Goto page Previous 1, 2, 3 Next
Zenek Kapelinder
Guest
Thu Aug 06, 2015 5:28 pm
Już mnie temat nie intersuje. Zrobiłem tak jak trzydzieści lat temu opisali to w radioamatorze. Cztery tranzystory i działa. Chciałem nowocześniej ale tutaj nikt specjalnie nie pomógł.
Mario
Guest
Mon Aug 10, 2015 5:16 pm
W dniu 2015-08-10 o 18:32, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Napisz do czego potrzebujesz. To moje dla mnie dobre a dla innych moze się nie nadawać bo dużo mocy idzie na grzanie planety.
Bo nie chciałeś pomocy w ramach której miałeś proponowane rozwiązanie na
PWM :)
--
pozdrawiam
MD
Guest
Mon Aug 10, 2015 5:18 pm
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 17:28:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Quote:
Już mnie temat nie intersuje. Zrobiłem tak jak trzydzieści lat temu opisali to w radioamatorze. Cztery tranzystory i działa. Chciałem nowocześniej ale tutaj nikt specjalnie nie pomógł.
A możesz jakoś schemat udostepnić bo nie każdy ma dostęp do Radioamatora?
kilokitu
Guest
Mon Aug 10, 2015 6:25 pm
A może tu jest coś ciekawego?
http://ep.com.pl/files/2897.pdf
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Mon Aug 10, 2015 6:31 pm
W dniu 2015-08-10 o 18:25, kilokitu pisze:
Quote:
Proponowałem bardzo podobny układ. Nie podobał się.
P.P.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Aug 10, 2015 6:32 pm
Napisz do czego potrzebujesz. To moje dla mnie dobre a dla innych moze się nie nadawać bo dużo mocy idzie na grzanie planety.
Mario
Guest
Mon Aug 10, 2015 6:42 pm
W dniu 2015-08-10 o 20:07, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Nie tyle nie chciałem co mi się nie podobało. Mogło mi się nie podobać? Mogło.
Mogło, ale czemu marudzisz, że nikt ci nie pomógł?
Nie miałem tyle czasu żeby uczyć się żeby zbudować. Sceptycznie
podchodzę do zasilania nie dostosowanych silników wysokimi
częstotliwościami. Typowe mają za duże indukcyjności i prąd nie chce
szybko narastać i są słabe.
Przecież na tej indukcyjność to prąd impulsowy uśrednia się do wartości
skutecznej wynikającej ze współczynnika wypełnienia.
Tak samo masz w przypadku falowników i silników klatkowych.
--
pozdrawiam
MD
PaweĹ PawĹowicz
Guest
Mon Aug 10, 2015 7:56 pm
W dniu 2015-08-10 o 21:42, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Nie marudzę. Potrzebowałem konkretnego rozwiązania a nie takiego wyczytanego w necie że jest.
Podałem dwa rozwiązania, które osobiście zrobiłem (o czym napisałem).
Quote:
Nikt nie znał nowocześniejszego niż moje to zrobiłe po swojemu.
No to pojechałeś po bandzie...
Quote:
Co byś nie napisał o PWM to tani silniczek z nim niechętnie będzie współpracował.
Nie ma powodu, dla którego miałoby tak być.
Quote:
Popatrz na silnik krokowy. Opornosc uzwojenia kilka omów a do zasilania potrzebuje kkilkadziesiąt woltów żeby przy wyższych prędkościach miał użyteczny moment obrotowy.
No to dobrałeś porównanie.
P.P.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Aug 10, 2015 8:07 pm
Nie tyle nie chciałem co mi się nie podobało. Mogło mi się nie podobać? Mogło. Nie miałem tyle czasu żeby uczyć się żeby zbudować. Sceptycznie podchodzę do zasilania nie dostosowanych silników wysokimi częstotliwościami. Typowe mają za duże indukcyjności i prąd nie chce szybko narastać i są słabe. Takie zwykłe silniki dobrze pracują przy niskich częstotliwościach ale są głośne bo robią za głośniki. To wolę regulator liniowy pomimo że się grzeje. Końcówka mocy dostała radiator z wentylatorem który się ledwo kręci caly czas a na cały gwizdek włącza jak temperatura jest wyższa niż 70 stopni. Na razie nie udało mi się dojśc do 60 stopni.
