Guest
Mon Dec 18, 2006 8:59 am
Czołem.
ZTCW producenci ładowarek po macoszemu traktują ładowanie niezbyt
przecież tanich akumalatorów 9V. Jesli już fabryczna ładowarka posiada
kontrolę dU dla ogniw AAA/AA/C/D, to już akumulatory 9V ładowane są ze
zwykłego prostownika, prąd ograniczony rezystorem, a czas ładowania
liczy sobie użytkownik. Ponieważ mam tych akumulatorów trochę, pewnie
trzeba coś samemu zmajstrować. Wystarczyłby prosty układ źródła
prądowego z ograniczeniem napięcia 7 x 1.5 V. Ma ktoś pod ręką
sprawdzony schemat, albo jakieś sugestie ?
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
mIrO
Guest
Mon Dec 18, 2006 9:40 am
Na allegro pojawily sie ostatnio ladowarki dla aku 9V sterowane uC.
Nie wiem jak z ich jakoscia, bo to byl tanszy sprzet, ale jednak jest.
--
Pzdr,
mIrO
Bogdan Gutknecht
Guest
Mon Dec 18, 2006 10:27 am
Quote:
ZTCW producenci ładowarek po macoszemu traktują ładowanie niezbyt
przecież tanich akumalatorów 9V. Jesli już fabryczna ładowarka posiada
kontrolę dU dla ogniw AAA/AA/C/D, to już akumulatory 9V ładowane są ze
zwykłego prostownika, prąd ograniczony rezystorem, a czas ładowania
liczy sobie użytkownik. Ponieważ mam tych akumulatorów trochę, pewnie
trzeba coś samemu zmajstrować. Wystarczyłby prosty układ źródła
prądowego z ograniczeniem napięcia 7 x 1.5 V. Ma ktoś pod ręką
sprawdzony schemat, albo jakieś sugestie ?
Nie wystarczyłby. Niektóre akumulatory 9 V mają 8,4 V, inne 9,6. Może
właśnie to jest przyczyną braku bardziej zaawansowanych ładowarek.
Oczywiście jeśli masz wszystkie akumulator siedmioogniwowe to możesz się
pokusić o takie rozwiązanie, ale wówczas nie naładujesz ośmiogniwowego.