Goto page 1, 2 Next
tomek
Guest
Fri Jan 29, 2016 10:29 pm
Witam
Zgłupiałem po raz kolejny... Jest sobie mianowicie czujnik dymu (eura)
zasilany z baterii 6F22. Ponieważ prowadzę do niego przewody do centrali
z wyjscia przekaznikowego postanowilem zasilac go z zasilacza żeby nie
musieć pamietać o bateriach. Ponieważ w centrali mam napięcie 12V to
postanowiłem użyć stabilizatora 7809 bezpośredniu przy czujniku. Po
podłaczeniu stabilizator momentalnie puscił dym ale nie zadązył się
spalić bo zaraz go odłączyłem. Zmierzyłem prąd jaki czujnik sobie raczy
pobierać i okazało się że jest to od 1.5A do 0.5A i sobie rośnie i
maleje w tych granicach a czujnik nie wykazuje oznak działania. Po
podłączeniu baterii czujnik działa prawidłowo i pobiera niemierzalny
moim miernikiem prąd... Według producenta czujnik pobiera 10uA w stanie
czuwania i 30mA w stanie aktywnym. O co tu chodzi? Dlaczego czujnik żre
bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
nie działa a na baterii wszystko jest OK. Skąd on wie, że jest karmiony
z baterii albo z zasilacza?
Pozdrawiam
Tomek
JaNus
Guest
Fri Jan 29, 2016 10:53 pm
W dniu 2016-01-29 o 22:29, tomek pisze:
Quote:
Zgłupiałem po raz kolejny...
Po podłączeniu baterii czujnik działa prawidłowo i pobiera niemierzalny
moim miernikiem prąd...
O co tu chodzi? Dlaczego czujnik żre
bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
nie działa a na baterii wszystko jest OK. Skąd on wie, że jest karmiony
z baterii albo z zasilacza?
No wiesz, on baaardzo nie lubi tego, co mu pewnikiem zrobiłeś:
zamienionej polaryzacji ;)
--
Powiedzenie w mojej rodzinie, autorstwa pradziadka:
Dobre rady nic nie kosztują
i przeważnie warte są
swojej... ceny!
tomek
Guest
Fri Jan 29, 2016 11:23 pm
Quote:
No wiesz, on baaardzo nie lubi tego, co mu pewnikiem zrobiłeś:
zamienionej polaryzacji ;)
Jasnowidz czy co??? Posta szybko wykasowałem ale i tak poszła moja
głupota w internet. Niestety patrzenie na kapturki z punktu widzenia
baterii to nie to samo co z punktu widzenia zasilacza...
Jacek Maciejewski
Guest
Sat Jan 30, 2016 9:28 am
Dnia Fri, 29 Jan 2016 22:29:26 +0100, tomek napisał(a):
Quote:
Dlaczego czujnik żre
bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
nie działa a na baterii wszystko jest OK
To zapewne twój stabilizator

. Użyj zwykłej zenerki, tylko ją
przyblokuj jakims 100nF.
--
Jacek
-Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?
-Odwraca kota ogonem...
tomek
Guest
Sat Jan 30, 2016 10:54 am
W dniu 30.01.2016 o 09:28, Jacek Maciejewski pisze:
Quote:
Dnia Fri, 29 Jan 2016 22:29:26 +0100, tomek napisał(a):
Dlaczego czujnik żre
bez opamiętania prąd gdy jest podłączony do zasilacza stabilizowanego i
nie działa a na baterii wszystko jest OK
To zapewne twój stabilizator

. Użyj zwykłej zenerki, tylko ją
przyblokuj jakims 100nF.
Nie, To była raczej moja ułomność

