wk
Guest
Mon Aug 07, 2006 11:48 am
Witam
Potrzebuje zrobic prostownik do ladowania akumulatorow 12V - 36Ah, 45Ah i
160Ah.
Uklad ma byc nieskomplikowany i tani, z plynna lub skokowa regulacja produ
ladowania i odczytem na zwyklym amperomierzu wskazowkowym.
Mam takie trafo toroidalne:
P = 200W
Up = 220V (niestety bez odczepow)
Uw = 2 * 17V
Iw = 2 * 5,9A
Po polaczeniu rownolegle uzwojen wtornych dostane 17V i 12A (sprawdzone,
przez uzwojenia plynie wtedy znikomy prad rzedu kilku mA)
Wiem, ze potrzebuje napiecia w okolicach 14,4V.
Pytania:
- w jaki sposob uzyskac napiecie 14,4V? (czyli 15,6V przed mostkiem)
- jak zrobic regulacje pradu ladowania? (domyslam sie ze najprosciej po
stronie pierwotnej)
- czy z takim trafo w ogole jest sens robic taki prostownik? (koszt do 30zl,
bo za 110zl na alledrogo mozna kupic 15A z plynna regulacja pradu)
pozdrawiam, wk
JR
Guest
Mon Aug 07, 2006 3:20 pm
Użytkownik "wk":
Quote:
Mam takie trafo toroidalne:
P = 200W
Up = 220V (niestety bez odczepow)
Uw = 2 * 17V
Iw = 2 * 5,9A
Po polaczeniu rownolegle uzwojen wtornych dostane 17V i 12A (sprawdzone,
przez uzwojenia plynie wtedy znikomy prad rzedu kilku mA)
(...)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=957226
powinieneś coś na tyrystorze pod swoje trafo bez problemu znaleźć...
--
pzdr.
JR
Tomek
Guest
Mon Aug 07, 2006 3:31 pm
Quote:
Witam
Potrzebuje zrobic prostownik do ladowania akumulatorow 12V - 36Ah, 45Ah i
160Ah.
Uklad ma byc nieskomplikowany i tani, z plynna lub skokowa regulacja produ
ladowania i odczytem na zwyklym amperomierzu wskazowkowym.
Mam takie trafo toroidalne:
P = 200W
Up = 220V (niestety bez odczepow)
Uw = 2 * 17V
Iw = 2 * 5,9A
Po polaczeniu rownolegle uzwojen wtornych dostane 17V i 12A (sprawdzone,
przez uzwojenia plynie wtedy znikomy prad rzedu kilku mA)
Wiem, ze potrzebuje napiecia w okolicach 14,4V.
Pytania:
- w jaki sposob uzyskac napiecie 14,4V? (czyli 15,6V przed mostkiem)
- jak zrobic regulacje pradu ladowania? (domyslam sie ze najprosciej po
stronie pierwotnej)
- czy z takim trafo w ogole jest sens robic taki prostownik? (koszt do 30zl,
bo za 110zl na alledrogo mozna kupic 15A z plynna regulacja pradu)
pozdrawiam, wk
Prądem się nie przejmuj. Wystarczy zeby prostownik jako całość mógł dostarczyć
jak największy. Ważne jest żeby nie przekroczyć napięcia ok 14,5V na zaciskach
akumulatora. Prądy możesz w granicach przyzwoitości zapodać dowolnie duże. Tak
jest zrobione ladowanie w samochodzie i akumulator samochodowy jest do tego
przystosowany. Po odpaleniu potrafi połknąć tyle ile może dać alternator. A może
to byc i 100A ale jest ważne żeby nie było więcej niż 14,5V. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
wk
Guest
Tue Aug 08, 2006 6:45 am
Dzieki za info.
Znalazlem m.in. cos takiego:
http://www.elektroda.net/warsztatowe/prostownik.html
Niestety bez wartosci elementów. Czy ktos ma kompletny schemat?
pozdrawiam, wk