Goto page Previous 1, 2
AlexY
Guest
Mon Feb 17, 2014 11:44 pm
Użytkownik kogutek444@gmail.com napisał:
[..]
Quote:
Nie chodzi o pojemność tylko fizyczną możliwość jazdy. Na przykład o zamarzanie przedniej szyby.
W tym celu fabryka zamontowała nawiew z elektryczną grzałką (oczywiście
redukuje to zasięg a dodatkowo pod ręką mam zawsze rozmrażacz.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Mon Feb 17, 2014 11:46 pm
Użytkownik janusz_k napisał:
Quote:
W dniu 17.02.2014 o 18:57 AlexY <alexy@irc.pl> pisze:
[..]
Bez aku 400kg, z 650kg czyli tyle co maluch. Ale fakt, z
Czyli razem to waży ponad tonę? no to nie dziwne że ma tak marne osiągi.
przeczytaj jeszcze raz
Quote:
silnikiem 10kW
i elektronicznym ogranicznikiem prędkości do 62km/h (i tak w mieście
więcej nie wolno) nie może konkurować nawet z byle trabantem.
co w stosunku do aku powoduje że aku nie mają sensu.
Działaj, rynek tylko czeka. Nikogo nie namawiam, dla mnie to coś ma
tyle zalet że zmienić go mogę najwyżej na rower.
Ale co ma zalety, hybryda czy to jezdzidło elektryczne?
To co mam, hybrydę zresztą też mam, G-wiz jest jako drugi "samochód"
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
EM
Guest
Fri Nov 02, 2018 9:16 am
Tak mi się przypomniała taka ciekawostka.
Z tego co wiedziałem dotychczas, to dobre akumulatory zapewniały raczej
poniżej 2 tysięcy cykli ładowania.
Ostatnio grzebałem przy baterii od samochodu, który z fabrycznego napędu
był przerobiony na elektryczny przez jakąś firmę specjalizującą się w
tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
akumulatora przez całe życie auta.
--
Pozdrawiam
EdiM
ToMasz
Guest
Fri Nov 02, 2018 10:21 am
Quote:
tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah mają
podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak wymiany
akumulatora przez całe życie auta.
obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
zdecydowanie niższą cenę. to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy
przegląd po 1000km. da sie? tak, ale chyba tylko w statkach.
ToMasz
J.F.
Guest
Fri Nov 02, 2018 10:45 am
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:prh4vc$1bk$1@dont-email.me...
Quote:
tym. Szukałem parametrów użytych akumulatorów. I tam, cele 100Ah
mają podane 20 tysięcy cykli. To by swobodnie zapewniło brak
wymiany akumulatora przez całe życie auta.
obawiam się ze to jest ściema. gdyby tak było, znaczy akumulator
projekowany byłyb na 50 lat życia, to ten który go zaprojektował,
zostałby zwolniony z pracy, bo wystarczyło by 10% z tego życia, za
zdecydowanie niższą cenę.
A moze cena jest niewiele wyzsza, a sa ludzie gotowi znacznie wiecej
zaplacic za taka baterie ?
Quote:
to tak jakby silnik diesla miał mieć pierwszy przegląd po 1000km. da
sie? tak, ale chyba tylko w statkach.
Masz na mysli milion km ? To znow nie tak duzo, biorac pod uwage ze
statek tak 500-1000 km/dobe plynie,
Statkowe diesle:
-maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
silnika jest bardzo trudna,
-maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
srodku oceanu,
-maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
-maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
J.
Queequeg
Guest
Sun Nov 04, 2018 2:55 am
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Statkowe diesle:
-maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
silnika jest bardzo trudna,
-maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
srodku oceanu,
-maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
-maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
- mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
- nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
- nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
samochodach, tak mi się wydaje)
- mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
Zenek Kapelinder
Guest
Sun Nov 04, 2018 4:28 am
Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.
Cezary GrÄ
dys
Guest
Sun Nov 04, 2018 12:23 pm
W dniu 04.11.2018 o 01:55, Queequeg pisze:
Quote:
- mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
- nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
- nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
samochodach, tak mi się wydaje)
- mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
No i klient bardziej myślący, nie kupie se nowy, bo nowość.
--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl
Guest
Sun Nov 04, 2018 3:37 pm
użytkownik swir...@gmail.com napisał:
Quote:
Koszt ładowania na dzień pracy to równowartość 1litra paliwa
aku 40kWh
koszt ładowania 40x0,6= 24pln za przejechane 250km
pomijając sprawność ładowarki, ubytek pojemności aku i sprawność
samego aku.
aku 4,4kWh daje max. 24km za sumę 2,4pln
Quote:
a odpowiednik spalinowy pali na dzień około 9 litrów
za przejechane 200km
Piotr Dmochowski
Guest
Mon Nov 05, 2018 10:48 am
W dniu 2018-11-04 o 01:55, Queequeg pisze:
Quote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Statkowe diesle:
-maja dzialac ~30 lat i to pracujac prawie bez przerw, bo wymiana
silnika jest bardzo trudna,
-maja byc bezawaryjne w tym czasie, bo lepiej zeby sie nie zepsul na
srodku oceanu,
-maja niskie obroty, np 180/min, wiec zuzycie calkiem inne
-maja caly czas opieke fachowca ... a teraz jeszcze komputera.
- mają cały czas stałe (i optymalne) obciążenie i warunki pracy
- nie muszą być tak tanie w produkcji, jak w samochodach
- nie muszą być lekkie (a przynajmniej ta granica jest dalej niż w
samochodach, tak mi się wydaje)
- mają dużo mniej niż w samochodach cykli start-stop
Nie ma katalizatorów, EGR i dodawania mocznika. Jadą na najtańszym
mazucie, z siarka i innymi "fruktami", więc jeden duży statek kopci jak
samochody z małego miasteczka (używane godzinę albo dwie dziennie, z
filtrami, AdBlue itp.). Oczywiście żaden zielony nie zapyszczy, polityk
tym bardziej. Grunt że tanio można wozić i handel się kręci, a od
płacenia podatków i spełniania norm to są małe szare ludki.
--
Pozdrawiam
Piotrek
EdiM
Guest
Mon Nov 05, 2018 8:28 pm
W dniu 04.11.2018 o 03:28, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Jak szukales i znalazles to daj linka zebysmy i my sobie oczy balsamowali.
Coś znalazłem w starych zakładkach:
http://kokam.com/wp-content/uploads/2016/03/SLPB-Cell-Brochure.pdf
--
Pozdrawiam
EdiM
Goto page Previous 1, 2