Mario
Guest
Mon Aug 10, 2015 8:40 pm
W dniu 2015-08-10 o 21:42, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Nie marudzę. Potrzebowałem konkretnego rozwiązania a nie takiego wyczytanego w necie że jest. Nikt nie znał nowocześniejszego niż moje to zrobiłe po swojemu. Co byś nie napisał o PWM to tani silniczek z nim niechętnie będzie współpracował. Popatrz na silnik krokowy. Opornosc uzwojenia kilka omów a do zasilania potrzebuje kkilkadziesiąt woltów żeby przy wyższych prędkościach miał użyteczny moment obrotowy.
Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Krokowiec musi zareagować na
każdy impuls dający krok. Indukcyjność się broni przed
przemagnesowaniem, więc trzeba forsować napięciem, żeby w czasie trwania
impulsu prąd uzyskał swoją wartość nominalną. W silniku dc sterowanym
PWM, przez uzwojenie płynie prąd średni (uśredniający się na filtrze
jakim jest indukcyjność) wynikający z wypełnienia impulsów. Identycznie
uzwojenie silnika prądu zmiennego świetnie sobie radzi z PWMem rzędu
4kHz mimo, że ma uzwojenie mogące pracować do np 120Hz. I taką
maksymalnie częstotliwość dostaje w postaci modulacji wypełnienia tego PWMa.
Nadal nie rozumiesz, że dostałeś dobre rady, ale nie jesteś przygotowany
intelektualnie do ich skonsumowania, więc sztorcujesz tych, którzy
próbowali ci pomóc. Wygląda na to, ze zamierzasz tu robić konkurencję
platformowym głupkom vel identyfikatorowi2015cośtam. Powodzenia.
--
pozdrawiam
MD
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Aug 10, 2015 9:42 pm
Nie marudzę. Potrzebowałem konkretnego rozwiązania a nie takiego wyczytanego w necie że jest. Nikt nie znał nowocześniejszego niż moje to zrobiłe po swojemu. Co byś nie napisał o PWM to tani silniczek z nim niechętnie będzie współpracował. Popatrz na silnik krokowy. Opornosc uzwojenia kilka omów a do zasilania potrzebuje kkilkadziesiąt woltów żeby przy wyższych prędkościach miał użyteczny moment obrotowy.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Aug 10, 2015 10:05 pm
masz rację.
Zenek Kapelinder
Guest
Mon Aug 10, 2015 11:37 pm
masz racj
sundayman
Guest
Wed Aug 12, 2015 7:56 am
Quote:
Proponowałem bardzo podobny układ. Nie podobał się.
To ja mam pytanie a propos tego LM3524.
Przepraszam, jeśli odpowiedź jest w PDF, ale jeszcze się nie przespałem
od wczoraj :)
Chodzi mi o schemat z rys.7
Czy toto może mi działać jako stabilizator prędkości silnika DC, który
ma nominalne zasilanie 24V, ale de facto może nań trafić nawet 38V ?
Akurat mi nie zależy na super precyzyjnej stabilizacji - ot, żeby mniej
więcej trzymał obroty. Może jakiś 10% powiedzmy.
Da toto radę ?
Piotr Wyderski
Guest
Wed Aug 12, 2015 4:51 pm
Zenek Kapelinder wrote:
Quote:
Pracuje pod obciążeniem zmiennym. Potrzebny jest uklad ze sprzężeniem zwrotnym
opartym na SEM bo zakladanie enkoderow jak ktoś radził w tym
przypadku nie ma
uzasadnienia ekonomicznego.
Po co Ci enkoder tam, gdzie, wystarczy hallotron albo inny czujnik
odbiciowy?
Ja proponuję scałkować impulsy z takiego czujnika w prostym układzie RC
i podać na wejście sprzężenia zwrotnego dowolnego kontrolera SMPS, np.
UC3845. Przecież przetwornica nie musi stabilizować napięcia ani prądu,
pętlę można zapiąć na dowolnym dostępnym w układzie sygnale.
Pozdrawiam, Piotr
Goto page Previous 1, 2, 3 Next