutorów
odczynników?
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:20 pm
Hello Marek,
Wednesday, September 22, 2004, 11:14:44 PM, you wrote:
Quote:
Sam z siebie to nie bardzo chce przylegać - stąd konieczny silikonowy
nośnik.
A jak są skomponowane teflonowe "reanimatory" do uszczelniania silników
spalinowych?
Tam nośnikiem jest olej.
ATSD to nie działa - cząstki teflonu sa za duże i osadzają się w
filtrze oleju.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Ukaniu
Guest
Wed Sep 22, 2004 8:54 pm
Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w
wiadomości news:4151eb95$1@news.home.net.pl...
Quote:
O!
A znasz jakieś detaliczne źródło zakupu?
Czy należy zacząć od grzebania w katalogu POCHu i u innych dystrybutorów
odczynników?
Witam,
Nabył go znajomy w POCH gdyż wtedy nie mieszkałem w Wawie, najmniej chyba
dało się 0.5kg. Pierwotnie znalazł zastosowanie w skrzyni i moście w
polonezie (jakieś 3% wagowo). Ważne żeby był w najwyższym stopniu
granulacji.
Stosuję go też do molibdenowania za pomocą dyfuzji w podwyższonej
temperaturze el. trących. Naprawdę dobra rzecz

.
Niestety powoli proszek mi się kończy i planuję zakup nowej porcji, więc
jeśli ktoś by był chętny to możemy wziąć minimalną ilość (chyba 0.5kg) i się
podzielimy. :-)
Pozdrawiam Łukasz
Tomasz FANGRAT
Guest
Thu Sep 23, 2004 6:44 am
Użytkownik "Andrzej Litewka" <andx3wytnij@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cisqne.1gg.1@and.krakow...
Quote:
Coś po latach trochę oryginalne smarowanie klapło bo sanki wysuwające
kasetę
mają problem przy podjeżdżaniu do góry aby mogły potem wypluć kasetę z
magnetowidu - tam się przycina, ślizga się pasek i trzeba czasem ręcznie
pomóc rozruszać się mechanice po zastoju.
Pasek wymienić należy - to po pierwsze - po latach wyciągnął się i
zdewulkanizował - ztąd ślizganie
- czasem pomaga umycie bierzni i paska benzyna extrakcyjną lub nitro ( uwaga
przy nitro na plastiki)
- oczywiście w trakcie wymiany paska należy równiez umys bierznie kół
pasowych z pozostałości starego
Co do smarowania - na 90% nie jest to przyczyna zacinania się , ale
jesli chcesz poprawić to
1.Usuń resztki starego smaru - bo zżywiczał i powoduje zwiększony opór
2.Połóż nowy smar - jeśli jest to metal na metal lub metal na plastik - smar
molibdenowy
(przy metal na metal mozna równiez stosować smar grafitowy)
Ale 1.Wymień pasek
Pozdrawiam
Tomasz Fangrat
Marek Dzwonnik
Guest
Thu Sep 23, 2004 9:19 am
Użytkownik "Ukaniu" <l99ukasz@WYWALTOgazeta.pl> napisał w wiadomości
news:1095890022.390088@vax.ustronie.pw.edu.pl
Quote:
MoS2
Nabył go znajomy w POCH gdyż wtedy nie mieszkałem w Wawie, najmniej
chyba dało się 0.5kg.
Niestety powoli proszek mi się kończy i planuję zakup nowej porcji,
więc jeśli ktoś by był chętny to możemy wziąć minimalną ilość (chyba
0.5kg) i się podzielimy.
POCh:
MoS2 cz. 500g 178,-PLN + VAT
Uuuuuu

((
Niestety ostatnio żyję w strefie dziury budżetowej. Nie mam sumienia, żeby
gromadzić rzeczy fajne, ale zarazem niekonieczne. Poczekam na lepsze czasy
;)
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
Waldemar Krzok
Guest
Thu Sep 23, 2004 9:40 am
Quote:
MoS2
Nabył go znajomy w POCH gdyż wtedy nie mieszkałem w Wawie, najmniej
chyba dało się 0.5kg.
Niestety powoli proszek mi się kończy i planuję zakup nowej porcji,
więc jeśli ktoś by był chętny to możemy wziąć minimalną ilość (chyba
0.5kg) i się podzielimy. :-)
POCh:
MoS2 cz. 500g 178,-PLN + VAT
u nas ten smar bywa w sklepach motoryzacyjnych i z narządziami. O ile
mnie sclerosis nie myli, to nawet w Praktikerze i innych Obi był. W
bardziej "singel juzer frendli" opakowaniach ;-)
Waldek
Marek Dzwonnik
Guest
Thu Sep 23, 2004 9:57 am
Użytkownik "Waldemar Krzok" <waldemar.krzok@ukbf.fu-berlin.de> napisał
w wiadomości news:4152A80F.4050505@ukbf.fu-berlin.de
Quote:
POCh:
MoS2 cz. 500g 178,-PLN + VAT
u nas ten smar bywa w sklepach motoryzacyjnych i z narządziami. O ile
mnie sclerosis nie myli, to nawet w Praktikerze i innych Obi był. W
bardziej "singel juzer frendli" opakowaniach
Smar molibdenowy, czy grafitowo-molibdenowy jak najbardziej. Mam też
jeszcze resztkę "MoS2 Oil" SONAX-a (żółte opakowanie aerozolowe) - świetny
np. do łańcucha rowerowego. Ale zafrapował mnie MoS2 w postaci czystej, bez
oleju, smaru itp.. :-)
--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 - zwykle jako 'niewidoczny'
(Uwaga Gadu-Gadulcowicze: Nie odpowiadam na anonimy.)
Ukaniu
Guest
Thu Sep 23, 2004 10:43 am
Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w
wiadomości news:4152ac03$1@news.home.net.pl...
Quote:
Smar molibdenowy, czy grafitowo-molibdenowy jak najbardziej. Mam też
jeszcze resztkę "MoS2 Oil" SONAX-a (żółte opakowanie aerozolowe) -
świetny
np. do łańcucha rowerowego. Ale zafrapował mnie MoS2 w postaci czystej,
bez
oleju, smaru itp..
Witam,
MoS2 jest bardzo ciekawym specyfikiem, łatwo dyfunduje.
Można przy jego pomocy znacznie wydłużyć trwałość tłoków w np. motorowerze.
(Naciera się odtłuszczony tłok i wypieka w temperaturze ok 150st.) Wiadomo
że to nie azotonasiarczanie, ale efekt luks.
Co do smarów dostępnych detalicznie, to często zawartość dwusiarczku w nich
jest bardzo niska.
Ciekawostką jest fakt że jeśli przypadkiem zostanie zabrudzony wałek
ciągnący taśmę czystym MoS2 to pozostaje już tylko jego wymiana, albo
przynajmniej przeszlifowanie bo się wszystko ślizga

.
Pozdrawiam Łukasz
Goto page 1, 2 Next