RTV forum PL | NewsGroups PL

Prąd w silniku indukcyjnym 3F klatkowym przy obrotach powyżej nominalnych

Silnik indukcyjny n>>nominalnych

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Prąd w silniku indukcyjnym 3F klatkowym przy obrotach powyżej nominalnych

Goto page Previous  1, 2

J.F
Guest

Mon Jun 12, 2023 10:50 am   



On Thu, 8 Jun 2023 19:35:35 +0200, heby wrote:
Quote:
On 08/06/2023 19:16, Robert Wańkowski wrote:
Bo słyszałem opowieść, że wentylator nadmuchu paleniska może dostać
dodatkowych obrotów z powodu cugu.

Duży ten wentylator?

Kiedyś słyszałem anegdotkę, że spory wentylator, bodaj w jakiejś hucie,
notorycznie zamieniał się w generator rozwalajac układy sterowania
produkcji NRD które nie radziły sobie z ujemną mocą. Anegdotka miała być
o kiepskich układach sterowania produkcji bratniej a w zasadzie jakości
oprogramowania w nich ;)

Można sobie wyobrazić jakiś silnik, który będzie się tak zachowywał?

Zdaje się, że niektóre falowniki potrafią "hamować" silnik poprzez
zmniejszenie f poniżej aktualnej prędkości obrotowej (uproszczenie) co
powoduje kontrolowane odsysanie energii z układu mechaniczego.

No, Tesla stosowała silniki asynchroniczne, i odzysk energii przy
hamowaniu miała.

Ale tak czy inaczej, to sytuacja nienormalna dla falownika, więc nie
ma sie co dziwic, ze może sie uszkodzic ...

J.

M M
Guest

Wed Jun 14, 2023 1:47 pm   



poniedziałek, 12 czerwca 2023 o 10:50:37 UTC+2 J.F napisał(a):
Quote:
No, Tesla stosowała silniki asynchroniczne, i odzysk energii przy
hamowaniu miała.

Ale tak czy inaczej, to sytuacja nienormalna dla falownika, więc nie
ma sie co dziwic, ze może sie uszkodzic ...

Wiele falowników ma zaciski do zewnętrznego rezystora hamującego - bo energia nie cofnie się do sieci przez prostownik mostkowy, więc wzrasta napięcie DC i gdzieś się trzeba nadmiaru pozbyć.
Przy silniku asynchronicznym bezpośrednio połączonym z siecią, energia z hamowania wraca do sieci. O ile w sieci jest napięcie - przy okazji dostajemy zabezpieczenie od pracy na wyspie (ale za to przy braku napięcia, brak hamowania).

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Prąd w silniku indukcyjnym 3F klatkowym przy obrotach powyżej nominalnych

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map