kilokitu
Guest
Sat Jan 30, 2016 6:55 pm
Proponuję sprawdzić czy któryś z biegunów baterii tego czujnika dymu jest podłączony do jak piszesz przewodu przekaźnikowego. Być może wyjście przekaźnikowe "com" nie jest odseparowane od masy albo plusa zasilania czujnika i wtedy robisz sobie zwarcie poprzez ten przewód. Gdyby tak było to chyba będziesz musiał zastosować przetwornicę z separacją DC/DC 12/9 np taką jak tu:
https://www.piekarz.pl/pl/?item=36179
Wtedy oddzielnymi przewodami trzeba poprowadzić 12V do przetwornicy, a jej wyjścia trzeba podłączyć w miejsce zacisków baterii
Kaczin
Guest
Sat Jan 30, 2016 9:06 pm
W dniu 30.01.2016 o 17:55, kilokitu pisze:
Quote:
Proponuję sprawdzić czy któryś z biegunów baterii tego czujnika dymu jest podłączony do jak piszesz przewodu przekaźnikowego. Być może wyjście przekaźnikowe "com" nie jest odseparowane od masy albo plusa zasilania czujnika i wtedy robisz sobie zwarcie poprzez ten przewód. Gdyby tak było to chyba będziesz musiał zastosować przetwornicę z separacją DC/DC 12/9 np taką jak tu:
https://www.piekarz.pl/pl/?item=36179
Wtedy oddzielnymi przewodami trzeba poprowadzić 12V do przetwornicy, a jej wyjścia trzeba podłączyć w miejsce zacisków baterii
Ręce k..wa opadają. Rozwiązanie problemu opublikowane zostało w TYM
wątku dzień wcześniej. Następny, co go oczy bolą od czytania.
--
Kaczin
PiteR
Guest
Sat Jan 30, 2016 10:25 pm
Kaczin pisze tak:
Quote:
W dniu 30.01.2016 o 17:55, kilokitu pisze:
Proponuję sprawdzić czy któryś z biegunów baterii tego czujnika
dymu jest podłączony do jak piszesz przewodu przekaźnikowego. Być
może wyjście przekaźnikowe "com" nie jest odseparowane od masy
albo plusa zasilania czujnika i wtedy robisz sobie zwarcie
poprzez ten przewód. Gdyby tak było to chyba będziesz musiał
zastosować przetwornicę z separacją DC/DC 12/9 np taką jak tu:
https://www.piekarz.pl/pl/?item=36179 Wtedy oddzielnymi
przewodami trzeba poprowadzić 12V do przetwornicy, a jej wyjścia
trzeba podłączyć w miejsce zacisków baterii
Ręce k..wa opadają. Rozwiązanie problemu opublikowane zostało w
TYM wątku dzień wcześniej. Następny, co go oczy bolą od czytania.
może nie widzą wszystkich postów przez swój serwer
news:n8goph$77l$1@node1.news.atman.pl
--
Piter
Let me see your war face.
Czarek GrÄ
dys
Guest
Mon Feb 01, 2016 12:23 pm
W dniu 29.01.2016 o 23:23, tomek pisze:
Quote:
Jasnowidz czy co??? Posta szybko wykasowałem ale i tak poszła moja
głupota w internet. Niestety patrzenie na kapturki z punktu widzenia
baterii to nie to samo co z punktu widzenia zasilacza...
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie jest
minus, a plus na czarnym!
--
Cezary Grądys
czarekgr@wa.onet.pl
ACMM-033
Guest
Mon Feb 01, 2016 3:26 pm
Użytkownik "Czarek Grądys" <czarekgr@wa.onet.pl> napisał w wiadomości
news:56af4022$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie jest
minus, a plus na czarnym!
Bo to, widać, były zapinki zasilające
A wtedy się zgadza :)
--
To nie wstyd być biedakiem, ale, żeby to był zaszczyt,
to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.
Marek
Guest
Mon Feb 01, 2016 5:07 pm
On Mon, 01 Feb 2016 12:23:14 +0100, Czarek
Grądys<czarekgr@wa.onet.pl> wrote:
Quote:
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie
kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie
jest
minus, a plus na czarnym!
To powinno być karane.
--
Marek
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Feb 01, 2016 5:30 pm
On 2016-02-01 17:07, Marek wrote:
Quote:
On Mon, 01 Feb 2016 12:23:14 +0100, Czarek Grądys<czarekgr@wa.onet.pl
wrote:
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie
kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie
jest
minus, a plus na czarnym!
To powinno być karane.
To weź Opla, plus - czarny, minus(masa) - brązowy.
Wlodek
yabba
Guest
Mon Feb 01, 2016 8:16 pm
Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
wiadomości news:56af881f$0$690$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
On 2016-02-01 17:07, Marek wrote:
On Mon, 01 Feb 2016 12:23:14 +0100, Czarek Grądys<czarekgr@wa.onet.pl
wrote:
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie
kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie
jest
minus, a plus na czarnym!
To powinno być karane.
To weź Opla, plus - czarny, minus(masa) - brązowy.
Brązowa masa jest chyba standardem w motoryzacji.
--
Pozdrawiam,
yabba
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Feb 01, 2016 8:17 pm
On 2016-02-01 20:16, yabba wrote:
Quote:
Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
wiadomości news:56af881f$0$690$65785112@news.neostrada.pl...
On 2016-02-01 17:07, Marek wrote:
On Mon, 01 Feb 2016 12:23:14 +0100, Czarek Grądys<czarekgr@wa.onet.pl
wrote:
Ja sobie kiedyś 100 szt zapinek do baterii 6F22 na Wolumenie
kupiłem, no
i we wszystkich po podłączeniu do baterii na czerwonym przewodzie
jest
minus, a plus na czarnym!
To powinno być karane.
To weź Opla, plus - czarny, minus(masa) - brązowy.
Brązowa masa jest chyba standardem w motoryzacji.
Kluczowe słowo "chyba"
to proszę:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1068051.html
Włodek
WĹodzimierz Wojtiuk
Guest
Mon Feb 01, 2016 11:34 pm
On 2016-02-01 23:36, yabba wrote:
(ciap)
Quote:
Brązowa masa jest chyba standardem w motoryzacji.
Kluczowe słowo "chyba"
to proszę:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1068051.html
Masę brązową spotykałem we wszystkich samochodach, do których kiedyś
zaglądałem, więc sądziłem, że to taki standard.
Wyglada na to że tylko w pewnym zakresie.
Wlodek
Goto page 1, 2 Next